Weepee geografisch nummer

Plaats reactie
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Ik heb zonet een nieuw nummer (mijn eerste) bij Weepee aangevraagd, zone Gent. Ik zie nu echter bij mijn nummers-tabblad van mijn account dat er een nomadisch nummer is toegekend en gefactureerd :?
Wat nu? Ik wil helemaal geen nomadisch nummer: bij de aanvraag was er helemaal geen sprake van geografisch of nomadisch nummer, wel van de zone waar je het nummer voor wilt.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat versta je onder nomadisch en geografisch nummer?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

gr4vity schreef:Wat versta je onder nomadisch en geografisch nummer?
?? Het is niet wat ík eronder versta, het is wat de definitie is van beide: een geografisch nummer wordt oa door betamax providers erkend om te worden gebruikt voor caller id. Nomadische nummers kunnen dit niet. Ik heb geen nummer nodig om vanaf om het even waar te kunnen bellen, wel een nummer dat gekoppeld wordt aan een vaste verblijfplaats.
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Wat opzoekingswerk heef me al een antwoord opgeleverd: volgens enkele posters hier zijn alle nieuwe nummers bij Weepee nomadisch, enkel de geporteerde kunnen geografisch zijn. En blijkbaar zou het geen probleem zijn om een nomadisch nummer aan een betamax account te koppelen; dát ga ik wel eerst eens uitproberen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

erikarckens schreef: ?? Het is niet wat ík eronder versta, het is wat de definitie is van beide: een geografisch nummer wordt oa door betamax providers erkend om te worden gebruikt voor caller id. Nomadische nummers kunnen dit niet.
Het is dus wel wat jij eronder verstaat ... ;)
Het onderscheid wat jij maakt, namelijk dat geografische nummers herkend worden door Betamax en nomadische nummers niet, is wel een fabeltje (of minder zacht uitgedrukt: dikke zever). Hoe zou Betamax het onderscheid kennen? Tegenwoordig kunnen alle nummers (incl. zogezegde nomadsiche nummers) tussen providers geporteerd worden. Jij hebt dus een 09 nummer gekregen (waarschijnlijk 093 959xxx). Dit kan - zoals ieder 09 nummer - door betamax gebruikt worden voor caller id. Ik begrijp jouw bezorgdheid niet.

PS - Per definitie zijn alle nummers die WeePee uitdeelt "nomadisch" (met andere woorden: je kan dit nummer gebruiken op eender welke locatie: als ik mijn fritzBox meeneem naar China, dan belt mijn 056 nummer in mijn hotel in Peking :-D )

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

Goeiedag allemaal; ik heb X-Lite gedownload, en tegelijk bij Weepee een omleiding geplaatst naar mijn gsm nummer. Vervolgens heb ik bij een van de betamax providers waar ik een account heb het nieuwe Weepee nummer ingevoerd via de pc-applicatie (de download vanaf de website) in de tabblad met "personal details", en "verificatie" aangevinkt. Onmiddellijk daarop begon niet mijn gsm te rinkelen maar wel mijn Siemens A580 handset!!! (Timeout bij Weepee is 31 seconden en ik heb daar niet op gewacht, vermoedelijk is dat de reden).

Ik kon daarin wel de menu kiezen via dtmf, niet rechtstreeks, maar door eerst # te drukken en dan de code in te geven.

Verificatie is dus gelukt; maar als ik nu via mijn Siemens handset mijn gsm of een ander nummer opbel wordt nog steeds geen nummer weergegeven. Ik heb nochtans in de A580IP bij de account van die provider mijn displaynaam aangepast naar dit nieuwe Weepee nummer. Wat nu?
erikarckens
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 jun 2010, 11:24

.... :oops: Blijkbaar heb ik nog veel te leren: nu werkt het, ik had twee fouten gemaakt: 1. kiesregels in de Siemens handset was foutief (gsm oproepen waren via een andere provider ingesteld, die heb ik ondertussen gecorrigeerd naar de provider waar ik de verificatie heb uitgevoerd met het Weepee nummer), en 2. bij de instellingen "persoonlijk profiel" van deze provider had ik aangevinkt "geen identificatie" ( :? ), en dit aangepast naar het Weepee nummer.

Alles is dus ok nu...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

erikarckens schreef:Onmiddellijk daarop begon niet mijn gsm te rinkelen maar wel mijn Siemens A580 handset!!! (Timeout bij Weepee is 31 seconden en ik heb daar niet op gewacht, vermoedelijk is dat de reden)?
De time-out voor doorschakeling (naar de mailbox, of een ander nummer) kan je ZELF instellen. Als die op 31 seconden staat (en je hebt dit niet op 0 gebracht), dan heb je natuurlijk géén onmiddellijke doorschakeling.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”