Geen papieren factuur meer bij Belgacom, e-factuur op komst

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tussen juli en november van dit jaar zullen klanten van Belgacom en Proximus gefaseerd overgeschakeld worden van een papieren factuur naar een factuur per e-mail. De e-factuur komt ook beschikbaar in het klantenportaal. Dat lezen we op Telecompaper. Ook de factuur krijgt een ander uitzicht om het overzichtelijker te maken voor de klant. Zo worden er twee kolommen voorzien waar de bedragen inclusief en exclusief btw in staan.

UB Frontpage
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn moeder zal het graag horen. Dus die zal geen rekeningen meer ontvangen.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

dragonflo schreef:Mijn moeder zal het graag horen. Dus die zal geen rekeningen meer ontvangen.
Sorry hoor, maar dit is een onzinnige reactie. Lees toch eerst eens verder dan je neus lang is !
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Veel bedrijven werken met Zoomit via de banken. Zeer gemakkelijk voor de klant om dan te betalen .
Belgacom gaat blijkbaar zelf iets uitvinden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

MarkDM schreef:Veel bedrijven werken met Zoomit via de banken. Zeer gemakkelijk voor de klant om dan te betalen .
Belgacom gaat blijkbaar zelf iets uitvinden.
Euhm Certipost bestaat al jaren hoor, het is een joint-venture tussen Belgacom en de Post

http://www.certipost.be/certipost/nl/geschiedenis.html
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

het enige wat ik vervelend vind is dat hun facturen te snel verdwijnen je kan achteraf niks meer nazien, .. eens betaald, .. ook zou men ipv een verwittiging gewoon het pdf per mail mogen sturen ik hou namelijk al mijn mail bij en op die manier dus ook al mijn facturen buiten die van BGC ! ook mogen ze een interface / api maken om trafiek uit te lezen, .. allé voor zo'n bedrijf is het nogal prutserig gedaan als je het mij vraagt !

EDIT

tegenwoordig krijgen wij zoveel info de boodschap is informatie te centraliseren en iedereen heeft daar wel zijn visie over, wat men moet doen als providers enz, .. om onze administratie makkelijker te laten verlopen moet men, ons toelaten om zaken te centraliseren, dmv api.

dus minder flashy websites meer informatie interface mogelijkheden, .. en neem dan de boodschap aan google, een site die niet druk is, .. BGC site is vrij druk aan het worden, waardoor niemand meer weet waar te kijken.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

rowan schreef:Euhm Certipost bestaat al jaren hoor, het is een joint-venture tussen Belgacom en de Post
Jaja, maar er staat toch in hun bericht dat ze de samenwerking met Certipost gaan stopzetten !
Belgacom werkt straks niet meer samen met Certipost, een verzender van gewaarmerkte elektronische documenten,
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Ah ok, had niet doorgeklikt naar het volledige artikel.

Ik krijg al jaren mijn BGC en proximus factuur via Certipost daarmee dacht ik dat ze dit ging verder uitbouwen...
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Goed initiatief, maar ik zou er eerst voor zorgen dat de inhoud van mijn facturen klopt ...
Dat bespaart al een hoop kosten, tenzij het facturatiesysteem by default staat op het aanrekenen van de hoogst mogelijke kosten.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”