Site timeouts

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb dan toch maar support ticket gestuurd :


t'is vrij triestig, maar ik surf nu via remote desktop met men laptop die ik op men werk achterlaat. De remote verbinding in stand houden lijkt geen probleem en surfen op men werk ook niet.
Beste,

Ik kan sinds een kleine maand niet meer normaal surfen(wel vrij normaal downloaden aan 15 mbit, ben nog niet omgezet naar 20 mbit). De verbinding blijft ook behouden volgens de modem, maar sites hebben constant timeouts en laden zeer traag.

Zou het mogelijk zijn om mij terug om te zetten naar een dynamisch IP adres. Samen met nog een paar mensen op het userbase forum hebben we allerlei zaken uitgetest om het probleem op te lossen(andere dns servers , voip af/aan , firmware upgrade, ...), maar het enige dat we allemaal gemeen hebben, is de verandering naar statisch IP adres. Vanaf dan zijn de problemen begonnen, alles ging perfect met dynamisch, ik had wat afgewacht om te kijken of het probleem vanzelf opgelost raakte.

Dus het laatste waarmee er misschien beterschap zou komen is om terug naar een dynamisch adres te gaan. Er was toch niet echt een voordeel aan het statisch adres, aangezien ik niet op voorhand wist dat de dagelijkse disconnect toch nog uitgevoerd wordt.

dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik geloof dat ik het ook maar ga doen.

Gisteren avond en vanochtend waren de problemen weer helemaal terug. IGN, bereikbaar, maar timeouts voor de plaatjes verschijnen. Gathering of tweakers... totaal onbereikbaar. Digg, volledig naar de kloten. Youtube, niet haalbaar.

Zeg het, als dit hetzelfde netwerk is dat ze aan bedrijven verpatsen...

Ugh.. en ziehier, de icing on the cake:
Capture.PNG
(53.89 KiB) 31 keer gedownload
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

t'is gefixed bij mij. Kreeg vraag om een tracert door sturen van support, maar heeft nu niet veel zin meer. Aan andere topic bleek precies al dat mensen opeens terug konden surfen vandaag.

Had gevraagd om terug te zetten naar dyn adres, maar daar is het dus niet tot gekomen.
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

Ik dacht dat ik alleen was in dit probleem, maar blijkbaar niet :)

Wat ik lees als oplossingen:

1. Zet VOIP af -> Staat af
2. Upgrade Firmware -> Ga ik proberen
3. Terug naar dynamisch IP -> Na 5 dagen geen internet gehad te hebben tijdens overstap naar fixed ip, denk ik dat ik dit even ga zo laten.

Zijn er mensen die terug geschakeld zijn, dat kunnen bevestigen dat het opgelost is?

Thx
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb voip afgezet en firmware geupgrade. Was op punt om dynamisch adres aan te vragen, toen het plots vandaag gefixed was, na een kleine maand te sukkelen met rampzalig surfen. Support had wel men ticket over terug schakeling naar dynamisch adres, maar had het nog niet uitgevoerd. Vind het wel bizar dat het opeens allemaal terug goed gaat, de dag dat men ticket beantwoord wordt.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Momenteel geraak ik zelfs niet op userbase via Dommel fixed ip en wel via Base 3G van amper 0,5mbps. Zucht...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ze hebben mij net gebeld en gezegd dat ze er nog aan aan het werken zijn en dat het voor diegene waar het ondertussen weer goed gaat, morgen en overmorgen nog ff terug slecht kan gaan.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

van slecht gesproken, geraak hier bijna op geen enkel pagina en mail ontvangen is ook al bijna onmogelijk
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

dus een ticket openen en dan gaat het beter?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

SiX schreef:dus een ticket openen en dan gaat het beter?
ik heb er al 10 geopend ondertussen denk ik, veel maakt dat niet uit
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en het lijkt weer naar de vaantjes sinds 22:30 hier ook. Wel hele avond geen enkel probleem gehad tot nu.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Het is inderdaad met vlagen hoor. Zo is het eigenlijk al die ganse maand geweest. Soms wel, meestal niet. Beste test: Digg.com. Dat is voor mij de beste indicatie. Werkt Digg, geen problemen. Werkt Digg niet, dan is't weer van dat. (Zoals nu dus. De pagina opent gewoon niet. De links naar Digg staan netjes in m'n iGoogle, maar er op klikken en gedaan. Enfin, het komt er wel een beetje door hoor, maar dat kan gemakkelijk een halve minuut duren. Soms lukt het gewoon helemaal niet.)
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik merk het vooral met cnn.com , pixolator.com en soms kbc.be. Vooral ook als youtube videos zeer traag beginnen te laden of gewoon "an error has occured".
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

zucht, dommel, wordt eens wakker, ge gaat klanten verliezen zo...
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Maar wil dat dan zeggen dat ze niet reageren op de terugschakelingsmails? (Zoals ze niet reageren op het aanpassen van een paar a-records voor het gratis domein?)
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tja , ik heb nog een reply gedaan op men laatste ticket met 4 extra tracerts. Ik ben vrij geduldig, is al maandje aan de gang, ik zal waarschijnlijk nog een maand afwachten of ze het in orde krijgen, maar dan ga ik toch echt naar een alternatief uitkijken als het dan nog niet gefixed is. Ik vond deze maand al geen 50 euro waard.
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

moest ik niet aan een minimumcontract vastzitten zou ik al lang vertrokken zijn, het is niet eens 20 euro per maand waard
dusty
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 apr 2010, 19:42

Weeral problemen, sommige sites niet bereikbaar :bang: Ik gebruik nu zelfs een proxy thuis (dynamisch ip Dommel) om verder te kunnen!

Gisteren delays gemeten van meer dan 30 sec naar opendns servers, thuis werkte alles perfect op hetzelfde tijdstip, delay ~28ms

Heb dan maar eens gebeld en ze gingen er eens naar kijken??? Wat hebben ze dan al die tijd dan gedaan, ik heb al een ticket open vanaf 1 April???

Volgens de technieker van dienst was het onmogelijk om terug over te schakelen naar een dynamisch IP,
we betalen dus meer om minder te krijgen :nono:

Wat ik mij afvraag is of het IP adres zelf en dus de connectie ATM - backbone er iets met te maken heeft. De meeste dynamische IP's voor mij zijn in de 83.101.34.xxx of 83.101.1.xxx range, nu is dit statisch IP 83.101.5.xxx (ipXXX.dyn1.gretry.schedom-europe.net).

traceroute naar buiten:
1 gateway.dyn1.gretry.schedom-europe.net (83.101.5.129) 16.141 ms 16.318 ms 16.666 ms
2 ge5-0-0.router4.bru2.schedom-europe.net (83.101.0.18) 20.516 ms 20.863 ms 21.023 ms
3 atm-11-32.redback.paille.schedom-europe.net (83.101.0.33) 25.234 ms 25.629 ms 26.376 ms

Heeft er nog iemand een 83.101.5.XXX adres?
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb ook een 83.101.5.XXX ip dusty
Surf vanuit Berchem.

ik surf momenteel via Base 3G aan 60KB/s via tethering...
Triestig internet van Dommel momenteel. Als dit nog lang gaat duren heb ik dik spijt van men switch naar Dommel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door pm 28 apr 2010, 21:24, in totaal 1 gewijzigd.
dusty
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 apr 2010, 19:42

Ik heb Dommel thuis al jaren als provider, werkt perfect en dat is ook de reden waarom ik hen op het werk aangeraden heb. Het heeft daar ook altijd heel goed gewerkt sinds vorig jaar Augustus tot eind vorige maand.

Als je begint te sukkelen ben je overal de pineut. Heb je al eens met het callcenter van Belgacom aan de lijn gehangen? God, ik zou er zelfs niet van verschieten dat Belgacom ook met dit probleem iets te maken heeft :wink:
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hmmja , ik heb betere momenten gehad gisteren en deze morgen, waarbij het helemaal opgelost leek. Momenteel is het te doen mits een paar refreshes en wat geduld, het is al erger geweest deze maand. Maar het is zeker en vast nog niet opgelost. Hopenlijk is dit absolute top prioriteit bij dommel ;p
rhx
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:04

Hier in 016 is het momenteel hopeloos.
dusty
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 apr 2010, 19:42

Hebben jullie ook IP adressen die beginnen met 83.101.5. ?
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dusty schreef:Hebben jullie ook IP adressen die beginnen met 83.101.5. ?
ja
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Yup, ik ook.

En waarom zou het niet mogelijk zijn terug naar een dynamisch ip te gaan? Beetje vreemd, lijkt me.
rhx
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:04

Ja, ik heb zo'n adres.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

dommel ging mij enkele dagen monitoren, is nu al meer dan een week geleden & nog niks van gehoord. Ik zal dus weer zelf een ticket moeten openen. Heb wel gemerkt dat het deze week licht verbeterd is ... maar nog steeds niet zoals het hoort ...
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Zou ze persoonlijk ook via telefoon ook wat meer bestoken, heb dat voor mijn speedpack ook gedaan ticteks en tel efoon heeft ook wel lang geduurd maar is inorde gekomen.

Want na een tijdje bij mij toch kreeg ik geen antwoord op mijn vraag of naast de kwestie op de tickets.

Ook als je belt en ticket nummer doorgeef zullen ze die dan na tel sluiten ,ik opende de dag erna direct een nieuwe voor de volgend tel zo vergaten ze me niet :).
Afbeelding
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik ben net nogal laat opgestaan (verlof) en toen ik pc opzette had ik geen internet, constant "connection terminated" en nu net 11;15 functioneert het weer. Misschien hebben ze aan iets gewerkt. Evolutie bij iemand? Hier laden de paginas normaal momenteel terug.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Hier nog steeds niet oke. Berchem 12u - 29 april
ip: 83.101.5.xxx


Bijvoorbeeld het appje Mobile RSS Pro in iTunes.

Wil niet downloaden over wifi op men iPhone
Wil niet downloaden over lan op men desktop

Wil wel downloaden over wifi van de buurman op men iphone
Wil ook downloaden over 3G van Base op men iPhone


En zo is het met verschillende zaken, echt erg dat het trage 3G netwerk van Base sneller is om zaken op te zoeken of wat rond te surfen.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sorry aan mods voor men vele posts... maar dit is gewoon maar om mijn situatie up to date te houden.

Deze morgen lag men internet dus volledig uit, zeker vanaf 9uur , misschien vroeger tot en met 11:15. sindsdien , dus tot nu 19h, Heb ik nog geen enkele timeout gehad.

Ik heb geen reply gehad op men ticket vandaag, dus ik weet de reden niet waarom men internet verbinding uitlag deze morgen, het is wel raar dat het daarna weer normaal werkte, ik heb ook nog altijd zelfde Ip adres.

edit : 21h , het is terug slecht. Momenteel kreeg ik http://www.anonymouse.org open en kan ik een beetje surfen op deze manier.

22h : nog altijd slecht.

edit2 : weet iemand toevallig of je met upgrade netconnect->speedconnect of door fixed IP aanvraag weer een jaar vastzit bij dommel, anders kijk ik volgende week naar andere provider.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Iemand nog problemen ondertussen ?

Hier is het al enkele dagen goed ... Hopelijk blijft het zo !!!!
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Same hier. Gaat best wel lekker nu!
rhx
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:04

Hier loopt voorlopig ook alles vlot.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had aan dommel gevraagd wat mijn opzeg termijn was, wegens al die problemen de voorbije maand. Heb bericht terug gekregen dat ik blijkbaar opnieuw een jaar vastzit wegens upgrade van netconnect naar speedconnect. Ik heb daar nochtans niets van gezien toen ik op het knopje "aanvragen" drukte in der tijd.

Is daar iets tegen te doen?

ik vind niets terug in contract waar mijn contract weer 12 maanden word als je je lijn upgrade.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij staat er nu ook bij status: the adsl signal is installed and operational since 01/04/2010 (terwijl ik al enkele maanden klant ben)
En ik ben van VDSL2 naar VDSL2 fixed ip gegaan...

Verder werkt mijn lijn momenteel aardig goed eigenlijk !

Ik ken er allemaal niet zoveel van maar heeft het misschien hier iets mee te maken (sindsdien gaat t beter) ?
http://www.theregister.co.uk/2010/04/13/dnssec/
Waarschijnlijk is het toeval :)

In ieder geval ik hoop dat de lijn blijft zoals ze momenteel is !
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Staat er los van. Het probleem was niet zozeer het IP adres van een site vinden (wat DNS voor ons doet). De gegevensstroom van de servers van de sites naar ons modemke kwamen slecht tot niet tot stand.

Maar ik vermoed ook (heb dat al eerder gezegd in deze thread) dat ons jaar zelfs opnieuw is begonnen toen we overstapten op fixed. Zo zijn ze nu eenmaal in de telecom. Blijf die jaarcontracten een beetje een achterlijke zaak vinden. Zeker bij Dommel. Dat ze dat doen om de modem gratis te kunnen leveren, of de installatie, of de GSM... tot daartoe. Daar is een voordeel voor de klant mee gemoeid. Maar als je €140 + volle mep installatiekosten moet betalen en dan nog een jaar vast zit... Da's er een tikkeltje over.

Enfin, nu dat het terug werkt ben ik ook niet meer zo geneigd om de deur uit te gaan, aangezien het een deftig product is zonder kleine lettertjes (FUP) op downloadgebied. Het enigste dat ik misschien zou overwegen is Telenet 100mbit, maar aangezien niemand echt die 100mbit haalt... (eerder 50ish), is het gewoon te duur voor wat je krijgt. Dus laat dat eerst maar op z'n pootjes terecht komen en gesettled geraken. Tegen dan is m'n jaar wel voorbij.
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hmmja , ik hoop nu wel op probleemloze 9 maanden. Dat stil verlengen van contract vind ik niet kunnen, maar bon. Over de FUP van belgacom, blijkbaar is die 500+ GB ten minste.

Dommel is altijd goed geweest als er geen problemen zijn, maar nu er een maand problemen waren, merkt ge pas hoe weinig ge aan hun hebt.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb nog steeds problemen, hoewel het wat verminderd is, heb nog geen firmware update gedaan, is dat iets wat jullie wel al gedaan hebben?
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb af en toe ook nog momenten met timeouts, zoals nu net. Maar het werkt grotendeels...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”