Hij wil tv kijken in de living en daar ook kunnen opnemen en ook wil hij tv op zijn slaapkamer.
Nu zag ik de dreambox dm800 pvr en als ik de info van dit toestel lees dan staat erbij dat je er een harde schijf kan instoppen waar je dan kan opnemen.
Maar als je de achterkant van dit toestel bekijkt dan zie je dat er maar 1 (coax) ingang is en 1 (coax) uitgang.
Moet dit toestel dan geen 2 coax ingangen hebben zodat je 1 programma kan zien op één kanaal en een ander kan opnemen op een ander kanaal of hoe gaat dat in z'n werk ?
Dan nog een vraag, als je dit toestel aansluit met een dvi kabel op je tv hoe kan je dan het geluid naar je tv sturen, ik heb hier eens gekeken naar de tv, maar die heeft alleen een optical out. Of moet je een scart adapter gebruiken op de dreambox en dan alleen het geluid doorsturen naar de tv ?
Dan nog wat algemene satelliet vragen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als je 1 quattro LNB kop zet dan heb je toch 4 uitgangen op de LNB, kun je dan 4 decoders op die LNB hangen, dus telkens een coax kabel van de LNB naar 1 decoder en/of is een switch nodig ?
Ik weet dat het mogelijk is om CS toe te passen met een dreambox, kan je dan een DREAMBOX DM800 HD PVR en bijvoorbeeld een DREAMBOX DM100 (voor op de slaapkamer) gebruiken ?