Fritz!box 7390 is op voorraad in Duitsland!!

BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Hoi,

Eindelijk heb ik de 7390 kunnen vinden voor een goede prijs met gratis verzending!
250 euro incl verzend, geen slechte prijs naar mijn idee, zeker omdat ze verder overal dik 280 zonder verzend vragen! (In Belgie nog veel meer)

http://www.amazon.de/gp/product/B003108 ... ss_product

De duitse Amazon heeft die dingen.
Voor VDSL zou hij prima moeten werken, of hij op ADSL in Belgie met Annex-A ook wil werken weet ik niet.
Als het goed is heb ik hem volgende week, dan kan ik er meer over vertellen.

Kan ik eindelijk die rottige Sagem buitensmijten :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nie komen neuten dat uw internet niet meer werkt, hé.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Nie komen neuten dat uw internet niet meer werkt, hé.
Heb jij echt niets beter te doen dan te zeuren?
Als dat modem niet werkt dat zien we dan wel weer.
Maar mijn Internet gaat echt wel werken hoor, dit zelfde gezeur was ook aan de gang toen Belgacom ADSL invoerde, iedereen moest een Alcatel hebben anders werkte het niet!!
En ook waren er mensen bang als je die hackte naar een router, of een niet "gekeurde" modem gebruikten!

Die Sagems zijn een AANBEVELING...GEEN VERPLICHTING! Maar zoals altijd lul jij wat uit je nek.
Ik zal wel zien hoe het loopt en zal mijn bevindingen wel geven, daar hebben anderen iets aan, mij kan het niets schelen om het te testen.
Waren er maar meer zo als ik in België dan zouden monopolisten als Belgacom minder greep op de markt hebben en houden.

Aan jou hebben we zoals altijd niets :nono:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Wanneer ga je hem normaal gezien hebben? ben benieuwd of die goed gaat werken met vdsl2. Had ergens gelezen dat er gelijkenissen zouden zijn met de sagem, zou weleens kunnen lukken.
Is wel een duur grapje (heb 50€ betaald voor mijn 7170). Ik gebruik liever dedicated hardware voor elke toepassing, dat werkt meestal beter.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Laat eens weten of het degelijk werkt, het zou een mooi alternatief zijn voor de bbox2.

Wat ik wel raar vind is dat er op de site van fritbox en avm nergens info te vinden is over de 7390 of zelfs de veel besproken 7570.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Trojan schreef:Laat eens weten of het degelijk werkt, het zou een mooi alternatief zijn voor de bbox2.

Wat ik wel raar vind is dat er op de site van fritbox en avm nergens info te vinden is over de 7390 of zelfs de veel besproken 7570.
??????????????????
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/ ... /index.php

http://www.avm.de/en/service/manuals/FR ... 0_vDSL.pdf

Nergens? :roll: :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Aangezien ik geen duits kan zie ik enkel op de engelstalige versie van de site. Ik kan niet rieken dat die duitse f*** beide versies van hun site niet up-to-date houden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Trojan schreef:Aangezien ik geen duits kan zie ik enkel op de engelstalige versie van de site. Ik kan niet rieken dat die duitse f*** beide versies van hun site niet up-to-date houden.
De manual van de 7570 is alvast in het Engels... De 7390 is waarschijnlijk officieel nog niet buiten DL te verkrijgen en dus nog geen NL of UK manual ....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BasMSI schreef: Heb jij echt niets beter te doen dan te zeuren?
Als dat modem niet werkt dat zien we dan wel weer.
Maar mijn Internet gaat echt wel werken hoor, dit zelfde gezeur was ook aan de gang toen Belgacom ADSL invoerde, iedereen moest een Alcatel hebben anders werkte het niet!!
En ook waren er mensen bang als je die hackte naar een router, of een niet "gekeurde" modem gebruikten!

Die Sagems zijn een AANBEVELING...GEEN VERPLICHTING! Maar zoals altijd lul jij wat uit je nek.
Die modems zijn juist wel een verplichting...
BasMSI schreef:Ik zal wel zien hoe het loopt en zal mijn bevindingen wel geven, daar hebben anderen iets aan, mij kan het niets schelen om het te testen.
Waren er maar meer zo als ik in België dan zouden monopolisten als Belgacom minder greep op de markt hebben en houden.

Aan jou hebben we zoals altijd niets :nono:
Niets mis met mensen die proberen, hoor. Ik zeg alleen: als er iets niet meer werkt aan uw internet, moet je hier niet komen klagen dat Belgacom het niet kan laten werken... Ik dacht dat je in het verleden nog zo'n opmerking daarover gemaakt had. Een modem van 240 euro kopen zonder garantie dat het werkt, da's niet niks.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Het is ondertussen al lang bewezen dat andere vdsl2 modem wel werken op het belgacom netwerk. Er moet iemand het initiatief nemen om het te testen zodat de rest hier van op de hoogte is.

En zelfs al zou het niet (optimaal) werken, dan kan de de fritzbox nog steeds achter de bbox hangen, wat nog altijd beter is dan de bbox zelf.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Trojan schreef:En zelfs al zou het niet (optimaal) werken, dan kan de de fritzbox nog steeds achter de bbox hangen, wat nog altijd beter is dan de bbox zelf.
't is natuurlijk een stevige investering zo'n 7390, om hem enkel achter de b box te hangen zou dit wel heel duur uitvallen, dan kan je er beter een goedkope fritzbox aanhangen die je kan kopen op ebay. enfin, ik hoop dat de 7390 compatibel zal blijken met belgacom vdsl. keep us posted.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Dat het een grote investering is klopt, maar dat is de TS zijn keuze.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

silencer schreef:Wanneer ga je hem normaal gezien hebben? ben benieuwd of die goed gaat werken met vdsl2. Had ergens gelezen dat er gelijkenissen zouden zijn met de sagem, zou weleens kunnen lukken.
Is wel een duur grapje (heb 50€ betaald voor mijn 7170). Ik gebruik liever dedicated hardware voor elke toepassing, dat werkt meestal beter.
Een minder dure optie om eens een niet-Sagem te testen is de "T-com Speedport W920V" (binnenste van een FritzBox 7570). Die zijn op e-bay (duitsland) te koop (rond 110 EUR) In theorie zijn dit 2de-hands toestellen, in de praktijk toestellen die nooit gebruikt werden (gratis gekregen door de internetprovider bij het ingaan van een VDSL contract).
Als je die flasht met de internationale FritzBox (7570) firmware, kan je die ook op Annex A gebruiken (indien ADSL2+).
Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 09 mei 2010, 13:29, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

een ander alternatief om de Sagem/B-BOX2 te vervangen is de THOMSON TG787v - waarvan reeds bekend is dat hij zeker werkt
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:Wanneer ga je hem normaal gezien hebben? ben benieuwd of die goed gaat werken met vdsl2. Had ergens gelezen dat er gelijkenissen zouden zijn met de sagem, zou weleens kunnen lukken.
Heb net bericht gehad dat het de 12e zou zijn via Taxipost.

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Het is ondertussen al lang bewezen dat andere vdsl2 modem wel werken op het belgacom netwerk. Er moet iemand het initiatief nemen om het te testen zodat de rest hier van op de hoogte is.

En zelfs al zou het niet (optimaal) werken, dan kan de de fritzbox nog steeds achter de bbox hangen, wat nog altijd beter is dan de bbox zelf.
Precies, daarom heb ik hem dus besteld. Mocht het niet werken dan neem ik mijn verlies en zet hem op ebay of stuur hem terug, maar dat zien we dan wel weer :-D

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:een ander alternatief om de Sagem/B-BOX2 te vervangen is de THOMSON TG787v - waarvan reeds bekend is dat hij zeker werkt
Geen optie, want ik gebruik de Fritz!box 7270 al in al zijn mogelijkheden, geen enkel ander modem kan hetzelfde buiten de 7390 voor VDSL2 en het is dat waar ik hem voor ga gebruiken, niet voor ADSL(2+), dat kan de 7270 reeds.
Ik wil van die Sagem af maar dezelfde mogelijkheden als de 7270 maar dan met GBit lan en instaat tot 100mbps VDSL2, en enkel de 7390 kan dat.
Sorry Xenne, maar er is geen alternatief voor een Fritz!box, als je er ooit een gehad hebt weet je dat :-D

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
BasMSI schreef: Aan jou hebben we zoals altijd niets :nono:
Niets mis met mensen die proberen, hoor. Ik zeg alleen: als er iets niet meer werkt aan uw internet, moet je hier niet komen klagen dat Belgacom het niet kan laten werken... Ik dacht dat je in het verleden nog zo'n opmerking daarover gemaakt had. Een modem van 240 euro kopen zonder garantie dat het werkt, da's niet niks.
Nou en dan? Dat is toch wel zeker mijn keuze.
Waarom zou ik hier komen klagen? Omdat iets niet werkt vanwege mijn eigen keuze?
Ik weet dat de Sagem rommel door het Bipt en Belgacom geadviseerd worden, maar uit het verleden blijkt dat dit enkel gunstig uitpakt voor Belgacom en NIET voor de consument.
De modems van Belgacom zijn rommel, er is veel beter, en als de Fritz!box 7390 niet werkt dan weet ik dat, als hij wel werkt dan bevestig ik alweer dat Belgacom een door en door rot bedrijf is enkel uit op monopolistische praktijken gesteund door het BIPT!
Voor jou informatie, Belgie is zo ongeveer het laatste land waar de markt op de Telefoon kabel nog altijd NIET open is en waar Belgacom nog ALTIJD de dominante speler is en RAW-Copper enkel voor derden door rekent.
Het erge is nog altijd DAT niemand hier iets aan doet...niet verwonderlijk aangezien Belgacom en Telenet nog altijd staats bedrijven zijn met elk hun monopolie :bang:
BTW, hun aandelen brengen wel lekker op!! Elk jaar betalen ze dikke dividenden uit en ondertussen verhogen ze telkens de prijzen via een smoes, slimme mensen zoals ik hebben er dan ook aandelen in om de extra kosten te ondervangen :banana:

Even voor jou informatie:
Widerrufsrecht:
Sie können Ihre Vertragserklärung innerhalb von zwei Wochen ohne Angabe
von Gründen in Textform (z.B. Brief, E-Mail) oder wenn Ihnen die Sache vor
Fristablauf überlassen wird - durch Rücksendung der Sache widerrufen. Die
Frist beginnt nach Erhalt dieser Belehrung in Textform, jedoch nicht vor
Eingang der Ware beim Empfänger (bei der wiederkehrenden Lieferung
gleichartiger Waren nicht vor Eingang der ersten Teillieferung) und auch
nicht vor Erfüllung unserer gesetzlichen Informationspflichten. Zur
Wahrung der Widerrufsfrist genügt die rechtzeitige Absendung des
Widerrufsoder der Sache.

Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

BasMSI schreef:Hoi,

Eindelijk heb ik de 7390 kunnen vinden voor een goede prijs met gratis verzending!
250 euro incl verzend, geen slechte prijs naar mijn idee, zeker omdat ze verder overal dik 280 zonder verzend vragen! (In Belgie nog veel meer)

http://www.amazon.de/gp/product/B003108 ... ss_product

De duitse Amazon heeft die dingen.
Voor VDSL zou hij prima moeten werken, of hij op ADSL in Belgie met Annex-A ook wil werken weet ik niet.
Als het goed is heb ik hem volgende week, dan kan ik er meer over vertellen.

Kan ik eindelijk die rottige Sagem buitensmijten :banana:
Net de reviews op Amazon gelezen en die zijn niet al te positief. De Sagem/BBOX2 is mischien een waardeloze router maar als modem werkt hij perfect. Ik verkies m'n eigen router en IP Dect station boven een alles-in-een oplossing en 't is nog goedkoper ook.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Normaal heb je toch 7d geld terug garantie, ik zie het probleem niet, proberen maar ! Mss moeten we op userbase een lijst opstellen met compatibele modems.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Toch even inpikken hierop.... De sagem is de ENIGE goedgekeurde modem voor vdsl, dus dat het slechts een aanbeveling is lijkt me niet echt van toepassing. Zoals al eerder aangehaald in andere threads is de nodige chip/chipset dezelfde als die van de sagem maar kan belgacom de thomson, fritzbox en andere dergelijke vdsl modems weren als ze dit willen, dus utopia heeft enigzins gelijk en moet je nadien niet komen mekkeren als het niet meer zou werken want belgacom is tot op heden nog niet verplicht andere modems toe te laten tot het vdsl netwerk.

Tuurlijk is dit uiteindelijk jou probleem mocht dit niet meer werken van de ene dag op de andere... al blijft 250 euro toch nog een kostelijke grap als je het mij vraagt.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Dit zelfde zei Belgacom ook bij de introductie van ADSL1, maar het kleek niets anders te zijn dan een protectionistische maatregel om hun zakken verder te vullen.

Trouwens. als je ooit een Fritz!box gebruikt hebt dan weet je vlot waarom het ding die centen dubbel en dwars waard is :banana:

En 250 euro is helemaal niet veel hoor als je ziet wat Internet kost in België vallen de kosten van dat modem in het niet.
Iemand mijn Speedtest resultaat al gezien? :banana:

Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dus je hebt enkel de 7390 aangesloten nu op jou VDSL2 lijn ?
(ook even je handtekening aanpassen dan :wink: )

EDIT
Dat van die 44Mbit is inderdaad vreemd. Getest met meerdere sites ?
Max. 20Mbit op dit moment. Gerucht is dat BGC volgende maand naar 30Mbit zou gaan.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 10 mei 2010, 11:00, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Neen, want ik heb hem nog niet ontvangen, ik zit nog altijd met die Sagem rommel.

Lollig is dat om een of andere gekke reden Speedtest ineens 44mbit liet noteren :banana:
Geen idee hoe dat gekomen is.

Amazon gaat wel enorm snel:
Aktueller Status: Bruxelles
Lieferung hat das Versandzentrum verlassen und ist unterwegs. - May 08, 2010 11:10:02 PM
Laatst gewijzigd door BasMSI 10 mei 2010, 11:14, in totaal 2 gewijzigd.

Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

BasMSI schreef:Neen, want ik heb hem nog niet ontvangen, ik zit nog altijd met die Sagem rommel.

Lollig is dat om een of andere gekke reden Speedtest ineens 44mbit liet noteren :banana:
Geen idee hoe dat gekomen is.
Zo heb ik er ook een goede hoor!
Afbeelding
Afbeelding
:banana: :banana:
helaas zijn deze niet relevant.
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Die van mij is ook niet relevant, vroeg me enkel af hoe het mogelijk is, want ik kan het niet nog een keer reproduceren :lol:

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is een probleempje met de speedtest, niet met de lijn ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

BasMSI schreef:Eindelijk heb ik de 7390 kunnen vinden voor een goede prijs met gratis verzending!
Ik heb de 7390 vorige week in de Mediamarkt in Aken zien liggen, en ze hadden er heel wat in stock.

Als ik mij goed herinner kostte die 249,- euro, maar 100% zeker ben ik niet meer van deze prijs... Maar kon wel meteen meegenomen worden :-)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Die ik besteld heb kost dat ook en ze verzenden hem gratis :banana:
Voor mij is het een beetje te duur om even op en neer naar Aken te rijden.

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel ik heb die router dus nu in gebruik, MAAR ben nog altijd niet van die verdomde Sagem af.
VDSL kent dus OOK Annex A/B versies!!

Maar goed, is niet erg want ik heb een tooltje gevonden om de Annex A erin te rammen zodra die firmware beschikbaar is.

Evengoed hou ik hem, want er zitten een aantal zaken in die me zeer bevallen!

Dual-band Wlan (TEGELIJK!) dus 2.4GHz EN 5GHz n+g+b+a en je kan die beide banden ook nog een eigen SSID geven, de 7270 kan er maar 1 tegelijk of een combinatie, maar deze kan alles door elkaar.
Verder de Gigabit hub die erin zit, dat is iets wat ik al lang wou en werkt perfect.
Het apparaat is sneller op VDSL2, doorvoer is beduidend hoger.
Interne FTP van 512MB, erg handig om even iemand iets te laten uploaden naar je systeem, komt bij mij vaak voor.
En hij kan de telefoonlijst van de 7270 zo inlezen, hoef je niet alles over te typen.

Ook al kan hij nog geen Annex A, ik vind het zeker de moeite! Iemand een 7270 Internationaal overnemen?

Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

BasMSI,

PM me eens met de vraagprijs voor je 7270. Ik ben eventueel wel geïnteresseerd.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wat dacht je van 150 euro?
Dit is wel de Internationale versie en hij is 3/4 jaar jong.
Deze kan dus Annex A en B alle ADSL t.e.m. 2+ en kabel!
Alles is erbij enkel heb ik de doos niet meer.

Het is deze: http://www.fritzshop.nl/product_info.php?products_id=71
Wel heb ik hem bij MPL gekocht en er meer voor betaald dan nodig.

Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb ook al een 7270, dus ik ken de voordelen ervan, en ik zoek er eventueel nog één voor op mijn tweede adres.
Je prijs is voor mij wel iets te hoog. 100 EUR zou ik wel uitgelegd kunnen krijgen aan mijn vrouw ;)

Btw, ik zag op de site van Fritzshop dat de 7570 wel Annex A en B ondersteunt. Wat is het verschil tss de 7390 en de 7570? De prijs is blijkbaar hetzelfde.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Overzicht verschillende Fritz!boxen
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox_ ... ehoer.html

Verschil intern geheugen en gigabit blijkbaar.

Er is ook een nieuwe firmware versie voor de 7270 en de 7390 sinds 4/5/2010
http://www.avm.de/de/News/artikel/2010/ ... labor.html
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

johcla schreef:Ik heb ook al een 7270, dus ik ken de voordelen ervan, en ik zoek er eventueel nog één voor op mijn tweede adres.
Je prijs is voor mij wel iets te hoog. 100 EUR zou ik wel uitgelegd kunnen krijgen aan mijn vrouw ;)

Btw, ik zag op de site van Fritzshop dat de 7570 wel Annex A en B ondersteunt. Wat is het verschil tss de 7390 en de 7570? De prijs is blijkbaar hetzelfde.
De 7570 is in weze een 7270 met VDSL, verder geen verschil.
De 7390 heeft veel meer mogelijkheden, waaronder Gbit lan, tegelijk 2.4 en 5GHz wlan gebruik (zelfs verschillende SSID als je wilt)
Onboard 512MB geheugen om als FTP/NAS te dienen, 2 USB poorten en nog een paar zaken.
Wij was het voornamelijk om de Gbit lan en VDSL te doen, maar voor de VDSL moet ik nog even wachten op de nieuwe firmware en hopen dat het dan wel gaat via een patch.

En sorry, 100 euro is te weinig, dan gebruik ik hem wel als repeater of iets dergelijks, het apparaat kost nog altijd 220 euro nieuw.
Er zijn ook duitse versies die aanmerkelijk goedkoper zijn, maar die moet je wel zelf patchen en hopen dat het werkt.

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik wist niet dat er bij VDSL ook sprake was van Annex A/B, heb ooit ergens het tegendeel gelezen
BasMSI schreef: Wij was het voornamelijk om de Gbit lan en VDSL te doen, maar voor de VDSL moet ik nog even wachten op de nieuwe firmware en hopen dat het dan wel gaat via een patch.
hmmm... zou je hem niet beter terugsturen en wachten op de Annex A versie? want zelf bij het patchen ja je nooit dezelfde waardes krijgen als annex A

Code: Selecteer alles

http://www.wlan-info.net/allgemein/fritzbox-7390-noch-nicht-verfugbar

An alle Länder, die Annex A nutzen (zB Teile der Schweiz, Österreich etc.) : Die Fritzbox 7390 die ihr in Kürze bei Amazon etc. bestellen könnt hat noch keinen Annex A Controller und ist damit für euch nutzlos. Es wird wohl wieder wenige Monate dauern, bis eine Annex A fähige Version auf den Markt kommt – es bringt also nichts, als österreicher die Fritzbox 7390 bei Amazon zu bestellen – es wird nicht funktionieren.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al een boel lopen lezen op de site van luitjes die er verstand van hebben, en de Internationale als de Duitse versie zijn Intern gelijk.
Echter de meeste mensen patchen een Annex-B versie (eenvoudige methode) in plaats van de Internationale versie erin te knallen.
Van wat ik gelezen heb, is de hardware hetzelfde maar kost het testen en de goedkeuringen veel tijd, waardoor de Int. versie langer uitblijft.
Ik was dan ook niet van plan te patchen maar domweg de complete inhoud te vervangen door de Int versie, waardoor hij gelijk gaat zijn.
Of het gaat werken weet ik nog niet, maar ik gok het erop, hou wel van een uitdaging :banana:

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BasMSI schreef: Ik was dan ook niet van plan te patchen maar domweg de complete inhoud te vervangen door de Int versie, waardoor hij gelijk gaat zijn.
Of het gaat werken weet ik nog niet, maar ik gok het erop, hou wel van een uitdaging :banana:
BasMSI, dat zal niet lukken, gezien er geen internationale Firmware (Annex A) bestaat voor de 7390 (voor zover ik weet). Maar gezien jij die Box besteld hebt om VDSL2 te testen, heb je geen Annex A nodig (dit is alleen een onderscheid bij ADSL).
Zie ook mijn antwoord in een andere topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p325597

Wat betreft jouw aankoop op Amazon.de: als jij dat wil betalen, dan is dat jouw beslissing, niemand anders hoeft zich daarmee te moeien. Ik wens je veel success bij het testen !!!

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel Philippe, je zit fout.
Er is wel degelijk onderscheid tussen VDSL2 met Annex A en Annex B.
In de box zelf geeft hij duidelijk aan te willen synchen op Annex B, of ik mis iets waardoor het niet gaat.
Maar op de diverse websites maken ze allemaal melding van Annex B VDSL, ook de 7390 vermeld dat op de verbindings pagina.

Er is wel een Internationale Firmware op komst voor de 7390 dozen, echter de levering in Duitsland aan de VDSL providers is zo enorm dat ze er niet toe komen een Internationale versie te produceren op dit moment.
De internationale versie is dan ook alweer uitgesteld tot dit najaar of zelfs eind dit jaar, veel duidelijkheid is er ook niet in.

Misschien moet ik de VCI en VPI eens met de hand instellen, als jij daar meer info over hebt hoor ik het graag.
Tot hiertoe lukt het niet om het te laten syncen.

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef: Zie ook mijn antwoord in een andere topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p325597
ah, ik wist dat ik het ergens gelezen had :wink: maar blijkbaar heeft hij zijn 7390 maar marcheert het toch niet op vdsl2?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”