Ik hoop dat iemand ons hier verder kan helpen want ik zie het even niet goed meer zitten

We zitten thuis al een paar jaar bij Dommel geabonneerd. Nu hebben we een vrij ingewikkelde setup, vermits we via een gesplitte ISDN lijn werken. Eentje voor telefoon/internet en eentje voor de fax, met aparte tel-nummer. Helaas moeten we daarvoor dus 2x een lijn betalen aan Belgacom, de afzetters. In totaal komt het toch nog goedkoper uit dan voordien + geen data-limieten, news-account etc.
Dit verliep al bij al zonder veel grote problemen, echter sinds dit weekend kunnen we niet meer bellen. Uitgaande verbinding geeft altijd een bezet-toon, faxen lukt ook niet meer. Alle inkomende calls verlopen zonder probleem, internet uiteraard ook.
Na veel gedoe - de helpdesk van Dommel is nu niet meer rechtstreeks via telefoon bereikbaar, dikke miserie - heeft mijn vader toch iemand aan de lijn gehad, die beweert echter dat ons abonnement verouderd is en dat onze setup niet meer ondersteund wordt. We moeten volgens hem overschakelen op een PSTN-lijn-abonnement van Belgacom en dan nog is het niet zeker of het wel zou lukken. Zoals gewoonlijk niet bepaald klant-vriendelijk.
Ik moet er geen tekening bijmaken dat mijn vader in alle staten is (ik heb natuurlijk aangeraden om over te schakelen), de vraag is dus: wat is onze beste optie?
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke setup (ISDN voor tel/fax/internet), al dan niet bij Dommel? Wat zijn de alternatieven? Volledig terug naar Belgacom betekent ook weer email-adres en heel de boel wijzigen, wat mijn vader ook niet gelukkig maakt + dan ben ik mijn (no)-data-limiet + news-account kwijt...