nieuwe decoders op de markt belgacom

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Ik wacht dus nog steeds op het eerste ernstige argument waarom Belgacom (en Telenet) de markt van de decoders gewoon ontoegankelijk maakt voor de concurrentie.
Om eerlijk te zijn, ik weet het ook niet. Je hebt vast en zeker een punt. Buiten het puur economische aspect is er geen (technische) reden om een standaard te maken van iDTV met setop boxen die "compatible" zijn met Belgacom TV en/of Telenet Digital TV.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
Ik wacht dus nog steeds op het eerste ernstige argument waarom Belgacom (en Telenet) de markt van de decoders gewoon ontoegankelijk maakt voor de concurrentie.
er zijn er meerdere en support is zeker geen kleine bijzaak

"Gewoon" video "ontanvgen" is vrij makkelijk open te stellen. Maar ik kan me voorstellen dat BG en telenet veel grotere plannen hebben voor iptv. Denk maar aan allerlei soorten "winkels" die je daarin kan implementeren. Dit gaat al veel moeilijker met 3rd party box. IN het kort, het zijn de bijkomende diensten en allerlei verbeteringen die ze kunnen doorvoeren zonder aan standaarden te denken en zonder imago schade te lopen door "goedkope" alternatieven.
Je kan het ook anders bekijken: waarom zouden ze andere boxen toelaten? (uitgezonderd klanten die geirriteerd zijn, want duidelijk zijn er niet genoeg mensen die daardoor niet overschakelen)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

liger schreef:er zijn er meerdere en support is zeker geen kleine bijzaak
Belde jij dan vroeger de helpdesk van je kabelmaatschappij als je een probleem had met je videorecorder van merk XYZ ? Nee, toen contacteerde je ook je verkoper van het toestel... omdat de video nu plots digitaal is hoeft dat niet anders te zijn.
liger schreef:Maar ik kan me voorstellen dat BG en telenet veel grotere plannen hebben voor iptv. Denk maar aan allerlei soorten "winkels" die je daarin kan implementeren. Dit gaat al veel moeilijker met 3rd party box. IN het kort, het zijn de bijkomende diensten en allerlei verbeteringen die ze kunnen doorvoeren zonder aan standaarden te denken en zonder imago schade te lopen door "goedkope" alternatieven.
Ah... nu komen we er stillaan... men schermt de markt dus af ten voordele van eigen initiatieven/producten... wil je dit dan misschien meteen ook eens in Europa gaan duidelijk maken... ik denk niet dat het namelijk een "ernstig argument" is (vandaar ook Microsoft z'n klacht op de download limieten trouwens).
liger schreef:Je kan het ook anders bekijken: waarom zouden ze andere boxen toelaten? (uitgezonderd klanten die geirriteerd zijn, want duidelijk zijn er niet genoeg mensen die daardoor niet overschakelen)
Laten we gewoon concluderen dat er geen enkel ernstig argument is... maar dat het allemaal puur een economisch misbruik is (veilig stellen van inkomsten, eigen producten bevoordelen, consumenten teveel laten betalen, ...).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

liger schreef:"Gewoon" video "ontanvgen" is vrij makkelijk open te stellen. Maar ik kan me voorstellen dat BG en telenet veel grotere plannen hebben voor iptv. Denk maar aan allerlei soorten "winkels" die je daarin kan implementeren. Dit gaat al veel moeilijker met 3rd party box.
Dus als je geen (voldoende) zaakjes kan doen, blijft de deur dicht.
Lijkt mij nogal maffioos.
liger schreef:Je kan het ook anders bekijken: waarom zouden ze andere boxen toelaten? (uitgezonderd klanten die geirriteerd zijn, want duidelijk zijn er niet genoeg mensen die daardoor niet overschakelen)
Omdat het misbruik van monopolie is, en zoiets strafbaar is ?
Maar ja, we leven nu eenmaal in een land waar maffioze praktijken schering en inslag zijn.
Onlangs werd er zelfs weer zo'n nieuwe 'heffing' geïntroduceerd, of liever uitgebreid.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Belde jij dan vroeger de helpdesk van je kabelmaatschappij als je een probleem had met je videorecorder van merk XYZ ? Nee, toen contacteerde je ook je verkoper van het toestel... omdat de video nu plots digitaal is hoeft dat niet anders te zijn.
Met iDTV is het toch wel iets moeilijker. Moest het nu enkel broadcast zijn dan zou het geen enkel probleem zijn. Maar wat met de interactiviteit ? En met de Video on Demand ? Zeg niet dat het onmogelijk is, maar toch is het niet zo simpel als destijds met de uni-directionele manier van alleen maar uitzenden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
liger schreef:er zijn er meerdere en support is zeker geen kleine bijzaak
Belde jij dan vroeger de helpdesk van je kabelmaatschappij als je een probleem had met je videorecorder van merk XYZ ? Nee, toen contacteerde je ook je verkoper van het toestel... omdat de video nu plots digitaal is hoeft dat niet anders te zijn.
Ja, logisch.. voor ons :) "Gewone" mensen gaan ook telenet proberen.
liger schreef:Maar ik kan me voorstellen dat BG en telenet veel grotere plannen hebben voor iptv. Denk maar aan allerlei soorten "winkels" die je daarin kan implementeren. Dit gaat al veel moeilijker met 3rd party box. IN het kort, het zijn de bijkomende diensten en allerlei verbeteringen die ze kunnen doorvoeren zonder aan standaarden te denken en zonder imago schade te lopen door "goedkope" alternatieven.
Ah... nu komen we er stillaan... men schermt de markt dus af ten voordele van eigen initiatieven/producten... wil je dit dan misschien meteen ook eens in Europa gaan duidelijk maken... ik denk niet dat het namelijk een "ernstig argument" is (vandaar ook Microsoft z'n klacht op de download limieten trouwens).
Is er hier iets onnatuurlijk aan wat ik zeg? Ja, je probeert je "eigendom" te beschermen met allerlei methoden. Eens je zich in de schoenen van Telenet plaatst wordt dit allemaal logisch. Vanuit telenet: is dit zeker ernstig
Laten we gewoon concluderen dat er geen enkel ernstig argument is... maar dat het allemaal puur een economisch misbruik is (veilig stellen van inkomsten, eigen producten bevoordelen, consumenten teveel laten betalen, ...).
Dan moet je mss "ernstig" eerst uitleggen. Want voor een bedrijf "economische argumenten" zijn ernstig... Je zei dat je geen ersnstige argumenten zag om boxen "vrij" te maken. Aangezien het TN en BG zijn die dat moeten doen, moet je vanuit hun standpunt bekijken.
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Ik weet best hoe BGC-TV werkt... dus wees concreet en geef me een reden waarom het niet zou werken (dergelijke praatjes zijn trouwens de typische provider praatjes, dezelfde praatjes die er 30 jaar voor gezorgt hebben dat je een telefoontoestel enkel bij BGC kon huren !).

Het feit dat je naar BGC-TV kan kijken met VLC is trouwens het mooiste bewijs dat het allemaal wel kan en puur op standaarden gebasseerd is (al komen we dan uiteindelijk bij het onderwerp encryptie terecht).
Inderdaad, als het over de pure broadcast gaat is dit correct. Maar hetgeen TN en BGC doen is meer dan IPTV, het is nl. iDTV waarbij de kleine i staat voor "interactief". En dat maakt het nu net veel moeilijker om er een standaard van te maken.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

net gezien dat ze de oude decoders gaan upgraden
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
quistnix
Erelid
Erelid

proximusboy schreef:net gezien dat ze de oude decoders gaan upgraden
Ze zijn er inderdaad mee gestart.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

ik hou mijn hart vast
nokia 3500 TMF
quistnix
Erelid
Erelid

proximusboy schreef:ik hou mijn hart vast
Hoeft niet, de bugs worden wel degelijk verholpen, zij het na een tijdje 8)
proximusboy
Pro Member
Pro Member

tis te hopen heb hier 4 nieuwe decoders gehad met de nieuwste software
op 24/12 heeft de technieker ten einde raad een oude decoder geplaatst omdat het de enige manier was om de oude sofware te hebben
nokia 3500 TMF
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kan iemand uitleggen hoe je dat doet om een programma systematisch op te nemen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
quistnix
Erelid
Erelid

Goztow schreef:Kan iemand uitleggen hoe je dat doet om een programma systematisch op te nemen?
Heb je de nieuwste software ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Hoe weet ik dat?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
quistnix
Erelid
Erelid

Goztow schreef:Hoe weet ik dat?

Menu, Instellingen, Info
quistnix
Erelid
Erelid

quistnix schreef:
Goztow schreef:Hoe weet ik dat?

Menu, Instellingen, Info
De nieuwste software is dus he30.mpp1.rush-13
Goztow
userbase crew
userbase crew

Nog noppes hier :(
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Als ik de stroom uittrek en de box terug inplug doet ie altijd software update hier :p
Afbeelding
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

quistnix schreef:De nieuwste software is dus he30.mpp1.rush-13
Hier is hij geïnstalleerd ergens begin deze week op een oude grijze decoder.
blabla
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je je oude decoder gratis gaan inwisselen voor dit nieuwe model? Ik heb momenteel nog het voorlaatste model.
Wat zijn de voordelen van dit nieuwe model ten opzichte van het voorlaatste model?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht enkel het uiterlijk.
tomw
Premium Member
Premium Member

zijn ze sneller geworden ook?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 55 keer

tomw schreef:zijn ze sneller geworden ook?
Ik betwijfel het. Heb hier zo een nieuwe en die is ook ultratraag. Veranderen van zender of menu's oproepen duurt enkele tot meerdere seconden. Ik kan me eerlijk gezegd niet bedenken dat het vorige toestel nog trager kan geweest zijn. Het is namelijk nu nog amper bruikbaar. Hopelijk wordt hier eens snel wat aan gedaan...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

voorlopig heb ik nog liever die dan die van telenet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

quistnix schreef: Maar hetgeen TN en BGC doen is meer dan IPTV, het is nl. iDTV waarbij de kleine i staat voor "interactief". En dat maakt het nu net veel moeilijker om er een standaard van te maken.
* idtv = video on demand (VoD) kunt op de Xbox360 & Playstation3 en de Wii dacht ik ook perfect "interactief" video on demand bestellen...
* interactief stemmen = kun je per sms even duur en is zelfs unieker (1 gsm per persoon...tegenover minimaal 1 settop box per gezin?)

"VoD" zal doodsteek zijn voor Videotheken en DVD verkoop...

microsoft/sony zie ik je sneller en uit ruimer videotheek kiezen dan bijv bij telenet/belgacom

als die gaming settopboxen dan nog torrents gaan bevatten kunnen ze zelfs de snelheid van downloaden verbeteren ... elke klant kan de andere klant bevoorraden op het interne telenet/belgacom netwerk ... hooguit beperkt door de upload snelheid...

of zoals Microsoft onlangs nog mee afkwam : de limieten van Telenet/belgacom
maar deze verdwijnen stilletjes aan...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 55 keer

proximusboyke schreef:voorlopig heb ik nog liever die dan die van telenet
Ik vind persoonlijk die van telenet toch beter. Ze zijn ook wel traag, maar toch niet zo frustrerend traag als die van belgacom.
Hopelijk kunnen ze met een toekomstige firmware update alles toch wat beter tweaken. Via internet opnemen zou ook wel handig zijn.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Binnen dit en enkele maanden komt er een nieuwe firmware dewelke de prestaties gevoelig zou moeten verbeteren.

Vraag me niet achter een datum, die kan ik u niet geven. Maar volgens hetgeen ik hoor zijn ze er vrij lovend over.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
tomw
Premium Member
Premium Member

Trojan schreef:Binnen dit en enkele maanden komt er een nieuwe firmware dewelke de prestaties gevoelig zou moeten verbeteren.

Vraag me niet achter een datum, die kan ik u niet geven. Maar volgens hetgeen ik hoor zijn ze er vrij lovend over.
Is dat dan voor beide decoders of is het toch de moeite om zo'n nieuwe te gaan halen?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Geen idee, maar ik vermoed dat dit voor beide of zelfs alle modellen gaat zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
quistnix
Erelid
Erelid

Is voor alle modellen.
tomw
Premium Member
Premium Member

Oke dan behouden we onze oude box. Voordelen zijn er toch niet met de nieuwe.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik heb hier de beiden naast elkaar en voorlopig liever belgacom.
na de laatste update telenet is doorspoelen een ramp.
Als je een programma opgenomen heb en het is gestaan je duwt op stop krijg je een black wall en duurt oneindig lang voor ge iets te zien krijgt.
Tenzei ge de stekker dagelijks uittrekt is het wel beter heb ik ondervonden.
Antwoord telenet : U bent de enige die daarover klaagt.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Binnen dit en enkele maanden komt er een nieuwe firmware dewelke de prestaties gevoelig zou moeten verbeteren.

Er komt zelfs een nieuw model. Net zoals de vorige 2 zal deze ook van cisco zijn, hopelijk minder lelijk. En net zoals een upgrade van een pc zal er een betere cpu en meer geheugen in zitten. Het zal de eerder vermelde super software bevatten waardoor alles supah-dupah-smooth gaat.

Ohja, en tegen het einde van het jaar zou er ook een nieuwe afstandsbediening komen.

Tis te hopen dat ze bij telenet iets achter de deur hebben want anders gaan ze serieus op hun muil krijgen.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Serieus op hun muil krijgen??

Waarom? Ik denk dat 95% van de digitale tv klanten hun niet bezig houden met het uitzoeken van de snelste 'box'.
Je kiest voor Telenet of Belgacom en pas nadien merk je hoe traag die boxen wel niet zijn...
Ik zie niet veel mensen overschakelen van digitale tv leverancier om eens een andere box te testen.
Everything that has a beginning has an end.
tomw
Premium Member
Premium Member

Hopelijk komt belgacom ook met een systeem dat je de decoder kunt programmeren via je pc. Dat mis ik momenteel toch echt wel.
En daarboven zien we ook graag eens iets helemaal nieuws natuurlijk :d
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Serieus op hun muil krijgen??

Waarom? Ik denk dat 95% van de digitale tv klanten hun niet bezig houden met het uitzoeken van de snelste 'box'.
Je kiest voor Telenet of Belgacom en pas nadien merk je hoe traag die boxen wel niet zijn...
Ik zie niet veel mensen overschakelen van digitale tv leverancier om eens een andere box te testen.
Mond op mond reclame zegt u niet veel zeker?

Er zijn enorm veel mensen die hun keuze laten beinvloeden door vrienden en familie, en als uw vriend zegt dat die nieuwe belgacom decoder supersnel en een andere vriend moet maar de lichtste twijfel laten zien over telenet en de keuze is voor veel mensen snel gemaakt.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ja er gaan veel geruchten de ronde maar niks is zeker hé !!
ik had gehoord dat ze er een dual cpu gingen insteken en 1000gb hdd .
Maar ik ga de eerst nog moeten zien :-D
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Laat ons zeggen dat deze geruchten zo goed als zeker zijn en intern al meermaals bevestigd zijn.

Mijn collega en coach heeft vorig jaar al een meting bijgewoond waarin deze decoder en firmware ter sprake kwam en de positieve resultaten tov de oude decoders en firmware.

Je zal me op mijn woord moeten geloven als ik zeg dat belgacom SERIEUS aan het sleutelen is om zijn netwerk en alles dat daarbij hoort te upgraden en extra functionaliteit te bieden die bij telenet niet mogelijk is of toch zeer moeilijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Chique. Ben zeer benieuwd naar de toekomst van Belgacom TV !
(alee, een 1 TB hdd is wel uitzonderlijk :D)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”