Verhoging VDSL2 naar 30 Mbps

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Er wordt op alles redelijk arrogant geantwoord, dat is het probleem denk ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Man toch, je enige reacties zijn anti Belgacom.
Wat heeft dit met anti-BGC te maken... ze verkopen gewoon iets dat ze niet leveren. Nogmaals, als je de klant 20 Mbit belooft dan moet hij die in theorie (even overbooking buiten beschouwing gelaten) ook krijgen, net zoals een liter cola een liter moet zijn, een brood van 800 gr ook 800 gr moet wegen, ... da's puur een inbreuk op het handelsrecht !
quistnix schreef:Ik doe mijn best om het een en ander (technisch) duidelijk te maken voor mensen op dit forum. Door mensen als jij zal ik minder om minder dit forum gaan gebruiken (om te helpen), want wat Belgacom ook doet, je zal je gal blijven spuien. Triestig ...
Ik apprecieer ten zeerste je perfecte technische bijdragen... maar mag je dan niet meer zeggen dat je niet krijgt wat men belooft ? Wat mij betreft zijn dat twee aparte dingen... triestig dus dergelijke reactie van je.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

quistnix schreef:Bedankt man, ik meen het.
Quistnix, één goeie raad die ik echt meen...trek je niks aan van het geneut, gejank en gezaag van anderen hier.
Er zal altijd wel "iets" fout zijn dat hun niet aanstaat. Ben blij dat je de enige echte waarheid geeft die effectief klopt.
Het zou dan ook een doodzonde zijn mocht jouw kennis hier verdwijnen door toedoen van andermans reactie...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

r2504 schreef:
quistnix schreef:een brood van 800 gr ook 800 gr moet wegen, ...
Slecht voorbeeld. Er staat nergens dat een brood 800 gram moet wegen.

@Quistnix: Blijf nog wat. Wie gaat er mij corrigeren als ik iets fout post?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

qless schreef:Starten kan hier het is java dus loopt op alle systemen met java 1.6 (getest op Windows 7 en Snow Leopard)
ik heb dit programma ooit eens gedraaid , en ik zie dit programma nu staan bij mijn software "VDSL2 modem tool" - maar ik vraag me af hoe ik het rechtstreeks kan opstarten zonder steeds naar hier te komen om te downloaden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

quistnix schreef:[Ooit al eens een gevordere cursus gevolgd inzake TCP/IP, backbone apparatuur, xDSL sessies ? Blijkbaar niet, het is veel eenvoudiger om iemand met ervaring aan te vallen, Jezus toch ! Referenties ? Geef mij eens een goede referentie om aan te tonen dat ik ongelijk heb !!
Quistnix, het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Mijn excuses mocht dit zo overkomen. Mijn vraag was gewoon voor meer info, waarom TCP/IP dit doet, niet om je kennis in twijfel te trekken.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:
r2504 schreef:
quistnix schreef:een brood van 800 gr ook 800 gr moet wegen, ...
Slecht voorbeeld. Er staat nergens dat een brood 800 gram moet wegen.

@Quistnix: Blijf nog wat. Wie gaat er mij corrigeren als ik iets fout post?
Da's een goede :wink:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:
qless schreef:Starten kan hier het is java dus loopt op alle systemen met java 1.6 (getest op Windows 7 en Snow Leopard)
ik heb dit programma ooit eens gedraaid , en ik zie dit programma nu staan bij mijn software "VDSL2 modem tool" - maar ik vraag me af hoe ik het rechtstreeks kan opstarten zonder steeds naar hier te komen om te downloaden
Gewoon de link rechts klikken en "save link as". Dan heb je dat bestand lokaal op je harde schijf.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

okay, maar omdat het tussen de software stond dacht ik dat het mogelijk was van op de harde schijf te starten...

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:okay, maar omdat het tussen de software stond dacht ik dat het mogelijk was van op de harde schijf te starten...

Afbeelding
Misschien begrijp ik je verkeerd, sorry hiervoor. Maar je kan het programma launch.jnlp toch wel saven op je harde schijf en dan lokaal opstarten ? Dit bestand heeft de extensie .jnlp (Java Network Launching Protocol) en zou (met de juiste associations) JAVA moeten opstarten. Of bedoel je iets anders ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ja, dat is natuurlijk geen enkel probleem om het zo te doen.... ik vond het gewoon vreemd om het tussen programma's en onderdelen te zien staan... ik zou dus verwachten dat de toepassing al ergens geïnstalleerd staat op mijn harde schijf, maar kan niets vinden en is blijkbaar niet het geval....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:ja, dat is natuurlijk geen enkel probleem om het zo te doen.... ik vond het gewoon vreemd om het tussen programma's en onderdelen te zien staan... ik zou dus verwachten dat de toepassing al ergens geïnstalleerd staat op mijn harde schijf, maar kan niets vinden en is blijkbaar niet het geval....
Ah ja, op die manier. In dit geval is het een programma(tje) dat niet geïnstalleerd dient te worden, maar enkel wordt uitgevoerd. Zo zijn er nog wel voorbeelden, zoals GPU-Z, gewoon ergens saven en evt. een linkje naar de desktop maken.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

VOiD schreef:
quistnix schreef:[Ooit al eens een gevordere cursus gevolgd inzake TCP/IP, backbone apparatuur, xDSL sessies ? Blijkbaar niet, het is veel eenvoudiger om iemand met ervaring aan te vallen, Jezus toch ! Referenties ? Geef mij eens een goede referentie om aan te tonen dat ik ongelijk heb !!
Quistnix, het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Mijn excuses mocht dit zo overkomen. Mijn vraag was gewoon voor meer info, waarom TCP/IP dit doet, niet om je kennis in twijfel te trekken.
No hard feelings. Ik heb ooit een paar cursussen Solaris gevolgd bij SUN en daar o.a. een extended cursus TCP/IP gevolgd. Daar heb ik geleerd dat het TCP protocol de eigenschap heeft dat het een soort "loadbalancing" gaat doen bij het gebruik van meerdere PPP sessies. Ik heb wat ge-googled, maar vind hierover niet direct iets over terug. Ik heb het evenwel nog eens gecheckt bij één van mijn ex-collega's bij Belgacom en die heeft mij bevestigd dat het idd. zo is. Hoop dat ik je vraag (toch minstens gedeeltelijk) heb kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wat een overdreven geklaag over die 6% verschil zeg :D

Je krijgt toch je aantal megabits, alleen zeggen ze niet welke, kan je het ze kwalijk nemen???
20 mbits sync, of hoe je het ook wil noemen.
Hoeveel mensen weten nu exact wat mbits of sync is, doordat alle providers hetzelfde hanteren kunnen ze echter wel vergelijken.
je kan toch moeilijk praktische waarden gaan meten hé :lol:
Je hebt geen klagen met je VDSL, ik zit hier nog altijd te kloten met een traag ADSL profiel ze :D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

quistnix schreef:
xenne schreef:okay, maar omdat het tussen de software stond dacht ik dat het mogelijk was van op de harde schijf te starten...

Afbeelding
Misschien begrijp ik je verkeerd, sorry hiervoor. Maar je kan het programma launch.jnlp toch wel saven op je harde schijf en dan lokaal opstarten ? Dit bestand heeft de extensie .jnlp (Java Network Launching Protocol) en zou (met de juiste associations) JAVA moeten opstarten. Of bedoel je iets anders ?
Bij mij loopt die modemtool ook niet meer ??? na update naar Java 1.6.20.xx .. het blijft uuuuren rondjes draaien .. heb al de javaws associaties herbekeken en "hersteld" zonder effect .. mis ik iets? duidelijk wel :eek:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:Wat een overdreven geklaag over die 6% verschil zeg :D

Je krijgt toch je aantal megabits, alleen zeggen ze niet welke, kan je het ze kwalijk nemen???
20 mbits sync, of hoe je het ook wil noemen.
Hoeveel mensen weten nu exact wat mbits of sync is, doordat alle providers hetzelfde hanteren kunnen ze echter wel vergelijken.
je kan toch moeilijk praktische waarden gaan meten hé :lol:
Je hebt geen klagen met je VDSL, ik zit hier nog altijd te kloten met een traag ADSL profiel ze :D
Ze zouden het woord "Bruto" er bij moeten zetten, iedereen tevree :angel:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Regulus schreef:
quistnix schreef:
xenne schreef:okay, maar omdat het tussen de software stond dacht ik dat het mogelijk was van op de harde schijf te starten...

Afbeelding
Misschien begrijp ik je verkeerd, sorry hiervoor. Maar je kan het programma launch.jnlp toch wel saven op je harde schijf en dan lokaal opstarten ? Dit bestand heeft de extensie .jnlp (Java Network Launching Protocol) en zou (met de juiste associations) JAVA moeten opstarten. Of bedoel je iets anders ?
Bij mij loopt die modemtool ook niet meer ??? na update naar Java 1.6.20.xx .. het blijft uuuuren rondjes draaien .. heb al de javaws associaties herbekeken en "hersteld" zonder effect .. mis ik iets? duidelijk wel :eek:
Toevallig een log file voor mij?
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Regulus schreef:
Bij mij loopt die modemtool ook niet meer ??? na update naar Java 1.6.20.xx .. het blijft uuuuren rondjes draaien .. heb al de javaws associaties herbekeken en "hersteld" zonder effect .. mis ik iets? duidelijk wel :eek:
quistnix schreef: toevallig een log file voor mij?
Bedankt voor de reactie ... Heb ondertussen de verloren gegane "associatie" ontdekt ... problemen zoeken he, als je met 3 browsers doormekaar werkt 8) :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zonet werd m'n zus hier op vdsl2 gezet (zat op vdsl1)

Afbeelding

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Is er eigenlijk nog verder nieuws/echos over die komende verhoging of is dit ondertussen een stille dood gestorven ? :wink: :-)
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Alleen prijsverhoging men beste das het laatste nieuws( op telefonisch gebied bij Belgacom).

Op de rest moet je niet veel rekenen en verlangen :wink:
Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

BIPT akkoord met 17Mhz VDSL2
http://infovirus.be/ShowDoc.aspx?objectID=3270&lang=nl

Mooi op tijd voor hun deadline gesteld oktober 2009 in onderstaande presentatie
http://www.belgacom.be/wholesale/galler ... _Oct09.pdf
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

En een nieuwe versie (1.4)

Aanpassingen:
- Line attenuation
- Aantal downstream/upstream banden
- Moden informatie (geheugen,cpu, uptime)
- Netwerk map

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intern is ook het een en ander aangepast, nu zou waarschijnlijk ook een Fritzbox uitleesbaar moeten zijn (nog niet getest, heb geen andere modem)

Launch: here
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

qless schreef:Intern is ook het een en ander aangepast, nu zou waarschijnlijk ook een Fritzbox uitleesbaar moeten zijn (nog niet getest, heb geen andere modem)
dat lijkt inderdaad te marcheren :!: bedankt :beerchug:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Screenshot? Welk type fritzbox is het?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

qless schreef:Screenshot? Welk type fritzbox is het?
het is een fritzbox die aan de bbox2 hangt eh... maar ben draadloos verbonden met de fritz en als ik de tool draai krijg ik waardes, wat vroeger niet marcheerde, toen moest ik rechtstreeks aan de bbox 2 hangen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef: het is een fritzbox die aan de bbox2 hangt eh... maar ben draadloos verbonden met de fritz en als ik de tool draai krijg ik waardes, wat vroeger niet marcheerde, toen moest ik rechtstreeks aan de bbox 2 hangen
Ik denk dat jouw FritzBox geen eigen PPPoE verbinding opbouwt, en dus als een router achter je BBox2 hangt. Je hebt dus met deze tool de waarden uit je BBox2 gelezen ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

klopt wat Philippe hier zegt, m'n Fritz hing als router aan de Box, dit is niet de bedoeling - heb het aangepast en nu marcheert het terug niet meer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Testlijntje op 30 Mb/s:

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wanneer wordt 17A nu ingevoerd? Van het BIPT lijkt Belgacom toestemming gekregen te hebben.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Mooi testlijntje, wel opvallend:
8d, 20 mbsp is 2 downloadbands, 1 uploadband
8d, 16 mbps is 2 downloadbands, 2 uploadbands
17a, 30 mbps is 3 downloadbands, 2 uploadbands

waarom dat verschil bij 8d? de gegeven payload upload is bijna gelijk (2064/2032)

Als BIPT 4 mei toestemming heeft gegeven zal het nog wel even duren voordat het te implementeren is, wetende dat Belgacom er voorzichtig is met dingen uitrollen. Bovendien moeten ze nu binnen 1 maand met een symmetrisch profiel komen (waarschijnlijk 10/10, valt te lezen in het BIPT besluit)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

qless schreef: Bovendien moeten ze nu binnen 1 maand met een symmetrisch profiel komen (waarschijnlijk 10/10, valt te lezen in het BIPT besluit)
Link? Voor particulier gebruik?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

jorgo schreef:
qless schreef: Bovendien moeten ze nu binnen 1 maand met een symmetrisch profiel komen (waarschijnlijk 10/10, valt te lezen in het BIPT besluit)
Link? Voor particulier gebruik?
Zo'n 10/10 Mb link lijkt te vervanging te zijn van SDSL denk ik.

Ga naar de website van het BIPT. http://bipt.be/nl/614/ShowDoc/3270/LLU_ ... en_va.aspx
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Lord Utopia schreef:
jorgo schreef:
qless schreef: Bovendien moeten ze nu binnen 1 maand met een symmetrisch profiel komen (waarschijnlijk 10/10, valt te lezen in het BIPT besluit)
Link? Voor particulier gebruik?
Zo'n 10/10 Mb link lijkt te vervanging te zijn van SDSL denk ik.

Ga naar de website van het BIPT. http://bipt.be/nl/614/ShowDoc/3270/LLU_ ... en_va.aspx
18. Daarnaast wil het Instituut Belgacom eraan herinneren dat het besluit van 30 september 2009 betreffende WBA VDSL25 Belgacom verplicht om een symmetrisch profiel te implementeren:
Wat een symmetrisch profiel betreft, vraagt het Instituut aan Belgacom om dit te implementeren en op hetzelfde moment voor retail als wholesale beschikbaar te maken, zodat de OLO’s een toekomst gerichte symmetrische business service kunnen uitbouwen. De noodzaak van dergelijk profiel (met als gewenste karakteristiek 10M/10M) werd door verschillende alternatieve operatoren bevestigd.
Interessant.

Hopelijk komt dit ook particulier op de markt, zou dan het eerste internetabonnement in België zijn met een fatsoenlijke upload :-D
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Waarom zou Belgacom met een symmetrisch abonnement komen voor de consument? Tenzij je Telenet gewijs 150 euro/maand wil betalen (maar dan val je vast niet meer onder de noemer consument).

Het lijkt een goede vervanger te zijn voor SDSL dat beperkt is tot 2 Mbit. En nee dat is niet voor consumenten bedoeld, zelfs niet voor veel gewone KMO's.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb mijn internet ook getest kan iemand zeggen of die waarden goed zijn ?
http://img707.yfrog.com/img707/3928/internets.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is dat niet wat redelijk veel mensen vragen? Wat ben je met 100 Mbps als je maar 5 Mbps upload hebt?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Is dat niet wat redelijk veel mensen vragen? Wat ben je met 100 Mbps als je maar 5 Mbps upload hebt?
Inderdaad, het grote verschil met Docsys 3.0 tegenover VDSL2. VDSL2 is gewoon superieur.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Is dat niet wat redelijk veel mensen vragen? Wat ben je met 100 Mbps als je maar 5 Mbps upload hebt?
Inderdaad, het grote verschil met Docsys 3.0 tegenover VDSL2. VDSL2 is gewoon superieur.
Wat is dat voor nonsens... EuroDocsis 3.0 kan evenzeer hogere uploads aan.

Ik zou evenzeer kunnen zeggen wat ben je met VDSL2 met 1.5 Mbps upload.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Is dat niet wat redelijk veel mensen vragen? Wat ben je met 100 Mbps als je maar 5 Mbps upload hebt?
Inderdaad, het grote verschil met Docsys 3.0 tegenover VDSL2. VDSL2 is gewoon superieur.
Ik ben het met je eens dat VDSL2 beter is, maar de keuze van Telenet voor 100/5 is geen limiet van docsis 3.0 (dacht dat dat 160/120 was )

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”