rowan schreef:Je stemt toch voor een bepaalde partij omdat je achter hun programma staat
En de stijl waarop ze aan politiek doen.
Niet staan kappen op partijen, maar op onderwerpen bijvoorbeeld.
Astralon schreef:Daarnet "Het Groot Debat 2010" dat de VRT gisteren uitzond bekeken
Heb het ook gemist, maar het staat blijkbaar integraal op de site van
deredactie.be.
suiker schreef:CD&V, SPa, Groen? Geen meerderheid. 18% + 14% + 7% = 39%
Onder voorbehoud van de uitslag zie ik zich eerder zoiets ontwikkelen : 26% NVA + 16,3% SPA + 13,6% openVLD = 55,9% en de PS zal er bijgenomen moeten worden samen met ecolo en/of groen! als die aan mekaar blijven hangen. Zo omzeilt ge de CDH en de MR/FDF.
r2504 schreef:Uzzi schreef:Ofwel slaagt de NVA er toch in om een regering op de been te brengen, maar staan we binnen het jaar terug in het stemhokje omdat ze in Wallonië 'non' blijven zeggen op de eisen van NVA.
Dus kies je dan maar voor een partij die op alle eisen van Wallonie OUI zegt en dan is het probleem opgelost ? Waarom stelt zich niemand vragen bij het constante NON vanuit Wallonie (uiteindelijk hebben zij ons hier gebracht, niet de OpenVLD, niet NVA... geen enkele Vlaamse partij), maar is het wel een "schande" als we als Vlamingen eindelijk eens NON zeggen (dan zijn we plots seperatisten) ?
Dat is inderdaad een gemakkelijke redenering waar sommige Franstalige partijen hun voordeel mee hebben gedaan.
xenne schreef:nog geen enkele stem voor CD&V
Ondertussen heeft er toch al één iemand zich aangemeld, misschien wel uit medelijden na de vertoning van Marianne Thyssen in het debat
r2504 schreef:r2504 schreef:Ik stoor me trouwens ook mateloos aan een aantal partijen (CD&V op kop) om uit NVA toch maar het woord splitsing of seperatisme te krijgen.
Hier nog eentje... topman bij het VBO
Wie is de volgende die komt vertellen wat we niet op de NVA mogen stemmen... de Paus ?
Bij deze de zoveelste waarschuwing... de wereld zal vergaan op 14 juni tenzij we allen CD&V stemmen !
De slogan lijkt wel "recht op duidelijkheid" te zijn.
En het
ACW,
Groen!,
CDH, enz.
Wout-Altea schreef:Groen!
en niet omdat ze "niets" doen, maar omdat ze doen wat er mens-, natuur- en diervriendelijk nodig is om onze gezondheid, deze planeet etc. te waarborgen naar de toekomst toe.
Vroeger stemde ik er ook op, maar aangezien die steevast met dromerige gedachten afkomen en niks concreets of realistisch heb ik liever een partij die dat wel doet. Dat van die kerncentrales is daar een mooi voorbeeld van. Bart De Wever gaf daar naar mijn mening een veel beter antwoord op. Het lijkt mij dan ook zinniger om de centrales open te houden en ondertussen het groenere alternatief te ontwikkelen en systematisch over te stappen aan de hand van de betrouwbaarheid en het aanbod. Als dat in 5 jaar kan des te beter, maar dat zou wel heel rap zijn vrees ik.