ADSL en dergelijke werkt prima, maar het herkennen van mijn ISDN (vaste) nummers niet, iets dat de Fritz Box wel kan.
Ik heb een TWIN lijn (ISDN) met een NT1-2ab kastje (oudere 4B3T type met 2 analoge kanalen ingebouwd), helaas ben ik de handleiding kwijtgespeeld en kan ik deze online nergens vinden. Ik heb het vermoeden dat ik misschien een dip switch om moet zetten oid om te zorgen dat het signaal doorstroomt naar de ISDN kanalen ipv. de analoge kanalen...?
Hopelijk kan iemand hier mij op weg helpen.
Layout:
- binnenkomende lijn van Belgacom wordt gesplitst in ADSL signaal / Telefoon signaal
- ADSL gekoppeld op bijgeleverde Y-stekker (adsl gedeelte) - dit werkt prima.
- Het Y-stekker telefoon gedeelte aangesloten op de meest linker RJ45 aansluiting van NT1-2ab
De FritzBox configuratie is -voor zover ik kan nagaan- prima in orde, maar toch "ziet" hij de binnenkomende ISDN nummers niet.
Uitgaande oproepen via het vaste net lukken ook niet.
Steek ik analoge toestellen in de twee A/B analoge poorten werken deze (uiteraard) prima. Dit doet mij vermoeden dat de analoge kanalen 'voorrang' krijgen op de ISDN kanalen en ik dit via bijvoorbeeld dip switches moet aanpassen maar ik zou niet weten hoe.
Het deskeltje meldt wel:
Code: Selecteer alles
1 1
0 0
1: Emergency S
0: Emergency ab
1: Extended Bus
0: Short Bus
Ik heb e.e.a. geprobeerd te wijzigen maar kon niet echt ontdekken wat er wijzigde (de analoge poorten bleven werken)
Iemand die er meer vestand van heeft suggesties?
Merci,
Mattheus