Wat is jouw bankkeuze? - poll

Wat is jouw bankkeuze?

Grootbank (Fortis, KBC, Axa, ...)
37
39%
Kleinere bank (Argenta, Deutsche bank, Rabobank, ...)
32
33%
Combinatie van beide?
27
28%

Totaal aantal stemmen: 96
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Waar gaat jouw keuze naar uit?

Grootbank (Fortis, KBC, ING, Dexia)
Kleinere bank (Argenta, Deutsche bank, Rabobank, ...)
Combinatie van beide?

En belangrijker: waarom? ;)

Het gaat hier enkel over privé-zaken, niet voor bedrijven AUB.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik heb gestemd op een combinatie van beide. Ik ben zelf klant bij zowel Axa als Argenta en vind beide toch wel hun voordelen te hebben. Bij Axa vind ik voornamelijk hun PC banking best performant, terwijl Argenta heel transparant is.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kleinbank. Je krijgt meestal betere rentes, je moet niet betalen om aan je eigen(!) geld te kunnen, kaarten (visa/mastercard/bancontact) zijn veelal gratis. Geld afhalen op andere automaten kost je (meestal) ook niks.

Ik moet de voordelen van een grootbank nog ontdekken...

(ik zit bij 4 banken waaronder een grootbank, dus ja, ik weet waarover ik spreek)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

KBC all the way.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Er zijn slechts 4 grootbanken in BE

BNP Paribas
KBC
Dexia
ING

(axa is geen grootbank)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

KBC. Voor mijn persoonlijke situtatie met voorsprong de meest interessante bank.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb nog niet gestemd.

- Mijn persoonlijke rekening zit bij Fintro, maar dat hoort wel bij de Fortis Bank, al kan ik aan een loket in de Fortis Bank niets doen, maar wel aan de automaten extra dingen.
- Ik heb ook een persoonlijke rekening bij ING, maar die gebruik ik eigelijk, maar ze kost ook niets, dus ik heb ze nog niet opgezegd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Alles overgebracht van Fortis naar Argenta (6-tal jaar terug)
Reden: kosten.
Lopende rekeningen bij Fortis opgezegd.
Spaarboekjes blijven bestaan als slapende rekeningen (met ene klein bedrag)
Tevreden klant bij Argenta.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb voor grootbank gestemd, KBC. Ik wil vooral via het web werken en vind het belangrijk dat overschrijvingen meteen gebeuren (en niet 3 dagen, gelijk bij KBC).
ik heb ook een gruwelijke hekel aan Thaler, het (web)bankingsysteem van Callataÿ & Wouters dat Argenta, Bank van de Post en vast nog andere banken gebruiken. Ge kunt daar veel te weinig mee naar mijn goesting :(.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:ik heb ook een gruwelijke hekel aan Thaler, het (web)bankingsysteem van Callataÿ & Wouters dat Argenta, Bank van de Post en vast nog andere banken gebruiken. Ge kunt daar veel te weinig mee naar mijn goesting :(.
Niet dat het een modern stukje software is... maar het doet wat het moet doen.

Sinds kort gebeuren overschrijvingen bij Argenta trouwens ook real-time.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Al sinds mijn jeugd bij fortis, nooit geen klagen gehad
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Astralon schreef:KBC. Voor mijn persoonlijke situtatie met voorsprong de meest interessante bank.
Leg dat is wat meer uit als je kan.
Ik heb enkel mijn lening en daaraan verplichte (goedkoopste) zichtrekening bij KBC
Voor al de rest zijn ze mij veel te duur ... (en te goedkoop met hun rente :roll: )

Heb verder nog Deutsche Bank, Keytrade en Argenta
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik zit sinds dit jaar ook bij een combinatie: Deutsche Bank is en blijft de hoofdbank, aangezien ik erg tevreden ben van de (gelimiteerde) service aldaar en het gratis is, simpel. Ook bij Keytrade heb ik een account en de redenen zijn dezelfde. Fortis is er dit jaar bijgekomen omwille van een (aanzienlijke :D ) lening aan interessante voorwaarden. Fortis vliegt volgend jaar de deur terug uit, aangezien er niets in de akte staat... ;)
ooh. shiny.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef:
Astralon schreef:KBC. Voor mijn persoonlijke situtatie met voorsprong de meest interessante bank.
Leg dat is wat meer uit als je kan.
Ik heb enkel mijn lening en daaraan verplichte (goedkoopste) zichtrekening bij KBC
Voor al de rest zijn ze mij veel te duur ... (en te goedkoop met hun rente :roll: )

Heb verder nog Deutsche Bank, Keytrade en Argenta
'k weet niet of dit in een paar regels te beschrijven is maar ik wil het toch proberen:

1. Ik heb eigenaar van een paar bedrijven dus de situatie verschilt sowieso al van een particulier.
Ik betaal (relatief) veel voor mijn zichtrekening (ik denk meer dan 100 eur/jaar) maar het aantal geleverde diensten gebruik ik dan ook allemaal en die 100 eur verdien ik in veelvoud terug door bijvoorbeeld het advies dat ik krijg of door de kwaliteit van hun local/online software.
2. Hun software (lokaal + internet) behoort imho tot de beste die er is.
3. Mijn hypotheek is al lang afgelost en dat betekent dat ik geen "vragende partij" meer ben.
M.a.w. KBC moet inspanningen leveren om mij als klant te houden.
Dat betekent betere rentes voor zowel leniningen als op spaarproducten !
4. KBC heeft het grootste aantal beleggingsfondsen van alle banken. Voor mij zeer belangrijk.
5. Het gratis advies dat je soms krijgt kan je vaak heel veel geld besparen.
Mijn vader is klant bij Argenta en toen hij een aantal aandelenfonsen wou kopen bij KBC hebben ze hem gewezen op een aantal zaken i.v.m. erfenisrecht en dat heeft hem ongeveer 1500 eur opgeleverd. Mag ik opmerken dat KBC hem toen alleen een spaarrekening (zonder kosten) heeft aangeboden met de bedoeling om de opbrengsten van de aandelenfondsen te kunnen uitbetalen.
6. De rente op spaarrekeningen is bij KBC niet goed maar ze hebben een aantal andere mooie producten :wink:.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik heb de post aangepast (opsomming grootbanken) maar kan dit niet doen met de poll, anders gaan de huidige resultaten verloren.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

meon schreef:Ik heb voor grootbank gestemd, KBC. Ik wil vooral via het web werken en vind het belangrijk dat overschrijvingen meteen gebeuren (en niet 3 dagen, gelijk bij KBC).
ik heb ook een gruwelijke hekel aan Thaler, het (web)bankingsysteem van Callataÿ & Wouters dat Argenta, Bank van de Post en vast nog andere banken gebruiken. Ge kunt daar veel te weinig mee naar mijn goesting :(.
In de eerste zin spreek je jezelf een beetje tegen... bedoel je '3 dagen, gelijk bij Argenta'? Dit is ondertussen veranderd, overschrijvingen gebeuren onmiddellijk.

Jan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dat zo? Straks dan eens testen :).
Ik bedoelde dus: KBC = Realtime, Argenta is wettelijke 3 dagen.

Was vooral vervelend bij overschrijvingen tussen eigen rekeningen. Lopende rekening aanzuiveren om betalingen te doen kon op die manier heel lang uitlopen...
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Heb juist een slecht ervaring achter de rug met Argenta,

Mijn kaart was kapot, ik denk geen probleem ik breng die binnen en stap onmiddellijk buiten met een vervangkaart.
Blijkbaar bestaat dat daar niet. Ik heb een week moeten wachten tot ze nieuwe hebben opgestuurd.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

meon schreef:Is dat zo? Straks dan eens testen :).
Ik bedoelde dus: KBC = Realtime, Argenta is wettelijke 3 dagen.

Was vooral vervelend bij overschrijvingen tussen eigen rekeningen. Lopende rekening aanzuiveren om betalingen te doen kon op die manier heel lang uitlopen...
Vanaf 1 april moet het op dezelfde dag als de twee rekeningen bij eenzelfde bank zijn, en na 1 bankwerkdag als de twee rekeningen bij een andere Belgische bank zijn.
Bron: hbvl
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

rowan schreef:Heb juist een slecht ervaring achter de rug met Argenta,

Mijn kaart was kapot, ik denk geen probleem ik breng die binnen en stap onmiddellijk buiten met een vervangkaart.
Blijkbaar bestaat dat daar niet. Ik heb een week moeten wachten tot ze nieuwe hebben opgestuurd.
Is dat niet bij alle banken zo? Ik dacht dat ze die kaarten op een centrale plek aanmaakten en dan verstuurden naar de banken, waarna je een bericht kreeg dat je je kaart kon komen ophalen...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Maglor schreef:

Is dat niet bij alle banken zo? Ik dacht dat ze die kaarten op een centrale plek aanmaakten en dan verstuurden naar de banken, waarna je een bericht kreeg dat je je kaart kon komen ophalen...
Er bestaat zoiets als een tijdelijk kaart. Als je een oude binnendoet, dan krijg je een tijdelijke kaart en uw nieuwe kaart wordt met de post binnen enkele dagen bezorgd.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Tja, bij een grootbank krijg je dadelijk (gratis) een nieuwe; voeg maar toe aan het lijstje van Astralon :wink:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De mensen die hier voor de 'grootbank' kiezen, hebben deze wel ervaring met een 'kleine' bank of passen deze perfect in het profiel van de modale gemakzuchtige Belg ?

Ik ben een echte 'bankshopper' en heb een tiental verschillende gratis banken, geen enkele grootbank (was daar vroeger klant) en ik kan je verzekeren de 'kleine' banken er met kop en schouder bovenuit steken.

Ik stel met trouwens vragen bij de term 'grootbank'... Wie heeft er allemaal steun nodig gehad tijdens de crisis of ze bestonden vandaag niet meer ? Hoeveel 'kleine' banken zijn er in de problemen gekomen ? De 'grote' banken waren plots heel 'klein'...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Dfrog schreef:Tja, bij een grootbank krijg je dadelijk (gratis) een nieuwe; voeg maar toe aan het lijstje van Astralon :wink:
Dat klopt toch niet hoor !
Ik heb de voorbije jaren al 2 keer een nieuwe kaart gevraagd bij KBC. Telkens heb ik een weekje moeten wachten.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb in ieder geval ervaring met kleine banken.

Mag ik eens een testje doen...
Zet eens een vastrentend product tegenover dit product van KBC.
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~B ... /~-BZKJX8Y
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

driesve schreef:
Maglor schreef:

Er bestaat zoiets als een tijdelijk kaart. Als je een oude binnendoet, dan krijg je een tijdelijke kaart en uw nieuwe kaart wordt met de post binnen enkele dagen bezorgd.
Mijn fortis kaart is enkele jaren geleden ook eens kapot gegaan, ik ging binnen en 5min later had ik al een tijdelijke vervangkaart, en 2dagen later had ik al mijn definitieve. Maar nu bij Argenta een week zonder kaart gezeten. Ik kon dus geen geld meer afhalen, niet meer pc banking, niet meer betalen bankcontact
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Keytrade Bank all the way voor mij:
- gratis kaarten
- gratis rekeningen
- supersnelle overschrijvingen (real-time)
- zeer degelijke klantenservice (via e-mail reageren ze vliegensvlug)
- goede rentevoeten op zowel zicht- als spaarrekening
- ze geven je 0,05€ per verrichte transactie ('t is puur symbolisch maar ik krijg dus een euro per maand ipv da'k bij een grootbank er 3 per maand moest betalen)
- tot slot zijn ze een solide financieel bedrijf: ze zaten niet in de rommelkredieten zoals de "grootbanken" en maken grandioos veel winst. Daarnaast hebben ze met het landbouwkrediet ook een stevige aandeelhouder

Dus, zolang ik geen lening heb lopen blijf ik met alles bij Keytrade Bank zitten.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Ik heb in ieder geval ervaring met kleine banken.

Mag ik eens een testje doen...
Zet eens een vastrentend product tegenover dit product van KBC.
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~B ... /~-BZKJX8Y
Dit gaat over een product zonder enige kapitaalgarantie en zonder enige bescherming hé, zo moeilijk is het niet om betere rendementen te halen... Eender welke obligatie de laatste maanden uitgegeven doet beter dan dit.

Bv. Obligatie Atenor aan 6% bruto op 5 jaar.

Mijn favoriet is Keytrade op dit moment, zonder enige twijfel. Super snel en geweldige support !
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:Dit gaat over een product zonder enige kapitaalgarantie
eek?
VOiD schreef:zonder enige bescherming hé
Remember: Too Big Too Fail?

En als je geen vertrouwen hebt in je eigen bank dan moet je per definitie geen klant worden.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:De mensen die hier voor de 'grootbank' kiezen, hebben deze wel ervaring met een 'kleine' bank of passen deze perfect in het profiel van de modale gemakzuchtige Belg ?
De belg is nu eenmaal een gewoontedier. Ik zit al sinds mijn prille jeugd bij kbc en ben niet van plan om over te stappen.
Ik stel met trouwens vragen bij de term 'grootbank'... Wie heeft er allemaal steun nodig gehad tijdens de crisis of ze bestonden vandaag niet meer ? Hoeveel 'kleine' banken zijn er in de problemen gekomen ? De 'grote' banken waren plots heel 'klein'...
Door enkel op de thuismarkt te spelen ga je niet groot worden. De drie grote banken investeren massaal in het buitenland terwijl de andere dat niet doen. Dat ze de verkeerde investeringen hebben gemaakt, tjah. Ik zou zeggen "you gotta spend money to make money", maar dat is niet van toepassing in deze crisis. :-(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Waarom moet je enorm zijn als bank? Biedt voor de klant weinig voordelen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Door enkel op de thuismarkt te spelen ga je niet groot worden. De drie grote banken investeren massaal in het buitenland terwijl de andere dat niet doen. Dat ze de verkeerde investeringen hebben gemaakt, tjah. Ik zou zeggen "you gotta spend money to make money", maar dat is niet van toepassing in deze crisis. :-(
Waar denk je dat Deutsche Bank, Rabobank, Banco Monte Paschi, Keytrade, Credit Europe etc. investeren ? Allemaal in het buitenland dus dit argument slaagt op niks.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
VOiD schreef:Dit gaat over een product zonder enige kapitaalgarantie
eek?
Je link is toch duidelijk dacht ik ? Kan ik niet goed lezen of ben jij (al dan niet bewust) blind ?
VOiD schreef:zonder enige bescherming hé
Astralon schreef:Remember: Too Big Too Fail?

En als je geen vertrouwen hebt in je eigen bank dan moet je per definitie geen klant worden.
idd, daarom heb ik dus ook geen vertrouwen meer in de grootbanken die teren op de massa.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:
Waar denk je dat Deutsche Bank, Rabobank, Banco Monte Paschi, Keytrade, Credit Europe etc. investeren ? Allemaal in het buitenland dus dit argument slaagt op niks.
De banken die jij opsomt zijn allemaal buitenlandse banken die in belgie investeren (op keytrade na). Op hun thuismarkt zijn ze misschien een grootbank, maar in belgie hebben ze amper invloed.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Het is al eens aangehaald. Een grootbank heeft deftig opgeleid personeel en goede informaticasystemen.

Ben je niet bereid om hiervoor 30 euro per jaar voor te betalen? Tant pis.. Als je denkt nooit advies nodig te hebben, doe dan alles zelf. Maar... zit je ooit met een financieel probleem of vraagstuk, dan kan je lekker gaan bellen naar één of andere callcentermedewerker. Wat als je ooit een nalatenschap moet regelen via een internetbank of iets dergelijks? Veel succes! Goed fiscaal advies? Veel succes! Ergens bijven heef soms ook wel zijn reden.

Het is veel beter ergens volledig klant te zijn dan op 3 verschillende plaatsen halve klant.

Nog iets. De klanten van Deutsche Bank en Citybank, die waren goed af met de financiële crisis. Hoe lang hebben zij moeten procederen om tenslotte slechts een gedeelte van hun Lehmanbeleggingen terug te krijgen? Is dát dan wel het type bank waar sommigen mee samen wensen te werken? Denken sommigen dan dat grootbanken geen herverpakte beleggingen van Lehman hadden lopen? Toch wel, maar dit werd tenminste intern opgelost.

conclusie: je krijgt waarvoor je betaalt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:Het is al eens aangehaald. Een grootbank heeft deftig opgeleid personeel en goede informaticasystemen.

Ben je niet bereid om hiervoor 30 euro per jaar voor te betalen? Tant pis.. Als je denkt nooit advies nodig te hebben, doe dan alles zelf. Maar... zit je ooit met een financieel probleem of vraagstuk, dan kan je lekker gaan bellen naar één of andere callcentermedewerker. Wat als je ooit een nalatenschap moet regelen via een internetbank of iets dergelijks? Veel succes! Goed fiscaal advies? Veel succes! Ergens bijven heef soms ook wel zijn reden.

Het is veel beter ergens volledig klant te zijn dan op 3 verschillende plaatsen halve klant.

Nog iets. De klanten van Deutsche Bank en Citybank, die waren goed af met de financiële crisis. Hoe lang hebben zij moeten procederen om tenslotte slechts een gedeelte van hun Lehmanbeleggingen terug te krijgen? Is dát dan wel het type bank waar sommigen mee samen wensen te werken? Denken sommigen dan dat grootbanken geen herverpakte beleggingen van Lehman hadden lopen? Toch wel, maar dit werd tenminste intern opgelost.

conclusie: je krijgt waarvoor je betaalt.
Tja, als je belastingsgeld als interne oplossing ziet... Ik heb een veel betere service bij de 'kleine' banken dan bij de 'groot' banken waar ik verlof moet nemen om naar de bank te kunnen gaan. En 'volledige klant' zijn daar stel ik mij vragen bij. Uit ervaring blijkt dat velen betere tarieven voor leningen krijgen bij banken waarbij ze geen klant zijn omdat de 'huisbank' geen moeite doet om bestaande klanten een voordelig tarief te geven.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef: Tja, als je belastingsgeld als interne oplossing ziet... Ik heb een veel betere service bij de 'kleine' banken dan bij de 'groot' banken waar ik verlof moet nemen om naar de bank te kunnen gaan. En 'volledige klant' zijn daar stel ik mij vragen bij. Uit ervaring blijkt dat velen betere tarieven voor leningen krijgen bij banken waarbij ze geen klant zijn omdat de 'huisbank' geen moeite doet om bestaande klanten een voordelig tarief te geven.
Nu haal je twee zaken door elkaar. Belastingsgeld is van u en iedereen. Beleggingsgeld is in die gevallen definitief verloren door de klant.

Het belastingsgeld is trouwens geen kost, maar een lening aan de banken. De banken moeten op die lening ca 6à8% betalen. De overheid/wij verdienen hier dus aan. Niet te vergeten dat we jarenlang minder belasting hebben betaald, net door de opbrengst uit dividenden van de banken. Of die overheid in de toekomst nog in banken moet investeren, laat ik in het midden (cfr belgacomverhaal).

Over die woonkredieten. Uiteraard gaan andere banken proberen om een goedkoper tarief voor te stellen, anders loont het toch niet om over te schakelen? Met enig cliëntschap ga je in een normale situatie het beste tarief bij de huisbank (groot of klein) krijgen.
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben bij Dexia en ben ook van plan daar te blijven.

Ik heb er een goede hypotheek lopen (waar ik goed ben mee geholpen, met duidelijke en professionele hulp) tegen een betaalbare interestvoet (vast)
Ik ken de mensen van de bank, zij kennen mij.

Ik heb wel de indruk dat de service erg afhankelijk is van het kantoor waar je zit. Ik ben met de verhuis ook van filiaal veranderd, maar binnen 2 maanden terug gegaan naar het filiaal waar ik vroeger zat; Dat is misschien een beetje verder, maar daar word ik wel beter geholpen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Centea (maar aan het afbouwen), Keytrade bank (aan het opbouwen) & Puilaetco Dewaay
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
SBPer
Starter Plus
Starter Plus

Heb een combinatie van beide.

Argenta als klein bank. Voordeel is dat ze een gratis rekening hebben, verder doet het wat het doen moet.
Het nadeel vind ik hun internet banking. Alsof het nog in kinderschoenen staat vergeleken met andere banken die ik ken.

Als grootbank heb ik de ABN in Nederland.
Hier betaal je een bedrag per maand voor het gebruik van de passen etc. Dit is gewoon een verkapte vorm van abonnement alleen anders gepresenteerd.
Het voordeel vind ik hun internet banking. Dat is gewoon super en zooooooveeeeeeeeeeel moderner dan die van de argenta.

Wat jammer is, is dat je geen bankrekening nummer kan porteren naar een andere bank, zoals je wel kan met je telefoonnummer.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”