Unlimited backup storage voor € 40.50 per jaar.
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Waar zit het angeltje?
Er hoeft niet altijd een addertje onder het gras te zitten. Ik heb backblaze voor $5 per maand, unlimted backup met max bestandsgrootte van 4GB en de windows en program files folders worden niet geback-upped.seagull schreef:Waar zit het angeltje?
Als we ze moeten geloven is het allemaal encrypted, dus in theorie kan enkel jijzelf er aan. Bij backblaze kan je zelf je eigen encryptiesleutel opgeven zodat bij verlies van deze sleutel niemand uw data nog kan lezen.Muziekbos schreef:Dat je data op een vreemde plaats staat? Dat je er misschien niet altijd controle meer over hebt?seagull schreef:Waar zit het angeltje?
Op de site van Mozy vind ik er niets over terug...proz schreef:Encypted of niet, je kan toch zelf een encrypted container maken, het probleem is dan wsl de bestandsgrootte.
Is er altijd een max. bestandsgrootte bij de backup providers?
Je zit dan wel met het probleem dat tijdens de backup van die encrypted container je deze niet kan gebruiken. Automatische backups zijn dan al niet mogelijk.proz schreef:Encypted of niet, je kan toch zelf een encrypted container maken, het probleem is dan wsl de bestandsgrootte.
Is er altijd een max. bestandsgrootte bij de backup providers?
$0.15 per bijkomende GB is vrij duur.Ken schreef:Dan gebruik ik liever zelf een App zoals Jungledisk zodat ik weet bij welk bedrijf m'n data terechtkomt. In dit geval bij Amazon dus. Op hun S3 service.
Maar ik veronderstel dat de meeste bovenstaande apps ook wel Amazon S3 gebruiken...
meon schreef:Ikzelf ben een blije gebruiker van Dropbox, wat niet helemaal een backup-oplossing is, maar wel op die manier kan gebruikt worden als je bvb je hele "Mijn Documenten" bvb synced. Het heeft dan wél weer andere sterke punten zoals quasi realtime backup/synchronisatie, webinterface tot uw files, synchronisatie naar andere computers en clients (iphone, android), het kunnen sharen met andere gebruikers, publieke folder hebben, ...
Op het moment van schrijven was ik naar mozypro aan het kijken, sorry.BMaster schreef:Waar zie je dat? Zoals ik eerder al zei kost het bij mozy 4.95 dollar voor unlimited aantal gigabytes...Trojan schreef: En bij mozy is het zelfs $0.5 per bijkomende GB.
Vraag ik me ook dikwijls af, maar niemand verplicht je om de pro versie te nemen natuurlijkTrojan schreef:Als ik de home en pro versie bekijk zie ik eigenlijk geen enkel verschil buiten de prijs en een artsy farsty gebruikersbeheer mogelijkheid voor pro's. Waarom ze dan de pro minder aantrekkelijk maken door het duurder te maken en extra aanrekenen per GB is me toch een raadsel.
Stout, stout, stout... links met referrals !meon schreef:Ikzelf ben een blije gebruiker van Dropbox
En de link van Meon wijzig je niet... Of heb je de referral url aangepast naar jou ID?a3ke schreef:Meon en cloink , nice try's
Ey Gr4vity!Ken schreef:En de link van Meon wijzig je niet... Of heb je de referral url aangepast naar jou ID?a3ke schreef:Meon en cloink , nice try's
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de verschroeiend negatieve commentaren en reviews die ik over hen vond gaven me nu niet bepaald een goede indruk.liger schreef:andere is carbonite.com
je kan vrij makkelijk code vinden voor -10%
er is ook een gratis testperiode
Mja, ik heb ook graag wat controle erover.Trojan schreef: Maar het weegt niet op tegen het feit dat ge echt unlimited backup krijgt.
Tja, zo kan je het voor Nomadesk ook oplossen... maar dan zit je dus lokaal met een dubbele copie, en moet je die zelf ook nog eens gaan backuppen vanaf je originele data. Handig is anders...FlashBlue schreef:Enige manier da ik nu zie, is om lokaal alle backup-vereisende-data te verzamelen op een apart volume op server, en alleen dat volume te backuppen via backblaze.
Maar dat kost dan ook 200 dollar per jaar (voor 50 GB) en is een specifieke hardware gerelateerde oplossing.Jelly schreef:De Netgear Nas producten van Readynas spelen hier handig op in door Readynas Vault aan te bieden en dus bakcups maakt van je NAS (server?) zelf.
Wat de prijs betreft lijkt storage (en dus servers en bandbreedte) mij de enige echte kost die dergelijke oplossingen hebben.Jelly schreef:inderdaad is niet van de goedkoopste