Hi
K'heb vraagske
Ik ben niet zo vertrouwd met adsl, omdat ik bij telenet zit.
Men vraag is:
A2F komt binnen en dan met een splitter moet ik dan internet en de telefoonlijn afzonderen van elkaar, maar welke kabel moet ik dan gebruiken voor aan men splitter aan te sluiten voor zo naar de modem te gaan en pc?
Is dit een gewone telefoonkabel?
Vraagske
Nee normaal is dat een UTP kabel die van je modem naar je splitter loopt. Kost ni zo duur d8 ik
Dus begin niet met gewone telefoonkabel want dan kan het wel eens zijn dat het gewoon ni macheert of dat je disconnects krijgt enz.....
Dus begin niet met gewone telefoonkabel want dan kan het wel eens zijn dat het gewoon ni macheert of dat je disconnects krijgt enz.....
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Wel, de splitter zorgt voor het afzonderen van internetverkeer en telefoonverkeer (daarom heet het ook een splitter ). De aansluiting voor het telefoonverkeer gebeurt door gewoon een telefoonstekker in te pluggen op de voorkant van de splitter (5 grote gaten). Daar past een gewone stekker in, alsook een verlengkabel moest je die willen gebruiken. Onderaan is er nog een aansluiting voor zo een fiche (RJ-11, standaard telefoonfiche). Normaal zit er een telefoonkabeltke bij je modem. Deze komt dan hier in. Beide zijn gewone telefoonkabels. Dan na de modem is het meestal USB of netwerkkabel (UTP cat5).
Cheers
Cheers
Indien je nog meer gedetailleerde info wil kan deze hier vinden. Bovenaan die pagina zie je een loupe met een + teken op. Klik daarop dan kan je op die tekening iets aanklikken om het te vergroten.
Greetz,
Greetz,
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Tae schreef:Nee normaal is dat een UTP kabel die van je modem naar je splitter loopt. Kost ni zo duur d8 ik
Mis, het is wél gewone telefoonkabel
Je kan wel CAT5e-kabel gebruiken en er RJ-11-kopjes op pitsen, maar dat maakt het daarom nog geen netwerkkabel
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
kzou toch eerst eens de threads lezen over A2F voor ik overstap
ik overwoog dit ook, maar heb hier op enkele dagen tijd heel veel bijgeleerd (wist helemaal niet dat die op scarlet netwerk zaten o.a.)
enfin succes met je overstap
ik overwoog dit ook, maar heb hier op enkele dagen tijd heel veel bijgeleerd (wist helemaal niet dat die op scarlet netwerk zaten o.a.)
enfin succes met je overstap
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
dieder schreef:thx allemaal, dus het is een telefoonkabel.
Het is inderdaad een gewone telefoonkabel... maar je neemt toch best een UTP kabel. De afscherming is veel beter, wat zal resulteren in veel minder storingen (zeker over langere afstanden) en een beter ADSL signaal.
Het extra voordeel is dat je eventueel je modem beneden kan plaatsen (eigenlijk nog beter... hou de "telefoon" verbinding zo kort mogelijk), of kan overschakelen op andere diensten die ethernet gebruiken ipv. telefoon.