Telenetmeter betrouwbaar?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Sinds een week ben ik (een tevreden) Telenet-klant. Snel internet, dus geen klagen.
Wat me wel opvalt is dat ik na slechts 5 dagen reeds 5.626 MB zou verbruikt hebben.
Voor vele hier is dat misschien niks, maar zoveel heb ik zelfs nooit in 1 maand verbruikt als ADSl klant (voor ik Telenet klant was).
Ik heb mijn facturen van de laatste 2 jaar als ADSL klant er eens bijgehaald en mijn piek verbruik zat net boven 6GB/maand. Mijn surfgedrag is echt niet veranderd de laatste 5 dagen, dus ik stel me serieuze vraagtekens bij die 5.626 MB. :roll:

Nu, kan het zijn dat er op de één of andere manier "verlies" op die lijn zit? (ter info : ik heb xpressnet en rechtstreeks met kabel tussen modem en PC, dus geen WiFi).

Bedankt!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik gok eerder dat je een virus te pakken hebt gekregen op je PC. Bij adsl had je waarschijnlijk nog een modem/router ertussen met geintegreerde firewall die je beschermde. Nu ben je met de pc rechtstreeks aan het internet verbonden. Best eens kijken of je een virusscanner en firewall op je pc hebt staan dus.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Ik gok eerder dat je een virus te pakken hebt gekregen op je PC. Bij adsl had je waarschijnlijk nog een modem/router ertussen met geintegreerde firewall die je beschermde. Nu ben je met de pc rechtstreeks aan het internet verbonden. Best eens kijken of je een virusscanner en firewall op je pc hebt staan dus.
Als je wireless hebt...zet deze eens uit of zet daar eens een sterk wachtwoord op (bvb #w@chTW00rd!) ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

andere optie: nieuwe pc installatie met alle bijhorende updates
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Avenger 2.0 schreef:Ik gok eerder dat je een virus te pakken hebt gekregen op je PC. Bij adsl had je waarschijnlijk nog een modem/router ertussen met geintegreerde firewall die je beschermde. Nu ben je met de pc rechtstreeks aan het internet verbonden. Best eens kijken of je een virusscanner en firewall op je pc hebt staan dus.
Bij adsl inderdaad een modem ertussen, weliswaar zonder geintegreerde firewall.
Ik had ook eerst het vermoeden van een virus maar heb heel de PC gescand zonder enig resultaat.
Bij mijn weten is mijn PC clean. Haal steeds de laatste updates binnen van mijn firewall/anti-virus en ook Microsoft updates worden steeds geïnstalleerd.
Heb ook malware/rootkit (ed meer) bescherming, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt (maar zeg nooit nooit natuurlijk :wink: )

Ik heb zelfs een systeem back-up van ergens in oktober teruggezet, maar de megabites blijven erdoor vliegen... :?

Zoals gezegd werk ik niet met wireless, dus het probleem van een "zwak wachtwoord" is sowieso uitgesloten.

Misschien dan toch maar een clean installatie doen (alhoewel ik daar tegenop zie...)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Installeer eens NetLimiter, dan kan je je traffiek in de gaten houden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Barver
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2010, 16:41

Hetzelfde probleem hier. Thuis weliswaar met 3 computers, maar ik ben de enige die iets doet op de zijne. Wij kampen met een gemiddelde van 2/3 GB dagelijks terwijl ik veruit niks download? Wat is een clean installatie die je vermeldde in je laatste post, williamjr007?
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

honda4life schreef:Installeer eens NetLimiter, dan kan je je traffiek in de gaten houden
Bedankt voor de tip!
Net geïnstalleerd. Benieuwd welke waarden het gaat geven.

@ Barver : met een "clean installatie" bedoel ik dat ik mijn harde shijf eens helemaal formateer en van scratch een 'verse' windows Xp (in mijn geval dan) installatie doe. 't probleem is dat je dus al je software opnieuw moet gaan installeren en daar kruipt dan weer wel wat tijd in.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb VDSL2 speedconnect plus en de Telenet speedtest ging altijd voluit ! Alsook speedtest.net.
Nu sinds ik een vast ip heb via Dommel en ik ben overgezet op een ander netwerk bij Belgacom loopt de speedtest van Telenet nooit meer goed ! En speedtest.net gaat altijd voluit. Ook gaan er random zeer veel downloads traag sinds ik een vast ip heb via Dommel. Zeer raar !
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

pm schreef:Ik heb VDSL2 speedconnect plus en de Telenet speedtest ging altijd voluit ! Alsook speedtest.net.
Nu sinds ik een vast ip heb via Dommel en ik ben overgezet op een ander netwerk bij Belgacom loopt de speedtest van Telenet nooit meer goed ! En speedtest.net gaat altijd voluit. Ook gaan er random zeer veel downloads traag sinds ik een vast ip heb via Dommel. Zeer raar !
Ter verduidelijking : ik heb het niet over de Telenet speedtest maar over de Telemeter, waar je je dagelijks verbruik kan consulteren.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Nadeel aan sneller surfen. Bv je moet minder lang wachten op youtube waardoor je denkt dat uw surfgedrag niet is veranderd maar eigelijk wel.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

als je je taakbeheer 24u laat aanstaan weet ej tot op de byte hoeveel je verbruikt hebt....(taakbeheer dan wel niet sluiten)

bij beeld in taakbeheer => kolommen "verzonden & ontvangen bytes aanvinken"
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
phdc
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2010, 12:06

ik ontving deze week een bericht dat mijn volume bijna volledig opgenomen is.
Nochtans wordt er weinig of niet gedownload . Volgens het overzicht zou ik elke dag +- 5.5GB verbruiken ???
Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
Telefonisch wilden men mij niet helpen. Ik moest een formulier invullen. Ik wacht o peen antwoord maar ondertussen zal ik binnen een paar dagen de snelheid vertraagd worden ...
Philippe
info aapstaartje dierckx dot net :-(
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

phdc schreef:ik ontving deze week een bericht dat mijn volume bijna volledig opgenomen is.
Nochtans wordt er weinig of niet gedownload . Volgens het overzicht zou ik elke dag +- 5.5GB verbruiken ???
Upload telt ook mee hé. Als je slechts 500MB downloadt maar 5000MB uploadt zal dat ook 5,5GB tekenen op de meter.

Te nemen acties:
1/ kijken of er geen P2P-programma's op de achtergrond lopen.
2/ als je draadloos werkt: je router beveiligen, of herbeveiligen.
phdc schreef:Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
Je vebruik kan niet 0 zijn, dat wil zeggen dat je pc de ganse maand zou afgelegen hebben.
De Telemeter is betrouwbaar. Die kan er eventueel enkele MB's naast zitten maar als de meter er GB's naastzit ligt het aan de klantzijde.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

xayana schreef:
phdc schreef:Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
Je vebruik kan niet 0 zijn, dat wil zeggen dat je pc de ganse maand zou afgelegen hebben.
De Telemeter is betrouwbaar. Die kan er eventueel enkele MB's naast zitten maar als de meter er GB's naastzit ligt het aan de klantzijde.
phdc is niet de enige waarbij de historiek van de vorige twee maanden op 0MB staat in de Telemeter.

Bij onderstaand account heb ik helaas buiten de Telemeter geen aparte gegevens over het volume gebruik.
Maar uiteraard is er wel data trafiek geweest tijdens de vorige aanrekeningsperiodes. En zeer zeker meer dan enkele gigabytes.
Doch lijkt me ook het huidige volume gebruik, weergegeven in de Telemeter tijdens de actuele aanrekeningsperiode, aan de lage kant te liggen....

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De telemeter zal enkel illegale downloads meten, proficiat he mannen :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Jama, eternum. phdc klaagt over OVERMATIG verbruik (5,5GB per dag).

Er kan evengoed iets mis zijn met dat account waarover jij praat, en ik vermoed dat die persoon ook geen enkele reden tot klagen heeft, hoe stom zou die wel niet zijn? ALS de meter werkt is die betrouwbaar en is een verbruik van 0MB per maand niet mogelijk.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Normaal zie je op de telemeter ook de overhead, wat toch ook paar tiental mb/dag is toch?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

williamjr007 schreef:Zoals gezegd werk ik niet met wireless, dus het probleem van een "zwak wachtwoord" is sowieso uitgesloten.
Werk je er niet mee, of heb je er (een wireless router) geen ?
williamjr007 schreef:Misschien dan toch maar een clean installatie doen (alhoewel ik daar tegenop zie...)
Ik zou eerst eens kijken met tools zoals bv NetLimiter voor je dergelijke stap zet (vraagt inderdaad veel werk).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”