Shake vervangen door BasicNet
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
Hoeveel zou het kunnen kosten om over te stappen van een DiamondShake+ naar een BasicNet abonnement ?
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Downgraden zal normaal het verschil van de resterende maanden zijn.destertjes schreef:Hoeveel zou het kunnen kosten om over te stappen van een DiamondShake+ naar een BasicNet abonnement ?
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
Heb al iets gevonden dat aannemelijker klinktrpr schreef: Downgraden zal normaal het verschil van de resterende maanden zijn.
Toemaatje,: Prijslijst Telenet Telefonie,Internet ,Televisie en Shakes
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
als je contractueel vastligt zal je 50 euro betalen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja.pietnoeck schreef:als je reeds langer dan één jaar bij Telent zit en je doet een downgrade, zit je dan terug vast voor een jaar ???
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik dacht juist van niet...Ken schreef:Ja.pietnoeck schreef:als je reeds langer dan één jaar bij Telent zit en je doet een downgrade, zit je dan terug vast voor een jaar ???
Als je moet betalen voor een downgrade kan je voor hetzelfde geld overstappen naar de concurrentie, mss moeten de betrokkenen TN daar ééns op wijzen. Wie weet kan dit tot verrassende resultaten leiden
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ergens gelezen dat ze dit gedaan hebben omdat er mensen waren die ten allentijde verandereden van abo om hun telemeter (volume) te omzeilen.
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.
Grtz
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.
Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Aangezien het dit topic in feite nog wel actueel is, wil ik hier toch even op reageren.
Vandaag naar de telenet klantendienst (015 66 66 66) gebeld, en gezegd dat ik alles wou opzeggen en overstappen.
Dit aangezien ik wou downgraden, en niet de downgradekost wou betalen (ging van Shake met ComfortXL naar gewoon BasicNet en DigiTV).
Vertelt men mij daar doodleuk dat ze helemaal GEEN downgradekost aanrekenen, zolang je in het laatste jaar maar niks veranderd hebt aan u plan...
Dit om te voorkomen dat, en ik citeer: "Men wanneer men naar het buitenland gaat voor een tijdje, zijn tariefplan laat aanpassen, waardoor de administratiedienst zeer veel extra werk krijgt"
De reden vindt ik op zich een beetje flauw (€50 voor een aanpassingske te doen... komaan), en tevens dacht ik dat dit enkel en alleen gedaan was om de telemeter-truk tegen te gaan.
Hoe dan ook... men heeft braafkes mijn plan aangepast, en mij verzekerd dat er geen downgradekost zou aangerekend worden.
Toevallig (?) vandaag eveneens telefoontje van Belgacom gehad, dat ze voor vroegere klanten een speciale aanbieding wouden doen, en eens langs wouden komen om een "tegenbod" te doen op wat we betalen bij onze huidige provider.
Toen ik zei dat ik 26,90 (18,90 + 8 ) betaalde voor internet en DigiTV werd het even stil
En aangezien ik nu via VOIP bel, kost het mij €10,50 / 90 dagen om 24/24 naar vaste lijnen (niet enkel belgië) te bellen, dat zal bij proximus ook niet lukken
Vandaag naar de telenet klantendienst (015 66 66 66) gebeld, en gezegd dat ik alles wou opzeggen en overstappen.
Dit aangezien ik wou downgraden, en niet de downgradekost wou betalen (ging van Shake met ComfortXL naar gewoon BasicNet en DigiTV).
Vertelt men mij daar doodleuk dat ze helemaal GEEN downgradekost aanrekenen, zolang je in het laatste jaar maar niks veranderd hebt aan u plan...
Dit om te voorkomen dat, en ik citeer: "Men wanneer men naar het buitenland gaat voor een tijdje, zijn tariefplan laat aanpassen, waardoor de administratiedienst zeer veel extra werk krijgt"
De reden vindt ik op zich een beetje flauw (€50 voor een aanpassingske te doen... komaan), en tevens dacht ik dat dit enkel en alleen gedaan was om de telemeter-truk tegen te gaan.
Hoe dan ook... men heeft braafkes mijn plan aangepast, en mij verzekerd dat er geen downgradekost zou aangerekend worden.
Toevallig (?) vandaag eveneens telefoontje van Belgacom gehad, dat ze voor vroegere klanten een speciale aanbieding wouden doen, en eens langs wouden komen om een "tegenbod" te doen op wat we betalen bij onze huidige provider.
Toen ik zei dat ik 26,90 (18,90 + 8 ) betaalde voor internet en DigiTV werd het even stil
En aangezien ik nu via VOIP bel, kost het mij €10,50 / 90 dagen om 24/24 naar vaste lijnen (niet enkel belgië) te bellen, dat zal bij proximus ook niet lukken
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je betaalt 40,23 euro per maand voor je internet+televisie.
(48,33 euro per maand met een shake tel+inet, en dan is Belgacom wél goedkoper)
(48,33 euro per maand met een shake tel+inet, en dan is Belgacom wél goedkoper)
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 07 jul 2010, 20:54, in totaal 1 gewijzigd.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
uw 13.33€ kabelkosten niet vergeten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Kabelkost bedraagt hier toch 11,83 hoor. Dat maakt dus 26,9 + 11,83 = 38,73Lord Utopia schreef:Je betaalt 40,23 euro per maand voor je internet+televisie.
(48,33 euro per maand met een shake tel+inet, en dan is Belgacom wél goedkoper)
Hoe dan ook, u beweert dus dat 40,23 (of 38,73 in mijn geval) duurder is dan 43,45 (Pack internet + TV belgacom)? Niet dus.
De shake is inderdaad wel duurder, maar zoals aangehaald is 15GB/maand voldoende voor ons.
Het verschil tussen browsen aan 4 Mbps of 100Mbps is toch niet echt merkbaar (gezien de snelheid beperkt wordt door de te bereiken server). Enkel bij het downloaden [en al zeker bij het uploaden] merk je een verschil, maar ik zit er niet mee in iets langer te wachten.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat heeft een maat van mij gedaan, is naar belgacom vertrokken... zijn goed bezig bij telenet. voor hetzelfde geld? nee, hij zal minder geld uitgeven per maand en er is ook geen sprake van activatie of modemkostSpecial_K schreef:Als je moet betalen voor een downgrade kan je voor hetzelfde geld overstappen naar de concurrentie
Laatst gewijzigd door xenne 09 jul 2010, 15:00, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zever in pakjes, upgraden kan je gratis doen... downgraden kost €50... het lijkt me duidelijk wat de bedoeling isPatje schreef:Ergens gelezen dat ze dit gedaan hebben omdat er mensen waren die ten allentijde verandereden van abo om hun telemeter (volume) te omzeilen.
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Xenne, de realiteit is toch anders meen ik.xenne schreef:zever in pakjes, upgraden kan je gratis doen... downgraden kost €50... het lijkt me duidelijk wat de bedoeling isPatje schreef:Ergens gelezen dat ze dit gedaan hebben omdat er mensen waren die ten allentijde verandereden van abo om hun telemeter (volume) te omzeilen.
daardoor zijn ze geld gaan vragen voor die downgrade... tenkoste ook van de andere mensen die gewoon wilden veranderen van abo door minder gebruik vh internet.
Zoals eerder aangehaald heb ik die €50 downgradekost NIET moeten betalen. Dit blijkt 1x per jaar gratis te zijn, wat ze me wel vertelden NADAT ik gevraagd had aan de klantendienst gevraagd of ik gewoon via aangetekende brief kon opzeggen.
Modemkost... daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Dat die "maat" van u goedkoper af is, dat is natuurlijk perfect mogelijk.
Ik denk dat iedereen gewoon zelf kan/moet vergelijken wat voor hem/haar het voordeligst is.
Wij zijn hier trouwens goedkoper met BasicNet + Digi-HD-TV bij telenet (bellen gaat via voip), dan we bij belgacom het pack "internet en tv" zouden nemen. Specs van het internet bij belgacom zijn hierbij wel een pak beter.