Unlimited backup storage voor € 40.50 per jaar?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Toevallig terecht gekomen op livedrive.com.
Unlimited backup storage voor € 40.50 per jaar.
Waar zit het angeltje?
Unlimited backup storage voor € 40.50 per jaar.
Waar zit het angeltje?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb een paar maand terug een driejaars abonnement (125$) op Crashplan.com genomen. Nog goedkoper dus en als je even rondleest op internet vind je zeker goede kritieken.
Voordeel is dat je via Crashplan naar verschillende doelen tegelijkertijd kan backuppen: naar een externe harde schijf, naar een PC op hetzelfde netwerk of naar de PC van een vriend (via internet), naar hun datacenter (Crashplan Central).
Nadeel is wel dat hun datacenter in de US gelegen is. De snelheden (upload, download nog niet getest) zijn dus niet maximaal. Ik haal gemiddeld 100 kB/s (op een 1,5 Mbps upload), dus al bij al nog aanvaardbaar.
Voordeel is dat je via Crashplan naar verschillende doelen tegelijkertijd kan backuppen: naar een externe harde schijf, naar een PC op hetzelfde netwerk of naar de PC van een vriend (via internet), naar hun datacenter (Crashplan Central).
Nadeel is wel dat hun datacenter in de US gelegen is. De snelheden (upload, download nog niet getest) zijn dus niet maximaal. Ik haal gemiddeld 100 kB/s (op een 1,5 Mbps upload), dus al bij al nog aanvaardbaar.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Er hoeft niet altijd een addertje onder het gras te zitten. Ik heb backblaze voor $5 per maand, unlimted backup met max bestandsgrootte van 4GB en de windows en program files folders worden niet geback-upped.seagull schreef:Waar zit het angeltje?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
Als we ze moeten geloven is het allemaal encrypted, dus in theorie kan enkel jijzelf er aan. Bij backblaze kan je zelf je eigen encryptiesleutel opgeven zodat bij verlies van deze sleutel niemand uw data nog kan lezen.Muziekbos schreef:Dat je data op een vreemde plaats staat? Dat je er misschien niet altijd controle meer over hebt?seagull schreef:Waar zit het angeltje?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Encypted of niet, je kan toch zelf een encrypted container maken, het probleem is dan wsl de bestandsgrootte.
Is er altijd een max. bestandsgrootte bij de backup providers?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Op de site van Mozy vind ik er niets over terug...proz schreef:Encypted of niet, je kan toch zelf een encrypted container maken, het probleem is dan wsl de bestandsgrootte.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dan gebruik ik liever zelf een App zoals Jungledisk zodat ik weet bij welk bedrijf m'n data terechtkomt. In dit geval bij Amazon dus. Op hun S3 service.
Maar ik veronderstel dat de meeste bovenstaande apps ook wel Amazon S3 gebruiken...
Maar ik veronderstel dat de meeste bovenstaande apps ook wel Amazon S3 gebruiken...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Trojan
- Elite Poster
Je zit dan wel met het probleem dat tijdens de backup van die encrypted container je deze niet kan gebruiken. Automatische backups zijn dan al niet mogelijk.proz schreef:Encypted of niet, je kan toch zelf een encrypted container maken, het probleem is dan wsl de bestandsgrootte.
$0.15 per bijkomende GB is vrij duur.Ken schreef:Dan gebruik ik liever zelf een App zoals Jungledisk zodat ik weet bij welk bedrijf m'n data terechtkomt. In dit geval bij Amazon dus. Op hun S3 service.
En bij mozy is het zelfs $0.5 per bijkomende GB.
Even uw OS schijf van pakweg 250GB backuppen kan al een dure oplossing worden.
Een klein overzicht van online backup services, let vooral op de kolom U, deze geeft aan dat je voor een flat-fee unlimited backup krijgt.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_on ... p_services
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
9 maanden geleden maakte ik gebruik van de diensten van Livedrive.
Ze beloven veel maar er is ook heel veel mis gegaan.
Bestanden die beschadigd geraken is wel de ergste... En zeker voor een 'back up' dienst.
Op hun eigen fora werd samengewerkt om de problemen op te lossen, toen ze echter niet alles in orde kregen hebben ze maar besloten om de fora alleen toegankelijk te maken voor betalende leden....
Mijn ervaringen met hun product (zeker voor back up) waren ronduit slecht.
Met wat andere users fouten gevonden in hun algemene voorwaarden en zo uiteindelijk ons geld nog kunnen terug krijgen.
Ik hoop dat ze het ondertussen al wat beter doen, ...
Ze beloven veel maar er is ook heel veel mis gegaan.
Bestanden die beschadigd geraken is wel de ergste... En zeker voor een 'back up' dienst.
Op hun eigen fora werd samengewerkt om de problemen op te lossen, toen ze echter niet alles in orde kregen hebben ze maar besloten om de fora alleen toegankelijk te maken voor betalende leden....
Mijn ervaringen met hun product (zeker voor back up) waren ronduit slecht.
Met wat andere users fouten gevonden in hun algemene voorwaarden en zo uiteindelijk ons geld nog kunnen terug krijgen.
Ik hoop dat ze het ondertussen al wat beter doen, ...
Everything that has a beginning has an end.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ikzelf ben een blije gebruiker van Dropbox (Bij gebruiken deze link krijg je 250 MB extra storage tov normale gratis 2 GB) , wat niet helemaal een backup-oplossing is, maar wel op die manier kan gebruikt worden als je bvb je hele "Mijn Documenten" bvb synced. Het heeft dan wél weer andere sterke punten zoals quasi realtime backup/synchronisatie, webinterface tot uw files, synchronisatie naar andere computers en clients (iphone, android), het kunnen sharen met andere gebruikers, publieke folder hebben, ...
Laatst gewijzigd door gr4vity 18 mei 2010, 11:44, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
meon schreef:Ikzelf ben een blije gebruiker van Dropbox, wat niet helemaal een backup-oplossing is, maar wel op die manier kan gebruikt worden als je bvb je hele "Mijn Documenten" bvb synced. Het heeft dan wél weer andere sterke punten zoals quasi realtime backup/synchronisatie, webinterface tot uw files, synchronisatie naar andere computers en clients (iphone, android), het kunnen sharen met andere gebruikers, publieke folder hebben, ...
dit is echt een toppertje voor gewoon gebruik! ik ben er zeer tevreden van.
overal aan je files kunnen en als ik een docx/pptx vergeet ga ik het ophalen van de mobile site met gelijk welke smartphone.
- Trojan
- Elite Poster
Op het moment van schrijven was ik naar mozypro aan het kijken, sorry.BMaster schreef:Waar zie je dat? Zoals ik eerder al zei kost het bij mozy 4.95 dollar voor unlimited aantal gigabytes...Trojan schreef: En bij mozy is het zelfs $0.5 per bijkomende GB.
Als ik de home en pro versie bekijk zie ik eigenlijk geen enkel verschil buiten de prijs en een artsy farsty gebruikersbeheer mogelijkheid voor pro's. Waarom ze dan de pro minder aantrekkelijk maken door het duurder te maken en extra aanrekenen per GB is me toch een raadsel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Vraag ik me ook dikwijls af, maar niemand verplicht je om de pro versie te nemen natuurlijkTrojan schreef:Als ik de home en pro versie bekijk zie ik eigenlijk geen enkel verschil buiten de prijs en een artsy farsty gebruikersbeheer mogelijkheid voor pro's. Waarom ze dan de pro minder aantrekkelijk maken door het duurder te maken en extra aanrekenen per GB is me toch een raadsel.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Stout, stout, stout... links met referrals !meon schreef:Ikzelf ben een blije gebruiker van Dropbox
Dropbox is trouwens één van de leading providers op dit gebied dacht ik... alléén spijtig dat 50 GB meteen 10 dollar per maand is. Persoonlijk zou ik het gebruiken voor m'n foto's (welke nu reeds onder RAID-5 staan, en af en toe nog eens manueel gebackupped worden) en dan is de 2 GB echt te weinig.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Als we zo gaan beginnen... :-p
Ik heb gratis backup-ruimte bij m'n webhoster: DreamHost. En omdat ik me ooit eens vrijwillig heb opgegeven voor een experimentje, is de diskspace unlimited. Standaard zit er 50GB incluis en dan verder $0.10 per GB. Niet slecht, zeker niet als je bedenkt dat er hosting dus inbegrepen is!
Ik heb gratis backup-ruimte bij m'n webhoster: DreamHost. En omdat ik me ooit eens vrijwillig heb opgegeven voor een experimentje, is de diskspace unlimited. Standaard zit er 50GB incluis en dan verder $0.10 per GB. Niet slecht, zeker niet als je bedenkt dat er hosting dus inbegrepen is!
Laatst gewijzigd door a3ke 17 mei 2010, 17:12, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: ;)
Reden: ;)
ooh. shiny.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En de link van Meon wijzig je niet... Of heb je de referral url aangepast naar jou ID?a3ke schreef:Meon en cloink , nice try's
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ey Gr4vity!Ken schreef:En de link van Meon wijzig je niet... Of heb je de referral url aangepast naar jou ID?a3ke schreef:Meon en cloink , nice try's
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de verschroeiend negatieve commentaren en reviews die ik over hen vond gaven me nu niet bepaald een goede indruk.liger schreef:andere is carbonite.com
je kan vrij makkelijk code vinden voor -10%
er is ook een gratis testperiode
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Iets wat er wel wat interessanter uitziet is Nomadesk.
Belgische Start up en ziet er veelbelovend uit.
Ook unlimited (fup) backup EN synchronisatie voor €40/jaar.
Zie zelf maar eens op: http://www.nomadesk.com
Om een extra maand cadeau te krijgen kan je deze referral link gebruiken.
http://www.nomadesk.com/index.php?id=re ... al_program
Belgische Start up en ziet er veelbelovend uit.
Ook unlimited (fup) backup EN synchronisatie voor €40/jaar.
Zie zelf maar eens op: http://www.nomadesk.com
Om een extra maand cadeau te krijgen kan je deze referral link gebruiken.
http://www.nomadesk.com/index.php?id=re ... al_program
-
- Deel van't meubilair
Aangezien het prijs/kwaliteit mooi lijkt ben ik het eens wat nader aan het bekijken.
Eerste probleem dat ik al gemerkt heb is dat om files te kunnen synchroniseren je ze naar een speciale drive moet slepen (welke trouwens als één image onder C:\Users\username\AppData\Local\Nomadesk\Data staat). Je moet maw. je data vertrouwen in zo'n container, en je kan spijtig genoeg niet gewoon een eigen folder markeren voor synchronisatie (zoals je bv. met een Subversion kan).
Op zich is dit dus al min of meer een no-go voor mij persoonlijk.
Eerste probleem dat ik al gemerkt heb is dat om files te kunnen synchroniseren je ze naar een speciale drive moet slepen (welke trouwens als één image onder C:\Users\username\AppData\Local\Nomadesk\Data staat). Je moet maw. je data vertrouwen in zo'n container, en je kan spijtig genoeg niet gewoon een eigen folder markeren voor synchronisatie (zoals je bv. met een Subversion kan).
Op zich is dit dus al min of meer een no-go voor mij persoonlijk.
- pm
- Premium Member
- Bedankt: 7 keer
Ik heb enkele maanden geleden Carbonite.com getest maar er zat een verborgen uploadspeed cap op.
Deze kan er natuurlijk ondertussen af zijn, dat weet ik niet.
Beste optie zou zijn dat Microsoft een online backup in Windows zelf zou hebben met daarbij dan een betalende service bij ofzo.
Google zou een leuke 2de optie zijn als ze met online backup zouden afkomen.
Deze kan er natuurlijk ondertussen af zijn, dat weet ik niet.
Beste optie zou zijn dat Microsoft een online backup in Windows zelf zou hebben met daarbij dan een betalende service bij ofzo.
Google zou een leuke 2de optie zijn als ze met online backup zouden afkomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Spijtig dat er niet meer zijn die gewoon ssh aanbieden ipv van hun eigen backup programma .
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Eens aan het zien naar backblaze hier...
Ik erger me al aan hun software, èlke backupsoft werkt volges de logische manier "selecteer zèlf wat je gebackupped wilt hebben".
Backblaze draait het om "wij beslissen wat er geupload zal worden, en zelf kan je alleen dingen excluden en niets toevoegen".
Zeer irritant. Ik weet zèlf wel wat ik wil backuppen enzo...
Ik erger me al aan hun software, èlke backupsoft werkt volges de logische manier "selecteer zèlf wat je gebackupped wilt hebben".
Backblaze draait het om "wij beslissen wat er geupload zal worden, en zelf kan je alleen dingen excluden en niets toevoegen".
Zeer irritant. Ik weet zèlf wel wat ik wil backuppen enzo...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Trojan
- Elite Poster
Ik gebruik nu ook al een tijd en dat vind ik ook wel een minpunt. Vooral van program files had ik graag een backup gehad, veel programma's zetten daar hun config files neer ipv in %appdata%.
Maar het weegt niet op tegen het feit dat ge echt unlimited backup krijgt.
Nu die nomadesk, is dat een echtefull- backup oplossing zoals mozzy en backblaze of eerder zoiets als dropbox?
Maar het weegt niet op tegen het feit dat ge echt unlimited backup krijgt.
Nu die nomadesk, is dat een echtefull- backup oplossing zoals mozzy en backblaze of eerder zoiets als dropbox?
-
- Erelid
Mja, ik heb ook graag wat controle erover.Trojan schreef: Maar het weegt niet op tegen het feit dat ge echt unlimited backup krijgt.
Enige manier da ik nu zie, is om lokaal alle backup-vereisende-data te verzamelen op een apart volume op server, en alleen dat volume te backuppen via backblaze.
also : Blackbaze has detected that this is a server operating system. this is not supported.
Zo geweldig zijn ze dus niet ... zucht.
-
- Deel van't meubilair
Tja, zo kan je het voor Nomadesk ook oplossen... maar dan zit je dus lokaal met een dubbele copie, en moet je die zelf ook nog eens gaan backuppen vanaf je originele data. Handig is anders...FlashBlue schreef:Enige manier da ik nu zie, is om lokaal alle backup-vereisende-data te verzamelen op een apart volume op server, en alleen dat volume te backuppen via backblaze.
Ondertussen heb ik ook gemerkt dat Nomadesk niet kan draaien als een Windows service... en dus ook niet actief kan zijn op m'n server (ik backup namelijk geen PC data, daarvoor heb ik reeds een server).
-
- Erelid
inderdaad , niet handig, en het gaat niet eens, want backblaze weigert te werken op srv2008. installen gaat in compat. mode met xp, mr werken doet het niet.
Kreupele mogelijkheden dan imho. Ik ga echt niet mijn desktop laten aanstaan voor die backups, voor zoiets zijn er net servers.
Is het nu zo moeilijk voor die firma's om rekening te houden met mensen die weten wat ze doen en zelf hun data centraal stockeren en gewoon een offsite backup mogelijkheid willen ?
Kreupele mogelijkheden dan imho. Ik ga echt niet mijn desktop laten aanstaan voor die backups, voor zoiets zijn er net servers.
Is het nu zo moeilijk voor die firma's om rekening te houden met mensen die weten wat ze doen en zelf hun data centraal stockeren en gewoon een offsite backup mogelijkheid willen ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
De Netgear Nas producten van Readynas spelen hier handig op in door Readynas Vault aan te bieden en dus bakcups maakt van je NAS (server?) zelf.
http://www.netgear.com/readynasvault
Is maar 1 voorbeeld dat ik ken, zo zullen er waarschijnlijk nog zijn.
http://www.netgear.com/readynasvault
Is maar 1 voorbeeld dat ik ken, zo zullen er waarschijnlijk nog zijn.
-
- Deel van't meubilair
Maar dat kost dan ook 200 dollar per jaar (voor 50 GB) en is een specifieke hardware gerelateerde oplossing.Jelly schreef:De Netgear Nas producten van Readynas spelen hier handig op in door Readynas Vault aan te bieden en dus bakcups maakt van je NAS (server?) zelf.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
inderdaad is niet van de goedkoopste, maar voor een goede dienst betaal je nu eenmaal veel zeker...
Al zijn er waarschijnlijk nog betere alternatieven.
Het was maar een voorbeeld van hoe het eigenlijk zou moeten zijn.
Een backup in de 'cloud' van een gecentraliseerde 'backup'. Die dan overal secure beschikbaar is.
Je kan zelfs een nieuw toestel laten opsturen met al je data indien dit verloren gaat, brand, diefstal...
Mvg
Jellen
Al zijn er waarschijnlijk nog betere alternatieven.
Het was maar een voorbeeld van hoe het eigenlijk zou moeten zijn.
Een backup in de 'cloud' van een gecentraliseerde 'backup'. Die dan overal secure beschikbaar is.
Je kan zelfs een nieuw toestel laten opsturen met al je data indien dit verloren gaat, brand, diefstal...
Mvg
Jellen
-
- Deel van't meubilair
Wat de prijs betreft lijkt storage (en dus servers en bandbreedte) mij de enige echte kost die dergelijke oplossingen hebben.Jelly schreef:inderdaad is niet van de goedkoopste
Indien Nomadesk, Blackbaze, ... of wie dan ook dit unlimited kunnen voor een aanvaardbare prijs, dan zie ik niet in waarom ze het concept op zich dan zouden verprutsen ? Uiteindelijk heb je hier iemand nodig die wat product inzicht heeft, en een aantal goede developers (en aangezien deze toch vaak met Subversion in aanmerking komen begrijp ik niet dat ze er iets dergelijks van brouwen).