CLIR met Fritzbox 7113

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Blijkbaar werkt de CLIR (nummer onderdrukking) niet bij Dommel.

Volgens de handleiding en andere fora moet het de code *31#xxxxxxxxxxx zijn, maar dan komt geen verbinding tot stand.

De functie actief maken via Advanced , Tel devices, edit , features, CLIR , dan komt ook geen verbinding tot stand.

Heeft Dommel die functie gedeactiveerd?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Ik heb dat ook geprobeerd maar zo werkt het inderdaad niet. Als je CLIR activeert, krijg je geen telefoonverbinding meer.

Wat wel werkt (tenminste, bij mij toch), is aanloggen op http://www.dommel.be, dan naar "my packages" gaan, op de U klikken in de kolom "manage" (U is "manage digitel telephony-service"). Dan zou er een pop-up venster moeten verschijnen met de details van je eerste telefoonlijn en helemaal onderaan in dat venster vind je "activate clip (calling line identification presentation)". Door dat op "disabled" te zetten, wordt je nummer niet meer doorgestuurd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

rmag schreef:Blijkbaar werkt de CLIR (nummer onderdrukking) niet bij Dommel.
Volgens de handleiding en andere fora moet het de code *31#xxxxxxxxxxx zijn, maar dan komt geen verbinding tot stand.
Als je in een FritzBox de code *31#xxx intikt, wordt deze sequens niet doorgegeven naar Dommel, gezien de FritzBox dat zelf interpreteert als een eigen commando.
Wat je wel kan proberen is eerst *# drukken. Alle nu volgende codes worden dan door de FritzBox niet meer onderschept en integraal aan je provider doorgegeven. De code wordt dus: *# *31#xxxxxxxxxxx
Misschien werkt dit wel ??
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”