proximus : foutieve facturatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vorige maand ging ik in op een aanbieding voor een proximus gsm formule via de werkgever, evenwel voor privé gebruik, waarbij men geen abonnementskosten betaald.
Eind april ging de nr. overdracht dan door.
Ondertussen ontving ik al een factuur voor de maand april met maar 1 telefoongesprek naar mobistar en dat voor 1 minuut.
De factuur is heel onoverzichtelijk en heeft een foutief eindbedrag :roll: . Ik neem telefonisch contact met de klantendienst en na de gebruikelijke lange wachtijden krijg ik eindelijk iemand aan de lijn waarvan de moedertaal duidelijk niet het Nederlands is ...

Verschillende malen probeert ze mij ervan te overtuigen dat het bedrag juist is omdat dit een gesprek is naar een 'extern netwerk'. Terwijl er maar 1 categorie is voor bellen naar gsm binnenland in het raamakkoord tss mijn werkgever en proximus (tarieven van deze overeenkomst mag ik niet vermelden). Dan gooit ze het over een andere boeg en stelt voor een bedrag te crediteren op de VOLGENDE factuur. Maar dat bedrag is nog steeds fout ivgl met de tarieven in het raamakkoord. Tenslotte stelt ze dan voor om het juiste bedrag te crediteren maar weer op de VOLGENDE factuur.

Is dit nu wat ik moet doen, de factuur betalen (het gaat natuurlijk om een heel klein bedrag) en braafjes een maand wachten op de volgende factuur. Want ik vrees natuurlijk dat de volgende factuur ook foutief zal zijn ... Bovendien heb ik geen bewijs dat ik gemeld heb dat de eerste factuur al foutief was ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dat is bij de meeste bedrijven zo dat je eerst moet betalen en ze achteraf crediteren. Aangezien het om een klein bedrag gaat zou ik dat zeker doen. Ik moet zeggen dat Belgacom / Proximus het enige bedrijf (naast de VMW, maar dat is een andere categorie ;-) ) is waarbij ik nog geen negatieve ervaringen hiermee gehad heb. Achteraf crediteren gebeurt steeds correct en snel.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

factuur juni weer verkeerd en terug in nadeel natuurlijk :bang:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Terugbellen naar de helpdesk. Uitdrukkelijk vragen achter de naam van de medewerker en het dossier-nummer dat eraan gegeven wordt. Dan heb je iets om naar terug te refereren.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Terugbellen deed ik al. Na het gebruikelijke nummertjes drukken (een telefoonnummer voor alleen hun verkeerde facturen te melden is blijkbaar niet nodig, ik zal de enige zijn met dat probleem :x ) en daarna een lange wachttijd iemand aan de lijn gekregen die echt wel nederlandstalig was !!!! :-D

Maar het gesprek was van korte duur: voor het type van mijn contract was er 1 persoon aangesteld welke alleen per email te bereiken was ...

Mail verstuurd + excelsheet met mijn berekening, antwoord nog niet gekregen natuurlijk
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Is er iemand die een telefoonnr. heeft van een klachtendienst bij proximus zelf (dus niet de klanten'dienst', waar het woord dienst wat ongelukkig gekozen is blijkbaar) ?
Volgens het recente ombudsmanrapport zouden operatoren zo'n interne dienst hebben ... ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Mathy schreef:Terugbellen naar de helpdesk. Uitdrukkelijk vragen achter de naam van de medewerker en het dossier-nummer dat eraan gegeven wordt. Dan heb je iets om naar terug te refereren.


Er wordt geen dossiernummer toegekend, en de naam van de helpdesk persoon hebben helpt vaak ook niet (interim- of studentenjob).
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Om het verhaal af te maken, bij Proximus helpdesk werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
En bij contactpersoon op 't werk werd gezegd dat er ook niets kon ondernomen worden en dat ik gewoon maar moet afwachten tot de maandfactuur eens juist is.

Vanaf de 4e maandfactuur waren de aangerekende bedragen correct (en het teveel van vorige facturen werd steeds afgetrokken). Hoera dus al stel ik me toch de vraag 'wat als er nooit een juiste factuur zou komen ...'
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2010, 11:40
Twitter: Wout_Dedoncker
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

fredo66 schreef:Om het verhaal af te maken, bij Proximus helpdesk werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
En bij contactpersoon op 't werk werd gezegd dat er ook niets kon ondernomen worden en dat ik gewoon maar moet afwachten tot de maandfactuur eens juist is.

Vanaf de 4e maandfactuur waren de aangerekende bedragen correct (en het teveel van vorige facturen werd steeds afgetrokken). Hoera dus al stel ik me toch de vraag 'wat als er nooit een juiste factuur zou komen ...'


Ik vermoed dat die wel kwam zodra ze aan jouw case kwamen bij customer care :)
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Wout-Altea schreef:
Mathy schreef:Terugbellen naar de helpdesk. Uitdrukkelijk vragen achter de naam van de medewerker en het dossier-nummer dat eraan gegeven wordt. Dan heb je iets om naar terug te refereren.


Er wordt geen dossiernummer toegekend, en de naam van de helpdesk persoon hebben helpt vaak ook niet (interim- of studentenjob).


Als dat je antwoord bij Altea is dan hoop ik idd dat je mij niet teveel gaat bellen :roll: Ik heb vorig jaar een aantal verkeerd gefactureerde diensten gehad en voor elke keer dat ik belde kreeg ik (zonder er naar te vragen overigens) een dossiernummer waarnaar ik kon verwijzen, zowel bij Belgacom als bij Proximus.

Of de naam van de helpdesker vragen echt helpt laat ik in het midden, maar het kan ook geen kwaad en misschien voelt hij/zij daardoor wat meer druk ivm de kwaliteitsopvolging.

PS: ben je nu echt topics uit de oude doos aan het halen om je "Altea-professionaliteit" te promoten? Please stop 8)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”