honda4life schreef:quistnix schreef:redman schreef:Je moet begrijpen doordat in België iets meer geld gevraagd wordt dat hier op veel plaatsen vdsl2 is te verkrijgen, zoals nergens anders ter wereld.
De nagel op de kop ! Ook wat VDSL(1) betreft heeft Belgacom een wereldplaats verdiend. Maar ja, je hebt altijd dezelfde negatieve commentaren van steeds dezelfde personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake
Dan mag je een wereldplaats verdienen om als eerste een technologie uit te rollen... toch heb ik de indruk dat nederland ons steeds een stapje voor is qua snelheid en limiet.
Waar sta je dan hé met je wereldplaats, het lijkt me dan eerder een foute investering.
Dus je hebt de "indruk" ? Maar de feiten ken je dus niet ?
En vooral: "Waar sta je dan hé met je wereldplaats, het lijkt me dan eerder een foute investering." Lees verder en leer:
Wat VDSL1 betreft: dit is helemaal geen verkeerde investering geweest ! De grote kost om VDSL1 uit te bouwen is geweest :
1) het onderhandelen met de gemeenten en steden om vanuit de Belgacom centrale, glasvezelverbindingen te mogen aanleggen naar de nieuw te ontwerpen ROPs naast de bestaande KVDs
2) de ROPs te plaatsen
3) de glasvezelverbindingen effectief aan te leggen
4) de ROPs te bemannen met VDSL1 apparatuur
Met VDSL2 is de kost vele malen minder. Want wat gebeurt er ? In dezelfde ROPs installeert men (bijkomend) de VDSL2 apparatuur. En, bestaande VDSL1 klanten worden overgezet naar VDSL2. Dus, in dezelfde ROP gaat na verloop van tijd de VDSL1 apparatuur eruit, en wordt helemaal opgevuld met VDSL2 apparatuur. Zodoende heeft men ondertussen ROPs met 2 maal VDSL2 capaciteit of te wel 96 VDSL2 klanten die kunnen worden aangesloten.
Als ik het heb over personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake heb ik het onder andere over jou, want ik maak me sterk dat je:
1) nooit bij Belgacom gewerkt hebt
2) deze informatie niet wist
Ik kan me uiteraard vergissen