Sinds een week ben ik (een tevreden) Telenet-klant. Snel internet, dus geen klagen.
Wat me wel opvalt is dat ik na slechts 5 dagen reeds 5.626 MB zou verbruikt hebben.
Voor vele hier is dat misschien niks, maar zoveel heb ik zelfs nooit in 1 maand verbruikt als ADSl klant (voor ik Telenet klant was).
Ik heb mijn facturen van de laatste 2 jaar als ADSL klant er eens bijgehaald en mijn piek verbruik zat net boven 6GB/maand. Mijn surfgedrag is echt niet veranderd de laatste 5 dagen, dus ik stel me serieuze vraagtekens bij die 5.626 MB.
Nu, kan het zijn dat er op de één of andere manier "verlies" op die lijn zit? (ter info : ik heb xpressnet en rechtstreeks met kabel tussen modem en PC, dus geen WiFi).
Bedankt!
Telenetmeter betrouwbaar?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik gok eerder dat je een virus te pakken hebt gekregen op je PC. Bij adsl had je waarschijnlijk nog een modem/router ertussen met geintegreerde firewall die je beschermde. Nu ben je met de pc rechtstreeks aan het internet verbonden. Best eens kijken of je een virusscanner en firewall op je pc hebt staan dus.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je wireless hebt...zet deze eens uit of zet daar eens een sterk wachtwoord op (bvb #w@chTW00rd!)Avenger 2.0 schreef:Ik gok eerder dat je een virus te pakken hebt gekregen op je PC. Bij adsl had je waarschijnlijk nog een modem/router ertussen met geintegreerde firewall die je beschermde. Nu ben je met de pc rechtstreeks aan het internet verbonden. Best eens kijken of je een virusscanner en firewall op je pc hebt staan dus.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
Bij adsl inderdaad een modem ertussen, weliswaar zonder geintegreerde firewall.Avenger 2.0 schreef:Ik gok eerder dat je een virus te pakken hebt gekregen op je PC. Bij adsl had je waarschijnlijk nog een modem/router ertussen met geintegreerde firewall die je beschermde. Nu ben je met de pc rechtstreeks aan het internet verbonden. Best eens kijken of je een virusscanner en firewall op je pc hebt staan dus.
Ik had ook eerst het vermoeden van een virus maar heb heel de PC gescand zonder enig resultaat.
Bij mijn weten is mijn PC clean. Haal steeds de laatste updates binnen van mijn firewall/anti-virus en ook Microsoft updates worden steeds geïnstalleerd.
Heb ook malware/rootkit (ed meer) bescherming, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt (maar zeg nooit nooit natuurlijk )
Ik heb zelfs een systeem back-up van ergens in oktober teruggezet, maar de megabites blijven erdoor vliegen...
Zoals gezegd werk ik niet met wireless, dus het probleem van een "zwak wachtwoord" is sowieso uitgesloten.
Misschien dan toch maar een clean installatie doen (alhoewel ik daar tegenop zie...)
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Installeer eens NetLimiter, dan kan je je traffiek in de gaten houden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Hetzelfde probleem hier. Thuis weliswaar met 3 computers, maar ik ben de enige die iets doet op de zijne. Wij kampen met een gemiddelde van 2/3 GB dagelijks terwijl ik veruit niks download? Wat is een clean installatie die je vermeldde in je laatste post, williamjr007?
-
- Member
Bedankt voor de tip!honda4life schreef:Installeer eens NetLimiter, dan kan je je traffiek in de gaten houden
Net geïnstalleerd. Benieuwd welke waarden het gaat geven.
@ Barver : met een "clean installatie" bedoel ik dat ik mijn harde shijf eens helemaal formateer en van scratch een 'verse' windows Xp (in mijn geval dan) installatie doe. 't probleem is dat je dus al je software opnieuw moet gaan installeren en daar kruipt dan weer wel wat tijd in.
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb VDSL2 speedconnect plus en de Telenet speedtest ging altijd voluit ! Alsook speedtest.net.
Nu sinds ik een vast ip heb via Dommel en ik ben overgezet op een ander netwerk bij Belgacom loopt de speedtest van Telenet nooit meer goed ! En speedtest.net gaat altijd voluit. Ook gaan er random zeer veel downloads traag sinds ik een vast ip heb via Dommel. Zeer raar !
Nu sinds ik een vast ip heb via Dommel en ik ben overgezet op een ander netwerk bij Belgacom loopt de speedtest van Telenet nooit meer goed ! En speedtest.net gaat altijd voluit. Ook gaan er random zeer veel downloads traag sinds ik een vast ip heb via Dommel. Zeer raar !
-
- Member
Ter verduidelijking : ik heb het niet over de Telenet speedtest maar over de Telemeter, waar je je dagelijks verbruik kan consulteren.pm schreef:Ik heb VDSL2 speedconnect plus en de Telenet speedtest ging altijd voluit ! Alsook speedtest.net.
ik ontving deze week een bericht dat mijn volume bijna volledig opgenomen is.
Nochtans wordt er weinig of niet gedownload . Volgens het overzicht zou ik elke dag +- 5.5GB verbruiken ???
Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
Telefonisch wilden men mij niet helpen. Ik moest een formulier invullen. Ik wacht o peen antwoord maar ondertussen zal ik binnen een paar dagen de snelheid vertraagd worden ...
Philippe
info aapstaartje dierckx dot net
Nochtans wordt er weinig of niet gedownload . Volgens het overzicht zou ik elke dag +- 5.5GB verbruiken ???
Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
Telefonisch wilden men mij niet helpen. Ik moest een formulier invullen. Ik wacht o peen antwoord maar ondertussen zal ik binnen een paar dagen de snelheid vertraagd worden ...
Philippe
info aapstaartje dierckx dot net
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Upload telt ook mee hé. Als je slechts 500MB downloadt maar 5000MB uploadt zal dat ook 5,5GB tekenen op de meter.phdc schreef:ik ontving deze week een bericht dat mijn volume bijna volledig opgenomen is.
Te nemen acties:
1/ kijken of er geen P2P-programma's op de achtergrond lopen.
2/ als je draadloos werkt: je router beveiligen, of herbeveiligen.
Je vebruik kan niet 0 zijn, dat wil zeggen dat je pc de ganse maand zou afgelegen hebben.phdc schreef:Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
De Telemeter is betrouwbaar. Die kan er eventueel enkele MB's naast zitten maar als de meter er GB's naastzit ligt het aan de klantzijde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
phdc is niet de enige waarbij de historiek van de vorige twee maanden op 0MB staat in de Telemeter.xayana schreef:Je vebruik kan niet 0 zijn, dat wil zeggen dat je pc de ganse maand zou afgelegen hebben.phdc schreef:Als je de historiek bekijkt van de vorige 2 maanden is het verbuik 0 !!
De Telemeter is betrouwbaar. Die kan er eventueel enkele MB's naast zitten maar als de meter er GB's naastzit ligt het aan de klantzijde.
Bij onderstaand account heb ik helaas buiten de Telemeter geen aparte gegevens over het volume gebruik.
Maar uiteraard is er wel data trafiek geweest tijdens de vorige aanrekeningsperiodes. En zeer zeker meer dan enkele gigabytes.
Doch lijkt me ook het huidige volume gebruik, weergegeven in de Telemeter tijdens de actuele aanrekeningsperiode, aan de lage kant te liggen....
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
De telemeter zal enkel illegale downloads meten, proficiat he mannen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Jama, eternum. phdc klaagt over OVERMATIG verbruik (5,5GB per dag).
Er kan evengoed iets mis zijn met dat account waarover jij praat, en ik vermoed dat die persoon ook geen enkele reden tot klagen heeft, hoe stom zou die wel niet zijn? ALS de meter werkt is die betrouwbaar en is een verbruik van 0MB per maand niet mogelijk.
Er kan evengoed iets mis zijn met dat account waarover jij praat, en ik vermoed dat die persoon ook geen enkele reden tot klagen heeft, hoe stom zou die wel niet zijn? ALS de meter werkt is die betrouwbaar en is een verbruik van 0MB per maand niet mogelijk.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Normaal zie je op de telemeter ook de overhead, wat toch ook paar tiental mb/dag is toch?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Werk je er niet mee, of heb je er (een wireless router) geen ?williamjr007 schreef:Zoals gezegd werk ik niet met wireless, dus het probleem van een "zwak wachtwoord" is sowieso uitgesloten.
Ik zou eerst eens kijken met tools zoals bv NetLimiter voor je dergelijke stap zet (vraagt inderdaad veel werk).williamjr007 schreef:Misschien dan toch maar een clean installatie doen (alhoewel ik daar tegenop zie...)