Warmteproblemen ScarletBox

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Op het franstalige forum adsl-bc las ik volgende topic over warmteproblemen met de ScarletBox. Mij komt dit probleem bekend voor. Ik heb het al 2 keer gehad de voorbije weken.
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=63454

Je bent rustig tv aan het kijken, iets aan het downloaden en plots klapt de modem eruit. De modem herstart uit zichzelf (soms meerdere malen) en na even wachten werkt alles weer. Wanneer je aan de modem voelt, staat deze behoorlijk warm. Het probleem heeft zich nooit voorgedaan voor de upgrade naar 20 Mbit.

Zijn er mensen die gelijkaardige zaken hebben meegemaakt?
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

ToMiKoN schreef:[...] Zijn er mensen die gelijkaardige zaken hebben meegemaakt?
Niet meteen, maar mijn Sagem staat ook zo'n centimetertje van de desk... Is nog nooit spontaan uitgevallen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier heb ik ook nog geen problemen mee ervaren, maar modem staat wel in een vrij frisse plaats, waar mijn telefoonlijn binnenkomt. Dit kan uiteraard wel de reden zijn.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4349
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Volgens mij is het inderdaad zo dat je een box op een zo koel mogelijke plaats moet zetten,(is het al een sagem??)
Deze boxen zijn nog heel wat groter,wat de zaak er niet gemakkelijker op maakt.
De mijne staat naast mijn pc meubel,op zo een klein kastje,in een hoek waar de zon er niet aankan,nog nooit geen problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3269
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Mijne Sagem staat op pootjes zodat er wat meer lucht langs kan.
Busman
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2009, 20:08

'k Heb dezelfde problemen met mijn Sagem, 2 keer op 2 dagen nu: modem valt volledig uit en powercycled 2 of 3 keer voordat hij aan blijft.
Ik heb nog geen digitale tv en ook nog geen 20mbit profiel, enkel gewone adsl met 1 telefoon aangesloten en 1 ethernet verbinding in gebruik naar een andere router.

Als we dit gedrag al te zien krijgen bij zulke lichte belasting en vóór de zomer nog maar begonnen is, dat belooft ...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1695
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Hier totaal geen probleem, totaal geen warmte ontwikkeling,
als je sagem echt heet wordt, dan is er iets mis met je modem.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Nu met deze warme dagen heb ik er ook terug last van. Ik woon op een klein appartementje, dus echt een koele plaats zoeken is niet mogelijk. Toch maar even Scarlet bellen.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6132
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Er 2 balkjes onder leggen maakt miss enig verschil?
Draadloos uitzetten als je het toch niet gebruikt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

Ik heb sinds deze week ook een Scarlet Box (Sagem). Deze staat in de kelder waar de telefoonlijn binnenkomt. Wat jullie beschrijven heb ik ook, soms tot 10 keer per dag. Ineens geen internet meer, even wachten en dan werkt alles ineens terug weer. Ook regelmatig dat de snelheid enorm terugloopt (genre 10 kbps). Als ik m'n USB wlan adapter even uittrek en terug insteek is dit verholpen.
Wat ik vreemd vind is dit: na het lezen van deze threat ben ik eens gaan voelen aan de modem, en deze is nu niet bepaald gloeiend heet. Kunnen andere oorzaken deze problemen ook veroorzaken? Het is een gloednieuwe modem.
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

check in advanced settings > statistics > u training margin/downstream/upstream eens ..

Is down/upstream lager als u synchronisatiesnelheid die je zou moeten halen?
Is je training margin laag <8dB ?

=> misschien problemen op je binnenkomende lijn en dien je Scarlet te contacteren.
=> Heeft u een router aan de modem aangesloten? > Test zonder je router.

Mvg
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

Obs3rv3r schreef:check in advanced settings > statistics > u training margin/downstream/upstream eens ..

Is down/upstream lager als u synchronisatiesnelheid die je zou moeten halen?
Is je training margin laag <8dB ?

=> misschien problemen op je binnenkomende lijn en dien je Scarlet te contacteren.
=> Heeft u een router aan de modem aangesloten? > Test zonder je router.

Mvg

ik ken zelf niks van die waardes, geen idee hoe ik die moet interpreteren. Ik post ze hier even voor het gemakkelijk te maken:

Code: Selecteer alles

VDSL Version	Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status	SHOWTIME
Downstream Training Margin	: 27.9 dB
Downstream line rate	: 20048 kbps
Upstream line rate	: 2032 kbps
TX total power	: -30.2 dbm
Downstream delay	: 7.6 ms
Upstream delay	: 3.5 ms
Er hangt idd een draadloze router aan, dit omwille van het feit dat die modem in een kelder staat die gemaakt is van gewapend beton(heel slechte ontvangst hier, 2 verdiepen hoger) en daar ook een printserver op zit en dit niet werkt met de USB-poort op de Sagem zelf. Verder zitten er soms tot 6-7 pc, laptops,... tegelijk op dat netwerk,en een kennis zei me dat zo'n Sagem dan soms lastig doet. Wifi op de Sagem zelf is uitgeschakeld. Signaal gaat van de modem naar de router via zo'n adaptor die je op het stroomnet in huis aansluit.
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Welke router heb je ? :)
Is er kans dat je van je router een volledige switch kan maken ? :)
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

Obs3rv3r schreef:Welke router heb je ? :)
Is er kans dat je van je router een volledige switch kan maken ? :)
router is een US Robotics 9108.

Switch==> you lost me, zoals gezegd, ik ben een totale n00b in deze dingen.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Ik heb mijn modem eens verticaal aan de muur gehangen. Ik moet zeggen dat het ding plots stukken kouder is! Ook onderbrekingen/reboots heb ik nog niet gehad.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Switch deelt geen IP's uit maar geeft ze gewoon voort van uwe Sagem ...
jimrask
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2010, 18:03

ToMiKoN schreef:Ik heb mijn modem eens verticaal aan de muur gehangen. Ik moet zeggen dat het ding plots stukken kouder is! Ook onderbrekingen/reboots heb ik nog niet gehad.
thanx, ga ik ook eens proberen!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”