Vraagske

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
dieder
Starter
Starter

Hi

K'heb vraagske

Ik ben niet zo vertrouwd met adsl, omdat ik bij telenet zit.

Men vraag is:

A2F komt binnen en dan met een splitter moet ik dan internet en de telefoonlijn afzonderen van elkaar, maar welke kabel moet ik dan gebruiken voor aan men splitter aan te sluiten voor zo naar de modem te gaan en pc?

Is dit een gewone telefoonkabel?
Tae
Premium Member
Premium Member

Nee normaal is dat een UTP kabel die van je modem naar je splitter loopt. Kost ni zo duur d8 ik :-D

Dus begin niet met gewone telefoonkabel want dan kan het wel eens zijn dat het gewoon ni macheert of dat je disconnects krijgt enz.....
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, de splitter zorgt voor het afzonderen van internetverkeer en telefoonverkeer (daarom heet het ook een splitter ;)). De aansluiting voor het telefoonverkeer gebeurt door gewoon een telefoonstekker in te pluggen op de voorkant van de splitter (5 grote gaten). Daar past een gewone stekker in, alsook een verlengkabel moest je die willen gebruiken. Onderaan is er nog een aansluiting voor zo een fiche (RJ-11, standaard telefoonfiche). Normaal zit er een telefoonkabeltke bij je modem. Deze komt dan hier in. Beide zijn gewone telefoonkabels. Dan na de modem is het meestal USB of netwerkkabel (UTP cat5).

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Indien je nog meer gedetailleerde info wil kan deze hier vinden. Bovenaan die pagina zie je een loupe met een + teken op. Klik daarop dan kan je op die tekening iets aanklikken om het te vergroten.

Greetz, :wink:
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tae schreef:Nee normaal is dat een UTP kabel die van je modem naar je splitter loopt. Kost ni zo duur d8 ik :-D

Dus begin niet met gewone telefoonkabel want dan kan het wel eens zijn dat het gewoon ni macheert of dat je disconnects krijgt enz.....

Mis, het is wél gewone telefoonkabel ;)

Je kan wel CAT5e-kabel gebruiken en er RJ-11-kopjes op pitsen, maar dat maakt het daarom nog geen netwerkkabel ;)
dieder
Starter
Starter

thx allemaal, dus het is een telefoonkabel.

k meer moest ik niet weten.

Tis omdak vandevankantie wil overschakelen zodat ik van telenet af ben.

Maar kwil men kabels nu la leggen, en da ga zekers door de 15 meters zijn
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

kzou toch eerst eens de threads lezen over A2F voor ik overstap :)

ik overwoog dit ook, maar heb hier op enkele dagen tijd heel veel bijgeleerd :) (wist helemaal niet dat die op scarlet netwerk zaten o.a.)

enfin succes met je overstap
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dieder schreef:thx allemaal, dus het is een telefoonkabel.

Het is inderdaad een gewone telefoonkabel... maar je neemt toch best een UTP kabel. De afscherming is veel beter, wat zal resulteren in veel minder storingen (zeker over langere afstanden) en een beter ADSL signaal.

Het extra voordeel is dat je eventueel je modem beneden kan plaatsen (eigenlijk nog beter... hou de "telefoon" verbinding zo kort mogelijk), of kan overschakelen op andere diensten die ethernet gebruiken ipv. telefoon.
dieder
Starter
Starter

ik ga zekers 15 meter kabel nodig hebben,
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”