ADSL2(+) of VDSL? Beschikbaarheid.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kojtl1000
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2010, 17:22

Hallo,

Ik ben al jaren Skynet klant en heb sindsdien ook een USR wireless ADSL modem. Ik heb hier verder eigenlijk nooit bij stilgestaan. Maar nu is deze modem stuk en heb ik van een collega een andere ADSL2+ modem ter vervanging gekregen.
Wanneer ik deze nu automatisch het signaal laat detecteren geeft deze niet aan dat de lijn ADSL2 is. Ook niet trouwens bij manuele configuratie. Ik heb dus blijkbaar nog een gewone ADSL connectie.
Is er ergens een site waar ik via nijn adres kan nagaan welk type ADSL/VDSL er beschikbaar is op mijn lijn?
En indien ADSL/VDSL beschikbaar is, moet ik dan een bepaalde procedure volgen bij Belgacom om deze te activeren?

Alvast bedankt.

Koen
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

http://www.belgacomtv.be/#request=home

u klik op beschikbaarheid en u vult in

ik geloof
2 tvs adsl2+
2tv en hd kwaliteit vdsl
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
kojtl1000
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2010, 17:22

proximusboy schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=home

ik geloof
2 tvs adsl2+
2tv en hd kwaliteit vdsl
1 TV en geen HD. Betekent dit gewoon ADSL of ADSL2?
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

ja
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

kojtl1000 schreef:
proximusboy schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=home

ik geloof
2 tvs adsl2+
2tv en hd kwaliteit vdsl
1 TV en geen HD. Betekent dit gewoon ADSL of ADSL2?
Dat betekent ADSL2+ want Belgacom TV kan met ADSL2+, VDSL en VDSL2 werken maar niet met ADSL (of SDSL om compleet te zijn).
reis
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 maa 2005, 17:32

ik ben ook al jaren klant bij belgacom

nu met verhoging van snelheid blijft mijn snelheid steken bij 4.6 megabits heb ADSL GO en router van linsys WAG354G model
heb ook nagezien voor beschikbaarheid van belgacom tv en er stond

belgacom tv ja
aantal tvs 2
HD ja

wat moet ik doen voor optimale gebruik moet ik nieuwe router kopen of telefoneren voor het activatie of moet ik soms mijn router configureren denk niet
dat het zal helpen mijn huidige router is te oud voor deze technologie

bbox wil ik niet slechte toestel heb ervaring bij vrienden
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Voor VDSL2 kan je enkel een Bbox 2 of een Sagen 3464 gebruiken (die in weze intern hetzelfde is).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

quistnix schreef:
kojtl1000 schreef:
proximusboy schreef:http://www.belgacomtv.be/#request=home

ik geloof
2 tvs adsl2+
2tv en hd kwaliteit vdsl
1 TV en geen HD. Betekent dit gewoon ADSL of ADSL2?
Dat betekent ADSL2+ want Belgacom TV kan met ADSL2+, VDSL en VDSL2 werken maar niet met ADSL (of SDSL om compleet te zijn).
1 TV geen HD
Nope dat is gewone adsl1 _ (zoals hier, heb de test ook nog eens gedaan en weet dat hier geen Adsl2+ en geen Vdsl2 beschikbaar!)
daarom ben ik iets meer dan een jaar geleden overgestapt naar telenet omdat hier enkel gewone adsl aanwezig is
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

reis schreef:ik ben ook al jaren klant bij belgacom

nu met verhoging van snelheid blijft mijn snelheid steken bij 4.6 megabits heb ADSL GO en router van linsys WAG354G model
heb ook nagezien voor beschikbaarheid van belgacom tv en er stond

belgacom tv ja
aantal tvs 2
HD ja

wat moet ik doen voor optimale gebruik moet ik nieuwe router kopen of telefoneren voor het activatie of moet ik soms mijn router configureren denk niet
dat het zal helpen mijn huidige router is te oud voor deze technologie

bbox wil ik niet slechte toestel heb ervaring bij vrienden
U kunt contact opnemen met een van onze verkooppunten. Die kunnen samen met u bekijken via welke modem u vandaag surft en u eventueel een upgrade voorstellen.

Neem contact op met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of uw lijn kan worden opgewaardeerd naar de VDSL2-technologie. Voor een vaste kostprijs van € 50 (gratis op aanvraag van de klant in het kader van de verbetering van onze internetproducten) ontvangt u een nieuwe B-Box 2-modem met installatiekit.

VDSL2 is blijkbaar bij jou beschikbaar, dus je kan opwaarderen naar VDSL2.... maar je wil die B-Box 2-modem blijkbaar niet. wel een probleem want als je zelf een VDSL2 modem moet aankopen zijn die duur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Patje schreef:Nope dat is gewone adsl1 _ (zoals hier, heb de test ook nog eens gedaan en weet dat hier geen Adsl2+ en geen Vdsl2 beschikbaar!)
daarom ben ik iets meer dan een jaar geleden overgestapt naar telenet omdat hier enkel gewone adsl aanwezig is
Ach ja, dat kan natuurlijk, op voorwaarde dat je geen Belgacom TV hebt. Ik ging er van uit dat dit wel het geval was, sorry.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

xenne schreef: VDSL2 is blijkbaar bij jou beschikbaar, dus je kan opwaarderen naar VDSL2.... maar je wil die B-Box 2-modem blijkbaar niet. wel een probleem want als je zelf een VDSL2 modem moet aankopen zijn die duur
Belgacom laat officeel alleen de bbox2 toe (dat is een Sagem f@st 3464), en zolang je de wifi niet gebruikt is ie stabiel genoeg :)
calculon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 maa 2010, 23:34

Allereerst: de beschikbaarheidstool vertelt me hier dat ik 1 tv kan aansluiten (geen HD).

- 4 maanden geleden had ik adsl (een stabiele 4.6mbit)
- door een of andere promo krijgen we gratis belgacomtv. Door redelijk wat f*** aan belgacom kant zitten we een week zonder internet (en dus ook geen tv). We waren de boel grondig beu waardoor het al na die eerste week reeds niet meer hoefde en we de decoder en modem hebben teruggestuurd. Nog een week later, na het fixen van de aansluitingen in de straat, zit ik blijkbaar op adsl2+. Hoera, rond de 10mbit!
- begin maart een upgrade naar belgacom intense (tijdig aangevraagd, helaas weer de mist in gegaan omdat een bc medewerker het niet of verkeerd heeft ingevoerd). Wat merk ik vandaag? Teruggezet op adsl en terug naar 4.6mbit ...

Ik kan ondertussen boeken vullen met mijn "avonturen" met belgacom van de afgelopen 10-15j. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt (zelfs niet in de begindagen van adsl) dat iets van de eerste keer correct opgeleverd werd!


Het wordt weer een fijne belevenis maandag in de belgacom winkel ...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En toch is dit een verhaal dat maar 1 op de 100 meemaakt. Ikzelf ben op een bepaald moment naar de teleboetiek gegaan om Belgacom TV en iTalk aan te vragen. Ik kreeg de BBOX2 modem in de teleboetiek en toen ik die aansloot met het DIY principe was ik verbaasd dat ALLES, maar dan ook echt ALLES, correct geconfigureerd was. Belgacom TV werkte onmiddellijk, VOIP/I-Talk werkte onmiddellijk, Internet werkte onmiddellijk. En ik moest niets, maar dan ook niets manueel configureren. Het toppunt van klantvriendelijkheid !!
calculon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 maa 2010, 23:34

Wel, ik hoop werkelijk dat jouw ervaring diegene is die de meeste mensen meemaken. :-)
Het zou anders maar zeer triestig zijn.
calculon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 maa 2010, 23:34

Vandaag eens langsgeweest in een belgacomwinkel. Vriendelijke dame, deed zeker haar best om me te helpen.

Uitleg gedaan dat ik teruggezet ben van adsl2+ naar adsl sinds ik een intense abo heb. Ze controleert wat er mogelijk is op mijn lijn. Blijkbaar enkel adsl 4mbit. Ik leg uit dat ik sinds kort altijd syncte aan een veel hogere snelheid op adsl2+. Ze probeert adsl2+ te forceren, blijkbaar kan dit enkel bij een pro compact abo. Ze checkt met een technische contact, blijkbaar is echt enkel adsl mogelijk. Ik vermeld dat ik even belgacomtv gehad heb, maar door een hele hoop problemen is dat na enkele dagen terug opgezegd geweest. Ik informeer of ik adsl2+ kan nemen indien ik terug belgacomtv neem. Blijkt ook niet te kunnen.

Het gesprek eindigt met: "U betaalt nu iets voor wat u niet kan krijgen, we raden u aan om een lager abo te nemen. Er is vast iets in de straat veranderd waardoor adsl2+ niet meer mogelijk is." Het is correct van haar om te zeggen dat het abo nu wel wat van zijn voordelen verliest, maar dat er iets in de straat zou veranderd zijn lijkt me toch wel sterk ...

*zucht*
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En er is absoluut geen mogelijkheid van VDSL2? Spijtig dan wel.
Dat ze je omzetten naar een lager abonnement is allemaal goed en wel, maar je verliest ook wel aan datavolume. Als je van Intense komt en je gaat naar Comfort, dat is meer dan de riem strak aanspannen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

calculon schreef:Het gesprek eindigt met: "U betaalt nu iets voor wat u niet kan krijgen, we raden u aan om een lager abo te nemen.
Ze kon je moeilijk Telenet aanbevelen he :lol:
TypischBelgisch
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 maa 2010, 12:45

Vorige week ook (nog) eens binnengestapt in een Belgacom-winkel.
Herhaaldelijk werd me in het verleden gezegd, "waarschijnlijk volgend jaar/tegen het jaareinde/tegen de zomer" kan u VDSL nemen.
Nu dus opnieuw geinformeerd: "nee, meneer, nog niet beschikbaar"
Ik vraag, denkende dat Belgacom professioneel bezig is en dus wellicht duidelijk planmatig werkt, voor wanneer de VDSL-uitrol van mijn gemeente dan wel gepland is.
"Ho meneer, maar dat weten wij niet hoor..." Zeer informatief naar de klant toe, zoveel is duidelijk.
Dat van dat professionalisme zal weer net teveel van het goede zijn zeker ...
Maar eind goed, al goed : ze konden me wel verzekeren dat "tegen 2015 alles in orde zou zijn" . Je kan niet geloven hoe blij ik daar mee was !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Amai, dat gij content zijt met "binnen een jaar of vijf". In die 5 jaar kan er al zoveel veranderen, ook op het vlak van internet.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat zal wel sarcastisch bedoeld zijn neem ik aan (al is het maar aan de username te zien).
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

TypischBelgisch schreef:Vorige week ook (nog) eens binnengestapt in een Belgacom-winkel.
Herhaaldelijk werd me in het verleden gezegd, "waarschijnlijk volgend jaar/tegen het jaareinde/tegen de zomer" kan u VDSL nemen.
Nu dus opnieuw geinformeerd: "nee, meneer, nog niet beschikbaar"
Ik vraag, denkende dat Belgacom professioneel bezig is en dus wellicht duidelijk planmatig werkt, voor wanneer de VDSL-uitrol van mijn gemeente dan wel gepland is.
"Ho meneer, maar dat weten wij niet hoor..." Zeer informatief naar de klant toe, zoveel is duidelijk.
Dat van dat professionalisme zal weer net teveel van het goede zijn zeker ...
Maar eind goed, al goed : ze konden me wel verzekeren dat "tegen 2015 alles in orde zou zijn" . Je kan niet geloven hoe blij ik daar mee was !
het klopt inderdaad dat de mensen in de verkoop geen zicht op de planning van de uitrol van vdsl2 hebben.
dit hoeft ook niet.
het is aan de klant om regelmatig te informeren of het beschikbaar is of niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
TypischBelgisch
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 maa 2010, 12:45

het klopt inderdaad dat de mensen in de verkoop geen zicht op de planning van de uitrol van vdsl2 hebben.
dit hoeft ook niet.
het is aan de klant om regelmatig te informeren of het beschikbaar is of niet.
Voila, als dat geen service is voor de klant van Belgacom; ik hoef alleen maar, tussen nu en 2015, om de paar maanden te informeren of het beschikbaar is of niet .
En dat informeren bij Belgacom is zelfs helemaal gratis, dat is ook meegenomen !
Als je als consument een product of service wil bestellen, dan kan je toch niet verlangen dat men je gaat zeggen wanneer dat product of die service beschikbaar zal zijn ! Dat zou echt wel te veel gevraagd zijn hé.
Die overdreven veeleisendheid van sommige consumenten toch !
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die roll-outs worden gepland aan de hand van de vraag die ernaar is.
Degene waar er veel interesse is worden eerst in orde gebracht, dus informeren ernaar helpt.

Vaste planning is er dus ook niet, daarom kunnen ze je niet informeren.
san
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jul 2007, 14:47

Ik heb net hetzelfde probleem.

Gelukkig weet ik nu dat in 2015 alles in orde gaat zijn.

Tijd om een andere provider te zoeken denk ik.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Devilzown schreef:Die roll-outs worden gepland aan de hand van de vraag die ernaar is.
Degene waar er veel interesse is worden eerst in orde gebracht, dus informeren ernaar helpt.

Vaste planning is er dus ook niet, daarom kunnen ze je niet informeren.
en als zo goed als alles uitgerold is? zoals hier....in welke periode kan ik dan de activatie van vdsl verwachten? enkele maanden een jaar?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Vandaag eens gaan horen in het o zo onvriendelijke belgacom center hier :s

Wat ik te horen kreeg is dat ze normaal dit jaar verwachten overal VDSL te hebben, maar dat het er vooral van afhangt of ze van de gemeente mogen breken in de straat.
Komaan zeg, 'k woon op 500m wegenafstand van het centrum van een dorp, maar beter dan 4,6 mbit is niet mogelijk hoor :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is natuurlijk wel zo. Als ze geen toestemming van de stad krijgen om de straat open te leggen, kunnen ze niet beginnen aan hun uitbreidingen.
Goofy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:21
Bedankt: 1 keer

Bij mij is VDSL ook niet mogelijk in mijn straat.
In de 2 aanpalmende en 2 parallelle straten daarentegen wel..

En ivm 'informeren helpt': De dame in kwestie in de winkel heeft gewoon op dezelfde website gekeken als waar wij kijken (voor de tv verbindingen). Nergens iets anders genoteerd.. Dus in hoeverre informeren helpt?
Misschien moet ik dan maar continu op die website adressen uit m'n straat ingeven :twisted:

Ze zeiden wel dat ze iedereen in de straat (die wss bij belgacom zit) informeren wanneer het beschikbaar zou zijn.

Nuja, hopelijk is er tegen dat 't hier beschikbaar is, 'n deftige router bij ingesloten :wink:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Het is altijd de bedoeling geweest dat iedereen na het verlof vdsl zou hebben.
Dus kan ik wel ergens die verkoper volgen als hij zegt tegen het einde van het jaar heeft iedereen vdsl.
Dit zou ik als verkoper ook zeggen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wat een lachertje, zal nog enkele jaren duren vooraleer er bij iedereen Vdsl beschikbaar is.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:Het is altijd de bedoeling geweest dat iedereen na het verlof vdsl zou hebben.
Dus kan ik wel ergens die verkoper volgen als hij zegt tegen het einde van het jaar heeft iedereen vdsl.
Dit zou ik als verkoper ook zeggen.
Iedereen? Dat zie ik niet gebeuren hoor. Na het verlof is voor mij trouwens tot aan het verlof van volgend jaar. En dan nog... 100% is wel heel erg veel.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”