Hoe verloopt omschakeling naar VDSL

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Hoi,

ik wil van ADSL Home overschakelen naar VDSL Home + Telephony. Hierbij volgende vragen:

- zijn de connectiesettings voor ADSL en VDSL dezelfde? m.a.w. vanaf dat ik de VDSL-modem opgestuurd krijg kan ik hem op m'n huidige ADSL home instellen en gebruiken en op een bepaalde dag schakelt die vanzelf over op VDSL? Via http://nl.wiki.edpnet.be/index.php?title=Sagem_Fast_3464&redirect=no lijkt de modem zelf de encapsulatie, LLC, 8, 35 enzo te kiezen?
- is er een downtime tijdens de overschakeling van mijn telefoonnummer van Belgacom naar EDP Telephony? (een uurtje lig ik niet wakker van)
- als ik later bv. terug naar Belgacom wil, kan ik toch nog altijd mijn nummer meenemen? (Is toch niet zo dat dat recht bij VOIP ineens vervalt ofzo)
- regelt EDP de opzeg van mijn classic line?
- ik kan toch een 'gewoon' telefoontoestel aansluiten op de router? De wiki blinkt uit van de informatie. Niks over VDSL of Telephony te vinden?
- is de kwaliteit van de gesprekken goed?
- ze gaan Telephony toch niet activeren voor ik de modem voor VDSL heb gekregen, want nu heb ik nog geen SIP modem :-)

Heb trouwens ontdekt dat de gratis modem enkel in bruikleen is, en 15 euro kost om op te sturen.
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 nov 2009, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Best is gewoon al je Sagem in gebruik nemen met je ADSL login, dan zal je van de overschakeling niets merken.
ISP: Belgacom
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik had hier ook wat vraagjes over (rds, als je liever niet hebt dat ik dit in jouw topic doe, laat het me dan weten dan maak ik er wel een nieuw aan).

- Die full rate splitter: waar en hoe moet die geplaatst worden (is dit zelf te doen zonder hier al te veel van af te weten).
- Voor zover ik verstond heb je hier er maar 1 van nodig (ook al hebben wij 2 telefoonaansluitingen).

Als ik het goed begrijp moet ik dus de sagem al gebruiken als ADSL modem (voor er een VDSL signaal is) en kan dit daarna overgeschakeld worden?

Dus ik plaats de full rate splitter, ik sluit de nieuwe modem aan (passthrough naar mijn router) en dan zou het moeten werken?

Als het zo simpel is is er geen reden in mijn geval om te twijfelen (vermits ik 4.2KM van de ADSL centrale zit en geen deftige ADSL snelheid kan halen), maar ik vrees een beetje dat het zo vlot niet gaat verlopen als ik hier beschrijf.

Andere mensen die hier ervaring mee hebben en zaken weten waar er op gelet moet worden?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

-de full rate splitter moet op (infeite dus voor) het eerste telefoonpunt komen, en alle achterliggende punten moeten NA de splitter worden aangesloten.
-de sagems ondersteunen idd adsl en vdsl, dus je kan hem perfect al plaatsen en je huidige login gegevens invullen.
-na je aanvraag ga je zien dat je vdsl abo een andere login en username heeft - dit kan je infeite negeren, want zodra je vdsl is opgeleverd neemt men je login van de bestaande adsl mee over naar de vdsl account.
-de sagem ondersteund standaard ppoe passthrough en zou dus gewoon moeten werken met je andere router erachter. Je hebt dan wel het nadeel dat je niet aan je modem kan met de vdsl modem tool om lijnwaardes etc uit te lezen.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ok, bedankt al voor de snelle reactie.

Het enige waar ik dus nog wat schrik voor heb is die full rate splitter.
Ik zal eens navragen hier thuis of ze een idee hebben waar het eerste telefoonpunt is (je kan die daar dan gewoon opsteken zoals een andere splitter of ben ik hier fout). En anders zal er vrees ik toch iemand met kennis van zaken voor moeten langskomen.

Is er toevallig ergens een uitleg hoe dit geinstalleerd moet worden?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

hier kan je wat info uithalen : http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... mon_nl.pdf

het is dus niet "zomaar" de splitter opsteken.

Kort :
-OF je moet een 5-6 adapter plaatsen, en daarbovenop de splitter, op de splitter zit alleen een DSL out, TEL signaal gaat terug via andere pinnen naar de adapter, waarop TEL aansluitingen zitten
-OF je hebt een 6-polig aansluit punt en je moet gewoon de splitter insteken (en daarop de modem) en de RJ-11 TEL aansluitingen op je aansluitdoos gebruiken. (of de interne schroef aansluitingen natuurlijk) 6 polige aansluitpunt : http://img697.imageshack.us/img697/5823 ... bbox2b.jpg


Bij edpnet krijg je alleen de 5-6 adapter en de splitter, nièt de nieuwe aansluitdoos (ik heb deze wel geplaatst (via via te pakken gekregen) omdat ik het handiger vond.) Dus je zal even moeten zien wat het handigste is voor je qua verbinding van extra aansluitpunten.

Ik zou zeggen : zoek het eerste aansluitpunt, koppel de achterliggende af, plaats de 5-6 adapter en de splitter, en sluit de achterliggende contactdozen aan op de 5--6 adapter zijn "TEL" aansluitingen.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Als ik in de pdf kijk, heb ik van edpnet de vdsl2-aansluitdoos en de spiltter gekregen
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

Ik heb het modem ook al binnen en aangesloten op mijn 5-polig aansluitpunt. Dus eerst de telefoonsplitter dan de full-rate splitter erboven op. Ik heb ook nog eens met EDPnet gebeld en volgens hun wordt VDSL volgende week geactiveerd. Dus ongeveer een week na de on-line aanvraag. Ik zou wel een paar uur zonder internet kunnen komen te zitten tijdens de transitie.

UPDATE: Mijn VDSL is nu actief. Dus 25 juni aangevraagd, 30 Juni het modem ontvangen (op ADSL aangesloten) en 5 juli VDSL actief. In totaal 10 minuten zonder internet gezeten. Dus vlot verlopen allemaal :)
toedeloe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2010, 18:36

Met dank aan hun fantastisch aanbod MOETEN overschakelen.
Wat is er gratis: een oude modem zonder handleiding, een configuratie waar je als bedrijf niets mee kan

Dan de omschakeling: een nachtmerrie.
Heel ons bedrijf plat, nu al 2 volle dagen. Blijkbaar liep eerst de modem vast (was door EDP fout geconfigureerd), dan was er een probleem met Belgacom, die nu op zijn doooie gemak een technieker stuurt.

Misschien einde van de week terug online, weet je, ze kunnen niets beloven

Goed advies, blijf weg van EDPnet, de helpdesk is gewoon incompetent, hun VDSL box is oude rommel van Belgacom, en hun prijzen zijn eigenlijk veel te hoog als je vergelijkt wat de concurrentie biedt.

Ik heb een claim bij hun neergelegd, maar wil via deze weg alle bedrijven oproepen NOOIT zaken te doen met EDPnet.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Wat een eenzijdige reactie weer. *zwaait naar troll*

1) als bedrijf zijnde heb je op zen minst een office connectie met een sla op, en geen consumer lijn, en voorzie je zelf in failover mogelijkheden als het zooooo belangrijk is.
2) die sagem modems is helemaal niets mee mis, al zeker niet omdat er geen preconfig inzit, maar gewoon een bgc customized firmware.
3) probleem met belgacom dat dagen aansleep, weer geen sla dus.
4) ze kunnen niets beloven, goh, komen we weer bij het sla puntje uit toch zeker ... geweldig bedrijf.
5) de helpdesk van edpnet steekt met kop en schouder boven die van de meeste isp's uit.
6) hun prijzen zijn zeker concurrentieel genoeg, zeker gezien hun klant vriendelijkheid en goeie support.

Ik wil dan ook via deze weg iedereen oproepen om ZEKER zaken te doen met edpnet, maar natuurlijk wel het juiste soort en type abonnement te kiezen, met bijbehorende support agreements als het over zakelijke lijnen gaat.

Mvg, een al sinds 2003 tevreden zijnde edpnet klant die ook een eigen zaak heeft.
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

FlashBlue schreef:Wat een eenzijdige reactie weer. *zwaait naar troll*

1) als bedrijf zijnde heb je op zen minst een office connectie met een sla op, en geen consumer lijn, en voorzie je zelf in failover mogelijkheden als het zooooo belangrijk is.
2) die sagem modems is helemaal niets mee mis, al zeker niet omdat er geen preconfig inzit, maar gewoon een bgc customized firmware.
3) probleem met belgacom dat dagen aansleep, weer geen sla dus.
4) ze kunnen niets beloven, goh, komen we weer bij het sla puntje uit toch zeker ... geweldig bedrijf.
5) de helpdesk van edpnet steekt met kop en schouder boven die van de meeste isp's uit.
6) hun prijzen zijn zeker concurrentieel genoeg, zeker gezien hun klant vriendelijkheid en goeie support.

Ik wil dan ook via deze weg iedereen oproepen om ZEKER zaken te doen met edpnet, maar natuurlijk wel het juiste soort en type abonnement te kiezen, met bijbehorende support agreements als het over zakelijke lijnen gaat.

Mvg, een al sinds 2003 tevreden zijnde edpnet klant die ook een eigen zaak heeft.


1) Klopt, bedrijf dat afhankelijk is van Internet zorgt voor een backup bij een andere provider of voor een SLA
2) Die Sagem modem in combinatie met de Belgacom firmware is naar mijn bescheiden mening rotzooi. EDPnet'ers zitten dan ook nog eens met een oude versie van de firmware. Die Sagem is om te beginnen al niet fantastisch, meer is dan ook nog eens ge-lobotomized (modern Nederlands) door Belgacom. Het ding zit continue op 99% utitlization door een slechte implementatie van het tr98/69 process, Wifi ondersteunt geeneens WPA2, 802.11n is ook niet mogelijk, de web-interface is ook flink gecastreerd, waarbij je niet eens zonder een truuk een backup van de config kan maken, multicast werkt niet op het LAN door een verkeerde firewall policy (niet te wijzigen door een gebruiker) en zo kan ik nog wel even door gaan.
3) - 6)
ECHTER. Dit is niet helemaal EDPnets fout. EDPnet heeft namelijk niet veel keus als ze VDSL aanbieden. Ze moeten gebruik maken van Sagem ivm dat Belgacom claimt dat alleen die modems/chipsets compatible zijn met hun VDSL DSLAMs. BIPT heeft hier zich wel mee bemoeid, maar is tot dezelfde conclusie gekomen check dit document: http://www.ibpt.be/nl/614/ShowDoc/3147/LLU_and_Bitstream/Consultation_of_21_October_2009_regarding_VDSL2_mo.aspx

Ik denk niet dat EDPnet perse verplicht is om ook de firmware van Belgacom te gebruiken, echter het probleem is dat ze (vermoed ik, maar weet ik bijna wel zeker) niet zelf de firmware kunnen updaten, en hiervoer afhankelijk zijn van de Belgacom infrastructuur en Belgacoms ACS server zie hier voor wat info over TR69: http://en.wikipedia.org/wiki/TR-069. Zie ook het artikel van BIPT hierover: http://www.ibpt.be/nl/614/ShowDoc/3147/LLU_en_Bitstream/Raadpleging_van_21_oktober_2009_met_betrekking_tot.aspx. Belgacom wil dus het liefst alle modems beheren inclusief die van de concurrenten. Vergeet niet dat ze dan ook bij al je instellingen kunnen inclusief je VOIP en Wifi instellingen. Krijg al kriebels bij de gedachte.

Verder is EDPnet erg afhankelijk van Belgacom voor de oplevering van VDSL. Wat dat betreft is het hier in België een achterlijke situatie. Ben zelf 5 jaar geleden vanuit Nederland naar België verhuisd en de telecom situatie hier is gelijk aan de situatie in Nederland voordat KPN geprivatiseerd werd. Precies dezelfde problemen, precies dezelfde smoesjes en precies dezelfde obstructies naar de concurrentie toe. Raw copper moeten betalen aan Belgacom is b.v. belachelijk. Decennia hebben die zonder concurrentie op hun dooie gemak een netwerkje kunnen uitrollen, gedeeltelijk op basis van belastinggeld. Het is toch nog een overheidsbedrijf? Waarom moet het volk dan betalen voor raw copper? Maar ik begin te ratelen....

Wat betreft EDPnet en service heb ik eigenlijk niets dan goede ervaringen. Ik maak wel eens zelf online een ticket aan die vlot wordt opgevolgd. Gebruik ze nu toch al dik 3 jaar denk ik, misschien langer. Over betalingen doen ze ook niet moeilijk. Ik heb wel eens te laat betaald (werk veel in het buitenland en vergeet dan wel eens wat), maar je wordt dan niet meteen afgesloten zoals b.v. bij Belgacom en Telenet.

Ps
Wat is die site van BIPT traaaaaaaag, ze zouden eens met hun provider moeten gaan praten :P
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

littlebighuman schreef:Ik heb het modem ook al binnen en aangesloten op mijn 5-polig aansluitpunt. Dus eerst de telefoonsplitter dan de full-rate splitter erboven op. Ik heb ook nog eens met EDPnet gebeld en volgens hun wordt VDSL volgende week geactiveerd. Dus ongeveer een week na de on-line aanvraag. Ik zou wel een paar uur zonder internet kunnen komen te zitten tijdens de transitie.

UPDATE: Mijn VDSL is nu actief. Dus 25 juni aangevraagd, 30 Juni het modem ontvangen (op ADSL aangesloten) en 5 juli VDSL actief. In totaal 10 minuten zonder internet gezeten. Dus vlot verlopen allemaal :)



Ik een week zonder verbinding :bang:
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Ik ben vandaag overgeschakeld naar VDSL. Ik had voorheen een ADSL profiel van 9999 down en 730 up (weet de exacte getallen niet meer) en nu krijg ik 9064 down en 552 up. Ik ben er dus op achteruit gegaan !! Nu moet ik nog wel de 13de overgeschakeld worden naar VOIP. Zou ik erop mogen hopen dat het op die dag goed komt gezien mijn lijn van classic naar raw copper gaat? Moet BGC niet sowieso u versteken in de kast als je naar VDSL gaat? Dan zit je toch niet meer op een verdeelcentrale, maar op een wijkkast dicht in de buurt? Of wachten ze hiermee tot de overschakeling naar raw copper en zit ik nu tijdelijk op een slecht profiel.

Wat betreft de splitter heb ik ook een vraag. Moet je die aansluiten of redeneer ik juist dat die enkel nodig is op de moment dat je effectief belt? Als ik mijn telefoon uittrek heb ik die dus niet nodig. Voor raw copper moet je die toch niet aansluiten hé?

voor de geïnteresseerden, uitgebreide statistieken kan je opvragen via:

start --> run / uitvoeren --> "cmd" <enter>
"telnet 192.168.1.1" <enter>
login: "admin" <enter>
pass: "BGCVDSL2" <enter>
"shell" <enter>
"cd etc" <enter>
"cat vdsl.stat" <enter>

Code: Selecteer alles

1.Downstream line rate: [11312] kbps
24.Upstream line rate: [860] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [9064] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [552] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [18860] kbps
7.Downstream attainable line rate: [23204] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [209] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [75] ms (*10)
14.Upstream delay: [31] ms (*10)
15.Tx total power [35] dbm(*10)
16.FE Tx total power [45] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [385] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [1833] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[529] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [17]
23.Line Type: [2097152]
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

rds schreef:Wat betreft de splitter heb ik ook een vraag. Moet je die aansluiten of redeneer ik juist dat die enkel nodig is op de moment dat je effectief belt? Als ik mijn telefoon uittrek heb ik die dus niet nodig. Voor raw copper moet je die toch niet aansluiten hé?


Inderdaad, geen splitter nodig met raw copper.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

rds schreef:Ik ben vandaag overgeschakeld naar VDSL. Ik had voorheen een ADSL profiel van 9999 down en 730 up (weet de exacte getallen niet meer) en nu krijg ik 9064 down en 552 up. Ik ben er dus op achteruit gegaan !! Nu moet ik nog wel de 13de overgeschakeld worden naar VOIP. Zou ik erop mogen hopen dat het op die dag goed komt gezien mijn lijn van classic naar raw copper gaat? Moet BGC niet sowieso u versteken in de kast als je naar VDSL gaat? Dan zit je toch niet meer op een verdeelcentrale, maar op een wijkkast dicht in de buurt? Of wachten ze hiermee tot de overschakeling naar raw copper en zit ik nu tijdelijk op een slecht profiel.

Wat betreft de splitter heb ik ook een vraag. Moet je die aansluiten of redeneer ik juist dat die enkel nodig is op de moment dat je effectief belt? Als ik mijn telefoon uittrek heb ik die dus niet nodig. Voor raw copper moet je die toch niet aansluiten hé?

voor de geïnteresseerden, uitgebreide statistieken kan je opvragen via:


Je zit op een repair profiel. Er is genoeg uitlegd hier op het forum wat je er aan kan doen.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

bedankt voor de tip redman!

ik heb dat testmadammeke gebeld en 5 minuten later 20056 down en 2040 up. Begrijp alleen niet waarom ze opgeleverd hebben met een repair profiel.

Alvast een tip voor mensen die Telephony bestellen: zeg bij belgacom uw lijn NIET van tevoren op indien je uw nummer wenst te behouden. Ik redeneerde dat BGC pas na een maand opzegtermijn uw nummer blokkeert en EDP levert na 2 weken reeds op. Uw nummer staat echter dag 1 al geblokkeerd bij BGC waardoor EDP geen overdracht kan vragen. Zeg pas op wanneer alles in orde is. Dat betekent dan een maand dubbel betalen. Ik kreeg toen ik dat tegen EDP zei een 'mja' als antwoord op het dubbel betalen. Ik ga nu proberen zonder kosten 1 augustus BGC op te zeggen met als reden de prijsverhoging.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

rds schreef: Alvast een tip voor mensen die Telephony bestellen: zeg bij belgacom uw lijn NIET van tevoren op indien je uw nummer wenst te behouden.

Bij nummeroverdracht moet je de Belgcom lijn NOOIT opzeggen. Niet tevoren - en ook niet "nadat alles in orde is" zoals jij suggereert.
Bij nummeroverdracht wordt je Belgacomlijn AUTOMATISCH opgezegd, op de dag van de overdracht. Dus de vrees voor een eventuele dubbele betaling is sowieso ongegrond.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

weer een andere versie. Eerst verzekert BGC me dat ik gerust al mag opzeggen als EDPnet de transfer maar vraagt voor de dag van definitieve afsluiting. Blijkt niet zo te zijn en gelukkig konden ze de opzegging ongedaan maken. Dan EDP gebeld, daar zeiden ze dat ik moet opzeggen, na dat alles in orde is. En nu zeggen ze het zelf op voor mij?

Volgende keer bel ik 5 keer en de versie die ik het meeste hoor zal dan wel juist zijn :lol:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Telecommunicatiebedrijven?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef:Telecommunicatiebedrijven?


Dat vraag ik mij ook al lang af. Hou het subforum DxADSL maar in't oog. Als alles goed zit kan ik daar ook nog een verhaaltje posten waar Kafka een puntje kan aan zuigen. :bang: Als het niet goed zit dan zal het voor later zijn omdat er nog wat extra Kafka moet aan toegevoegd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid: Belgacom werkt met prioriteiten op lijnen.
Processen dat eerst ingediend worden op een lijn, worden eerst behandeld.
Van zodra een proces ingediend is (let op dit wil niet zeggen: vanaf dat het proces aan de gang is) zal elk bijkomend proces geweigerd worden.

Maw:
Als u eerst uw telefonie opzegt bij Belgacom tegen datum X (ook al ligt die datum ver in de toekomst), dan zal EDPnet geen migratie kunnen aanvragen tot aan datum X. Na datum X is uw nummer opgezegd, dus kunnen we niets meer migreren.

Dus, correcte methode:
1) Doorbestellen bij EDPnet
2) Wachten totdat uw lijn overgezet is
3) Voor de veiligheid nog even met de vorige provider bellen om na te gaan of u nog iets hoeft op te zeggen. Vaak zal u te horen krijgen dat de migratie automatisch ook aanzien werd als een opzeg en dat u niets meer hoeft te doen.

Dit principe van "process on the line" geldt trouwens voor alle acties op lijnen van Belgacom: verhuis, nummeropzeg, conversie, dsl oplevering, dsl opzeg. Niets kan "tegelijkertijd".
internet, fiber & telephony
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Nutige info, thanks EDPnet
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb woensdag 30/6 's avonds als particulier EDPnet-klant mijn overgang van ADSL-home naar VDSL-home besteld;
dinsdag 6/7 bracht TNT-courierdienst mijn Sagem modem-router
en vandaag donderdag 8/7 heeft Belgacom mij gebeld dat ze
VDSL op mijn lijn zouden zetten in de ROP hier in de buurt.
Ik had gisteren nog bij speedtest.net mijn snelheid getest:
(up/down) 5.26/0.24 Mbits/s
en nu 18.71/1.87 Mbits/s.
Ik ben heel tevreden.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

riji schreef:Ik heb woensdag 30/6 's avonds als particulier EDPnet-klant mijn overgang van ADSL-home naar VDSL-home besteld;
dinsdag 6/7 bracht TNT-courierdienst mijn Sagem modem-router
en vandaag donderdag 8/7 heeft Belgacom mij gebeld dat ze
VDSL op mijn lijn zouden zetten in de ROP hier in de buurt.
Ik had gisteren nog bij speedtest.net mijn snelheid getest:
(up/down) 5.26/0.24 Mbits/s
en nu 18.71/1.87 Mbits/s.
Ik ben heel tevreden.

Dat is inderdaad dan iets om heel tevreden over te zijn.
Die van mij is ook 30/6 besteld en ik heb nog altijd geen TNT courierpersoon gezien met de modem (begint wel een beetje lang te duren vermits ze al hebben laten weten dat die verstuurd is dagen geleden).
Laten we hopen dat ze de lijn niet overzetten voor de modem hier is.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

riji, heb je een idee hoe lang dit omzetten heeft geduurd?
Ze zijn blijkbaar aan het omzetten nu (zit wel op mijn werk, maar kan niet meer aan mijn PC thuis). Niet had het heel dringend is, maar gewoon voor te weten of er misschien toch iets fout is gelopen thuis (kan altijd dat we nog het een of het ander moeten aanpassen).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Mette schreef:riji, heb je een idee hoe lang dit omzetten heeft geduurd?
Ze zijn blijkbaar aan het omzetten nu (zit wel op mijn werk, maar kan niet meer aan mijn PC thuis). Niet had het heel dringend is, maar gewoon voor te weten of er misschien toch iets fout is gelopen thuis (kan altijd dat we nog het een of het ander moeten aanpassen).


bij mij was smorges rond 10h de adsl weg, en heeft het tot 15:?? geduurd eer de vdsl actief was.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ok, bedankt.

Bij mij lijkt het al in orde te zijn op het eerste zicht. Ik weet niet juist wanneer het is aangesprongen, maar het lag uit 12.15 en is nu toch al terug aan voor een half uurtje (zo te zien op de router). Als er natuurlijk niet nog is is geherstart.

Ik weet niet of er thuis nog tussenkomst is gebeurd van mijn ouders, maar alleszins heel tevreden op het eerste zicht.

Ik had het gewoon gevraagd omdat ik problemen had voorzien (die gelukkig er niet zijn geweest). Misschien had ik beter gewoon gewacht tot na de lunch. Alleszins nog eens bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”