Shake vervangen door BasicNet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Hoeveel zou het kunnen kosten om over te stappen van een DiamondShake+ naar een BasicNet abonnement ? :oops:
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

destertjes schreef:Hoeveel zou het kunnen kosten om over te stappen van een DiamondShake+ naar een BasicNet abonnement ? :oops:
Downgraden zal normaal het verschil van de resterende maanden zijn.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

rpr schreef: Downgraden zal normaal het verschil van de resterende maanden zijn.
Heb al iets gevonden dat aannemelijker klinkt :lol:

Toemaatje,: Prijslijst Telenet Telefonie,Internet ,Televisie en Shakes
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

als je contractueel vastligt zal je 50 euro betalen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

als je reeds langer dan één jaar bij Telent zit en je doet een downgrade, zit je dan terug vast voor een jaar ???
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

pietnoeck schreef:als je reeds langer dan één jaar bij Telent zit en je doet een downgrade, zit je dan terug vast voor een jaar ???
Ja.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ken schreef:
pietnoeck schreef:als je reeds langer dan één jaar bij Telent zit en je doet een downgrade, zit je dan terug vast voor een jaar ???
Ja.
Ik dacht juist van niet...
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Als je moet betalen voor een downgrade kan je voor hetzelfde geld overstappen naar de concurrentie, mss moeten de betrokkenen TN daar ééns op wijzen. Wie weet kan dit tot verrassende resultaten leiden :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ergens gelezen dat ze dit gedaan hebben omdat er mensen waren die ten allentijde verandereden van abo om hun telemeter (volume) te omzeilen.
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.

Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Aangezien het dit topic in feite nog wel actueel is, wil ik hier toch even op reageren.

Vandaag naar de telenet klantendienst (015 66 66 66) gebeld, en gezegd dat ik alles wou opzeggen en overstappen.
Dit aangezien ik wou downgraden, en niet de downgradekost wou betalen (ging van Shake met ComfortXL naar gewoon BasicNet en DigiTV).
Vertelt men mij daar doodleuk dat ze helemaal GEEN downgradekost aanrekenen, zolang je in het laatste jaar maar niks veranderd hebt aan u plan...
Dit om te voorkomen dat, en ik citeer: "Men wanneer men naar het buitenland gaat voor een tijdje, zijn tariefplan laat aanpassen, waardoor de administratiedienst zeer veel extra werk krijgt"

De reden vindt ik op zich een beetje flauw (€50 voor een aanpassingske te doen... komaan), en tevens dacht ik dat dit enkel en alleen gedaan was om de telemeter-truk tegen te gaan.
Hoe dan ook... men heeft braafkes mijn plan aangepast, en mij verzekerd dat er geen downgradekost zou aangerekend worden.


Toevallig (?) vandaag eveneens telefoontje van Belgacom gehad, dat ze voor vroegere klanten een speciale aanbieding wouden doen, en eens langs wouden komen om een "tegenbod" te doen op wat we betalen bij onze huidige provider.
Toen ik zei dat ik 26,90 (18,90 + 8 ) betaalde voor internet en DigiTV werd het even stil :-D
En aangezien ik nu via VOIP bel, kost het mij €10,50 / 90 dagen om 24/24 naar vaste lijnen (niet enkel belgië) te bellen, dat zal bij proximus ook niet lukken :-)
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je betaalt 40,23 euro per maand voor je internet+televisie.
(48,33 euro per maand met een shake tel+inet, en dan is Belgacom wél goedkoper)
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 07 jul 2010, 20:54, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

uw 13.33€ kabelkosten niet vergeten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Je betaalt 40,23 euro per maand voor je internet+televisie.
(48,33 euro per maand met een shake tel+inet, en dan is Belgacom wél goedkoper)
Kabelkost bedraagt hier toch 11,83 hoor. Dat maakt dus 26,9 + 11,83 = 38,73

Hoe dan ook, u beweert dus dat 40,23 (of 38,73 in mijn geval) duurder is dan 43,45 (Pack internet + TV belgacom)? Niet dus.
De shake is inderdaad wel duurder, maar zoals aangehaald is 15GB/maand voldoende voor ons.
Het verschil tussen browsen aan 4 Mbps of 100Mbps is toch niet echt merkbaar (gezien de snelheid beperkt wordt door de te bereiken server). Enkel bij het downloaden [en al zeker bij het uploaden] merk je een verschil, maar ik zit er niet mee in iets langer te wachten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Special_K schreef:Als je moet betalen voor een downgrade kan je voor hetzelfde geld overstappen naar de concurrentie
dat heeft een maat van mij gedaan, is naar belgacom vertrokken... zijn goed bezig bij telenet. voor hetzelfde geld? nee, hij zal minder geld uitgeven per maand en er is ook geen sprake van activatie of modemkost
Laatst gewijzigd door xenne 09 jul 2010, 15:00, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Patje schreef:Ergens gelezen dat ze dit gedaan hebben omdat er mensen waren die ten allentijde verandereden van abo om hun telemeter (volume) te omzeilen.
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.
zever in pakjes, upgraden kan je gratis doen... downgraden kost €50... het lijkt me duidelijk wat de bedoeling is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

xenne schreef:
Patje schreef:Ergens gelezen dat ze dit gedaan hebben omdat er mensen waren die ten allentijde verandereden van abo om hun telemeter (volume) te omzeilen.
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.
zever in pakjes, upgraden kan je gratis doen... downgraden kost €50... het lijkt me duidelijk wat de bedoeling is
Xenne, de realiteit is toch anders meen ik.
Zoals eerder aangehaald heb ik die €50 downgradekost NIET moeten betalen. Dit blijkt 1x per jaar gratis te zijn, wat ze me wel vertelden NADAT ik gevraagd had aan de klantendienst gevraagd of ik gewoon via aangetekende brief kon opzeggen.
Modemkost... daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Dat die "maat" van u goedkoper af is, dat is natuurlijk perfect mogelijk.
Ik denk dat iedereen gewoon zelf kan/moet vergelijken wat voor hem/haar het voordeligst is.
Wij zijn hier trouwens goedkoper met BasicNet + Digi-HD-TV bij telenet (bellen gaat via voip), dan we bij belgacom het pack "internet en tv" zouden nemen. Specs van het internet bij belgacom zijn hierbij wel een pak beter.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”