Ik wil die melding ook wel eens zien
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grtz,
Sasuke
Code: Selecteer alles
18/03/2004 11:41:18
geachte klant,
Op www.userbase.be kan u een volledige uitleg vinden van de huidige situatie, we kunnen u verzekeren dat we op volle toeren bezig zijn om dit alles zo snel mogelijk op te lossen.
mvg
A2F
Code: Selecteer alles
31/03/2004 15:50:32
volledige uitleg:
Na al de speculaties en onduidelijkheden op dit forum kon een antwoord van WebVisie, het bedrijf achter het product ADSL2Fit niet uitblijven. Daarom is een delegatie van Userbase naar de Oudaan afgezakt om antwoorden voor jullie te verzamelen.
ADSL2Fit is dus geen 'provider', maar een merk van de ISP WebVisie. Als je het dus over A2F hebt, heb je het over een product. Als je het over het bedrijf hebt, spreek je over WebVisie.
WebVisie heeft de problemen aangekaart bij Scarlet, de leverancier van zowel de bandbreedte als het netwerk. Scarlet erkent dat de oorzaak van de problemen op hun netwerk ligt. De problemen situeren zich op meerdere niveau's, en eentje daarvan is op lokaal of regionaal gebied.
Wat heeft Scarlet er mee te maken?
Verschillende Belgacom LEX'en (telefooncentrales) zijn blijkbaar ondergedimensioneerd. Dit betekent dus dat de VP (Virtual Path, de verbinding tussen LEX'en) ontoereikend is voor de hoeveelheid gebruikers dat deze moet bedienen. Dit uit zich het beste in een variant van het 'Telenet-syndroom': first come, first serve. Indien bijvoorbeeld iemand een snelle download start slibt de volledig beschikbare bandbreedte dicht aan deze éne gebruiker. Alle gebruikers die daarna data aanvragen krijgen bijgevolg bijna geen gegevensoverdracht meer.
Scarlet gaat er van uit dat dit allemaal veroorzaakt wordt door de 'zware gebruikers'. Scarlet ziet daarom geen toekoms meer in limietloos Internet. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom zij de door WebVisie aangevraagde capaciteitsupgrade van 500 Mbit/s heeft geweigerd. Scarlet wilt dit enkel opleveren indien WebVisie stopt met het aanbieden van limietloze abonnementen. Let wel: dit gaat over toekomstige abonnementen. De reeds lopende contracten blijven onder de huidige voorwaarden verder lopen.
WebVisie verzet zich echter met alle middelen tegen dit ultimatum en onderzoekt mogelijke oplossingen en andere pistes.
Scarlet zal wel de komende dagen verscheidene tests uitvoeren om te kijken of de performantie niet op een andere manier opgeschroefd kan worden. Deze tests gaan van het volledig lamleggen van een lokale LEX tot het starten van tests die voor zeer veel datatraffic zorgen.
Userbase.be en WebVisie houden jullie bijgevolg op de hoogte van gemelde mogelijke outages. Welke aanpassingen Scarlet juist gaat doorvoeren om de flessenhalzen op te lossen zijn momenteel nog niet gekend.
Waarom de verschillen tussen Scarlet en Adsl2Fit-gebruikers?
Dit klopt; er zijn verschillen, ook al zijn het in principe dezelfde lijnen. De nodige capaciteit wordt gerekend aan 60 kbit/s per opgeleverde gebruiker. Dit is dus niet per actieve gebruiker!
Aangezien Scarlet ongeveer 55000 klanten heeft en WebVisie slechts een fractie hiervan krijgt deze ook maar een fractie van de totale bandbreedte toegewezen. Deze verschillen zijn dus puur een gevolg van het toepassen van de Broba II-voorschriften.
Braaf zijn op het netwerk
WebVisie wilt naast bovenstaande problematiek de gebruikers nogmaals op wijzen dat het illegaal gebruiken van het Internet niet kan. Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen'), maar nog meer en vooral tegen het aanbieden van illegale downloads via hun netwerk. Indien klachten ontvangen worden van betrokken instanties (BAF, ...) worden de abonnees zeker afgesloten. WebVisie gaat vanaf nu dus enkel nog stipter optreden en eigenlijk gewoon de gebruiksvoorwaarden naleven. In feite verandert er dus niets op dit gebied. Laat dit dus een extra waarschuwing zijn voor de A2F-gebruikers die zich hierbij aangesproken voelen: WebVisie zal niet op dezelfde lakse manier als Telenet en Skynet reageren in verband met illegale downloads. Dit beperkt zich overigens niet tot peer-2-peer netwerken als Kazaa, Gnutella, eDonkey, BitTorrent, ... maar voor elke mogelijke vorm van aanbieden waarbij aangetoond kan worden welke gebruiker verantwoordelijk is. Dus ook FTP, SFTP, HTTP e.a. vallen onder deze regeling. Indien er dus een klacht met de nodige logs voor bewijskracht binnen komt kan dit leiden to een schorsing of afsluiting.
Meer hulp
Verder hebben we kunnen vaststellen dat er ondertussen de helpdesk beter bemand is geworden, dit na de verschillende meldingen die WebVisie bereikte over de onvoldoende bereikbaarheid van de helpdesk. Verder is de administratie stipter. Met name de facturatie lijkt nu correct te verlopen: facturen worden daags na versturen ontvangen en komen dus op tijd toe.
In het kort
Scarlet bekent schuld en zal hier gevolg aan geven door mogelijke oplossingen te onderzoeken. De problemen zijn vooral te wijten aan het ondergedimensioneer de Scarlet-netwerk en de mensen achter ADSL2Fit zullen in het vervolg nog strenger optreden tegen onwettelijke toestanden.
___
Scarlet heeft ondertussen zijn fout toegegeven; capaciteitsproblemen en een deel van hun users die eveneens een deel zijn van het probleem.
Sinds gisteren kunnen we u eveneens meedelen dat er in de volgende weken een reeks acties ondernomen zullen worden om de situatie te verbeteren.
met vriendelijke groeten,A2F
zippy schreef:Ik heb toen dat bericht ook gekregen, er stond het volgende:
zippy schreef:Ik heb toen dat bericht ook gekregen, er stond het volgende:
Dit was de eerste maal dat ze een melding maakten naar userbaseCode: Selecteer alles
18/03/2004 11:41:18
geachte klant,
Op www.userbase.be kan u een volledige uitleg vinden van de huidige situatie, we kunnen u verzekeren dat we op volle toeren bezig zijn om dit alles zo snel mogelijk op te lossen.
mvg
A2F
En hier het antwoord van webvisie na nog maals eens geinformeerd te hebben naar de problemen. Het is een hele boterham
adsl2fit-hitler schreef:Ik begin het kots beu te worden , ik heb precies terug een inbelmodemke![]()
![]()
![]()
![]()
ik ben het beu , ik betaal er niet meer voor, mijn advocaat zegt dat ik met gemak kan afsluiten. ik kan zelf nog een schadevergoeding vragen !!! mijn bedrijf ziet er ook van af.
r2504 schreef:zippy schreef:Ik heb toen dat bericht ook gekregen, er stond het volgende:
Echt droevig dat Webvisie absoluut geen officiele uitspraak wil doen, en louter een link/tekst geeft naar een statement dat grotendeels in de voorwaardelijk wijs is geschreven... en vele mogelijkheden open laat over wat er nu precies aan de hand is.
C-Phest schreef:Hoe bedoelt ge geen officiële uitspraak doen? Die tekst staat toch letterlijk zo in mijn Trouble Ticket hoor ... is dat niet officieel dan?
C-Phest schreef:Wat betreft het niet op hun website zetten van die info ... dit is compleet normaal uit commercieel opzicht he ... misschien niet fair tov de nieuwe abo's, maar ze gaan ook hun eigen ruiten niet ingooien hoor
Sasuke schreef:Temeer daar Scarlet nu echt de limieten toepast ... als je van unlimited ineens naar limited 15Gb gaat kan dat niet anders dan een enorme hoeveelheid bandbreedte vrijmaken volgens mij !
Sasuke schreef:(ik heb zelfs een Frame Relay van jullie liggen)
r2504 schreef:Ben je nu echt zo naief om te geloven dat dit het A2F probleem zal oplossen ? Je gelooft dus dat Scarlet zijn eigen klanten regels gaat opleggen (met het risico deze te verliezen) zodat een andere provider naar hartelust unlimited internet zou kunnen aanbieden ?
De 60 kbit/s en overbookingsgraad veranderen hier heus niet door. Wat mij betreft is dit het zoveelste verhaaltje om ganse situatie nog een maandje te rekken. En maar verbetering beloven...
Het resetten van je lijn is nog zo'n grap... je hebt evenveel kans dat het beter gaat dan slechter achteraf. Het zou anders wel best leuk zijn voor A2F, gans de boel resetten en iedereen heeft terug 2 Mbit
Kerberos schreef:Je blijft ons maar verwijten van naïve, domme klanten alsof wij bij de enige provider zitten met problemen.Als ik mij niet vergis ben jij diegene die weken of maanden heen en weer zat te bellen naar de kabel maatschappij en telenet in de hoop een antwoord te vinden op jouw verhuisproblemen.
r2504 schreef:Als ik dan zie dat velen hier passief blijven hopen en alle verhaaltjes blijven slikken zonder enige actie te ondernemen, tja dan denk ik toch dat er wat naieve mensen tussen zitten.
A2FLimburg schreef:Vertel ons dan eens hoe jouw familie en bekenden die op jouw aanraden A2F hebben genomen uit de problemen zijn geraakt, misschien kunnen we daar nog wat van leren.
unicomplex schreef:6/04/2004 7:59:16 Onze helpdesk zal gesloten zijn op vrijdag 6/04 en maandag 12/04.
6/04/2004 7:57:52 Ons hoofdkantoor zal gesloten zijn van 6/04 t.e.m. 12/04
Spacekiek schreef:Ik zou het persoonlijk rot vinden dat zij failliet zouden gaan of verplicht zouden zijn om limieten toe te passen. Ik blijf tegenwoordig hangen op +- 120Kb/s (dit is wel met véél threads) , maar ik krijg uiteindelijk toch binnen wat ik wil, iets wat ik nooit bij een andere provider zou gedaan krijgen. ...