Internetpolls: Hoe te manipuleren?
Op dit moment worden door NVA-aanhangers diverse internetpolls gemanipuleerd. HLN, Standaard en de Tijd.
Hoe doe je dit?
Door je cookies te wissen, pagina te verversen en te stemmen.
Heb er op gelet en enkele NVA'ers zijn de boel overal zwaar aan het belazeren. Op luttele tijd kreeg de NVA een paar honderden stemmen meer zowel op de standaard als HLN.be. Terwijl andere partijen ongeveer gelijk bleven.
De boel belazeren mag niet!
Is het eigenlijk zoveel gevraagd om een script te schrijven waarbij zowel cookies als IP-adres worden gebruikt? Of zoals rapidshare, iets wat in je pc wordt gezet waar je niet aan kunt.
Kwestie dat polls geloofwaardig worden, hetgeen ze nu allesbehalve zijn.
Hoe doe je dit?
Door je cookies te wissen, pagina te verversen en te stemmen.
Heb er op gelet en enkele NVA'ers zijn de boel overal zwaar aan het belazeren. Op luttele tijd kreeg de NVA een paar honderden stemmen meer zowel op de standaard als HLN.be. Terwijl andere partijen ongeveer gelijk bleven.
De boel belazeren mag niet!
Is het eigenlijk zoveel gevraagd om een script te schrijven waarbij zowel cookies als IP-adres worden gebruikt? Of zoals rapidshare, iets wat in je pc wordt gezet waar je niet aan kunt.
Kwestie dat polls geloofwaardig worden, hetgeen ze nu allesbehalve zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Internet-polls zijn per definitie onbetrouwbaar omdat je nooit zeker bent dat je een representatief deel van de bevolking hebt (en dan nog).
Nu, afgaand op de reacties die je kan lezen op DSO (en naar ik vermoed op HLN ook, hoewel ik daar nooit kom), denk ik dat je daar sowieso met een rechtsgetint publiek zit. Ik zou wel eens willen zien wat de resultaten van een gelijkaardige poll zou geven op de sites van De Morgen of pakweg Apache.be?
Nu, afgaand op de reacties die je kan lezen op DSO (en naar ik vermoed op HLN ook, hoewel ik daar nooit kom), denk ik dat je daar sowieso met een rechtsgetint publiek zit. Ik zou wel eens willen zien wat de resultaten van een gelijkaardige poll zou geven op de sites van De Morgen of pakweg Apache.be?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Volgens mij moet je op DS inloggen om te kunnen stemmen, en kan dit maar één keer.suiker schreef:Door je cookies te wissen, pagina te verversen en te stemmen.
Het vervalsen is in die zin dan ook enkel mogelijk door fake accounts aan te maken.
PS. Je bent toch geen fan van die schooljuffra met haar brilleke, aka. madame OUI
Waar haal je die stelling vandaan... DSO is toch geen "rechtse" krant (ik geloof trouwens niet dat iedereen van dezelfde politieke strekking dezelfde krant leest) ?Maglor schreef:Nu, afgaand op de reacties die je kan lezen op DSO (en naar ik vermoed op HLN ook, hoewel ik daar nooit kom), denk ik dat je daar sowieso met een rechtsgetint publiek zit.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hmmm... afgaande op wat ik hoor en lees zit er wellicht toch wat waarheid in die polls, N-VA gaat veel vlaamse stemmen rapen die in 't verleden naar CD&V, vlaamse blok & De Dekker zijn gegaan..... N-VA de grootste partij? een nachtmerrie voor velen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
De krant op zich misschien niet (meer). Je hebt gelijk dat die tegenstelling links-rechts er de laatste jaren meer en meer uitgaat (zo ook bij 'De Morgen'). Maar als je de reacties op DSO leest (zeker die op communautair getinte artikels), dan kan je toch niet ontkennen dat een groot deel ervan geschreven zijn door op zijn minst centrum-rechtse Vlaamsgezinden. Het verbaast me dus niet dat de score voor N-VA er zo abnormaal (?) hoog ligt.r2504 schreef:
Waar haal je die stelling vandaan... DSO is toch geen "rechtse" krant (ik geloof trouwens niet dat iedereen van dezelfde politieke strekking dezelfde krant leest) ?
Waarom denk je dat de Franstaligen kost wat kost verkiezingen willen vermijden?xenne schreef:N-VA de grootste partij? een nachtmerrie voor velen
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
Misschien worden de Vlamingen de arrogantie van de Walen (al zijn het eerder een aantal heerschappijen in het Brusselse) stilaan beu, en vragen ze gewoon na al die jaren respect voor de grondwet... nu ja, blijkbaar ben je dan een centrum-rechtse Vlaamsgezinde... of hoe men mensen toch graag in hokjes wil duwenMaglor schreef:Maar als je de reacties op DSO leest (zeker die op communautair getinte artikels), dan kan je toch niet ontkennen dat een groot deel ervan geschreven zijn door op zijn minst centrum-rechtse Vlaamsgezinden.
Mij ook niet... het is één van de weinige, zoniet enige partij (als we het FDF even vergeten ) die tot op heden consequent was in zijn standpunten en beslissingen. Ik was dan ook eerder verbaast dat er nog 10% zou stemmen op de CD&V... of hoe serieus neem je jezelfMaglor schreef:Het verbaast me dus niet dat de score voor N-VA er zo abnormaal (?) hoog ligt.
De NVA is in het verleden al een paar keer NIET consequent geweest. Ze gingen niet in een Vlaamse regering stappen alvorens BHV gesplitst was. Dat was tijdens de verkiezingen van 2004.
In 2007 hebben ze samen met de CD&V op basis van bedrog de verkiezingen gewonnen. Ok, ze zijn uit het kartel gestapt, maar intussen hadden ze de stemmen binnen.
En al die propaganda voor de NVA in de gepolitiseerde pers en spelletjestoestanden op de VRT ... van manipulatie van de bevolking gesproken.
Beetje opletten dus met die NVA. Overigens een partij die me redelijk aan de tsjeven doet denken. Gooien met het geld dus ... de zorgen zijn voor de volgende generaties.
De knip in de overheidsuitgaven zal ook niet van de NVA komen.
In 2007 hebben ze samen met de CD&V op basis van bedrog de verkiezingen gewonnen. Ok, ze zijn uit het kartel gestapt, maar intussen hadden ze de stemmen binnen.
En al die propaganda voor de NVA in de gepolitiseerde pers en spelletjestoestanden op de VRT ... van manipulatie van de bevolking gesproken.
Beetje opletten dus met die NVA. Overigens een partij die me redelijk aan de tsjeven doet denken. Gooien met het geld dus ... de zorgen zijn voor de volgende generaties.
-
- Elite Poster
Tja, 't kind moet een naam hebben, he. Laat het ons dan maar houden op Vlaamsgezind.r2504 schreef: Misschien worden de Vlamingen de arrogantie van de Walen (al zijn het eerder een aantal heerschappijen in het Brusselse) stilaan beu, en vragen ze gewoon na al die jaren respect voor de grondwet... nu ja, blijkbaar ben je dan een centrum-rechtse Vlaamsgezinde... of hoe men mensen toch graag in hokjes wil duwen
-
- Deel van't meubilair
Dat moet je met iedere politieker zo ie zo doen... maar zeg nu zelf, er zijn partijen die dergelijk discours (ja/nee spelletjes) in één dag afleggen. Ik denk dat de meeste kiezers stilaan toch begrijpen dat je niet meer bij één van de grote partijen moet zijn, dat Groen! een bende fanatiekelingen zijn, Vlaams Belang not done is... dus tja, wat blijft er dan nog over.suiker schreef:Beetje opletten dus met die NVA.
Ik heb tot op heden nooit op NVA gestemt, en sta ook niet te springen om Belgie te splitsen... maar ben die BHV saga toch stilaan beu (en zou het boeltje ook meteen stemmen zonder enig overleg/compromis)... maar de stempel Vlaaamsgezind geeft me toch maar een rare blijklank hoor.Maglor schreef:Tja, 't kind moet een naam hebben, he. Laat het ons dan maar houden op Vlaamsgezind.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ze zouden beter gans Brussel hervormen en er een Engels-sprekend gebied van maken, kwestie van een 'derde hond' te creëren die misschien ook nog wat extra investeringen aantrekt
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
@crew: waarom geen userbasepoll over de stemintentie?
Ik vind te Wever net té bruut. Reynders met Dutroux vergelijken, dat zijn zo van die dingen die voor mij ook niet hoeven. Heeft zo wat van De Winter-stijl weg.
Ik vind te Wever net té bruut. Reynders met Dutroux vergelijken, dat zijn zo van die dingen die voor mij ook niet hoeven. Heeft zo wat van De Winter-stijl weg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Gij bent zeker geen nva stemmer zo te zien lol.......suiker schreef:De NVA is in het verleden al een paar keer NIET consequent geweest. Ze gingen niet in een Vlaamse regering stappen alvorens BHV gesplitst was. Dat was tijdens de verkiezingen van 2004.
Speciaal voor u ga ik op de NVA stemmen se dan hebben ze weer een stemmeke extra.
Al die sossen en die tjeven en de die libkes kunnen den boom in.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Deel van't meubilair
Hoe zouden we die kunnen manipuleren... dat was toch de vraagDfrog schreef:@crew: waarom geen userbasepoll over de stemintentie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Misschien offtopic, maar volgens mij is dat van Rapidshare ook niet waterdicht.suiker schreef:Is het eigenlijk zoveel gevraagd om een script te schrijven waarbij zowel cookies als IP-adres worden gebruikt? Of zoals rapidshare, iets wat in je pc wordt gezet waar je niet aan kunt.
Vroeger kon ik toch "onbeperkt" downloaden door telkens opnieuw met internet te verbinden (dynamisch ip) en cache/cookies leeg te maken.
Moet je voor de poll van de standaard je niet registreren?
Vroeger toch wel, maar tegenwoordig ben ik standaard ingelogd, dus weet ik het niet.
Het is niet abnormaal dat NVA meer stemmen haalt (al kan ik mij daar niet in vinden). CD&V faalt en NVA is te extreem (ivm Vlaans Belang), dus mensen lopen naar daar over, vermoed ik.
Persoonlijk blijf ik toch links stemmen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is zeer sterk uit de context gerukt door de media. Hij vergeleek Reynders niet met Dutroux. (in de zin van: Reynders is zoals Dutroux)Dfrog schreef:@crew: waarom geen userbasepoll over de stemintentie?
Deze keer stem ik opnieuw NVA. Maar alweer zal minstens 30% van de stemmen naar CD&V gaan. Zo verandert er natuurlijk nooit iets in dit apenland.
-
- Elite Poster
Inderdaad. Get your facts right, Dfrog.
BronZeggen dat hij weinig vertrouwen heeft in een goede afloop, met Didier Reynders (MR) als bemiddelaar, is een understatement van formaat. 'Je kunt net zo goed advies vragen aan Marc Dutroux over de goede zeden', vindt De Wever.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Omdat de geldstroom Vlaanderen --> Wallonië dan stopt? Omdat er veel meer Vlamingen zijn die het koningshuis (en een zekere Filip die voor de lol in volle crisis tijd met z'n helikopter gaat vliegen...) willen wegstemmen? Omdat de faciliteiten gemeenten die ze inpalmen dan misschien weer kwijt zijn?flt schreef:Omdat ze het zelf gezegd hebben?Maglor schreef:Waarom denk je dat de Franstaligen kost wat kost verkiezingen willen vermijden?
Voila, da's gesproken. Weg met die Franse preutsheid en alle bijhorende vertalingen. Het is al erg genoeg dat we in België met van die Franse keyboards en auto's opgescheept zitten.cptKangaroo schreef:Ze zouden beter gans Brussel hervormen en er een Engels-sprekend gebied van maken, kwestie van een 'derde hond' te creëren die misschien ook nog wat extra investeringen aantrekt
Dus beetje als een afzonderlijk district zeg maar (~Washington D.C.), nuja wat is het verschil dan uiteindelijk met zoals het nu is... Hoe dan ook, de taal an sich is zeker niet het grootste probleem. Er zijn genoeg landen waar verschillende taalgemeenschappen samen worden zonder bijhorende ambras.
Laatst gewijzigd door TomG 29 apr 2010, 10:14, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Grenzen open, en iedere gelukzoeker 500 euro per dag geven ?driesve schreef:Persoonlijk blijf ik toch links stemmen.
Kan links niet opdraaien voor die 500 euro per dag? Eens zien hoe lang ze nog links zullen stemmen.r2504 schreef:Grenzen open, en iedere gelukzoeker 500 euro per dag geven ?driesve schreef:Persoonlijk blijf ik toch links stemmen.
- Dfrog
- Elite Poster
Hoewel ik het altijd heel dom heb gevonden, ben ik aan het overwegen om blanco te stemmen. (Federaal) zijn ze er zo'n knoeiboel van aan het maken. Het begint me gewoon de keel uit te hangen.
groen: regelneverij
spa: voor de werklozen, gehandicapten, gepensioneerden
cd&v: komt al jaren niets van
open-vld: vooral voor de zelfstandigen
LDD: zootje ongeregeld
nva: té vlaams
vl belang: luistert niemand naar
blanco: kust m'n ...
Allez, wat gaan ze nu doen? Terug met dezelfde personen aan tafel gaan zitten? Waarom zou het nu wel ineens lukken?
Nog iets: De kandidaatstelling van Bart de Wever. Hoe belachelijk is dat? Die mens is verkozen om zijn werk te doen in het Vlaams parlement. Dat hij dan zijn verantwoordelijkheid eens blijft opnemen. Wie komt er na hem? Wat als er nieuwe gewestelijke verkiezingen komen? Dan maar weer terug? Hoe betrouwbaar is dat? Liekens blijft en gaat er enkel opstaan om stemmen te ronselen. Geef dan gewoon toe dat je te weinige capabele mensen hebben om in twee regeringen te zitten.
groen: regelneverij
spa: voor de werklozen, gehandicapten, gepensioneerden
cd&v: komt al jaren niets van
open-vld: vooral voor de zelfstandigen
LDD: zootje ongeregeld
nva: té vlaams
vl belang: luistert niemand naar
blanco: kust m'n ...
Allez, wat gaan ze nu doen? Terug met dezelfde personen aan tafel gaan zitten? Waarom zou het nu wel ineens lukken?
Nog iets: De kandidaatstelling van Bart de Wever. Hoe belachelijk is dat? Die mens is verkozen om zijn werk te doen in het Vlaams parlement. Dat hij dan zijn verantwoordelijkheid eens blijft opnemen. Wie komt er na hem? Wat als er nieuwe gewestelijke verkiezingen komen? Dan maar weer terug? Hoe betrouwbaar is dat? Liekens blijft en gaat er enkel opstaan om stemmen te ronselen. Geef dan gewoon toe dat je te weinige capabele mensen hebben om in twee regeringen te zitten.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Blanco = een stem voor de meerderheid. Als 100 man kan stemmen, 50 stemmen blanco en 26 stemmen CD&V dan hebben die 50 blanco ertoe bijgedragen dat Cd&V aan de macht kwam want moesten die 50 blanco Open VLD gestemd hebben, dan zou dat de meerderheidspartij geweet zijn. In het buitenland kunnen mensen een sterker signaal sturen door hun kat te sturen, maar in België is kiezen verplicht...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
Ik hoor hem heel graag bezig, maar hier gaat hij inderdaad toch uit de bocht. Bij de vorige verkiezingen zitten klagen over die politieke stoelendans tussen de verschillende parlementen en het dan nu zelf doen. Ik hoop dat hij toch er voor kiest om in het Vlaams Parlement te blijven. Anders krijgt zijn geloofwaardigheid een flinke knauw.Dfrog schreef:Nog iets: De kandidaatstelling van Bart de Wever. Hoe belachelijk is dat? Die mens is verkozen om zijn werk te doen in het Vlaams parlement. Dat hij dan zijn verantwoordelijkheid eens blijft opnemen. Wie komt er na hem? Wat als er nieuwe gewestelijke verkiezingen komen? Dan maar weer terug? Hoe betrouwbaar is dat? Liekens blijft en gaat er enkel opstaan om stemmen te ronselen. Geef dan gewoon toe dat je te weinige capabele mensen hebben om in twee regeringen te zitten.
- Dfrog
- Elite Poster
Blanco stemmen is ook stemmen (ik heb het niet over ongeldig stemmen). Blanco stemmen is voor niemand voor- of nadelig. In uw voorbeeld ga je er (foutief) per difinitie van uit dat enkel de open-vld's niet stemmen en alle cd&v's wel. Als je blanco stemt, zeg je ook dat het je niet interesseert (om welke reden dan ook) welke meerderheid er aan de macht is.Goztow schreef:Blanco = een stem voor de meerderheid. Als 100 man kan stemmen, 50 stemmen blanco en 26 stemmen CD&V dan hebben die 50 blanco ertoe bijgedragen dat Cd&V aan de macht kwam want moesten die 50 blanco Open VLD gestemd hebben, dan zou dat de meerderheidspartij geweet zijn. In het buitenland kunnen mensen een sterker signaal sturen door hun kat te sturen, maar in België is kiezen verplicht...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
tja het is machochistisch om niet mee te doen bij de federale verkiezingen...ook al wil ie belgie gesplitst zien...Maglor schreef: Ik hoor hem heel graag bezig, maar hier gaat hij inderdaad toch uit de bocht. Bij de vorige verkiezingen zitten klagen over die politieke stoelendans tussen de verschillende parlementen en het dan nu zelf doen. Ik hoop dat hij toch er voor kiest om in het Vlaams Parlement te blijven. Anders krijgt zijn geloofwaardigheid een flinke knauw.
dan is er ook nog het "bart dewever" effect dat zijn partij wil uitwerken...
die stoelendans wordt trouwens overal gedaan... kijk maar naar Leterme.... die was toch ook minster president van vlaanderen
waarom offeren ze nu leterme? omdat ze bij de volgende verkiezingen een coalitie willen vormen met spa... zodat ze weer kunnen depaneren...en met leterme als premier willen ze dat niet
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is dat een blanco stem weinig indruk maakt op de politiekers... dan ben je wat mij betreft beter met een anti-stem, en de enige mogelijkheid is daar Vlaams Belang (die krijgen toch nooit een kans om met hun stemmen iets te doen).Dfrog schreef:Als je blanco stemt, zeg je ook dat het je niet interesseert (om welke reden dan ook) welke meerderheid er aan de macht is.
Verkiezingskoorts zeker... maar inderdaad 200% correct gesitueerd.skynetbbs schreef:dan is er ook nog het "bart dewever" effect dat zijn partij wil uitwerken... die stoelendans wordt trouwens overal gedaan... kijk maar naar Leterme.... die was toch ook minster president van vlaanderen
Kiezen is niet stemmen op de beste (dat beweren ze toch allemaal te zijn)... maar op de minst slechteDfrog schreef:Nog iets: De kandidaatstelling van Bart de Wever. Hoe belachelijk is dat?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
En u gaat er misschien ook wel foutief van uit dat alle blanco stemmers zouden gestemd hebben zoals de wel stemmers (in zelfde verhoudingen). Met een blanco stem zet je jezelf buiten spel en stem je bijgevolg eigenlijk zoals de anderen, dus voor de meerderheid...Dfrog schreef:Blanco stemmen is ook stemmen (ik heb het niet over ongeldig stemmen). Blanco stemmen is voor niemand voor- of nadelig. In uw voorbeeld ga je er (foutief) per difinitie van uit dat enkel de open-vld's niet stemmen en alle cd&v's wel. Als je blanco stemt, zeg je ook dat het je niet interesseert (om welke reden dan ook) welke meerderheid er aan de macht is.Goztow schreef:Blanco = een stem voor de meerderheid. Als 100 man kan stemmen, 50 stemmen blanco en 26 stemmen CD&V dan hebben die 50 blanco ertoe bijgedragen dat Cd&V aan de macht kwam want moesten die 50 blanco Open VLD gestemd hebben, dan zou dat de meerderheidspartij geweet zijn. In het buitenland kunnen mensen een sterker signaal sturen door hun kat te sturen, maar in België is kiezen verplicht...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
en dan veranderd er dus automatisch niks.... de klok wordt gewoon weer naar 2007 teruggedraaid...Goztow schreef:bijgevolg eigenlijk zoals de anderen, dus voor de meerderheid...
en de Waalse, Franse, Duitse, Brusselse gemeenschappen kunnen weer vertragingsmaneuvers draaien en tegen dan zijn de 4 jaar weer om en kunnen ze nog eens de regering doen vallen met de alarmbel procedure...
Alsook door verkiezingen te houden heb je zonet justitie buitenspel gezegd...die eisten een oplossing...5 jaar later is die er nog niet...alleen maar val van de regering omdat de Walen hun Franstalige stemmen in Vlaanderen willen krijgen... terwijl de Vlamingen die in Wallonie gaan wonen niet mogen stemmen op Vlaamse politici...
Vlaams-Brabant is nog altijd maar een halve provincie...Gerechterlijk en politiek
-
- Elite Poster
Que?skynetbbs schreef: en de Waalse, Franse, Duitse, Brusselse gemeenschappen kunnen weer vertragingsmaneuvers draaien en tegen dan zijn de 4 jaar weer om en kunnen ze nog eens de regering doen vallen met de alarmbel procedure...
-
- Elite Poster
Je hebt de Waalse Gewest en de Franstalige Gemeenschap...die hebben elk een vertragingsmechanisme uitgevoerd...Maglor schreef:Que?skynetbbs schreef: en de Waalse, Franse, Duitse, Brusselse gemeenschappen kunnen weer vertragingsmaneuvers draaien en tegen dan zijn de 4 jaar weer om en kunnen ze nog eens de regering doen vallen met de alarmbel procedure...
alleen de Brusselse hebben dat nog niet hoeven doen... maar konden dit ook doen...ook hier zijn de Vlamingen in de minderheid...Maar ze vonden het leuker om de eer aan de Duitstalige gemeenschap te houden (die helemaal niks te maken hebben met BHV)
De Vlamingen hebben het Vlaams Gewest en de Nederlandstalige Gemeenschap samengevoegd.... en kunnen dus maar 1x vertragingsmechanismen uitvoeren... als ze dat ooit nodig achten...
vertragingsmechanisme : 3maand telkens?
alarmbelprocedure : 1 maand + val regering (1985 en 2010)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daardoor zie je hoe de Walen hun wil kunnen en zullen opleggen aan de Vlamingen.
- Dfrog
- Elite Poster
Dat schiet dan ook niet op.Goztow schreef:Met een blanco stem zet je jezelf buiten spel en stem je bijgevolg eigenlijk zoals de anderen, dus voor de meerderheid...
Daarenboven is blanco stemmen ook verantwoordelijkheid ontlopen en dat is misschien wat lame. Maar gvd kunnen die apen daar in brussel het eens niet deftig oplossen zodat ze zich met belangrijkere zaken bezig kunnen houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
GEZEVER...Dat sommigen dat nog altijd niet weten.Goztow schreef:Blanco = een stem voor de meerderheid. Als 100 man kan stemmen, 50 stemmen blanco en 26 stemmen CD&V dan hebben die 50 blanco ertoe bijgedragen dat Cd&V aan de macht kwam want moesten die 50 blanco Open VLD gestemd hebben, dan zou dat de meerderheidspartij geweet zijn. In het buitenland kunnen mensen een sterker signaal sturen door hun kat te sturen, maar in België is kiezen verplicht...
Geen stem/ongeldig telt gewoon niet mee in de resultaten (= Je neerleggen bij de beslissing van anderen).
-
- Elite Poster
Een blanco stem zorgt er gewoon voor dat je de winnaar bestendigt in zijn overwinning. In die zin kan je dat natuurlijk beschouwen als een stem voor de meerderheid. Het is uiteraard niet zo dat die blanco stemmen toegevezen worden aan de winnende partij. Langs de andere kant is het maar de vraag of de winnende partij niet een nóg grotere overwinning zou boeken moest je niet blanco kúnnen stemmen...
In die zin kan je wel stellen dat blanco stemmen gelijk staat met niet stemmen.
Dacht ik toch?
In die zin kan je wel stellen dat blanco stemmen gelijk staat met niet stemmen.
Dacht ik toch?
-
- Deel van't meubilair
Is het niet als volgt...
a: 50 stemmen, b: 30 stemmen, c: 20 stemmen
Partij a heeft hierbij 50% van de stemmen. (50 van de 100)
a: 50 stemmen, b: 30 stemmen, blanco: 20 stemmen
Partij a heeft hierbij 62.5% van de stemmen. (50 van de 80)
De blanco stemmers stemmen maw. mee voor de meerderheid.
-
- Elite Poster
Niet helemaal. Het is zoals ik zei. Blanco stemmen bestendigen (versterken) het resultaat van de meerderheid. Maar ze worden niet bij het resultaat van de meerderheid geteld. Anders zou partij a 70% als resultaat hebben (50 +20).r2504 schreef:Is het niet als volgt...