Dan hoop ik dat ze die modems 'gratis' blijven uitdelen, voor iets gaan betalen om dan tot de conclusie te komen dat ge nog is wat extra's moet opleggenhonda4life schreef: Persoonlijk vind ik de boxen geen goede modems met de eigen firmware maarja...
Hier zitten mensen de er iets meer van weten... en dus wat lastiger doen over de "gebreken" maar toch vergeten ze dat ze met een tweede router een PPPoE-sessie kunnen maken en héél veel problemen kunnen oplossen!
Wat is jou Sagem VDSL modem firmware versie?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het feit dat Belgacom een eigen firmware opdringt is juist de hoofdreden dat ze gratis zijn en zullen blijven.MichelJ schreef:Dan hoop ik dat ze die modems 'gratis' blijven uitdelen, voor iets gaan betalen om dan tot de conclusie te komen dat ge nog is wat extra's moet opleggenhonda4life schreef: Persoonlijk vind ik de boxen geen goede modems met de eigen firmware maarja...
Hier zitten mensen de er iets meer van weten... en dus wat lastiger doen over de "gebreken" maar toch vergeten ze dat ze met een tweede router een PPPoE-sessie kunnen maken en héél veel problemen kunnen oplossen!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dit is wel heel belangrijk. Belgacom heeft het ook zo georganiseerd. Als je een probleem hebt, zou je eerste reactie zijn om naar de teleboetiek te gaan maar die mensen sturen je door naar een telefoonnummer. Dat telefoonnummer laat je vaak eerst een gans eind wachten, dan krijg je iemand aan de lijn voor wie je de 39e oproep van de dag bent. Die gaat je dan al dan niet proberen / kunnen helpen en eventueel zelfs een technieker sturen. Dat is het eerste persoonlijke contact en tegen die mens wil je dan wel al eens je frustraties kwijt, zeker als je voorgaand proces misschien al 5 keer moeten doorlopen hebt.technieker schreef:Normaal ook, wij zijn de enige mensen waarbij ze face to face kunnen spreken.Trojan schreef:Ik heb nog geen tweeloop onder mijn neus gekregen, enkel maar gezaag.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- rowan
- Premium Member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
- Locatie: 59GIS0
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Runtime Code Version 60I11U-60I01U
Downstream line rate 30064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.9 dB
Nice 30Mb/s down en 6Mb/s up
Geen snelheidsverlies meer als ik tv kijk
Downstream line rate 30064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.9 dB
Nice 30Mb/s down en 6Mb/s up
Geen snelheidsverlies meer als ik tv kijk
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Typisch. Heb dit ook gedurende 20 jaar moeten meemaken. En dan zeggen dat de technische dienst voor de marketing "het noodzakelijke kwaad" is. Moesten die kloten iets kunnen verkopen dat zich zelf installeert, nooit in panne valt, geen onderhoud nodig heeft, etc. dan zouden ze nóg meer verdienen, assholesGoztow schreef:Dit is wel heel belangrijk. Belgacom heeft het ook zo georganiseerd. Als je een probleem hebt, zou je eerste reactie zijn om naar de teleboetiek te gaan maar die mensen sturen je door naar een telefoonnummer. Dat telefoonnummer laat je vaak eerst een gans eind wachten, dan krijg je iemand aan de lijn voor wie je de 39e oproep van de dag bent. Die gaat je dan al dan niet proberen / kunnen helpen en eventueel zelfs een technieker sturen. Dat is het eerste persoonlijke contact en tegen die mens wil je dan wel al eens je frustraties kwijt, zeker als je voorgaand proces misschien al 5 keer moeten doorlopen hebt.technieker schreef:Normaal ook, wij zijn de enige mensen waarbij ze face to face kunnen spreken.Trojan schreef:Ik heb nog geen tweeloop onder mijn neus gekregen, enkel maar gezaag.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Nice, nu nog je modem updaten want deze versie is niet 100 % geschikt voor het 17 Mhz profielrowan schreef:Runtime Code Version 60I11U-60I01U
Downstream line rate 30064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.9 dB
Nice 30Mb/s down en 6Mb/s up
Geen snelheidsverlies meer als ik tv kijk
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Goed nieuws !rowan schreef:Nice 30Mb/s down en 6Mb/s up
Geen snelheidsverlies meer als ik tv kijk
Kan je ook eens je speedtest resultaten geven ? Zijn die verbeterd i.v.m. met je 20 MB profiel ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- rowan
- Premium Member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
- Locatie: 59GIS0
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Download Speed: 19110 kbps (2388.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1506 kbps (188.3 KB/sec transfer rate)
Ik haal +/- 20Mb/s terwijl mijn tv aanstaat, ik gebruikte opdat moment 2SD-streams
Upload Speed: 1506 kbps (188.3 KB/sec transfer rate)
Ik haal +/- 20Mb/s terwijl mijn tv aanstaat, ik gebruikte opdat moment 2SD-streams
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Neen, het zijn enkel de sync waarden die verhoogd zijn. De download en upload waarden worden beperkt in de BAS.philippe.deleye schreef:Goed nieuws !rowan schreef:Nice 30Mb/s down en 6Mb/s up
Geen snelheidsverlies meer als ik tv kijk
Kan je ook eens je speedtest resultaten geven ? Zijn die verbeterd i.v.m. met je 20 MB profiel ?
Philippe.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
da's goed nieuws, maar wat heeft dit eigenlijk te maken met EDPnet ?rowan schreef:Download Speed: 19110 kbps (2388.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1506 kbps (188.3 KB/sec transfer rate)
Ik haal +/- 20Mb/s terwijl mijn tv aanstaat, ik gebruikte opdat moment 2SD-streams
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Zou je ook je VDSLTool info eens kunnen posten?rowan schreef:Runtime Code Version 60I11U-60I01U
Downstream line rate 30064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.9 dB
Nice 30Mb/s down en 6Mb/s up
Geen snelheidsverlies meer als ik tv kijk
http://hierzo.net/?p=4
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat begrijp ik wel ...quistnix schreef: Neen, het zijn enkel de sync waarden die verhoogd zijn. De download en upload waarden worden beperkt in de BAS.
Maar buiten de beperking in de BAS (tot 20Mbps netto?) had je vroeger ook nog een beperking op de sync (20 Mbps bruto), zodat de effectieve downloadsnelheid maximaal 18.6 Mbps was.
Ik was gewoon nieuwsgierig of de sync verhoging van 20Mb tot 30Mb misschien de download zou verhogen van 18.6 Mbps (netto) naar de volle 20 Mbps (zoals beloofd in de specificaties) ...
Met andere woorden: is het huidig maximum van 18.6 Mbps een gevolg van de cap in de BAS, of vanwege de sync ??
Just curious
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De cap in de BAS, het is trouwens 18,8 Mbpsphilippe.deleye schreef:Met andere woorden: is het huidig maximum van 18.6 Mbps een gevolg van de cap in de BAS, of vanwege de sync ??
Just curious
Philippe.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
Kan Belgacom gegevens (oa firmware) upgraden, wanneer
je een modempaswoord ingesteld hebt ?
Ik heb een persoonlijk paswoord voor m'n Sagem, en vrees daardoor eventuele vernieuwingen/verbeteringen te missen
zonder dat ik het weet.
je een modempaswoord ingesteld hebt ?
Ik heb een persoonlijk paswoord voor m'n Sagem, en vrees daardoor eventuele vernieuwingen/verbeteringen te missen
zonder dat ik het weet.
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
vraagje: telnet, standaard login en paswoord?
heb intussen gevonden:
login= admin
password=BGCVDSL2
mijn firmware (VDSL2 actief sinds 8/7/2010)
Version: 4.0.21.3.3.1.32.1.1.1.6.Fast3464.60.A0.22 Compil.time: 09-APR-10 17:13:27
heb intussen gevonden:
login= admin
password=BGCVDSL2
mijn firmware (VDSL2 actief sinds 8/7/2010)
Version: 4.0.21.3.3.1.32.1.1.1.6.Fast3464.60.A0.22 Compil.time: 09-APR-10 17:13:27
Laatst gewijzigd door riji 12 jul 2010, 20:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik vermoed dat ze nieuwe software nooit zullen pushen.
Gisteren heb ik mijn edpnet modem naar Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 / 60R109-60A022 gebracht maar hij verliest daarbij z'n hele configuratie.
Wanneer dit automatisch zou gebeuren weet de gemiddelde klant niet wat er gebeurt en zal dit als storing melden.
Gisteren heb ik mijn edpnet modem naar Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 / 60R109-60A022 gebracht maar hij verliest daarbij z'n hele configuratie.
Wanneer dit automatisch zou gebeuren weet de gemiddelde klant niet wat er gebeurt en zal dit als storing melden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik vermoed dat bij de automatische updates de configuratie niet verloren zal gaan. Waarschijnlijk heb jij een update geforceerd door een factory default restore te doen ... dan verlies je natuurlijk je settings.Limburg schreef: Wanneer dit automatisch zou gebeuren weet de gemiddelde klant niet wat er gebeurt en zal dit als storing melden.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Wie weet! (behalve Belgacom)philippe.deleye schreef:Ik vermoed dat bij de automatische updates de configuratie niet verloren zal gaan. Waarschijnlijk heb jij een update geforceerd door een factory default restore te doen ... dan verlies je natuurlijk je settings.Limburg schreef: Wanneer dit automatisch zou gebeuren weet de gemiddelde klant niet wat er gebeurt en zal dit als storing melden.
Philippe.
De upgrade duurde, schat ik. ongeveer een half uur met meerdere restarts en een knipperende kerstboom aan verlichting.
Waarbij tussendoor leek of alles goed was, om na een paar minuten weer opnieuw te beginnen.
Groot kans dat wanneer een klant wiens internet is weggevallen zoiets ziet hij halverwege de spanning er af gooit.
Je moet je afvragen wat er dan gebeurt.
Laatst gewijzigd door Limburg 12 jul 2010, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als er updates gepushed worden is dat altijd snacht op een uur dat men er van uit gaat dat klant slaapt.
Het is trouwens ook uitzonderlijk dat het updaten van de firmware van de bbox2 zo lang duurt en zoveel restarts nodig heeft.
Het is trouwens ook uitzonderlijk dat het updaten van de firmware van de bbox2 zo lang duurt en zoveel restarts nodig heeft.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
In tegenstelling tot wat de meeste mensen willen heb ik de volgende vraag:
Is het mogelijk om die auto firmware update af te zetten?
Ik heb de modem nog niet bekeken want ik heb hem net aan gekregen, maar na mijn werk ga ik hem configureren (dus hopelijk stel ik geen voor de hand liggende vraag vermits ik nergens geen antwoord heb gevonden (google en het forum)).
Ik heb niet graag dat mijn modem zomaar zelf beslist om te herstarten en bepaal liever zelf wanneer dit voor mij past, dus ik zou dit willen uitzetten dat hij automatisch de firmware update. Dus daarmee de vraag (ik wil gerust op de hoogte worden gehouden via de interface of via mail dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar hij mag hem niet zelf installeren wat mij betreft).
Is het mogelijk om die auto firmware update af te zetten?
Ik heb de modem nog niet bekeken want ik heb hem net aan gekregen, maar na mijn werk ga ik hem configureren (dus hopelijk stel ik geen voor de hand liggende vraag vermits ik nergens geen antwoord heb gevonden (google en het forum)).
Ik heb niet graag dat mijn modem zomaar zelf beslist om te herstarten en bepaal liever zelf wanneer dit voor mij past, dus ik zou dit willen uitzetten dat hij automatisch de firmware update. Dus daarmee de vraag (ik wil gerust op de hoogte worden gehouden via de interface of via mail dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar hij mag hem niet zelf installeren wat mij betreft).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Je kunt de daarvoor draaiende service deamons wel afstluiten, maar ik zou het niet aanraden. Je kunt namenlijk niet zelf updaten(firmware is nergens te downloaden!) en als er een update komt is die nodig. Ik heb nu bijna een jaar VDSL2, en het is de eerste update, dus zo erg is die reboot dan niet.Mette schreef:In tegenstelling tot wat de meeste mensen willen heb ik de volgende vraag:
Is het mogelijk om die auto firmware update af te zetten?
Ik heb de modem nog niet bekeken want ik heb hem net aan gekregen, maar na mijn werk ga ik hem configureren (dus hopelijk stel ik geen voor de hand liggende vraag vermits ik nergens geen antwoord heb gevonden (google en het forum)).
Ik heb niet graag dat mijn modem zomaar zelf beslist om te herstarten en bepaal liever zelf wanneer dit voor mij past, dus ik zou dit willen uitzetten dat hij automatisch de firmware update. Dus daarmee de vraag (ik wil gerust op de hoogte worden gehouden via de interface of via mail dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar hij mag hem niet zelf installeren wat mij betreft).
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Telnetten naar 192.168.1.1, inloggen als admin, paswoord BGCVDSL2, dan shell + enter, ps + enter, dan zie je de Process IDs (PID), zoek alle PIDs die verwijzen naar tr69, dan kill -9 PID (bvb. kill -9 730 + enter), doe terug een ps en kill telkens het proces die verwijst naar tr69 tot wanneer een ps comando geen PIDs meer toont van het tr69 process. Let wel, na een reset (manueel of door spanningsverlies van 230 V) starten al die tr69 processen terug op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Heeft iemand met een Scarlet Box al de nieuwe firmware? Heb al herstart enzo, nog niets nieuws. Een factory reset, hoe doe je dat? Had ergens gelezen dat je dit doet door de power knop 10 seconden ofzo in de houden?
Edit:
Nvm, moet via Maintenance dus. Kan ik de configuratie opslaan, dan factory reset doen en dan de configuratie weer uploaden?
Edit:
Nvm, moet via Maintenance dus. Kan ik de configuratie opslaan, dan factory reset doen en dan de configuratie weer uploaden?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Update's gebeuren normaal op de uren waar je in je bedje ligt.
De kans is klein dat je het zal merken hoor.
De kans is klein dat je het zal merken hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dat zijn wel de uren dat mijn internet het meest gebruikt wordt.
En dan nog, ik heb het niet op aparaten die zaken doen zonder mijn medeweten en al zeker niet als andere personen hier iets op doen.
Het gaat om het principe, niet over dat het te merken is of niet.
Is er trouwens een reden waarom die modem zich om de 10 a 20 minuten automatisch reset (herstart).
Enig idee aan wat dit kan liggen?
En dan nog, ik heb het niet op aparaten die zaken doen zonder mijn medeweten en al zeker niet als andere personen hier iets op doen.
Het gaat om het principe, niet over dat het te merken is of niet.
Is er trouwens een reden waarom die modem zich om de 10 a 20 minuten automatisch reset (herstart).
Enig idee aan wat dit kan liggen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Andere "personen" ??? dit gaat volledig automatisch, er zijn daar geen personen bij betrokken.Mette schreef:Dat zijn wel de uren dat mijn internet het meest gebruikt wordt.
En dan nog, ik heb het niet op aparaten die zaken doen zonder mijn medeweten en al zeker niet als andere personen hier iets op doen.
Het gaat om het principe, niet over dat het te merken is of niet.
En zo'n update is er ook niet alle dagen he ... zelfs niet iedere maand.
Gelukkig voor Belgacom dat niet iedere klant zo'n principes heeft (beetje paranoia). Waarschijnlijk weten 95% van de Internet klanten niet eens hoe ze hun modem zouden moeten updaten. En ze gaan echt hun processen niet veranderen voor die paar enkelingen die dit niet zien zitten
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dus 0,1% van de zageventen zitten hier en spuwen hun gal uit op de techniekers en de medewerkers hierquistnix schreef:Maak daar maar 99,9 % van
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Op 1 miljoen Belgacom Skynetters geeft dat toch 1000 man, dus ja, ik denk dat ik er niet te ver naast zithonda4life schreef:Dus 0,1% van de zageventen zitten hier en spuwen hun gal uit op de techniekers en de medewerkers hierquistnix schreef:Maak daar maar 99,9 % van
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dit is helemaal geen commentaar op de medewerkers, ik weet ook dat zij hier niets aan kunnen doen, ik informeerde gewoon.honda4life schreef:Dus 0,1% van de zageventen zitten hier en spuwen hun gal uit op de techniekers en de medewerkers hierquistnix schreef:Maak daar maar 99,9 % van
Ik weet ook dat dit automatisch gaat en Belgacom moet zeker niet zijn processen voor mij specifiek aanpassen. Ik snap gewoon niet dat er geen vinkje in de modem is voorzien om dit uit te zetten (dat het default aan staat kan ik zeer zeker snappen). Ik vroeg me gewoon af of er zo geen vinkje was. Het blijkt zo niet te zijn, tja dat vind ik dan een nadeel maar goed we zullen wel zien hoeveel last ik er wel of niet van heb. Zolang er niets foutloopt tijdens zo'n upgrade zal er wel geen probleem zijn zeker.philippe.deleye schreef:Andere "personen" ??? dit gaat volledig automatisch, er zijn daar geen personen bij betrokken.
En zo'n update is er ook niet alle dagen he ... zelfs niet iedere maand.
Gelukkig voor Belgacom dat niet iedere klant zo'n principes heeft (beetje paranoia). Waarschijnlijk weten 95% van de Internet klanten niet eens hoe ze hun modem zouden moeten updaten. En ze gaan echt hun processen niet veranderen voor die paar enkelingen die dit niet zien zitten
Philippe.
Ik wil gewoon als informaticus/system administrator/helpdesk zijnde alle controle over mijn computer/modem/router houden. Je mag het paranoia noemen, geen probleem voor mij, ik snap goed genoeg dat de meeste mensen zich dit totaal niet aantrekken dat dit gebeurd, ik had gewoon liever gehad dat het afgezet kon worden dat is al . Ik ben wat betreft mijn computers en apparaten gewoon vrij hard een controlefreak.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb je de methode uitgelegd om tr69 af te zetten. En als je effe zoekt in dit forum kun je zelf vinden dat je het proces kunt hernoemen zodat het zelfs na een reboot niet meer opstart. Nog steeds niet tevreden ? Ik denk niet dat je ten volle beseft waarom BGC dit doet. Het gaat over customer experience, klanten tevredenheid, oproepen naar call centers te verminderen, etc. Maar ja, je hebt nu éénmaal de nerds die zoiets niet willen of kunnen begrijpen. En toch heb ik je de methode uitgelegd. Wat meer kan ik nog voor je betekenen ? Je hebt me niet eens bedankt voor de tip !
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Jawel hoor, ik ben zeker tevreden. En je bent zeer zeker bedankt voor de uitleg.quistnix schreef:Ik heb je de methode uitgelegd om tr69 af te zetten. En als je effe zoekt in dit forum kun je zelf vinden dat je het proces kunt hernoemen zodat het zelfs na een reboot niet meer opstart. Nog steeds niet tevreden ? Ik denk niet dat je ten volle beseft waarom BGC dit doet. Het gaat over customer experience, klanten tevredenheid, oproepen naar call centers te verminderen, etc. Maar ja, je hebt nu éénmaal de nerds die zoiets niet willen of kunnen begrijpen. En toch heb ik je de methode uitgelegd. Wat meer kan ik nog voor je betekenen ? Je hebt me niet eens bedankt voor de tip !
En nog eens, ik snap perfect waarom ze dit doen en ik heb daar ook niets op tegen waarom ze dit doen (nog eens ik werk zelf ook als helpdesk en administrator en snap dus waarom ze dit doen). Ik ga er dan ook maar over ophouden hier ik apprecieer zeker de hulp en het was totaal niet mijn bedoeling om zo veel reacties in die aard op te wekken. Ik vroeg het me gewoon af of het niet mogelijk was (en ik blijf er bij dat een vinkje ergens zeker zo handig was geweest (de mensen die niet weten hoe ze dit kunne updaten gaan ook niet aan de instellingen van hun modem prutsen imo)).
Maar goed dan wordt het met processen hernoemen. Thanks voor de typ alleszins en nog eens, het was niet de bedoeling dat er zoveel comotie rond zo een simpele vraag ging komen. Blijkbaar een hoop mensen die zich (onterecht) aangevallen voelde. Dit was geen commentaar op Belgacom en al zeker niet op de medewerkers die hier duidelijk alle moeite nemen om de mensen te helpen met vragen over hun netwerk/modems.
Het was gewoon (wat mij betreft) een simpele vraag of het niet af te zetten was, das al. Voor de rest heb ik gewoon gereageerd op de commentaar op mijn vraag (sorry, maar zo ben ik nu eenmaal).
Thanks nog alleszins, dit onderwerp is (wat mij betreft) voor mij afgesloten.
By the way, hoe tegenwoordig (bij routers en zo) firmware upgrades te doen zijn moet je (wat mij betreft) geen nerd zijn om dit te kunnen.
Tegenwoordig kan het overgrote deel van de mensen toch browsen. Dat ze het niet gaan doen ben ik volledig akkoord en wat dat betreft snap ik ook perfect dat dit standaard aanstaat (heb ik hierboven ook ergens gezegd, ik weet waarom ze dit aanzetten en geen enkel probleem). Pak dat het inderdaad maar 0.1 tot 1 % van de mensen is die de computerkennis heeft van wat een informaticus heeft, dan nog hadden ze (imo) ook een manier om dit uit te zetten zonder in commandline te moeten prullen kunnen voorzien volgens mij.
Nog eens, dit is geen slecht bedoelde commentaar op niemand hier of op Belgacom. Eerder mijn mening/opbouwende commentaar.
Ik weet ook dat ze voor de paar mensen die dit zouden gebruiken er niet gaan insteken, maar moest er ooit naar de firmware/interface gekeken worden en er tijd voor is (moeilijk lijkt het me niet om te maken) zou het toch zeker voorzien kunnen worden wat mij betreft. Zeker na de 100% CPU problemen die ik gelezen heb hier op het forum welke met die processen te maken hebben. Just my 2 cents.
En sorry om er toch terug op te reageren, jullie moeten het hier niet mee eens zijn en ik versta perfect jullie en Belgacoms standpunt, ik geef gewoon mijn (wat mij betreft gefundeerde) mening waarom het volgens mij ook anders kan zijn. Ik bekijk mijzelf trouwensniet als een nerd, ik ben wel al jaren met computers bezig zowel binnen als buiten mijn werk, en het zou me verbazen moesten er naast mij maar 999 andere mensen zijn in Belgie die evenveel of meer van informatica/computers afwisten als ik (ik ben zeker dat dit niet het geval is, het zijn er veel meer).
Again, just my 2 cents. Ik wil niemand aanvallen (wat blijkbaar wel gebeurd is totaal onbedoeld) en mijn excuses als dit toch voor iemand is gebeurd. Ik zal alleszins mijn gezaag hier over nu stoppen, hopelijk is iedereen dan terug content . De reden dat ik het hier postte was trouwens omdat ik wist dat er hier een goed antwoord ging bijzijn (of dit nu een oplossing was of gewoon "neen, dit is niet mogelijk" ik wist dat ik daarna ging weten hoe de vork in de steel zat.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik kan je alleen maar steunen in je reactie.
Ik vind het ook erg dat de modem al z'n cpu gebruikt voor dat protocol, misshien kan het niet anders, maar daar durf ik me niet over uitspreken.
Vandaar dat die zo warm wordt... wie betaalt het elektriciteitsverbruik
Ik vind het ook erg dat de modem al z'n cpu gebruikt voor dat protocol, misshien kan het niet anders, maar daar durf ik me niet over uitspreken.
Vandaar dat die zo warm wordt... wie betaalt het elektriciteitsverbruik
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
No problem. En echt aangevallen heb ik mij in ieder geval niet gevoeld hoor. Met die duizend DSLers bedoel ik degenen die op forums zoals dit actief bezig zijn. En moest dat 5 % zijn van de 1 miljoen dan zou ik dat toch wel enorm vinden, just my 2 cents.Mette schreef:Thanks nog alleszins, dit onderwerp is (wat mij betreft) voor mij afgesloten.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je kan het tr98 process killen en hernoemen. Het is niet gezegd dat die deamon nodig is voor de automatische update. In ieder geval kan je op dit en andere forums vernemen wanneer er een nieuwe update is en als het dan zo is dat jij die niet krijgt kan je alsnog het process terug tr98 noemen en power off/power on doen om de update binnen te krijgen. Beetje omslachtig maar het werkt wel.honda4life schreef:Ik kan je alleen maar steunen in je reactie.
Ik vind het ook erg dat de modem al z'n cpu gebruikt voor dat protocol, misshien kan het niet anders, maar daar durf ik me niet over uitspreken.
Vandaar dat die zo warm wordt... wie betaalt het elektriciteitsverbruik
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Straf, ik heb dat proces al 2 dagen geleden gekilld, heb het hiernet nog eens gecheckt, mijn modem blijft dag en nacht onder spanning, en ik kan zonder enig problemen verder surfen.MichelJ schreef:Telkens ik dat proces kill dan kan ik na 5 minuten niet meer surfen.