DREAMBOX DM800 HD PVR + sat vragen

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Omdat mijn vader satelliet tv wil was ik eens wat info aan het opzoeken over dit onderwerp.
Hij wil tv kijken in de living en daar ook kunnen opnemen en ook wil hij tv op zijn slaapkamer.

Nu zag ik de dreambox dm800 pvr en als ik de info van dit toestel lees dan staat erbij dat je er een harde schijf kan instoppen waar je dan kan opnemen.
Maar als je de achterkant van dit toestel bekijkt dan zie je dat er maar 1 (coax) ingang is en 1 (coax) uitgang.
Moet dit toestel dan geen 2 coax ingangen hebben zodat je 1 programma kan zien op één kanaal en een ander kan opnemen op een ander kanaal of hoe gaat dat in z'n werk ?

Dan nog een vraag, als je dit toestel aansluit met een dvi kabel op je tv hoe kan je dan het geluid naar je tv sturen, ik heb hier eens gekeken naar de tv, maar die heeft alleen een optical out. Of moet je een scart adapter gebruiken op de dreambox en dan alleen het geluid doorsturen naar de tv ?

Dan nog wat algemene satelliet vragen ;)

Als je 1 quattro LNB kop zet dan heb je toch 4 uitgangen op de LNB, kun je dan 4 decoders op die LNB hangen, dus telkens een coax kabel van de LNB naar 1 decoder en/of is een switch nodig ?

Ik weet dat het mogelijk is om CS toe te passen met een dreambox, kan je dan een DREAMBOX DM800 HD PVR en bijvoorbeeld een DREAMBOX DM100 (voor op de slaapkamer) gebruiken ?
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

AnD schreef:Omdat mijn vader satelliet tv wil was ik eens wat info aan het opzoeken over dit onderwerp.
Hij wil tv kijken in de living en daar ook kunnen opnemen en ook wil hij tv op zijn slaapkamer.

Nu zag ik de dreambox dm800 pvr en als ik de info van dit toestel lees dan staat erbij dat je er een harde schijf kan instoppen waar je dan kan opnemen.
Maar als je de achterkant van dit toestel bekijkt dan zie je dat er maar 1 (coax) ingang is en 1 (coax) uitgang.
Moet dit toestel dan geen 2 coax ingangen hebben zodat je 1 programma kan zien op één kanaal en een ander kan opnemen op een ander kanaal of hoe gaat dat in z'n werk ?

1 coax aansluiting betekend dat u tijdens een opname enkel de zenders die op die zelfde feed zitten kan bekijken. Andere zenders in een andere feed zijn niet mogelijk. Oplossing daarvoor is het gebruiken van twin tuner zoals bv VU+ duo. Niet al te duur en goed ondersteund en zelfde CCcam mogelijk voor CS.

Dan nog een vraag, als je dit toestel aansluit met een dvi kabel op je tv hoe kan je dan het geluid naar je tv sturen, ik heb hier eens gekeken naar de tv, maar die heeft alleen een optical out. Of moet je een scart adapter gebruiken op de dreambox en dan alleen het geluid doorsturen naar de tv ?

Ik beschik niet over een dm800 maar ik weet wel hier bij mijn dm8000 gaat het geluid gewoon over de de hdmi kabel die eigenlijk afkomstig is van de dvi stekker

Dan nog wat algemene satelliet vragen ;)

Als je 1 quattro LNB kop zet dan heb je toch 4 uitgangen op de LNB, kun je dan 4 decoders op die LNB hangen, dus telkens een coax kabel van de LNB naar 1 decoder en/of is een switch nodig ?

Juist gewoon 4 aansluiting beschikbaar voor 4 decoders en/of aansluitingen

Ik weet dat het mogelijk is om CS toe te passen met een dreambox, kan je dan een DREAMBOX DM800 HD PVR en bijvoorbeeld een DREAMBOX DM100 (voor op de slaapkamer) gebruiken ?
Ja dit is mogelijk. Een beetje creatief omspringen met google kan je hierbij veel helpen. De CCcam doet wonderen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

quad lnb nemen (eenvoudiger) of quattro switched (uncommited)
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Als je wil kijken en opnemen neem je best een twintuner (DM7025, DM 8000HD, DM 500HD).
Je kan ook op een computer kijken via de webinterface, dan heb je geen 2de box nodig op de slaapkamer.
Antwoorden op je vragen vindt je op sat fora zoals stat4all.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Met een Dreambox kan je altijd naar 1 programma kijken en een ander opnemen, vooropgesteld dat de zenders van beide programma's op dezelfde transponder zitten. Het geluid komt via de DVI kabel; ik kan het weten, heb zelf een Dreambox 800.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Met een Dreambox kan je altijd naar 1 programma kijken en een ander opnemen, vooropgesteld dat de zenders van beide programma's op dezelfde transponder zitten. Het geluid komt via de DVI kabel; ik kan het weten, heb zelf een Dreambox 800.
Ok, hoe weet je of die zenders dan op dezelfde transponder zitten ?
Het geluid werkt dan waarschijnlijk zo gelijk bij een ATI videokaart.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dat kan je zien door 1 programma op te nemen en dan de kanalenlijst op het tv scherm te tonen. De kanalen die je niet kan bekijken zijn grijs, lichter van kleur; de kanalen die je wel kan bekijken zijn volledig wit van kleur. Je zou eventueel vooraf wat opzoekingswerk kunnen verrichten door op bepaalde websites, waar de transponder indeling te zien is (Lyngsat bv.), na te gaan welke zenders op dezelfde transponder zitten zodat je meteen weet welke zender je kan opnemen en naar welke andere je tegelijkertijd kan kijken. Maar ik denk dat de eerste methode de makkelijkste is om het te checken.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

seagull schreef:Als je wil kijken en opnemen neem je best een twintuner (DM 500HD).
? spotprijs voor een dualtuner.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

De DM 500HD is wel degelijk een single tuner. Wie een twin tuner wil kijkt momenteel best eens naar de VU+ Duo.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Vladimirke schreef:De DM 500HD is wel degelijk een single tuner. Wie een twin tuner wil kijkt momenteel best eens naar de VU+ Duo.
En er staat linux op dus je kan er ook aan CS mee doen ?
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

AnD schreef:
Vladimirke schreef:De DM 500HD is wel degelijk een single tuner. Wie een twin tuner wil kijkt momenteel best eens naar de VU+ Duo.
Yup alles waar linux op staat kan je in princiepe CS mee doen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef:
AnD schreef:
Yup alles waar linux op staat kan je in princiepe CS mee doen.
Met Windows gaat dat ook (vnl. client-side).
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

AnD schreef:
Uiteraard, zoals intussen door anderen al bevestigd maar daarvoor kan je best op typisch Dreambox forums eens je licht opsteken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als het voor in je huiskamer is neem je best een twintuner zoals een DM8000 of Vu+ DUO (heb deze laaste in de living - redelijk goedkoop). Voor de slaapkamer kan je gerust een DM500 HD nemen (neem geen ontvanger die geen MPEG4 aankan zoals een DM100 !!!). Bij een DM800 (staat in de keuken) loopt het geluid over de 'dvi' uitgang en je krijgt er een verloopkabel DVI->HDMI bij. Afhankelijk van het aantal decoders die je wil opnemen is het beste om van iedere decoder een rechtstreekse kabel naar de schotel te trekken: met een twintuner en single tuner zijn dat drie kabels. Als je max 4 ontvangers heb kan je een quad (4 uitgangen) lnb gebruiken (let op: dit is niet hetzelfde als een quattro!!! Deze gebruik je nl bij GSO systemen). Als je nog een schotel zoekt, raad ik je een visiosat G4 of wavefrontier waarbij je meerdere LNB's kan plaatsen en Astra 1 (TV Vlaanderen) ,2 (gratis BBC's, ITV,...) en 3 (HD zenders TV Vlaanderen) kan ontvangen. Eventueel nog hotbird 13° er ook bijpakken. Je zal in ieder geval wel een of meerdere switchen nodig hebben.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Je kan de dreambox ook bekijken in de slaapkamer met een mediaplayer...of gewoon een computer.

Meest simpele methode: http://www.dream-multimedia-tv.de/dreamstream/

Kijk je gewoon via TCP/IP :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI, noem jij dat de meest simpele methode? Hier wordt gewoon vanuit de browser gestreamd met VLC via mijn draadloos netwerk. Aan de Dreambox hangt een Ethernet bridge. Van zodra ik in mijn browser (Safari, FF, Opera..) op het tv icoontje klik, dan start automatisch VLC player op en wordt het beeld van de Dreambox naar mijn Mac gestreamd. Enige programma wat geïnstalleerd moet zijn is VLC.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Ben al eens gaan kijken met m'n vader in een winkel waar ze satellieten etc. verkopen en die man wou ons een azbox verkopen, hij zei dat dreambox een heel goed merk is maar te duur.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

dreambox is inderdaad duur.

En toch kan je beter een dreambox kopen dan een azbox......de support op dreamboxen is namelijk 1000000% in orde terwijl dat voor de azbox maar voor 5% is.

En anders eens kijken voor een Vu Duo want daar is de support op dit ogenblik ook wel goed voor , enkel rest hier de vraag voor hoelang dat zo blijft.

Terwijl de dreambox support nog zeer lang zal duren :)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Koop NOOOOIT een azbox. Heb er hier nog eentje staan en de software blijft erg onstabiel (staat hier momenteel in de kast en vervangen door VU+). Als je een goeie box wil, neem je een DM500HD, DM800(0) of VU+
AnD
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Koop NOOOOIT een azbox. Heb er hier nog eentje staan en de software blijft erg onstabiel (staat hier momenteel in de kast en vervangen door VU+). Als je een goeie box wil, neem je een DM500HD, DM800(0) of VU+
Je kan de software toch updaten ?
Opus
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:
lithion schreef:Koop NOOOOIT een azbox. Heb er hier nog eentje staan en de software blijft erg onstabiel (staat hier momenteel in de kast en vervangen door VU+). Als je een goeie box wil, neem je een DM500HD, DM800(0) of VU+
Je kan de software toch updaten ?
Ja zeker maar dan moet er nog wel software voor ontwikkeld worden heh die beter is dan de huidige hehe.
De azbox is gewoon een rommel box en is niet waard tegenover de dreambox of vu duo

Shit zelfs de kathrein is 100 keer beter dan de azbox qua support.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb een ipbox als HD decoder staan en ik moet zeggen dat ik er ook veel spijt van heb. Ik had deze gekocht ipv de DM800 omdat de ipbox een dual tuner is. Maarja, uiteindelijk gebruik ik er maar een van omdat de software niet stabiel genoeg is om hem mijn DM600 te laten vervangen. Dus die ipbox staat alleen maar uit. Ik doe af en toe eens een update om te kijken of het er op vooruit gaat, maar tot nu toe dus niet.

Geef maar het geld aan het dreambox, want anders krijg je er toch spijt van. De originele software van de andere boxen deugd niet of geeft niet de functies van een dreambox en als je ook enigma op je andere HD box wil, dan zit je met enigma software die aangepast is, maar dus heel onstabiel
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Braindamage schreef:Dus die ipbox staat alleen maar uit. Ik doe af en toe eens een update om te kijken of het er op vooruit gaat, maar tot nu toe dus niet.
Same here...

M'n laatste is de VU+DUO. De image van PLi draait er goed op. Enige nadeel dat ik hoop binnenkort opgelost te zien is dat je maar 4 zenders simultaan kan opnemen en 5de bekijken. Dit is met m'n oude DM7025 al zeker 7...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

SplinterByte schreef:
Braindamage schreef:Dus die ipbox staat alleen maar uit. Ik doe af en toe eens een update om te kijken of het er op vooruit gaat, maar tot nu toe dus niet.
Same here...

M'n laatste is de VU+DUO. De image van PLi draait er goed op. Enige nadeel dat ik hoop binnenkort opgelost te zien is dat je maar 4 zenders simultaan kan opnemen en 5de bekijken. Dit is met m'n oude DM7025 al zeker 7...
het lijkt mij wel een fijne box die "vu duo". is hij wel stabiel?
Ik vrees dat ik mijn ipbox wel niet meer verkocht krijg voor een bedrag dat in de buurt komt van wat hij gekost heeft.
DM komt met nieuwe HD versies van 'oudere' modellen, maar die gaan ook wel veel geld kosten waarschijnlijk.
Wist niet dat er HD boxen waren waar Enigma2 op draait zonder dat er heel hard geprutst is aan de code (wat bij de ipbox wel is)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Braindamage schreef: het lijkt mij wel een fijne box die "vu duo". is hij wel stabiel?
Ja, zeker. Ik heb 'm al op de plaats van mn dm7025 gezet, in de living dus waar iedereen er gebruik van maakt en heb alleen goede dingen gehoord op 1 ding na, dat je met de remote niet de tv kunt bedienen en dat je dus weer 2 kastjes nodig hebt, voor derest is de remote control zelfs beter als die van de db.
Braindamage schreef: Ik vrees dat ik mijn ipbox wel niet meer verkocht krijg voor een bedrag dat in de buurt komt van wat hij gekost heeft.
DM komt met nieuwe HD versies van 'oudere' modellen, maar die gaan ook wel veel geld kosten waarschijnlijk.
Wist niet dat er HD boxen waren waar Enigma2 op draait zonder dat er heel hard geprutst is aan de code (wat bij de ipbox wel is)
Nee dat weet ik ook. Daarom verkoop ik de mijne niet, je krijgt er nooit genoeg voor. Ik gebruik 'm af en toe om eens te testen.
Naja DM500HD is z'n geld niet waard vind ik, je kunt er geen hdd in steken ofzo... Dan koop je beter ene single tuner VU/katrein of dergelijke.

Bij de IPbox is het zo dat de fabrikant geen support geeft voor enigma2 en gewoon verder hun eigen images (die ook gebrekkig zijn) uitbrengt. En de drivers dus door veel gehack ovgetoverd moet worden zodat het ook in E2 gaat. Zonder de hulp van de fabr. is het alleen maar vrijwilligerswerk en duurt het veel langer om dit een beetje goed te krijgen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”