VDSL2 - installatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
buffalo
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2010, 11:32

Dag iedereen

Ik heb een vraag over de aansluiting van vdsl2. Dit is de situatie: de kabel van belgacom komt het huis binnen en is bevesgtigd in een 5-polige opbouwdoos (kabels lopen over muur). Op die opbouwdoos zit een 5-polige stekker met een erin 'gesmolten' draad (dus kan die niet verangen) die 30-40m verder loopt naar het bureau. Dus die kabel is gewoon een verlengdraad. Ik heb ook maar 1 aansluitpunt. Dus volgens de handleiding moet ik de ntp (6-polige opbouwdoos) niet installeren. Wat ik heb gedaan is in het stopcontact van het bureau de 5-6-adapter gestoken met daarop de vdsl-splitter.
Vanuit de splitter kabel gelegd naar modem. En onderaan de 5-6-adapter nog een faxtoestel aangesloten. In feite wil ik nog een gewoon telefoontoestel aansluiten ook maar die heeft geen rj11 stekkertje, maar da's niet zo'n probleem.
Het probleem is dat ik ongelofelijk lage downstream heb (738kbps). Vdsl wordt vrijdag pas geactiveerd, maar ik denk dat de installatie niet goed gedaan is.
En ik hoor veel mensen spreken van een brief die ze krijgen met inloggegevens, wanneer krijg je die?
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

die brief krijg je x aantal dagen na je aanvraag (bij mij nen dikke week later)
je connectie ziet er goed uit, vergeet wel niet dat je vdsl zal hebben en de adsl waardes niet zo veel zeggen momenteel (ik veronderstel dat je synct op adsl momenteel)?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

buffalo schreef:En ik hoor veel mensen spreken van een brief die ze krijgen met inloggegevens, wanneer krijg je die?
ik heb die ontvangen 2 dagen na m'n bestelling
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
buffalo
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2010, 11:32

Ja, momenteel synct de modem nog op adsl. Ik was gewoon ongerust over de lengte van de verlengkabel, misschien zorgt dat voor veel verlies... En ook over het contactpunt. Maar goed, ik wacht vrijdag wel af :-). Bedankt
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Als hij synct op adsl waarom heeft hij dan zulke lage waarden? Ik had een adsl-go en met de bbox2 heb ik van 3/3 tot 17/3 nog op m'n oude adsl gedraaid .. 4600+ Kbps dl .. wat mis ik? of zetten ze de nieuwe gebruikers op het allerlaagste adsl pitje? :roll:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hij zit misschien ver van de centrale?

de vraag is, zat hij al op adsl? want dat is me niet echt duidelijk - en zo ja, welk profiel haalde hij voor aan die bekabeling is beginnen prutsen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
buffalo
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2010, 11:32

Ja ik zat al op adsl ervoor. De waarden voor de installatie waren dezelfde, heel traag dus. Daarom dat we vdsl willen, misschien dat dat iets oplevert.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”