Ik kijk reeds een aantal jaren digitale TV via Telenet. Tot voor vorige week met een 'gewone' digicorder, nu met een HD Digicorder.
Een jaar geleden of zo, had ik veel last van beeld dat bleef haperen, geluid asynchroon, etc. Als ik bij Digicorder instelling ging kijken waren er heel veel foutieve pakketten. Technieker is toen langs geweest en heeft buiten een stuk kabel vervangen (de kabels hangen nog bovengronds aan palen) en het probleem was opgelost.
Nu sinds een maand had ik daar terug af en toe last van, maar enkel op bepaalde zenders. Was ook maar heel sporadisch, dus heb er verder geen aandacht aan geschonken.
Sinds vorige week ben ik overgeschakeld op een HD Digicorder. 's Avonds tussen ~ 8h30 en 23h00 kan ik niet meer fatsoenlijk naar VTM, Eén en Canvas/Sporza kijken. Terug hetzelfde probleem dus, maar enkel op deze 3 zenders. Buiten deze "piekuren" en op alle andere zenders doet het fenomeen zich niet voor. Als ik naar analoog overschakel kan ik gewoon vlot kijken op alle zenders.
Nu lijkt me dat omwille van deze specifieke omstandigheden de installatie technisch wel in orde is. Het lijkt me eerder dat er een soort van overbelasting is in onze buurt. Het gaat immers om de algemeen meest bekeken zenders en tijdens de druktste uren.
Heeft iemand reeds dezelfde ervaringen gehad? Is er misschien een bepaalde maximum bandbreedte die door een zender ingenomen kan worden waardoor wanneer iedereen op hetzelfde ogenblik 's avonds naar dezelfde zender kijkt er een soort van overbelasting optreedt?
Ik heb nog geen technieker laten langskomen. Wanneer hij overdag gaat langskomen, gaat er geen probleem zijn. Dan ben ik weer een dag verlof kwijt, en nog geen stap verder

Alvast bedankt voor alle input.