Verhoging VDSL2 naar 30 Mbps

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Ik ben het met je eens dat VDSL2 beter is
Op basis van wat ? Welke objectieve criteria ?
qless schreef: maar de keuze van Telenet voor 100/5 is geen limiet van docsis 3.0 (dacht dat dat 160/120 was )
Inderdaad, da's louter een commerciele overweging... en één waar dat VDSL2 absoluut niet aankan ! (wetende dat je ondertussen ook nog simultaan twee - eigenlijk onbeperkt - HD streams kan bekijken).
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Is dat niet wat redelijk veel mensen vragen? Wat ben je met 100 Mbps als je maar 5 Mbps upload hebt?
Inderdaad, het grote verschil met Docsys 3.0 tegenover VDSL2. VDSL2 is gewoon superieur.
Wat is dat voor nonsens... EuroDocsis 3.0 kan evenzeer hogere uploads aan.

Ik zou evenzeer kunnen zeggen wat ben je met VDSL2 met 1.5 Mbps upload.
VDSL2 is een symmetrisch model, DOCSYS is asymmetrisch. Als jij natuurlijk een goede bron hebt om mij van het tegenovergestelde te overtuigen plaats ze dan.
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:
qless schreef: maar de keuze van Telenet voor 100/5 is geen limiet van docsis 3.0 (dacht dat dat 160/120 was )
Inderdaad, da's louter een commerciele overweging... en één waar dat VDSL2 absoluut niet aankan ! (wetende dat je ondertussen ook nog simultaan twee - eigenlijk onbeperkt - HD streams kan bekijken).
Bron graag (en liefst geen wikipedia).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:Bron graag (en liefst geen wikipedia).
Is dit goed genoeg... http://www.cableeurope.eu/index.php?page=eurodocsis#a02

En eigenlijk gaat het nog sneller...
As EuroDOCSIS 3.0 has no limit in how many channels it can bundle, the speed for data communications via cable will progressively increase to a multitude of 160Mbps/120Mbps.
Al ben ik ook meer dan realistisch genoeg dat men de nodes dan serieus moet gaan verkleinen.
quistnix schreef:VDSL2 is een symmetrisch model, DOCSYS is asymmetrisch.
VDSL en Docsis zijn beide zo symmetrisch of assymetrisch een provider graag wil... da's gewoon een kwestie van de bandbreedte die ze willen alloceren aan de up en downstream. Historisch is dit voor beide steeds assymetrisch geweest, maar in de toekomst zal dit gewoon meer richting symmetrisch gaan (en dat zie je reeds bij bepaalde Nederlandse cable providers).
quistnix
Erelid
Erelid

OK. Eindelijk een goede bronvermelding. Maar voor mij is het niet zozeer de snelheid maar wel de complexiteit die me boeit. Als techneut, als ingenieur electronica, als tweaker, val ik gewoon voor de ingenieuze mogelijkheden van DSL. Hoe men er in geslaagd is om ongelooflijke snelheden te behalen over een onnozel koperpaar, oorspronkelijk bedacht voor telefonie, met een spectrum van een paar kilo Hertz, tart mijn (technische) verbeelding.

Men heeft in Antwerpen, bij Alcatel, honderden ingenieursjaren gestoken aan R&D om te komen tot een uiterst complex en wiskundig gegeven van QAM modulatie tot 16 bits op 256 draaggolven in een spectrum van 1 Mhz die de uitvinding van ADSL mogelijk gemaakt heeft. Dat was in de jaren '90 en ik ben daar als technische nerd serieus onderste boven van.

En, men heeft het daar niet bij gelaten. Zo zijn ADSL2, ADSL2+ en READSL geboren. Belgacom is ongeveer de enige (wereldwijd) die geïnvesteerd heeft in VDSL. Daarmee bedoel ik uiteraard VDSL(1). Deze vormen van DSL zijn technisch bekeken pareltjes der wetenschap.

En dan kwam er VDSL2. Een nog grotere technische overwinning dan elk andere vorm van gegevensoverdracht. Eigenlijk is het simpel. DSL oplossingen over een koperpaar zijn (technisch bekeken) enorm superieur t.o.v. coax oplossingen, my 2 cent
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En Telenet heeft toch ook vooral geïnvesteerd in die downstream ipv upstream? 5 Mbps upload is idd geen theoretisch maximum, maar veel ruimte is er nu ook niet m.i. (kijk maar naar de kramakkelige 1,25 Mbps bij TurboNet.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Telenet heeft vooral te weinig geinvesteerd, ze waren er zelfs trots op dat ze zoveel gebruikers per node hebben, bijna 2x zoveel als andere kabelproviders

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:DSL oplossingen over een koperpaar zijn (technisch bekeken) enorm superieur t.o.v. coax oplossingen, my 2 cent
Maar een technisch complexere oplossing (met alle respect voor de ingenieurs van Alcatel) is daarom geen betere oplossing.

Feit is dat zelfs VDSL2 vandaag niet kan tippen - hoe superieur ook - aan een EuroDocsis 3.0 oplossing... en beide naar de toekomst toe zullen migreren naar een FTTH oplossing (met een aantal tussen stappen, zoals ook VDSL2 er maar één is).
qless schreef:Telenet heeft vooral te weinig geinvesteerd
Idem BGC... het is ook pas recent dat VDSL2 bij hun mainstream is... daarvoor moest je het ook doen met 4 Mbps. Trouwens met de berg geld waarop BGC zit had men al lang moeten bezig zijn met FTTH zoals men in Nederland duidelijk wel doet.
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:
quistnix schreef:DSL oplossingen over een koperpaar zijn (technisch bekeken) enorm superieur t.o.v. coax oplossingen, my 2 cent
Maar een technisch complexere oplossing (met alle respect voor de ingenieurs van Alcatel) is daarom geen betere oplossing.
De ingenieurs van Alcatel zijn niet alleen met DSL bezig hoor ...
...
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Idem BGC... het is ook pas recent dat VDSL2 bij hun mainstream is... daarvoor moest je het ook doen met 4 Mbps. Trouwens met de berg geld waarop BGC zit had men al lang moeten bezig zijn met FTTH zoals men in Nederland duidelijk wel doet.
Maar daar zijn ze pas met VDSL2 begonnen, rare Hollanders :?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

quistnix schreef:
r2504 schreef:Idem BGC... het is ook pas recent dat VDSL2 bij hun mainstream is... daarvoor moest je het ook doen met 4 Mbps. Trouwens met de berg geld waarop BGC zit had men al lang moeten bezig zijn met FTTH zoals men in Nederland duidelijk wel doet.
Maar daar zijn ze pas met VDSL2 begonnen, rare Hollanders :?
Absoluut zeker ben ik niet,
Als ik goed heb begrepen wordt vdsl2 in Nederland alleen uitgerold vanaf de centrales, geen rops dus.
Dit is totaal niet te vergelijken met België.

Zal belgacom verdergaan met FTTH? nu dat alcatel lucent bezig is met de "phantom dsl",
dit lijkt me in ieder geval een veel goedkopere oplossing dan overal glasvezel te trekken.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dit is juist het verschil met Nederland, hier in België vragen ze iets meer geld voor internet en is vdsl2 mainstream geworden,
in Nederland zijn de abbonementen goedkoper en staan ze nergens met vdsl2.
FTTH in sommige kleine gebieden, niet overdrijven hé.

Je moet begrijpen doordat in België iets meer geld gevraagd wordt dat hier op veel plaatsen vdsl2 is te verkrijgen, zoals nergens anders ter wereld.
quistnix
Erelid
Erelid

redman schreef:Zal belgacom verdergaan met FTTH? nu dat alcatel lucent bezig is met de "phantom dsl",
dit lijkt me in ieder geval een veel goedkopere oplossing dan overal glasvezel te trekken.
Nog straffer, het FTTH programma staat eerder ter discussie omwille van de video codering H.265 dan van de phantom dsl ontwikkeling !
redman schreef:Je moet begrijpen doordat in België iets meer geld gevraagd wordt dat hier op veel plaatsen vdsl2 is te verkrijgen, zoals nergens anders ter wereld.
De nagel op de kop ! Ook wat VDSL(1) betreft heeft Belgacom een wereldplaats verdiend. Maar ja, je hebt altijd dezelfde negatieve commentaren van steeds dezelfde personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake :roll:
r2504 schreef:Trouwens met de berg geld waarop BGC zit had men al lang moeten bezig zijn met FTTH zoals men in Nederland duidelijk wel doet.
Ik zou zeggen, zo vlug mogelijk Belgacom aandelen kopen !
Lord Utopia
Erelid
Erelid

redman schreef: Absoluut zeker ben ik niet,
Als ik goed heb begrepen wordt vdsl2 in Nederland alleen uitgerold vanaf de centrales, geen rops dus.
Dit is totaal niet te vergelijken met België.
Niet helemaal correct. TELE2, dat een eigen VDSL2-netwerk heeft (in tegenstelling tot Dommel en EDPnet hier in België), doet dat inderdaad enkel vanuit de centrale. KPN doet dat zowel vanuit de centrale als de ROP.
Het bereik van TELE2-VDSL2 is daarom inderdaad zeer klein.
redman schreef:phantom dsl, dit lijkt me in ieder geval een veel goedkopere oplossing dan overal glasvezel te trekken.
dat zijn m.i. toch enkel maar tussenstappen. Of ze nu glasvezel trekken naar uw huis, of over 5 jaar... Kunnen ze beter nu al kleine stukjes investeren ipv over 5 jaar te zweten en te zwoegen om op dezelfde snelheid als concurrenten te geraken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:De nagel op de kop ! Ook wat VDSL(1) betreft heeft Belgacom een wereldplaats verdiend. Maar ja, je hebt altijd dezelfde negatieve commentaren van steeds dezelfde personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake :roll:
En wat hebben ze bereikt met die VDSL1 investering ? Het gaat hier trouwens niet over negatieve commentaren, maar louter over een puur technische vergelijking tussen VDSL2 en EuroDocsis 3.0... ik begrijp dus echt niet dat je dit altijd emotioneel wil spelen en meteen andere mensen van negativisme of anti-BGC wil beschuldigen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

quistnix schreef:
redman schreef:Je moet begrijpen doordat in België iets meer geld gevraagd wordt dat hier op veel plaatsen vdsl2 is te verkrijgen, zoals nergens anders ter wereld.
De nagel op de kop ! Ook wat VDSL(1) betreft heeft Belgacom een wereldplaats verdiend. Maar ja, je hebt altijd dezelfde negatieve commentaren van steeds dezelfde personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake :roll:
Dan mag je een wereldplaats verdienen om als eerste een technologie uit te rollen... toch heb ik de indruk dat nederland ons steeds een stapje voor is qua snelheid en limiet.
Waar sta je dan hé met je wereldplaats, het lijkt me dan eerder een foute investering.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
quistnix
Erelid
Erelid

honda4life schreef:
quistnix schreef:
Dan mag je een wereldplaats verdienen om als eerste een technologie uit te rollen... toch heb ik de indruk dat nederland ons steeds een stapje voor is qua snelheid en limiet.
Waar sta je dan hé met je wereldplaats, het lijkt me dan eerder een foute investering.
Dus je hebt de "indruk" ? Maar de feiten ken je dus niet ?
En vooral: "Waar sta je dan hé met je wereldplaats, het lijkt me dan eerder een foute investering." Lees verder en leer:

Wat VDSL1 betreft: dit is helemaal geen verkeerde investering geweest ! De grote kost om VDSL1 uit te bouwen is geweest :
1) het onderhandelen met de gemeenten en steden om vanuit de Belgacom centrale, glasvezelverbindingen te mogen aanleggen naar de nieuw te ontwerpen ROPs naast de bestaande KVDs
2) de ROPs te plaatsen
3) de glasvezelverbindingen effectief aan te leggen
4) de ROPs te bemannen met VDSL1 apparatuur

Met VDSL2 is de kost vele malen minder. Want wat gebeurt er ? In dezelfde ROPs installeert men (bijkomend) de VDSL2 apparatuur. En, bestaande VDSL1 klanten worden overgezet naar VDSL2. Dus, in dezelfde ROP gaat na verloop van tijd de VDSL1 apparatuur eruit, en wordt helemaal opgevuld met VDSL2 apparatuur. Zodoende heeft men ondertussen ROPs met 2 maal VDSL2 capaciteit of te wel 96 VDSL2 klanten die kunnen worden aangesloten.

Als ik het heb over personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake heb ik het onder andere over jou, want ik maak me sterk dat je:
1) nooit bij Belgacom gewerkt hebt
2) deze informatie niet wist

Ik kan me uiteraard vergissen 8)
Laatst gewijzigd door quistnix 16 mei 2010, 02:27, in totaal 4 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Hier zitten nu eenmaal mensen met minder kennis. 't Is niet omdat de één minder kennis heeft dan de ander, dat ze moeten zwijgen. Wie wil opscheppen over zijn kennis, en daarmee iemand anders met een mindere kennis wil wegdrijven uit deze soort topics, zit hier toch verkeerd, hoor. Algemene opmerking, niet specifiek op bepaalde mensen.
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Hier zitten nu eenmaal mensen met minder kennis. 't Is niet omdat de één minder kennis heeft dan de ander, dat ze moeten zwijgen. Wie wil opscheppen over zijn kennis, en daarmee iemand anders met een mindere kennis wil wegdrijven uit deze soort topics, zit hier toch verkeerd, hoor. Algemene opmerking, niet specifiek op bepaalde mensen.
1) Ik wil niet opscheppen over mijn kennis
2) Ik wil helpen op dit forum
3) Ik wil niemand wegdrijven uit welke topic dan ook, trouwens: "wie" probeert er eigenlijk "wie" weg te drijven (doordenker) ???
4) Ik merk gewoon teveel dat degenen met mindere kennis mensen met betere kennis niet het nodige "respect" tonen
5) Ik wil hier met mijn 30-jarige kennis van de RTT/Belgacom infrastructuur ook gewoon wegblijven hoor, maar vind dat het misschien voor sommigen interessant zou kunnen zijn ??
6) Wat Belgacom (en in het verlengde eigenlijk ook Telenet) doen: ze zijn gewoon de 2 grote geldwolven, de duopolisten, de slechten, de reetkevers, noem maar op .. Nooit kan het eens goed zijn. Dit is mijn "indruk" over dit forum :bang:
Laatst gewijzigd door quistnix 16 mei 2010, 02:03, in totaal 1 gewijzigd.
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:
quistnix schreef:De nagel op de kop ! Ook wat VDSL(1) betreft heeft Belgacom een wereldplaats verdiend. Maar ja, je hebt altijd dezelfde negatieve commentaren van steeds dezelfde personen die niet echt gespeend zijn van enige kennis terzake :roll:
En wat hebben ze bereikt met die VDSL1 investering ? Het gaat hier trouwens niet over negatieve commentaren, maar louter over een puur technische vergelijking tussen VDSL2 en EuroDocsis 3.0... ik begrijp dus echt niet dat je dit altijd emotioneel wil spelen en meteen andere mensen van negativisme of anti-BGC wil beschuldigen.
Als je alles leest, dan is jouw opmerking toch wel negatief te noemen, of niet ? Komaan, je begint met te zeggen "En wat hebben ze bereikt met die VDSL1 investering ?" Wel, lees alles dat er ondertussen is gepost nog eens op je gemak terug en oordeel nog eens. Heb ik misschien gelijk ? Trouwens, ik ben het wél met je eens dat EuroDocsys 3.0 (wat snelheid betreft) VDSL2 overtreft.
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Hier zitten nu eenmaal mensen met minder kennis. 't Is niet omdat de één minder kennis heeft dan de ander, dat ze moeten zwijgen. Wie wil opscheppen over zijn kennis, en daarmee iemand anders met een mindere kennis wil wegdrijven uit deze soort topics, zit hier toch verkeerd, hoor. Algemene opmerking, niet specifiek op bepaalde mensen.
Weet je Lord, ik heb dikwijls het gevoel dat degenen met mindere kennis degenen met de juiste kennis verdrijven. Eén voorbeeld alvast: Hollebollegijs, een Belgacom medewerker, is het hier afgetrapt ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

quistnix schreef: Weet je Lord, ik heb dikwijls het gevoel dat degenen met mindere kennis degenen met de juiste kennis verdrijven. Eén voorbeeld alvast: Hollebollegijs, een Belgacom medewerker, is het hier afgetrapt ...
Zij werkt niet meer voor Belgacom. Trouwens, alsof Belgacom-medewerkers zichzelf laten verdrijven door anonieme gebruikers...
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef: Weet je Lord, ik heb dikwijls het gevoel dat degenen met mindere kennis degenen met de juiste kennis verdrijven. Eén voorbeeld alvast: Hollebollegijs, een Belgacom medewerker, is het hier afgetrapt ...
Zij werkt niet meer voor Belgacom. Trouwens, alsof Belgacom-medewerkers zichzelf laten verdrijven door anonieme gebruikers...
Ik had nochtans begrepen dat Hollebollegijs dit forum verlaten heeft omwille van het feit dat "gerespecteerde Belgacom medewerkers" het één na één hebben laten afweten om nog maar enige support te geven wegens te negatief jegens Belgacom ?
Laatst gewijzigd door quistnix 16 mei 2010, 03:25, in totaal 1 gewijzigd.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Uit wiens hand men eet, diens woord men spreekt.
:bang:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
quistnix
Erelid
Erelid

Trojan schreef:
Uit wiens hand men eet, diens woord men spreekt.
:bang:
Euh, ik werk niet meer bij Belgacom. Maar ja, ik heb er lang gewerkt.
Laatst gewijzigd door quistnix 16 mei 2010, 22:28, in totaal 1 gewijzigd.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Even buiten onderwerp
Al een paar maanden heb ik dit al eens geschreven
Een paar personen willen hier op dit forum steeds hun gedachte opdringen aan de rest en op een manier die echt beschamend is
Oorspronkelijk was dit forum toch de bedoeling om personen te helpen met problemen wat hardware of sofware betreft alsook om nieuwe technieken te bespreken in alle neutraliteit
Dit is spijtig dat steeds forums op termijn zo verwateren naar een scheldboxen
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

quistnix schreef:Eén voorbeeld alvast: Hollebollegijs, een Belgacom medewerker, is het hier afgetrapt ...
Hij zit hier nog steeds hoor, maar onder een andere nickname (ie heeft er een paar). Old habits... :mrgreen:
ooh. shiny.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

om Nietzsche te citeren : 'Wovon man nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen" :wink:

ergo, ik zwijg, ik lees en ik leer 8) :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:Trouwens, ik ben het wél met je eens dat EuroDocsys 3.0 (wat snelheid betreft) VDSL2 overtreft.
Ging daar de discussie niet over... trouwens mooi dat je het dan na al die beschuldigingen over anti-gevoelens ook wil toegeven (om één of andere reden blijkt dat toch zo moeilijk te zijn voor werknemers van één - ja ook bij Telenet - van de providers).
ulixes
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Regulus schreef:om Nietzsche te citeren : 'Wovon man nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen" :wink:
Je bedoelt Wittgenstein? :p

Anyway, het zou leuk zijn mocht het gezeik ophouden en er terug relevante informatie worden gepost :)
Zoals bijvoorbeeld wat meer uitleg bij de lijnwaarden die je in de laatste versie van de modemtool kan zien:
http://users.skynet.be/ulixes/lijnwaarden.jpg

Wat is bvb die attenuation, en is het wel normaal dat die waarde zo laag ligt?
Nochtans heb ik een stabiele verbinding met 20Mbit-profiel.

Bij m'n zus: http://users.skynet.be/ulixes/lijnwaarden2.jpg
quistnix
Erelid
Erelid

r2504 schreef:
quistnix schreef:Trouwens, ik ben het wél met je eens dat EuroDocsys 3.0 (wat snelheid betreft) VDSL2 overtreft.
Ging daar de discussie niet over... trouwens mooi dat je het dan na al die beschuldigingen over anti-gevoelens ook wil toegeven (om één of andere reden blijkt dat toch zo moeilijk te zijn voor werknemers van één - ja ook bij Telenet - van de providers).
Wat snelheid betreft, ja dus. Ik heb de laatste posts van mezelf gelezen en je hebt gelijk, ik heb mij laten gaan. Mijn excuses hiervoor. Ik zal proberen minder emoties te laten meespelen.
ulixes schreef:
Regulus schreef:om Nietzsche te citeren : 'Wovon man nicht sprechen kann, darüber soll man schweigen" :wink:
Je bedoelt Wittgenstein? :p

Anyway, het zou leuk zijn mocht het gezeik ophouden en er terug relevante informatie worden gepost :)
Zoals bijvoorbeeld wat meer uitleg bij de lijnwaarden die je in de laatste versie van de modemtool kan zien:
http://users.skynet.be/ulixes/lijnwaarden.jpg

Wat is bvb die attenuation, en is het wel normaal dat die waarde zo laag ligt?
Nochtans heb ik een stabiele verbinding met 20Mbit-profiel.

Bij m'n zus: http://users.skynet.be/ulixes/lijnwaarden2.jpg
Jouw lijnwaarden zijn héél goed. Attenuation is verzwakking en hoe lager die is des te beter. Je zegt het zelf, je hebt een stabiele verbinding met 20Mbit-profiel.
De waarden bij je zus zijn ook heel erg goede waarden, met nog minder verzwakking. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Regulus schreef:Is er eigenlijk nog verder nieuws/echos over die komende verhoging of is dit ondertussen een stille dood gestorven ? :wink: :-)
Dit komt er echt wel aan, nog even geduld. Is zeker niet een stille dood gestorven, integendeel.
Laatst gewijzigd door quistnix 16 mei 2010, 22:33, in totaal 1 gewijzigd.
ulixes
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

quistnix schreef:
ulixes schreef:Jouw lijnwaarden zijn héél goed. Attenuation is verzwakking en hoe lager die is des te beter. Je zegt het zelf, je hebt een stabiele verbinding met 20Mbit-profiel.
De waarden bij je zus zijn ook heel erg goede waarden, met nog minder verzwakking. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Ja, bedankt :)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Weer een aangepast versie: (1.5)

Aanpassingen
- Copy values to clipboard button
- Network map ip error fixed
- Copy network map to clipboard button
- Save network map button

Afbeelding

Afbeelding

Launch: here

Ik ontvang graag de line values (via de copy values to clipboard knop) op mijn mail ( [email protected] )
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Even een vraag, kan er geen appart topic komen over de VDSL modem tool zodat dit topic enkel gaat over de verhoging naar 30Mbit of nog beter over ervaringen of nieuws betreffende het 17Mhz profiel ?

Trouwens zeer handig programma en mijn dank voor de inspanningen :worship:
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

*

Code: Selecteer alles

* VDSL2 line data 1.5 *

download      upload
line:                 25008 kbps    3104 kbps 
payload:              20048 kbps    2032 kbps 
max line:             71952 kbps 
max payload:          55680 kbps 
bands used:           2             1
bandplan:             8D
training:             25.8 dB 
loop length:          111 m 
near end:             483 m 
far end:              104 m 
avg. length:          233 m 
snr margin:           22.9 dB 
attenuation:          1.4 dB 
avg. margin:          24.4 dB 
avg. snr:             42.9 dB 
forecast max line:    116100 kbps 
forecast max payload: 94170 kbps 
Dit zijn de mijne volgens het tooltje is 30mbit hier haalbaar :-D :banana:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik hoop dat niet iedereen zijn modemwaarden hier gaat posten. Wat hebben de andere gebruikers hieraan ?
Tenzij je een specifiek probleem hebt, waarvoor de lijnwaarden nodig zijn voor een goede diagnose. ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Neok
Member
Member

Ik heb nu een week scarlet one.... maar ondanks dat ik heel kort bij de centrale zit -ze staat voor de deur- geeft de vdsl tool maar 37088 als attainable line rate....
en zegt hij dus geen 30mb mogelijk moest het er komen...

Iemand een idee?

Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zulke slechte waardes en dan nog wel 20 Mbps krijgen? apart, wel korte lijn zo te zien, maar kennelijk erg slecht
Neok
Member
Member

qless schreef:Zulke slechte waardes en dan nog wel 20 Mbps krijgen? apart, wel korte lijn zo te zien, maar kennelijk erg slecht
Zou het dan aan de binnebekabeling liggen aangezien de vdsl kast zo kortbij staat...?
quistnix
Erelid
Erelid

Neok schreef:
qless schreef:Zulke slechte waardes en dan nog wel 20 Mbps krijgen? apart, wel korte lijn zo te zien, maar kennelijk erg slecht
Zou het dan aan de binnebekabeling liggen aangezien de vdsl kast zo kortbij staat...?
Ja, want de SNR (Signal Noise Ratio) is bijzonder laag. Probeer eens je modem rechtstreeks op de ingangsconnector te plaatsen en alles wat er nog meer achter hangt eraf te gooien.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”