Bizz Internet: internet van Belgacom voor pro-gebruikers

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op 3 mei lanceert Belgacom een aantal nieuwe internetabonnementen die gericht zijn op de professionele gebruiker. De grote verschillen met het particuliere aanbod zijn vooral te vinden in het aantal extra diensten. Belgacom denkt te beantwoorden aan de echte noden van de professionele klanten. Er zullen vier producten gelanceerd worden: Bizz Internet Favorite, Intense, Pro, en Pro Extended. Prijzen gaan van 40 euro tot 145 euro exclusief BTW.

Extra diensten moeten het verschil maken

Op alle pakketten garandeert Belgacom een herstelling binnen de 8 werkuren, zo niet krijgen klanten een schadevergoeding. Klanten met een professioneel abonnement krijgen voorrang bij de technische helpdesk op een gratis telefoonnummer: gebruikers met Bizz Internet Favorite of Intense kunnen terecht bij Belgacom van 7 tot 22 uur, klanten met Pro en Pro Extended 24u op 24. Er wordt een "maximale beveiliging" voorzien van pc's of netwerk door middel van Belgacom PC Security, een beveiligingspakket met Norton Antivirus, firewall, anti-spam en oudercontrole.

Belgacom en Telenet zetten in op KMO's

'Bizz Internet sluit aan bij alle initiatieven die Belgacom de laatste maanden voor de zelfstandigen en kmo’s heeft gelanceerd om beter te beantwoorden aan de groeiende behoefte aan ICT-advies en ondersteuning,' aldus Belgacom in het persbericht. Volgens de telco zijn er momenteel 57 "Bizz-corners" in verkooppunten en nog dit jaar zouden er 250 lokale IT-agenten moeten bijkomen.

Deze aankondiging komt juist op het moment dat Telenet aankondigde in te willen zetten op de KMO-markt waar nog ruimte is voor groei. Daarom wilt de kabelaar producten ontwikkelen die gericht zijn op de professionele klant. Telenet wil 200 tot 250 verkooppunten ten dienste stellen van KMO's.

Klein overzicht te vinden op UB Frontpage
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:oudercontrole
Huh... professionele klanten ? Als ik dat van die "extra services" trouwens lees heb ik er mijn idee al van... als men denkt door een anti-virus pakketje mee te leveren met een abonnement men plots "professionele" gebruikers gaat aanspreken dan zegt dit al genoeg !
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
Lord Utopia schreef:oudercontrole
Huh... professionele klanten ? Als ik dat van die "extra services" trouwens lees heb ik er mijn idee al van... als men denkt door een anti-virus pakketje mee te leveren met een abonnement men plots "professionele" gebruikers gaat aanspreken dan zegt dit al genoeg !
Het is voornamelijk het feit dat Belgacom garandeert om een herstelling binnen de 8 werkuren te doen, dat professionelen aanspreekt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13592
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

En de helpdesk van 7 tot 22! Dat is iets wat profs wel kunnen appreciëren, denk ik.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:En de helpdesk van 7 tot 22! Dat is iets wat profs wel kunnen appreciëren, denk ik.
Als het een helpdesk met een "business"-ingesteldheid is dan wel, als het de residentiele helpdesk is waar "professionals" voorrang krijgen dan maakt het niet echt veel verschil.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:En de helpdesk van 7 tot 22! Dat is iets wat profs wel kunnen appreciëren, denk ik.
Tja, TN kan je ook tijdens die uren contacteren... heb hen zondag zelfs nog gesproken (toen plots m'n internet en telefonie down ging).

Als de service die je dan krijgt is... we moeten maandag een technieker sturen want je modem is defect, terwijl het probleem een half uurtje nadien zich vanzelf oploste, dan ben je nog niet echt ver. Wat mij betreft is het eenvoudig, de kleine "professionelen" kunnen gerust met een standaard BGC of TN lijntje... wil je een stapje verder, neem ze dan beide (verschillende technologie). Wil je echt professioneel... ga dan voor een leased line met SLA's.

Wat men hier lijkt aan te bieden is iets halfbakken...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik ben eens curieus naar het aanbod.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

die staat al op de belgacomsite
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Dus de snelheden gaan niet omhoog voor de pro compact en die domme Thomson blijft behouden ?

En voor de rest wijzigt er precies niet veel qua SLA. Schadevergoeding ? 10% van de abbo prijs per maand indien meer dan 8u down. Wow !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De snelheid van pro compact kan niet omhoog momenteel (downstream toch). Daarvoor moet Belgacom eerst aanpassingen doen aan zijn VDSL2 netwerk. Die aanpassingen komen er, maar wanneer is de grote vraag :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Dat belet niet dat ze het reeds kunnen aankondigen hé, net zoals bij de consumer abonnementen...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik denk dat er wel meer voeten in de aarde komt voor dit, bijvoorbeeld de VDSL2 reglementering van het BIPT :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

quistnix schreef:
r2504 schreef:
Lord Utopia schreef:oudercontrole
Huh... professionele klanten ? Als ik dat van die "extra services" trouwens lees heb ik er mijn idee al van... als men denkt door een anti-virus pakketje mee te leveren met een abonnement men plots "professionele" gebruikers gaat aanspreken dan zegt dit al genoeg !
Het is voornamelijk het feit dat Belgacom garandeert om een herstelling binnen de 8 werkuren te doen, dat professionelen aanspreekt.
Ik veronderstel dat de klant dan geen extra kost moet betalen om een technieker van wacht op te roepen?

Wel grappig/raar dat een Bizz internet intense goedkoper en betere support voorwaarden heeft dan een gewone internet intense. Kunt ge als particulier ook zo'n bizz abo nemen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Mijn eerste reactie is... Is dat alles?

Bizz Internet Pro = Compact Pro (M)- + 6 extra "interne" ip's.
Bizz Internet Pro Extended = Compact Pro ( L) + 10 extra "interne" ip's.

Feit dat de "gewoon" abonnementen de helft van de prijs kosten, en actueel hogere upstream hebben, doet er blijkbaar niet toe? O ja ... O ja, je krijgt de statische Ip tegenover de "gewoon" abonnementen & je wordt geforceerd om de standaard modem van BC te gebruiken, waar je geen toegang tot hebt. *yay*

Dat men afkomt met de prior helpdesk toestanden, is iets dat gewoon standaard verwacht wordt voor zaken abonnementen. Niet echt een meerwaarde.

Zal 9/10 kans gewoon dezelfde helpdesk zijn, zoals nu al het geval is. Gewoon een beetje marketing bs errond.

Merk dat Belgacom duidelijk niets extra wilt doen. Binnen paar maanden verhuis ik, en dan zal het wel bij een andere provider zijn. Ben die verplichte modem/router effen dik beu geworden. Swat ... niks tegen te doen voor nu, zal wel mijn antwoord opsturen, door geld te geven aan een andere provider. ;)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Wel grappig/raar dat een Bizz internet intense goedkoper en betere support voorwaarden heeft dan een gewone internet intense. Kunt ge als particulier ook zo'n bizz abo nemen?
Dat zijn prijzen exclusief BTW. Het is gericht op pro gebruikers :)
En ik betwijfel of men een Bizz Favorite of Bizz Intense wil verkopen aan een consument.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Arqentus schreef:Mijn eerste reactie is... Is dat alles?

Bizz Internet Pro = Compact Pro (M)- + 6 extra "interne" ip's.
Bizz Internet Pro Extended = Compact Pro ( L) + 10 extra "interne" ip's.

Feit dat de "gewoon" abonnementen de helft van de prijs kosten, en actueel hogere upstream hebben, doet er blijkbaar niet toe? O ja ... O ja, je krijgt de statische Ip tegenover de "gewoon" abonnementen & je wordt geforceerd om de standaard modem van BC te gebruiken, waar je geen toegang tot hebt. *yay*

Dat men afkomt met de prior helpdesk toestanden, is iets dat gewoon standaard verwacht wordt voor zaken abonnementen. Niet echt een meerwaarde.

Zal 9/10 kans gewoon dezelfde helpdesk zijn, zoals nu al het geval is. Gewoon een beetje marketing bs errond.

Merk dat Belgacom duidelijk niets extra wilt doen. Binnen paar maanden verhuis ik, en dan zal het wel bij een andere provider zijn. Ben die verplichte modem/router effen dik beu geworden. Swat ... niks tegen te doen voor nu, zal wel mijn antwoord opsturen, door geld te geven aan een andere provider. ;)
Bizz pro heeft dus totaal hoeveel IP ? ik neem aan 10 want er staat op max 10 computers..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Bizz pro heeft dus totaal hoeveel IP ? ik neem aan 10 want er staat op max 10 computers..
Ik dacht dat we ondertussen toch wel afgestapt waren van het absurde idee dat een provider komt vertellen hoeveel interne IP-adressen je mag gebruiken. Uiteindelijk speelt het in je eigen nadeel als je teveel interne gebruikers te weinig bandbreedte geeft, dus waarom moet een provider zich hierin nogmaals mengen ?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ofloo schreef:Bizz pro heeft dus totaal hoeveel IP ? ik neem aan 10 want er staat op max 10 computers..
Je krijgt idd dus 10 Interne Ip's. Als je een Compact Pro had, krijg je er 4 ( neem maar van mij aan, dat is absurd weinig, en een dik probleem ). En dit is hier maar een gewoon situatie. Beeld je in als hier 10 of 15 man zouden werken. 10 a 15 computers, laptops, enz ...

4 Ip's is zelf te weinig voor een gewoon huishouden vaak ( toch voor de iets meer technische gerichte familie ;) ), laat staan dat bedrijven ermee toekomen.

Grappige is, als je meer Ip's wou op de compact pro, moest je de (L) versie nemen ( 50% duurder ), en enige extra dat je kreeg was 6 extra ip's, en 0.4Mbit extra upstream ( in ruil voor 50 of 60€ / maand meer ). Nuts.

Ze hebben gewoon de abonnementen van naam veranderd, en een beetje meer ip's gegeven. That's it. En die zaken bs van prior support is gewoon marketing. Hell, voor hetzelfde geld zou het me niet verbazen, dat mensen met de Compact Pro actueel minder support zullen krijgen. Hetgeen wat ze vroeger zonder voorwaarden gaven is blijkbaar nu gelinkt aan de account type. Zodus technische gezien is het een waarde vermindering op support gebied. Ik kan mis zijn, maar in het verleden was Compact Pro & Compact Pro L, als dezelfde behandeld.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”