Op 3 mei lanceert Belgacom een aantal nieuwe internetabonnementen die gericht zijn op de professionele gebruiker. De grote verschillen met het particuliere aanbod zijn vooral te vinden in het aantal extra diensten. Belgacom denkt te beantwoorden aan de echte noden van de professionele klanten. Er zullen vier producten gelanceerd worden: Bizz Internet Favorite, Intense, Pro, en Pro Extended. Prijzen gaan van 40 euro tot 145 euro exclusief BTW.
Extra diensten moeten het verschil maken
Op alle pakketten garandeert Belgacom een herstelling binnen de 8 werkuren, zo niet krijgen klanten een schadevergoeding. Klanten met een professioneel abonnement krijgen voorrang bij de technische helpdesk op een gratis telefoonnummer: gebruikers met Bizz Internet Favorite of Intense kunnen terecht bij Belgacom van 7 tot 22 uur, klanten met Pro en Pro Extended 24u op 24. Er wordt een "maximale beveiliging" voorzien van pc's of netwerk door middel van Belgacom PC Security, een beveiligingspakket met Norton Antivirus, firewall, anti-spam en oudercontrole.
Belgacom en Telenet zetten in op KMO's
'Bizz Internet sluit aan bij alle initiatieven die Belgacom de laatste maanden voor de zelfstandigen en kmo’s heeft gelanceerd om beter te beantwoorden aan de groeiende behoefte aan ICT-advies en ondersteuning,' aldus Belgacom in het persbericht. Volgens de telco zijn er momenteel 57 "Bizz-corners" in verkooppunten en nog dit jaar zouden er 250 lokale IT-agenten moeten bijkomen.
Deze aankondiging komt juist op het moment dat Telenet aankondigde in te willen zetten op de KMO-markt waar nog ruimte is voor groei. Daarom wilt de kabelaar producten ontwikkelen die gericht zijn op de professionele klant. Telenet wil 200 tot 250 verkooppunten ten dienste stellen van KMO's.
Klein overzicht te vinden op UB Frontpage
Bizz Internet: internet van Belgacom voor pro-gebruikers
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Huh... professionele klanten ? Als ik dat van die "extra services" trouwens lees heb ik er mijn idee al van... als men denkt door een anti-virus pakketje mee te leveren met een abonnement men plots "professionele" gebruikers gaat aanspreken dan zegt dit al genoeg !Lord Utopia schreef:oudercontrole
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het is voornamelijk het feit dat Belgacom garandeert om een herstelling binnen de 8 werkuren te doen, dat professionelen aanspreekt.r2504 schreef:Huh... professionele klanten ? Als ik dat van die "extra services" trouwens lees heb ik er mijn idee al van... als men denkt door een anti-virus pakketje mee te leveren met een abonnement men plots "professionele" gebruikers gaat aanspreken dan zegt dit al genoeg !Lord Utopia schreef:oudercontrole
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als het een helpdesk met een "business"-ingesteldheid is dan wel, als het de residentiele helpdesk is waar "professionals" voorrang krijgen dan maakt het niet echt veel verschil.Goztow schreef:En de helpdesk van 7 tot 22! Dat is iets wat profs wel kunnen appreciëren, denk ik.
-
- Deel van't meubilair
Tja, TN kan je ook tijdens die uren contacteren... heb hen zondag zelfs nog gesproken (toen plots m'n internet en telefonie down ging).Goztow schreef:En de helpdesk van 7 tot 22! Dat is iets wat profs wel kunnen appreciëren, denk ik.
Als de service die je dan krijgt is... we moeten maandag een technieker sturen want je modem is defect, terwijl het probleem een half uurtje nadien zich vanzelf oploste, dan ben je nog niet echt ver. Wat mij betreft is het eenvoudig, de kleine "professionelen" kunnen gerust met een standaard BGC of TN lijntje... wil je een stapje verder, neem ze dan beide (verschillende technologie). Wil je echt professioneel... ga dan voor een leased line met SLA's.
Wat men hier lijkt aan te bieden is iets halfbakken...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
die staat al op de belgacomsite
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dus de snelheden gaan niet omhoog voor de pro compact en die domme Thomson blijft behouden ?
En voor de rest wijzigt er precies niet veel qua SLA. Schadevergoeding ? 10% van de abbo prijs per maand indien meer dan 8u down. Wow !
En voor de rest wijzigt er precies niet veel qua SLA. Schadevergoeding ? 10% van de abbo prijs per maand indien meer dan 8u down. Wow !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik veronderstel dat de klant dan geen extra kost moet betalen om een technieker van wacht op te roepen?quistnix schreef:Het is voornamelijk het feit dat Belgacom garandeert om een herstelling binnen de 8 werkuren te doen, dat professionelen aanspreekt.r2504 schreef:Huh... professionele klanten ? Als ik dat van die "extra services" trouwens lees heb ik er mijn idee al van... als men denkt door een anti-virus pakketje mee te leveren met een abonnement men plots "professionele" gebruikers gaat aanspreken dan zegt dit al genoeg !Lord Utopia schreef:oudercontrole
Wel grappig/raar dat een Bizz internet intense goedkoper en betere support voorwaarden heeft dan een gewone internet intense. Kunt ge als particulier ook zo'n bizz abo nemen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Mijn eerste reactie is... Is dat alles?
Bizz Internet Pro = Compact Pro (M)- + 6 extra "interne" ip's.
Bizz Internet Pro Extended = Compact Pro ( L) + 10 extra "interne" ip's.
Feit dat de "gewoon" abonnementen de helft van de prijs kosten, en actueel hogere upstream hebben, doet er blijkbaar niet toe? O ja ... O ja, je krijgt de statische Ip tegenover de "gewoon" abonnementen & je wordt geforceerd om de standaard modem van BC te gebruiken, waar je geen toegang tot hebt. *yay*
Dat men afkomt met de prior helpdesk toestanden, is iets dat gewoon standaard verwacht wordt voor zaken abonnementen. Niet echt een meerwaarde.
Zal 9/10 kans gewoon dezelfde helpdesk zijn, zoals nu al het geval is. Gewoon een beetje marketing bs errond.
Merk dat Belgacom duidelijk niets extra wilt doen. Binnen paar maanden verhuis ik, en dan zal het wel bij een andere provider zijn. Ben die verplichte modem/router effen dik beu geworden. Swat ... niks tegen te doen voor nu, zal wel mijn antwoord opsturen, door geld te geven aan een andere provider.
Feit dat de "gewoon" abonnementen de helft van de prijs kosten, en actueel hogere upstream hebben, doet er blijkbaar niet toe? O ja ... O ja, je krijgt de statische Ip tegenover de "gewoon" abonnementen & je wordt geforceerd om de standaard modem van BC te gebruiken, waar je geen toegang tot hebt. *yay*
Dat men afkomt met de prior helpdesk toestanden, is iets dat gewoon standaard verwacht wordt voor zaken abonnementen. Niet echt een meerwaarde.
Zal 9/10 kans gewoon dezelfde helpdesk zijn, zoals nu al het geval is. Gewoon een beetje marketing bs errond.
Merk dat Belgacom duidelijk niets extra wilt doen. Binnen paar maanden verhuis ik, en dan zal het wel bij een andere provider zijn. Ben die verplichte modem/router effen dik beu geworden. Swat ... niks tegen te doen voor nu, zal wel mijn antwoord opsturen, door geld te geven aan een andere provider.
Dat zijn prijzen exclusief BTW. Het is gericht op pro gebruikersTrojan schreef:Wel grappig/raar dat een Bizz internet intense goedkoper en betere support voorwaarden heeft dan een gewone internet intense. Kunt ge als particulier ook zo'n bizz abo nemen?
En ik betwijfel of men een Bizz Favorite of Bizz Intense wil verkopen aan een consument.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Bizz pro heeft dus totaal hoeveel IP ? ik neem aan 10 want er staat op max 10 computers..Arqentus schreef:Mijn eerste reactie is... Is dat alles?
-
- Deel van't meubilair
Ik dacht dat we ondertussen toch wel afgestapt waren van het absurde idee dat een provider komt vertellen hoeveel interne IP-adressen je mag gebruiken. Uiteindelijk speelt het in je eigen nadeel als je teveel interne gebruikers te weinig bandbreedte geeft, dus waarom moet een provider zich hierin nogmaals mengen ?Ofloo schreef:Bizz pro heeft dus totaal hoeveel IP ? ik neem aan 10 want er staat op max 10 computers..
Je krijgt idd dus 10 Interne Ip's. Als je een Compact Pro had, krijg je er 4 ( neem maar van mij aan, dat is absurd weinig, en een dik probleem ). En dit is hier maar een gewoon situatie. Beeld je in als hier 10 of 15 man zouden werken. 10 a 15 computers, laptops, enz ...Ofloo schreef:Bizz pro heeft dus totaal hoeveel IP ? ik neem aan 10 want er staat op max 10 computers..
4 Ip's is zelf te weinig voor een gewoon huishouden vaak ( toch voor de iets meer technische gerichte familie ), laat staan dat bedrijven ermee toekomen.
Grappige is, als je meer Ip's wou op de compact pro, moest je de (L) versie nemen ( 50% duurder ), en enige extra dat je kreeg was 6 extra ip's, en 0.4Mbit extra upstream ( in ruil voor 50 of 60€ / maand meer ). Nuts.
Ze hebben gewoon de abonnementen van naam veranderd, en een beetje meer ip's gegeven. That's it. En die zaken bs van prior support is gewoon marketing. Hell, voor hetzelfde geld zou het me niet verbazen, dat mensen met de Compact Pro actueel minder support zullen krijgen. Hetgeen wat ze vroeger zonder voorwaarden gaven is blijkbaar nu gelinkt aan de account type. Zodus technische gezien is het een waarde vermindering op support gebied. Ik kan mis zijn, maar in het verleden was Compact Pro & Compact Pro L, als dezelfde behandeld.