ADSL2FIT: Samen pakken we de netwerkproblemen aan

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ja,

Ik wil die melding ook wel eens zien :) Want de link die kerberos heeft gepost is een txt file van onze post op dit forum :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar hebben ze dat er gezet, na mijn mailtje. Ik had er in de mail namelijk duidelijk bijgezet dat ik zonder officiële info zou opstappen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
zippy
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb toen dat bericht ook gekregen, er stond het volgende:

Dit was de eerste maal dat ze een melding maakten naar userbase

Code: Selecteer alles

18/03/2004 11:41:18

geachte klant,

Op www.userbase.be kan u een volledige uitleg vinden van de huidige situatie, we kunnen u verzekeren dat we op volle toeren bezig zijn om dit alles zo snel mogelijk op te lossen.

mvg
A2F

En hier het antwoord van webvisie na nog maals eens geinformeerd te hebben naar de problemen. Het is een hele boterham :)

31/03/2004 15:50:32

volledige uitleg:
Na al de speculaties en onduidelijkheden op dit forum kon een antwoord van WebVisie, het bedrijf achter het product ADSL2Fit niet uitblijven. Daarom is een delegatie van Userbase naar de Oudaan afgezakt om antwoorden voor jullie te verzamelen.

ADSL2Fit is dus geen 'provider', maar een merk van de ISP WebVisie. Als je het dus over A2F hebt, heb je het over een product. Als je het over het bedrijf hebt, spreek je over WebVisie.

WebVisie heeft de problemen aangekaart bij Scarlet, de leverancier van zowel de bandbreedte als het netwerk. Scarlet erkent dat de oorzaak van de problemen op hun netwerk ligt. De problemen situeren zich op meerdere niveau's, en eentje daarvan is op lokaal of regionaal gebied.

Wat heeft Scarlet er mee te maken?

Verschillende Belgacom LEX'en (telefooncentrales) zijn blijkbaar ondergedimensioneerd. Dit betekent dus dat de VP (Virtual Path, de verbinding tussen LEX'en) ontoereikend is voor de hoeveelheid gebruikers dat deze moet bedienen. Dit uit zich het beste in een variant van het 'Telenet-syndroom': first come, first serve. Indien bijvoorbeeld iemand een snelle download start slibt de volledig beschikbare bandbreedte dicht aan deze éne gebruiker. Alle gebruikers die daarna data aanvragen krijgen bijgevolg bijna geen gegevensoverdracht meer.

Scarlet gaat er van uit dat dit allemaal veroorzaakt wordt door de 'zware gebruikers'. Scarlet ziet daarom geen toekoms meer in limietloos Internet. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom zij de door WebVisie aangevraagde capaciteitsupgrade van 500 Mbit/s heeft geweigerd. Scarlet wilt dit enkel opleveren indien WebVisie stopt met het aanbieden van limietloze abonnementen. Let wel: dit gaat over toekomstige abonnementen. De reeds lopende contracten blijven onder de huidige voorwaarden verder lopen.

WebVisie verzet zich echter met alle middelen tegen dit ultimatum en onderzoekt mogelijke oplossingen en andere pistes.

Scarlet zal wel de komende dagen verscheidene tests uitvoeren om te kijken of de performantie niet op een andere manier opgeschroefd kan worden. Deze tests gaan van het volledig lamleggen van een lokale LEX tot het starten van tests die voor zeer veel datatraffic zorgen.

Userbase.be en WebVisie houden jullie bijgevolg op de hoogte van gemelde mogelijke outages. Welke aanpassingen Scarlet juist gaat doorvoeren om de flessenhalzen op te lossen zijn momenteel nog niet gekend.

Waarom de verschillen tussen Scarlet en Adsl2Fit-gebruikers?

Dit klopt; er zijn verschillen, ook al zijn het in principe dezelfde lijnen. De nodige capaciteit wordt gerekend aan 60 kbit/s per opgeleverde gebruiker. Dit is dus niet per actieve gebruiker!
Aangezien Scarlet ongeveer 55000 klanten heeft en WebVisie slechts een fractie hiervan krijgt deze ook maar een fractie van de totale bandbreedte toegewezen. Deze verschillen zijn dus puur een gevolg van het toepassen van de Broba II-voorschriften.

Braaf zijn op het netwerk

WebVisie wilt naast bovenstaande problematiek de gebruikers nogmaals op wijzen dat het illegaal gebruiken van het Internet niet kan. Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen'), maar nog meer en vooral tegen het aanbieden van illegale downloads via hun netwerk. Indien klachten ontvangen worden van betrokken instanties (BAF, ...) worden de abonnees zeker afgesloten. WebVisie gaat vanaf nu dus enkel nog stipter optreden en eigenlijk gewoon de gebruiksvoorwaarden naleven. In feite verandert er dus niets op dit gebied. Laat dit dus een extra waarschuwing zijn voor de A2F-gebruikers die zich hierbij aangesproken voelen: WebVisie zal niet op dezelfde lakse manier als Telenet en Skynet reageren in verband met illegale downloads. Dit beperkt zich overigens niet tot peer-2-peer netwerken als Kazaa, Gnutella, eDonkey, BitTorrent, ... maar voor elke mogelijke vorm van aanbieden waarbij aangetoond kan worden welke gebruiker verantwoordelijk is. Dus ook FTP, SFTP, HTTP e.a. vallen onder deze regeling. Indien er dus een klacht met de nodige logs voor bewijskracht binnen komt kan dit leiden to een schorsing of afsluiting.

Meer hulp

Verder hebben we kunnen vaststellen dat er ondertussen de helpdesk beter bemand is geworden, dit na de verschillende meldingen die WebVisie bereikte over de onvoldoende bereikbaarheid van de helpdesk. Verder is de administratie stipter. Met name de facturatie lijkt nu correct te verlopen: facturen worden daags na versturen ontvangen en komen dus op tijd toe.

In het kort

Scarlet bekent schuld en zal hier gevolg aan geven door mogelijke oplossingen te onderzoeken. De problemen zijn vooral te wijten aan het ondergedimensioneer de Scarlet-netwerk en de mensen achter ADSL2Fit zullen in het vervolg nog strenger optreden tegen onwettelijke toestanden.

___

Scarlet heeft ondertussen zijn fout toegegeven; capaciteitsproblemen en een deel van hun users die eveneens een deel zijn van het probleem.

Sinds gisteren kunnen we u eveneens meedelen dat er in de volgende weken een reeks acties ondernomen zullen worden om de situatie te verbeteren.

met vriendelijke groeten,A2F
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zippy schreef:Ik heb toen dat bericht ook gekregen, er stond het volgende:

Echt droevig dat Webvisie absoluut geen officiele uitspraak wil doen, en louter een link/tekst geeft naar een statement dat grotendeels in de voorwaardelijk wijs is geschreven... en vele mogelijkheden open laat over wat er nu precies aan de hand is.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dit was de eerste maal dat ze een melding maakten naar userbase

18/03/2004 11:41:18

geachte klant,

Op www.userbase.be kan u een volledige uitleg vinden van de huidige situatie, we kunnen u verzekeren dat we op volle toeren bezig zijn om dit alles zo snel mogelijk op te lossen.

mvg
A2F

En hier het antwoord van webvisie na nog maals eens geinformeerd te hebben naar de problemen. Het is een hele boterham :)

Euh, herken ik daar niet mijn eigen post, Zippy?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... t=adsl2fit
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Wel ik heb idd ook Meon zijn post gekregen. Ik vind dit om eerlijk te zijn verschrikkelijk amateuristisch over komen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
adsl2fit-hitler

Ik begin het kots beu te worden , ik heb precies terug een inbelmodemke :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ik ben het beu , ik betaal er niet meer voor, mijn advocaat zegt dat ik met gemak kan afsluiten. ik kan zelf nog een schadevergoeding vragen !!! mijn bedrijf ziet er ook van af.

als ik het echt gemeen mag zeggen: webvisie s**** firma ,s**** abonnement , geld zuigers, opgeblaze website met misleidende informatie ! ik baal ervan,

Ik daag ze gvd voor het gerecht !!! slachtoffers genoeg

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Gast

goed gesproken!!
ikke ook als het zo doorgaat gedoeme!
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mm, seems someone is angry, maar alé, ge hebt het volste recht, dus ach ja, als ge der iets van meent, vervolgt ze dan maar, ik zal met veel leedvermaak toezien :p.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

adsl2fit-hitler schreef:Ik begin het kots beu te worden , ik heb precies terug een inbelmodemke :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ik ben het beu , ik betaal er niet meer voor, mijn advocaat zegt dat ik met gemak kan afsluiten. ik kan zelf nog een schadevergoeding vragen !!! mijn bedrijf ziet er ook van af.

LOL, schadevergoeding eisen ? Errm, ik raad je aan om een andere advocaat te nemen :p

Maar kom, proberen kan geen kwaad hé, en als 't lukt chapeau dan, dan wil ik de naam van de advocaat :D
Afsluiten is volgens mij legaal wel mogelijk, maar schadevergoeding ? laat me niet lachen :)

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
unicomplex
Member
Member

ja mensen, dit zou dus de laatste week moeten zijn dat we problemen zouden kunnen hebben.

vorige week hebben ze mij van de helpdesk gezegd dat de problmen nog max 2 weken gingen duren bij scarlet. dus vorige week al een weekje voorbij, zou nu moeten laatste week zijn dat er problemen mogelijk zijn.

waarschijnlijk ijdele hoop maar je weet maar nooit.

iemand die ondertussen terug al iets meer weet over eta van reparaties/upgrades ?

mvg Uni
C-Phest
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:

Echt droevig dat Webvisie absoluut geen officiele uitspraak wil doen, en louter een link/tekst geeft naar een statement dat grotendeels in de voorwaardelijk wijs is geschreven... en vele mogelijkheden open laat over wat er nu precies aan de hand is.

Hoe bedoelt ge geen officiële uitspraak doen? Die tekst staat toch letterlijk zo in mijn Trouble Ticket hoor ... is dat niet officieel dan?

Wat betreft het niet op hun website zetten van die info ... dit is compleet normaal uit commercieel opzicht he ... misschien niet fair tov de nieuwe abo's, maar ze gaan ook hun eigen ruiten niet ingooien hoor :)

PS: al nieuws ondertussen? Op de parallelle post ivm Scarlet problemen hebben ze blijkbaar al een enquete en zo af ... Webvisie is nog altijd bezig met in te loggen om de PM's te lezen zeker? :lol:
Laatst gewijzigd door C-Phest 05 apr 2004, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

C-Phest schreef:Hoe bedoelt ge geen officiële uitspraak doen? Die tekst staat toch letterlijk zo in mijn Trouble Ticket hoor ... is dat niet officieel dan?

Wat tekst van iemand anders in een mailtje plaatsen... officieel, laat me niet lachen.

C-Phest schreef:Wat betreft het niet op hun website zetten van die info ... dit is compleet normaal uit commercieel opzicht he ... misschien niet fair tov de nieuwe abo's, maar ze gaan ook hun eigen ruiten niet ingooien hoor :)

Ik denk niet dat ze bij A2F nog veel ruiten moeten ingooien... het is ondertussen wel duidelijk dat dit pure oplichterij is.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Volledig akkoord r2504, en idd, dat TT is geen officiële verklaring. Ik had eerder gedoeld op een brief bv. Toch iets dat een wettelijke waarde heeft, aangezien ze dit nog niet gestuurd hebben, vrees ik er voor dat ze gewoon verder gaan knoeien.
skitzo_O

lol hun eigen ruiten niet ingooien,
ik vind het ongelooflijk smerig en oneerlijk van a2f dat ze niets op hun site zetten.
Elke dag worden mensen opnieuw in het zak gezet die geen idee hebben van de problemen.
Als je zoiets normaal vind dan scheelt er toch wel iets met je.
Ach ja het gaat allemaal om het geld,
laat de mensen maar stikken.
llousis

ja, dat is waar maar ondertussen zitten wij hier nog met die klote speed die toch al langer duurt dan 2 weken voor mij al 6 maanden :@
nog nooit de kaap van de 300 gehaald dus het hangt echt mijn kl*ten uit

en altijd dezelfste reactie als gebeld.
We zijn er mee bezig, meneer.
Nog een prettig dag verder.

voila en dicht, dat is alles wat ze zeggen
en hun 0900 nummer, geldjoden
Tae
Premium Member
Premium Member

Als ik het goed heb begrepen dan zou het deze week gedaan moeten zijn met die klote snelheid die we nu hebben :?

Awel ik heb nogaltijd een klote snelheid :wink: :x Als het deze week ni word opgelost dan zou ik graag willen opstappen en naar een andere ISP gaan. Maar is er al iemand die is opgestapt wannneer zijn of haar contract nog niet ten einde was???? Gelieve ff te zeggen wat ik kan doen zodat ik ook niet de resterende maanden moet betalen.

Ziezo hier nog eens die prachtige speeds die wij krijgen voor ons geld :x
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 5 2003 om 12:11:12 UTC+0200)

Download : 31.6 KByte/sec
Upload : 23.4 KByte/sec

Ik heb al een paar TT gestuurd deze week waarin ze zegden dat er schot in de zaak komt :roll: Ja ik zie het het is al maanden bezig dit spelletje ;)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Aan iedereen,

Ik heb ook al maandenlang in dezelfde situatie gezeten als de mensen hier. Hoewel wanneer de meesten hier 100-400 kbit haalden had ik toch nog geregeld 1Mbit. De laatste 4 weken echter had ik ook een max van 250-300kbit. Na dit gemeld te hebben op de helpdesk heeft men mijn lijn gereset. Volgens adsl2fit doen zij dit geregeld (heb ook andere post reeds hierover gezien) maar bij mij heeft ook echt iets uitgehaald. Sinds de reset haal ik terug een snelheid tussen de 1,8 en de 2,3 Mbit. Dit reeds gedurende enkele dagen.

Misschien dat jullie in je TT specifiek naar een lijnreset kunnen vragen ? Opgelet ... je betn dan wel je connectie voor enkele minuten kwijt. Maar ik denk niet dat dat een probleem zal zijn ;)

Grtz,

Sasuke

PS: Aan al degenen die willen weggaan bij Webvisie ... wie laatst lacht best lacht zou ik zeggen hé !! Ik geef ze tijd totdat het einde van het 1-jarig contract in zicht is, je weet nooit dat het nu opgelost gaat geraken. Temeer daar Scarlet nu echt de limieten toepast ... als je van unlimited ineens naar limited 15Gb gaat kan dat niet anders dan een enorme hoeveelheid bandbreedte vrijmaken volgens mij !
Afbeelding
Kerberos
Plus Member
Plus Member

ik zal nog eens vragen achter een full line reset maar of dit iets gaat uithalen weet ik echt niet, de laatste keer dat ze dat gedaan hebben is het er enkel op achteruit gegaan.Op hoop van zegen zeker?!

btw voor dat ik bel merk ik toch een lichte steiging van de snelheid... (heb al eens 70kb/s gehaald, whohoooooo :p )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Temeer daar Scarlet nu echt de limieten toepast ... als je van unlimited ineens naar limited 15Gb gaat kan dat niet anders dan een enorme hoeveelheid bandbreedte vrijmaken volgens mij !

Ben je nu echt zo naief om te geloven dat dit het A2F probleem zal oplossen ? Je gelooft dus dat Scarlet zijn eigen klanten regels gaat opleggen (met het risico deze te verliezen) zodat een andere provider naar hartelust unlimited internet zou kunnen aanbieden ?

De 60 kbit/s en overbookingsgraad veranderen hier heus niet door. Wat mij betreft is dit het zoveelste verhaaltje om ganse situatie nog een maandje te rekken. En maar verbetering beloven...

Het resetten van je lijn is nog zo'n grap... je hebt evenveel kans dat het beter gaat dan slechter achteraf. Het zou anders wel best leuk zijn voor A2F, gans de boel resetten en iedereen heeft terug 2 Mbit :roll:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kijk r2504,

Ik weet dat jij ook één en ander van ISP gevallen weet (ik heb zelfs een Frame Relay van jullie liggen) en inderdaad is dit een stuk professioneler dan een A2F lijn. Maar ik weet ook wat ik zelf gezien, gehoord en getest heb van a2f en scarlet. En ik kan alleen maar bevestigen dat niet ALLE a2f klanten problemen hebben en dat zij alles al hebben gedaan om bij hen het probleem te elimineren. Niet dat ik dit alles leuk enzo vind, de fout ligt uiteraard ook bij hen voor een deel. Ik weet wat zij afhuren, ik weet welke hardware er word gebruikt (en gezien, en ik ken die hardware ook). Ik ken zelf genoeg van ATM netwerken om uit te pluizen waar er problemen kunnen zitten en zoveel meer ... wat ik enkel niet snap is dat het zolang kan duren en blijft duren, maar dat is een andere kwestie.
En de enige manier waarop ik van dit standpunt zou kunnen afwijken is als ik te weten kom dat A2F mij (en ons) al maanden zit te beliegen in mijn (ons) gezicht.

Indien jij als kenner ook wat meer van die info wil stel ik voor om eens even op IRC te komen, dan kunnen we er wat technischer over praten. Want ik ken natuurlijk niet ALLES en misschien dat jij mij ook wat meer inzicht kan geven. Want eerlijk gezegd zou ik graag hebben gehad dat het probleem bij A2F lag, dan kon er veel gemakkellijker iets aan gedaan worden.

Grtz,

Saske
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:(ik heb zelfs een Frame Relay van jullie liggen)

Een frame relay liggen van ons ? We hebben dan zelf wel enkele Gb aan frame relay in gebruik, maar verhuren het alvast niet aan derden. Ik werk dus niet voor een ISP of wat voor provider dan ook.

Ik denk dat je me voor iemand anders houdt... maar voor de rest is alle info welkom via PB betreffende A2F zijn infrastructuur en wat zij precies huren.

Feit is echter dat apparatuur op zich niets zegt... in dit geval - bij dergelijke problemen - moet je je richten op node per node, en dan kan het inderdaad niet zolang duren voor je een deftige analyse (en oplossing hebt... tenzij je die niet kan bieden).

Je maakt mij niet wijs dat A2F/Scarlet ondertussen niet perfect weet waar het stinkt :!:
Kerberos
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:Ben je nu echt zo naief om te geloven dat dit het A2F probleem zal oplossen ? Je gelooft dus dat Scarlet zijn eigen klanten regels gaat opleggen (met het risico deze te verliezen) zodat een andere provider naar hartelust unlimited internet zou kunnen aanbieden ?

De 60 kbit/s en overbookingsgraad veranderen hier heus niet door. Wat mij betreft is dit het zoveelste verhaaltje om ganse situatie nog een maandje te rekken. En maar verbetering beloven...

Het resetten van je lijn is nog zo'n grap... je hebt evenveel kans dat het beter gaat dan slechter achteraf. Het zou anders wel best leuk zijn voor A2F, gans de boel resetten en iedereen heeft terug 2 Mbit :roll:

Volgens mij heeft dit wel degelijk effect, het is reeds merkbaar. Je blijft ons maar verwijten van naïve, domme klanten alsof wij bij de enige provider zitten met problemen.Als ik mij niet vergis ben jij diegene die weken of maanden heen en weer zat te bellen naar de kabel maatschappij en telenet in de hoop een antwoord te vinden op jouw verhuisproblemen. Ik meen mij te herinneren dat wij toen ook ons gal niet gespuuwd hebben maar samen een oplossing probeerde te zoeken voor je probleem! Het is gemakkelijk om dat alles te zeggen maar het lost helemaal niets op! En ja, ik was ook nog tevreden telenet klant moest het niet aan mijn nieuwe situatie liggen (lees: verhuis en vervolgens aansluitingsproblemen). Mensen dom en naïef noemen behoort niet tot een gunstige bijdrage. Ik geloof nog steeds dat het probleem wordt verholpen, indien anders zoek ik elders een oplossing!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504,

Dan hield ik je inderdaad voor iemand anders, maar om terug op de zaak te komen. Ja, men weet exact waar het probleem zit. Enkel zitten er een paar moeilijke mensen tussen die de zaak niet willen oplossen teneinde geen gezichtsverlies te moeten lijden. De lokale problemen zijn voor rekening van Scarlet (ja, VP scarlet en a2f is dezelfde). Ik zal je een PB sturen met wat meer info die je eens kan bekijken.

Mvg,

Sasuke
Laatst gewijzigd door Sasuke 05 apr 2004, 14:33, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member

Ach tegenwoordig maken ze de klanten alles wijs ;) Eerst komt het door ons dan zeggen ze dat het toch aan hun ligt enz.....

Sommige klanten maken ze wijs om hun Windows opnieuw te installeren etc...

Met ander woorden ze spelen gewoon met ons kloten en volgens mij zoals je het zeg zal het deze maand ook niet veel worden ;)

Misschien zo één weekje in de mnd dat we nog eens een snelheid halen van tegen de 1mbs :roll: en daarna weer hetzelfde liedjee tegen 30kb s.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kerberos schreef:Je blijft ons maar verwijten van naïve, domme klanten alsof wij bij de enige provider zitten met problemen.Als ik mij niet vergis ben jij diegene die weken of maanden heen en weer zat te bellen naar de kabel maatschappij en telenet in de hoop een antwoord te vinden op jouw verhuisproblemen.

Ik heb inderdaad het nodige plezier beleeft met mijn verhuis bij TN... maar dat was mijn probleem (1 persoon... niet zoals bij A2F waar honderden zoniet duizenden onder lijden) waarvoor ik het nodige heb gedaan (jullie zijn met honderden... en er gebeurd nog niks).

Ten tweede heb ik ervoor gezorgd dat mijn probleem ook opgelost (heb 3u zonder internet gezeten) is geraakt binnen de termijn die ik voorop stelde (en niet die TN in zijn gedachten had).

Ten derde heb ik dan ook nog de nodige compensaties gehad... met hulp van de ombudsman voor Telecom (TN dan ook onder druk gezet)

Als ik dan zie dat velen hier passief blijven hopen en alle verhaaltjes blijven slikken zonder enige actie te ondernemen, tja dan denk ik toch dat er wat naieve mensen tussen zitten.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Als ik dan zie dat velen hier passief blijven hopen en alle verhaaltjes blijven slikken zonder enige actie te ondernemen, tja dan denk ik toch dat er wat naieve mensen tussen zitten.

Beste r2504,
Vertel ons dan eens hoe jouw familie en bekenden die op jouw aanraden A2F hebben genomen uit de problemen zijn geraakt, misschien kunnen we daar nog wat van leren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

A2FLimburg schreef:Vertel ons dan eens hoe jouw familie en bekenden die op jouw aanraden A2F hebben genomen uit de problemen zijn geraakt, misschien kunnen we daar nog wat van leren.

Als het aan mij lag had het al lang oorlog geweest... echter zij geven er de voorkeur aan hun periode uit te doen, en over te stappen naar een andere provider. Buiten sporadisch nog eens wat gezeur als ik hen zie willen ze het ganse verhaal zo snel mogelijk vergeten.

Enfin, ieder zijn keuze (maar voor een stomme verhuis heb ik bij TN destijds al bijna de boel afgebroken... kan je je inbeelden wat het zou zijn moest het 6 maanden niet werken :twisted:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504,
Ach, ieder doet het zijne. Inmiddels heb ik een dossiertje opgebouwd met o.a. snelheidstesten, troubltickets met antwoorden en binnenkort komen er aangetekende brieven bij, dat het geen enkele moeilijkheid is tussentijds het abo op te zeggen wanneer ik daar zin in zou hebben.
Het zou jammer zijn wanneer de leuke A2F formule "vrijheid blijheid :-( " zou verdwijnen, maar ik heb toch nog een kleine hoop dat het (veel) beter wordt. Vooralsnog zie ik weinig aktie van de kant van Webvisie om misbruik door zijn klanten tegen te gaan.
(b.v. tenminste een fair-use policy)
Gelukkig heb ik nog steeds mijn Telenet aansluiting er bij die het leven toch aangenamer maakt.
Indien ik die niet had, zou ik me minder rustig gedragen.
Wanneer A2F gepresteerd had als verwacht, was Telenet al maanden weg geweest.
unicomplex
Member
Member

6/04/2004 7:59:16 Onze helpdesk zal gesloten zijn op vrijdag 6/04 en maandag 12/04.
6/04/2004 7:57:52 Ons hoofdkantoor zal gesloten zijn van 6/04 t.e.m. 12/04

de laatste 2 entrys in de database van adsl2fit

ik heb nu om 11.28 nog proberen te bellen maar is reeds gesloten blijkbaar.
dus dit wordt NOG een week extra wachten, dit begint me nu echt wel teveel te worden bij die mannen, focking gesloten terwijl er ZON FERME problemen zijn. ik ben meestal nogal kalm in zon situaties maar het is ondertussen al meer dan 2 maand dat ik zon problemen heb met snelheden van adsl2fit. Ik begin hier zo stilaan te geloven in boerenbedrog hoor.

ik weet niet wat jullie ervan denken maar mocht de UB-crew al meer info hebben over adsl2fit - scarlet, laat gerust weten.

mvg StDem
zebow

Ik ben een half jaar geleden naar adsl2fit gegaan, en ben niet content.

Ik ben één van die gebruikers die nog hoopt op verbetering, maar niemand houd dit (30KB/s) vol. Ik mis skynet, nooit gedacht dat dit zou gebeuren.

:cry:

Adsl2fit is in mijn ogen aan het sterven, gewoon wachten tot ze failliet zijn, ze zijn allezins goe bezig.

Ironisch genoeg kreeg ik twee weken geleden telefoon van skynet om te vragen of ik content was :eek: ...
Als ik zei dat ik bij een adsl2fit zat, lachte de madam aan de andere kant van de lijn eens en wenste mij vrij ironisch veel geluk in de toekomst.
Dus de reputatie van ADSL2fit is ondertussen gesettled.

Triestigen boel. Als ik 5mb moet downloaden, ga ik mij een sigaretje roken, ge wordt het gewend, maar het begint ferm tegen te steken.

mvg en nog een sprankeltje hoop

Zebow
Djorre
Plus Member
Plus Member

Zebow ik denk dat deze situatie zeer ongezond is voor u, waarschijnlijk smoor je dan serieus wat af op een dag :P
Tae
Premium Member
Premium Member

Gisteren ook een telefoontje gekregen van Belgacom met een paar vragen ivm mijn opzegging van mijn abonnement.

Inderdaad ik zie er ook geen hoop niet meer in in Webvisie van mij mag het snel faillit gaan nu want dit hou ik nimeer vol. Je krijgt amper informatie wat er nu echt gaande is :? :???:

Ze laten hun helpdesk vroeger naar huis gaan gewoon om van onze zever vanaf te zijn.

Altijd met foefjes afkomen van er komt schot in de zaak etc.....

Het enigste is dat wij dat allemaal geloven of beter nog willen geloven. Sinds ik ben aangesloten heb ik niks anders dan zever gehad 4 weken moeten wachten voor ik aangesloten ben en daarna direct problemen met de snelheden daarna ging het ffe van een lije dakje met snelheden jawel van over de 3mbits maar heeft ni lang mogen duren 1 week voor excact te zijn ;)

Bellen tja wat haalt het nog uit :???: Maar hier zitten zeveren haalt ook ni veel nimeer uit. Ik denk misschien dat het beste is dat we allemaal naar de rechter stappen om hier een eind aan te maken dan kost het ons geen frank en misschien krijgen we nog een vergoeding ;)

Wat denken jullie daarvan ?

Het is toch al een verloren zaak of niet ...... :lol:
C-Phest
Premium Member
Premium Member

unicomplex schreef:6/04/2004 7:59:16 Onze helpdesk zal gesloten zijn op vrijdag 6/04 en maandag 12/04.
6/04/2004 7:57:52 Ons hoofdkantoor zal gesloten zijn van 6/04 t.e.m. 12/04

Volgens mij zijn ze deze week gewoon open, en moet die 06/04 Vrijdag 09/04 zijn ... gewoon typfout.

Lijkt me logisch he ... verlengd paasweekend.

hoofdkantoor gesloten deze week: de facturen hebben ze er wel nog net doorgejaagd :(
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Tae
Premium Member
Premium Member

Wat d8 je anders daar zijn ze wel snel voor en dat gaat wel hoe het moet zijn :wink: :x

en hun "helpdesk" zal ook wel gewoon verder operationeel zijn want dat is hun bron van tweede inkomsten :evil:
louis

gdv, het gaat zelf al niet meer om clanserver te joinen
Kerberos
Plus Member
Plus Member

ik wil hier zo snel mogelijk weg.maar hoe?
pfff
als iemand dé oplossing weet gelieve ze me te zeggen :p
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou het persoonlijk rot vinden dat zij failliet zouden gaan of verplicht zouden zijn om limieten toe te passen. Ik blijf tegenwoordig hangen op +- 120Kb/s (dit is wel met véél threads) , maar ik krijg uiteindelijk toch binnen wat ik wil, iets wat ik nooit bij een andere provider zou gedaan krijgen. Enfin, voor het surfen heb ik nog steeds telenet ... dat zal hier nooit weggaan denk ik: zàlig! Moest Webvisie weggaan, zou ik mij bij versatel aansluiten ... misschien niet zo snel maar what's the difference ?! En het is nog goedkoper ook !! :lol: :lol:
Enfin, ik kan begrijpen dat mensen van A2F af willen als dit hun enige aansluiting, al vrees ik wel dat de gemakkelijkste weg gewoon het opzeggen is van het jaarabonnement één maand voor het verloopt. Mensen die denk dat ze hun factuur niet meer hoeven te betalen of menen te weten dat ze in hun 'recht' zijn om dit abonnement op te zeggen, kunnen misschien beter eerst eens een advocaat raadplegen... (wedden dat uw goesting meteen over is!)
Gast

Spacekiek schreef:Ik zou het persoonlijk rot vinden dat zij failliet zouden gaan of verplicht zouden zijn om limieten toe te passen. Ik blijf tegenwoordig hangen op +- 120Kb/s (dit is wel met véél threads) , maar ik krijg uiteindelijk toch binnen wat ik wil, iets wat ik nooit bij een andere provider zou gedaan krijgen. ...

Dan ben jij toch één van de gelukkige!
mijn resultaten:
Your current download speed:
99kbit/s or 12kbyte/s

Your current upload speed:
421kbit/s or 53kbyte/s

dit is echt niemeer normaal!
Dan kon ik gewoon bij telenet gebleven zijn en de hele dag op smalband gebeleven zijn...

ben aangesloten van eind december en bijna 3maand geen enkel vuiltje aan de lucht altijd +200KB/s en opeens zit ik ier op max 20KB/s. :eek:

als da nu nog voor een week is ofzo, maar dit heeft nu wel al lang genoeg geduurd zu! das nu al een maand!

waarom moet ik mijn volledige factuurbedrag betalen als ik maar de helft van de overeengekomen service krijg!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

LoL @ Gast,

Wat moeten zij die dit al 5 maanden meemaken zeggen ? Of zij die een 8Mbit abbo hebben afgesloten en nog minder halen dan jij ?

Ach, voor de ene is't al erger dan de andere waarschijnlijk. Ik kan enkel wederom zeggen: Join the club.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”