FlashBlue schreef:Wat een eenzijdige reactie weer. *zwaait naar troll*
1) als bedrijf zijnde heb je op zen minst een office connectie met een sla op, en geen consumer lijn, en voorzie je zelf in failover mogelijkheden als het zooooo belangrijk is.
2) die sagem modems is helemaal niets mee mis, al zeker niet omdat er geen preconfig inzit, maar gewoon een bgc customized firmware.
3) probleem met belgacom dat dagen aansleep, weer geen sla dus.
4) ze kunnen niets beloven, goh, komen we weer bij het sla puntje uit toch zeker ... geweldig bedrijf.
5) de helpdesk van edpnet steekt met kop en schouder boven die van de meeste isp's uit.
6) hun prijzen zijn zeker concurrentieel genoeg, zeker gezien hun klant vriendelijkheid en goeie support.
Ik wil dan ook via deze weg iedereen oproepen om ZEKER zaken te doen met edpnet, maar natuurlijk wel het juiste soort en type abonnement te kiezen, met bijbehorende support agreements als het over zakelijke lijnen gaat.
Mvg, een al sinds 2003 tevreden zijnde edpnet klant die ook een eigen zaak heeft.
1) Klopt, bedrijf dat afhankelijk is van Internet zorgt voor een backup bij een andere provider of voor een SLA
2) Die Sagem modem in combinatie met de Belgacom firmware is naar mijn bescheiden mening rotzooi. EDPnet'ers zitten dan ook nog eens met een oude versie van de firmware. Die Sagem is om te beginnen al niet fantastisch, meer is dan ook nog eens ge-lobotomized (modern Nederlands) door Belgacom. Het ding zit continue op 99% utitlization door een slechte implementatie van het tr98/69 process, Wifi ondersteunt geeneens WPA2, 802.11n is ook niet mogelijk, de web-interface is ook flink gecastreerd, waarbij je niet eens zonder een truuk een backup van de config kan maken, multicast werkt niet op het LAN door een verkeerde firewall policy (niet te wijzigen door een gebruiker) en zo kan ik nog wel even door gaan.
3) - 6)
ECHTER. Dit is niet helemaal EDPnets fout. EDPnet heeft namelijk niet veel keus als ze VDSL aanbieden. Ze moeten gebruik maken van Sagem ivm dat Belgacom claimt dat alleen die modems/chipsets compatible zijn met hun VDSL DSLAMs. BIPT heeft hier zich wel mee bemoeid, maar is tot dezelfde conclusie gekomen check dit document:
http://www.ibpt.be/nl/614/ShowDoc/3147/ ... L2_mo.aspx
Ik denk niet dat EDPnet perse verplicht is om ook de firmware van Belgacom te gebruiken, echter het probleem is dat ze (vermoed ik, maar weet ik bijna wel zeker) niet zelf de firmware kunnen updaten, en hiervoer afhankelijk zijn van de Belgacom infrastructuur en Belgacoms ACS server zie hier voor wat info over TR69:
http://en.wikipedia.org/wiki/TR-069. Zie ook het artikel van BIPT hierover:
http://www.ibpt.be/nl/614/ShowDoc/3147/ ... g_tot.aspx. Belgacom wil dus het liefst alle modems beheren inclusief die van de concurrenten. Vergeet niet dat ze dan ook bij al je instellingen kunnen inclusief je VOIP en Wifi instellingen. Krijg al kriebels bij de gedachte.
Verder is EDPnet erg afhankelijk van Belgacom voor de oplevering van VDSL. Wat dat betreft is het hier in België een achterlijke situatie. Ben zelf 5 jaar geleden vanuit Nederland naar België verhuisd en de telecom situatie hier is gelijk aan de situatie in Nederland voordat KPN geprivatiseerd werd. Precies dezelfde problemen, precies dezelfde smoesjes en precies dezelfde obstructies naar de concurrentie toe. Raw copper moeten betalen aan Belgacom is b.v. belachelijk. Decennia hebben die zonder concurrentie op hun dooie gemak een netwerkje kunnen uitrollen, gedeeltelijk op basis van belastinggeld. Het is toch nog een overheidsbedrijf? Waarom moet het volk dan betalen voor raw copper? Maar ik begin te ratelen....
Wat betreft EDPnet en service heb ik eigenlijk niets dan goede ervaringen. Ik maak wel eens zelf online een ticket aan die vlot wordt opgevolgd. Gebruik ze nu toch al dik 3 jaar denk ik, misschien langer. Over betalingen doen ze ook niet moeilijk. Ik heb wel eens te laat betaald (werk veel in het buitenland en vergeet dan wel eens wat), maar je wordt dan niet meteen afgesloten zoals b.v. bij Belgacom en Telenet.
Ps
Wat is die site van BIPT traaaaaaaag, ze zouden eens met hun provider moeten gaan praten
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)