Bbox 2 werkt draadloos maar niet via vaste verbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
EliKing
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2010, 10:55

Heb net mijn bbox 2 aangesloten op mijn nieuwe pc, via een netwerkkabel heb ik verbinding, maar hij verzend alleen paketten en ontvangt niets.
Ik geraak ook niet in mijn bbox. Als ik echter draadloos surf dan werkt alles perfect. Heb al naar Belgacom gebeld maar die vertelden mij dat de modem defect was, maar na omruiling nog steeds hetzelfde probleem.
Kan iemand mij soms helpen, is er soms iets in mijn netwerkkaartinstellingen of zo,die ik dien te veranderen. Dank bij voorbaat.
savino
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2005, 15:15

tja het kan zijn dat uw ip adressen niet goed uitkomen wat wel mogelijk is de modem resetten en zien of dat het zelfde probleem blijft..

algemeen wordt de ip adressen zelf uitgestuurd door belgacom. en de interne ip adressen worden van zelf ingesteld dus zelf hoef jij normaal niets te veranderen in de modem.. de lan kabel veranderen zal ook moeten helpen...
EliKing
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2010, 10:55

Resetten heb ik al verschillende malen gedaan zowel met de oude modem van gisteren als met de nieuwe die ik gaan omruilen ben. Netwerwerkkabel heb ik nu ook eens veranderd, maar alles blijft onveranderd. Mijn IP bij draadloos is 192.168.1.1, bij vaste verbinding 192.168.2.2.
Toch al bedank voor je antwoord.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

EliKing schreef:Resetten heb ik al verschillende malen gedaan zowel met de oude modem van gisteren als met de nieuwe die ik gaan omruilen ben. Netwerwerkkabel heb ik nu ook eens veranderd, maar alles blijft onveranderd. Mijn IP bij draadloos is 192.168.1.1, bij vaste verbinding 192.168.2.2.
Toch al bedank voor je antwoord.
Je zit in een andere range dus als je draadloos surft?
Raar... Normaal moet alles van de 192.168.1.1 komen.

Als je met de draad werkt, kan je dan een ping uitvoerne?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

EliKing schreef: Mijn IP bij draadloos is 192.168.1.1, bij vaste verbinding 192.168.2.2.
Probleem ligt dus duidelijk niet in de BBox2.
Jouw netwerkkaart heeft waarschijnlijk nog een vast IP adres (192.168.2.2), misschien een oude instelling bij een vorige router ?
In ieder geval werd dit adres niet door de BBox2 gegeven, het is dus normaal dat je geen internet hebt via die vaste verbinding. Stel je netwerkkaart in op "automatisch".
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

EliKing schreef:Resetten heb ik al verschillende malen gedaan zowel met de oude modem van gisteren als met de nieuwe die ik gaan omruilen ben. Netwerwerkkabel heb ik nu ook eens veranderd, maar alles blijft onveranderd. Mijn IP bij draadloos is 192.168.1.1, bij vaste verbinding 192.168.2.2.
Toch al bedank voor je antwoord.
?? :? Uw IP kan nooit 192.168.1.1 zijn, dat is net het IP van de Bbox ... namelijk het eerste adres in het Bbox IP subdomein, 192.168.1.0

Met 192.168.2.2 als IP op uw vaste lijn, zal je nooit uw Bbox vinden tenzij je in de PC uw routing tabellen aanpast ... 192.168.2.0 is namelijk een ander IP subdomein dan dat van de Bbox ..
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Aangesloten op een TV poort?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
EliKing
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2010, 10:55

Jouw netwerkkaart heeft waarschijnlijk nog een vast IP adres (192.168.2.2), misschien een oude instelling bij een vorige router ?
Hier lag het probleem dus, de netwerkkaart in deze computer had een vast ip adres, even afgeklikt en alles werkt perfect.
Hartelijk dank aan iedereen voor de goede raad aan deze onervaren gebruiker.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”