Geluid valt regelmatig weg

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gielenje
Starter
Starter

Sinds laatste update van de BGC decoder valt soms het geluid gewoon weg. Even naar een andere zender gaan en terug komen lost het probleem tijdelijk op. Nu heb ik dit probleem ook als ik naar een opgenomen programma op de decoder kijk. Dan moet ik even terug spoelen en dan terug gewoon kijken en de klank is er terug. Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt. Heb al naar de klantendienst gebeld en die raden mij aan om de hdmi kabel te hersteken in de tv of te vervangen. Heb ik dus gedaan maar noppes dus wat ik trouwens ook verwacht had. Zou het aan de decoder zelf kunnen liggen? Iemand enig idee...?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ha! Nog een slachtoffer... Ik heb exact hetzelfde probleem, en vind ook geen oplossing...
Niet dat het supervaak voorvalt, maar het is wel erg vervelend!

Andere kabels, decoder herstarten, ... allemaal geen oplossing. Ik vrees dat het een probleem is met de firmware. Hopelijk wordt het probleem niet erger, dan kan ik er nog enigszins mee leven (1x op 2 weken valt het probleem voor en even zappen/spoelen en het geluid is terug) tot aan de volgende firmware update.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Probeer eens met scart kabel?
gielenje
Starter
Starter

Ik heb ook nog de kabel zoals ze dat nu nog noemen. En daarmee neem ik ook programma's op met mijn HDDVD recorder. Die is dus aangesloten via scart aan mijn tv en daarmee heb ik dat probleem nooit. Nu moet ik wel zeggen dat wat betreft BGC TV mijn verbinding tussen de bbox2 en de decoder draadloos gebeurt via ruckus adapters. En daar heb ik in het begin een paar problemen mee gehad, stilstaand beeld, blokjes, etc.., tot ik de afstand tussen de twee ruckus adapters verkleind heb. En dan was alles ok. Om zeker te zijn dat het toch daar niet van komt ga ik volgende week een ethernet kabel verbinding leggen tussen de bbox2 en de decoder. Als dan de klank nog wegvalt is het zeker de decoder.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gewoon bellen naar de storingsdienst ze zullen u een nr geven en daarmee kan je een nieuwe decoder gaan halen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

gielenje schreef:Ik heb ook nog de kabel zoals ze dat nu nog noemen. En daarmee neem ik ook programma's op met mijn HDDVD recorder. Die is dus aangesloten via scart aan mijn tv en daarmee heb ik dat probleem nooit. Nu moet ik wel zeggen dat wat betreft BGC TV mijn verbinding tussen de bbox2 en de decoder draadloos gebeurt via ruckus adapters. En daar heb ik in het begin een paar problemen mee gehad, stilstaand beeld, blokjes, etc.., tot ik de afstand tussen de twee ruckus adapters verkleind heb. En dan was alles ok. Om zeker te zijn dat het toch daar niet van komt ga ik volgende week een ethernet kabel verbinding leggen tussen de bbox2 en de decoder. Als dan de klank nog wegvalt is het zeker de decoder.
Bespaar je de moeite, bij mij is alles via ethernet en ik heb het probleem ook...
Ik heb trouwens ook nog steeds mijn twijfels over de reactiesnelheid van dat ding, om over de beeldkwaliteit nog maar te zwijgen (ik woon in een zone waar HD nog niet beschikbaar is). Ben altijd pro BGC geweest, maar na het zien van de kwaliteit bij de buren (TN) begin ik toch te twijfelen aan een overstap...
Espresso
Starter Plus
Starter Plus

Bij mij hapert het beeld en geluid een fractie van een seconde en soms alleen het geluid en dit sporadisch. Modem en decoder staan allemaal op korte afstand van elkaar met ethernet-kabel. 'k Ben nog geen maand klant bij BCGTV.
gielenje
Starter
Starter

Ben een nieuwe decoder gaan halen in de bgc winkel, ik had nog het oude model, en sinds 2 dagen valt de klank niet meer weg. Opgelost dus met nieuwe decoder.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”