Op het franstalige forum adsl-bc las ik volgende topic over warmteproblemen met de ScarletBox. Mij komt dit probleem bekend voor. Ik heb het al 2 keer gehad de voorbije weken.
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=63454
Je bent rustig tv aan het kijken, iets aan het downloaden en plots klapt de modem eruit. De modem herstart uit zichzelf (soms meerdere malen) en na even wachten werkt alles weer. Wanneer je aan de modem voelt, staat deze behoorlijk warm. Het probleem heeft zich nooit voorgedaan voor de upgrade naar 20 Mbit.
Zijn er mensen die gelijkaardige zaken hebben meegemaakt?
Warmteproblemen ScarletBox
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Niet meteen, maar mijn Sagem staat ook zo'n centimetertje van de desk... Is nog nooit spontaan uitgevallen.ToMiKoN schreef:[...] Zijn er mensen die gelijkaardige zaken hebben meegemaakt?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hier heb ik ook nog geen problemen mee ervaren, maar modem staat wel in een vrij frisse plaats, waar mijn telefoonlijn binnenkomt. Dit kan uiteraard wel de reden zijn.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Volgens mij is het inderdaad zo dat je een box op een zo koel mogelijke plaats moet zetten,(is het al een sagem??)
Deze boxen zijn nog heel wat groter,wat de zaak er niet gemakkelijker op maakt.
De mijne staat naast mijn pc meubel,op zo een klein kastje,in een hoek waar de zon er niet aankan,nog nooit geen problemen mee gehad.
Deze boxen zijn nog heel wat groter,wat de zaak er niet gemakkelijker op maakt.
De mijne staat naast mijn pc meubel,op zo een klein kastje,in een hoek waar de zon er niet aankan,nog nooit geen problemen mee gehad.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Mijne Sagem staat op pootjes zodat er wat meer lucht langs kan.
'k Heb dezelfde problemen met mijn Sagem, 2 keer op 2 dagen nu: modem valt volledig uit en powercycled 2 of 3 keer voordat hij aan blijft.
Ik heb nog geen digitale tv en ook nog geen 20mbit profiel, enkel gewone adsl met 1 telefoon aangesloten en 1 ethernet verbinding in gebruik naar een andere router.
Als we dit gedrag al te zien krijgen bij zulke lichte belasting en vóór de zomer nog maar begonnen is, dat belooft ...
Ik heb nog geen digitale tv en ook nog geen 20mbit profiel, enkel gewone adsl met 1 telefoon aangesloten en 1 ethernet verbinding in gebruik naar een andere router.
Als we dit gedrag al te zien krijgen bij zulke lichte belasting en vóór de zomer nog maar begonnen is, dat belooft ...
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Nu met deze warme dagen heb ik er ook terug last van. Ik woon op een klein appartementje, dus echt een koele plaats zoeken is niet mogelijk. Toch maar even Scarlet bellen.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Er 2 balkjes onder leggen maakt miss enig verschil?
Draadloos uitzetten als je het toch niet gebruikt?
Draadloos uitzetten als je het toch niet gebruikt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik heb sinds deze week ook een Scarlet Box (Sagem). Deze staat in de kelder waar de telefoonlijn binnenkomt. Wat jullie beschrijven heb ik ook, soms tot 10 keer per dag. Ineens geen internet meer, even wachten en dan werkt alles ineens terug weer. Ook regelmatig dat de snelheid enorm terugloopt (genre 10 kbps). Als ik m'n USB wlan adapter even uittrek en terug insteek is dit verholpen.
Wat ik vreemd vind is dit: na het lezen van deze threat ben ik eens gaan voelen aan de modem, en deze is nu niet bepaald gloeiend heet. Kunnen andere oorzaken deze problemen ook veroorzaken? Het is een gloednieuwe modem.
Wat ik vreemd vind is dit: na het lezen van deze threat ben ik eens gaan voelen aan de modem, en deze is nu niet bepaald gloeiend heet. Kunnen andere oorzaken deze problemen ook veroorzaken? Het is een gloednieuwe modem.
check in advanced settings > statistics > u training margin/downstream/upstream eens ..
Is down/upstream lager als u synchronisatiesnelheid die je zou moeten halen?
Is je training margin laag <8dB ?
=> misschien problemen op je binnenkomende lijn en dien je Scarlet te contacteren.
=> Heeft u een router aan de modem aangesloten? > Test zonder je router.
Mvg
Is down/upstream lager als u synchronisatiesnelheid die je zou moeten halen?
Is je training margin laag <8dB ?
=> misschien problemen op je binnenkomende lijn en dien je Scarlet te contacteren.
=> Heeft u een router aan de modem aangesloten? > Test zonder je router.
Mvg
Obs3rv3r schreef:check in advanced settings > statistics > u training margin/downstream/upstream eens ..
Is down/upstream lager als u synchronisatiesnelheid die je zou moeten halen?
Is je training margin laag <8dB ?
=> misschien problemen op je binnenkomende lijn en dien je Scarlet te contacteren.
=> Heeft u een router aan de modem aangesloten? > Test zonder je router.
Mvg
ik ken zelf niks van die waardes, geen idee hoe ik die moet interpreteren. Ik post ze hier even voor het gemakkelijk te maken:
Code: Selecteer alles
VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 27.9 dB
Downstream line rate : 20048 kbps
Upstream line rate : 2032 kbps
TX total power : -30.2 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb mijn modem eens verticaal aan de muur gehangen. Ik moet zeggen dat het ding plots stukken kouder is! Ook onderbrekingen/reboots heb ik nog niet gehad.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks