NOKIA 5230

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Barver
Starter
Starter

Beste forummers

onlangs kocht ik een NOKIA 5230, en apart een MicroSDHC Card 4 GB Included MicroSDHC Card Reader, dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Nu, het systeem, voor diegene die het niet kennen, is dus dat je dat geheugenkaartje in dat rood-wit spellement stopt, en die vervolgens in je computer in een USB poort steekt. Daarna kun je, volgens mij, er dus muziek e.d. opzetten. Dit is dus wat ik denk dat het is want ik heb nog geen degelijke handleiding in het pakket gezien, doe ik het fout? Gelieve dat dan te zeggen want ik heb net een raar voorval gehad. Ik heb net weer een nieuwe CD gekocht en ik wilde enkele liedjes op mijn geheugenkaart zetten. Toen ik dat spellement met geheugenkaart in de computer stak, kwam er dus een nieuwe externe schijf zegmaar, die Verwisselbare Schijf noemde. Als ik het wilde openen krijg ik dit:

Afbeelding

Ik moet dus de schijf formatteren, alles er af halen voor ik, volgens hun, verder kan met er liedjes op te zetten. Dit kan toch niet juist/normaal zijn? Ik snap niet echt wat ik mis doe.

Nu, ik heb natuurlijk ook een USB Dongle, voor Bluetooth, en als ik die gebruik om liedjes door te zenden via mijn PC dan zeggen ze dat er onvoldoende geheugen is, ze kijken dus niet naar de geheugenkaart maar naar het telefoongeheugen. Hoe kan ik dit zetten naar de geheugenkaart zodat, als ik liedjes van de pc via Bluetooth wil verzenden, het naar de opslagplaats in mijn geheugenkaart gaat? Of is dit niet mogelijk, wat ik betwijfel?

Nogmaals, ik heb dus een NOKIA 5230 die er zo uitziet:
Afbeelding
Barver
Starter
Starter

Als ik dan op formatteren drukt wilt hij niet formatteren? Niks helpt!
Barver
Starter
Starter

Mijn geheugenkaart is beschadigd! Hoe kan ik dit oplossen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heb je het kaartje al eens geformateerd in je telefoon zelf ? Herkent je telefoon het dan ?

Ik gebruik trouwens gewoon een USB kabeltje om muziek op m'n telefoon te zetten (veel minder gepruts dan zo'n piepklein kaartje eruit te moeten prutsen). De muziek erop plaatsen doe ik gewoon met Windows Media Player, verder heb je niets extra nodigs.
Barver
Starter
Starter

r2504 schreef:Heb je het kaartje al eens geformateerd in je telefoon zelf ? Herkent je telefoon het dan ?

Ik gebruik trouwens gewoon een USB kabeltje om muziek op m'n telefoon te zetten (veel minder gepruts dan zo'n piepklein kaartje eruit te moeten prutsen). De muziek erop plaatsen doe ik gewoon met Windows Media Player, verder heb je niets extra nodigs.

Ik kan op mijn GSM de geheugenkaart formatteren. Nadat ik dit heb gedaan herkent de telefoon mijn geheugenkaart, maar er staat dat er maar 30 MB geheugen vrij is, terwijl dat eigenlijk 4 GB moet zijn.

Nadat ik dan mijn geheugenkaart terug in mijn computer steek, krijg ik weer dat ik het moet formatteren, en dit lukt niet, en zonder formatteren kan ik niet op mijn geheugenkaart
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Barver schreef:Ik kan op mijn GSM de geheugenkaart formatteren. Nadat ik dit heb gedaan herkent de telefoon mijn geheugenkaart, maar er staat dat er maar 30 MB geheugen vrij is, terwijl dat eigenlijk 4 GB moet zijn.
Ben je zeker dat die 30 MB niet het telefoongeheugen is waar je naar kijkt ?
Barver schreef:Nadat ik dan mijn geheugenkaart terug in mijn computer steek, krijg ik weer dat ik het moet formatteren, en dit lukt niet, en zonder formatteren kan ik niet op mijn geheugenkaart
Gebruik gewoon eens je USB kabeltje ipv. het kaartje in je PC te steken.
Barver
Starter
Starter

r2504 schreef:
Barver schreef:Ik kan op mijn GSM de geheugenkaart formatteren. Nadat ik dit heb gedaan herkent de telefoon mijn geheugenkaart, maar er staat dat er maar 30 MB geheugen vrij is, terwijl dat eigenlijk 4 GB moet zijn.
Ben je zeker dat die 30 MB niet het telefoongeheugen is waar je naar kijkt ?
Barver schreef:Nadat ik dan mijn geheugenkaart terug in mijn computer steek, krijg ik weer dat ik het moet formatteren, en dit lukt niet, en zonder formatteren kan ik niet op mijn geheugenkaart
Gebruik gewoon eens je USB kabeltje ipv. het kaartje in je PC te steken.
Ja ik ben er zeker van, mijn telefoon heeft nog maar 1 MB geheugen over. Als ik via Bluetooth bestanden wil verzenden zegt het ook dat ik geen plaats meer heb, terwijl de geheugenkaart in mijn telefoon zit. Dus ik vrees dat een USB-kabel niet zal helpen, die heb ik trouwens ook niet. Aangezien ik nu al 30-35 euro heb uitgegeven aan Bluetooth en die geheugenkaart denk ik niet dat ik nog die usb kabel erbij zal kopen hoor, ik heb 2 gadgets om bestanden te verzenden, er moet toch iets lukken?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Sjah, SD-kaartjes gaan nu immers kapot. MicroSD is niet super-stevig hoor, da's eigenlijk niet gemaakt om zoveel in en uit gestoken te worden...

Ik heb hier denk ik een kaartjeskerkhof van een stuk of 20 van die dingen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Barver schreef:denk ik niet dat ik nog die usb kabel erbij zal kopen hoor
Zit die er niet bij dan ? Bij mijn Nokia 5800 was er netjes een USB naar mini-USB kabeltje bij.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

r2504 schreef:
Barver schreef:denk ik niet dat ik nog die usb kabel erbij zal kopen hoor
Zit die er niet bij dan ? Bij mijn Nokia 5800 was er netjes een USB naar mini-USB kabeltje bij.
De originele Nokia USB kabels zijn inderdaad schandalig duur. Dealextreme heeft hier dan ook een passend antwoord op. Ze komen zelfs met Nokia logo enzo ;)
Afbeelding
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat Nokia by default de memory card beveiligd met een passwoord, nl. je pin code. Zolang de kaart in je telefoon zit is dit geen probleem, maar als je de kaart in een andere telefoon steekt of in een card reader, dan heb je een probleem.

Kijk eens bij Tools, Utilities, Memory, Options om eventueel het password uit te schakelen eer je deze uit de telefoon haalt.

Ik had hetzelfd probleem met een N82 met een 16 GB kaart en een sandisk adapter.

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”