Grootbank (Fortis, KBC, ING, Dexia)
Kleinere bank (Argenta, Deutsche bank, Rabobank, ...)
Combinatie van beide?
En belangrijker: waarom?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het gaat hier enkel over privé-zaken, niet voor bedrijven AUB.
Niet dat het een modern stukje software is... maar het doet wat het moet doen.meon schreef:ik heb ook een gruwelijke hekel aan Thaler, het (web)bankingsysteem van Callataÿ & Wouters dat Argenta, Bank van de Post en vast nog andere banken gebruiken. Ge kunt daar veel te weinig mee naar mijn goesting.
Leg dat is wat meer uit als je kan.Astralon schreef:KBC. Voor mijn persoonlijke situtatie met voorsprong de meest interessante bank.
'k weet niet of dit in een paar regels te beschrijven is maar ik wil het toch proberen:duizend schreef:Leg dat is wat meer uit als je kan.Astralon schreef:KBC. Voor mijn persoonlijke situtatie met voorsprong de meest interessante bank.
Ik heb enkel mijn lening en daaraan verplichte (goedkoopste) zichtrekening bij KBC
Voor al de rest zijn ze mij veel te duur ... (en te goedkoop met hun rente)
Heb verder nog Deutsche Bank, Keytrade en Argenta
In de eerste zin spreek je jezelf een beetje tegen... bedoel je '3 dagen, gelijk bij Argenta'? Dit is ondertussen veranderd, overschrijvingen gebeuren onmiddellijk.meon schreef:Ik heb voor grootbank gestemd, KBC. Ik wil vooral via het web werken en vind het belangrijk dat overschrijvingen meteen gebeuren (en niet 3 dagen, gelijk bij KBC).
ik heb ook een gruwelijke hekel aan Thaler, het (web)bankingsysteem van Callataÿ & Wouters dat Argenta, Bank van de Post en vast nog andere banken gebruiken. Ge kunt daar veel te weinig mee naar mijn goesting.
Vanaf 1 april moet het op dezelfde dag als de twee rekeningen bij eenzelfde bank zijn, en na 1 bankwerkdag als de twee rekeningen bij een andere Belgische bank zijn.meon schreef:Is dat zo? Straks dan eens testen.
Ik bedoelde dus: KBC = Realtime, Argenta is wettelijke 3 dagen.
Was vooral vervelend bij overschrijvingen tussen eigen rekeningen. Lopende rekening aanzuiveren om betalingen te doen kon op die manier heel lang uitlopen...
Is dat niet bij alle banken zo? Ik dacht dat ze die kaarten op een centrale plek aanmaakten en dan verstuurden naar de banken, waarna je een bericht kreeg dat je je kaart kon komen ophalen...rowan schreef:Heb juist een slecht ervaring achter de rug met Argenta,
Mijn kaart was kapot, ik denk geen probleem ik breng die binnen en stap onmiddellijk buiten met een vervangkaart.
Blijkbaar bestaat dat daar niet. Ik heb een week moeten wachten tot ze nieuwe hebben opgestuurd.
Er bestaat zoiets als een tijdelijk kaart. Als je een oude binnendoet, dan krijg je een tijdelijke kaart en uw nieuwe kaart wordt met de post binnen enkele dagen bezorgd.Maglor schreef:Is dat niet bij alle banken zo? Ik dacht dat ze die kaarten op een centrale plek aanmaakten en dan verstuurden naar de banken, waarna je een bericht kreeg dat je je kaart kon komen ophalen...rowan schreef:Heb juist een slecht ervaring achter de rug met Argenta,
Mijn kaart was kapot, ik denk geen probleem ik breng die binnen en stap onmiddellijk buiten met een vervangkaart.
Blijkbaar bestaat dat daar niet. Ik heb een week moeten wachten tot ze nieuwe hebben opgestuurd.
Tja, bij een grootbank krijg je dadelijk (gratis) een nieuwe; voeg maar toe aan het lijstje van Astralonrowan schreef:Heb juist een slecht ervaring achter de rug met Argenta,
Dat klopt toch niet hoor !Dfrog schreef:Tja, bij een grootbank krijg je dadelijk (gratis) een nieuwe; voeg maar toe aan het lijstje van Astralon
Mijn fortis kaart is enkele jaren geleden ook eens kapot gegaan, ik ging binnen en 5min later had ik al een tijdelijke vervangkaart, en 2dagen later had ik al mijn definitieve. Maar nu bij Argenta een week zonder kaart gezeten. Ik kon dus geen geld meer afhalen, niet meer pc banking, niet meer betalen bankcontactdriesve schreef:Er bestaat zoiets als een tijdelijk kaart. Als je een oude binnendoet, dan krijg je een tijdelijke kaart en uw nieuwe kaart wordt met de post binnen enkele dagen bezorgd.Maglor schreef:Is dat niet bij alle banken zo? Ik dacht dat ze die kaarten op een centrale plek aanmaakten en dan verstuurden naar de banken, waarna je een bericht kreeg dat je je kaart kon komen ophalen...rowan schreef:Heb juist een slecht ervaring achter de rug met Argenta,
Dit gaat over een product zonder enige kapitaalgarantie en zonder enige bescherming hé, zo moeilijk is het niet om betere rendementen te halen... Eender welke obligatie de laatste maanden uitgegeven doet beter dan dit.Astralon schreef:Ik heb in ieder geval ervaring met kleine banken.
Mag ik eens een testje doen...
Zet eens een vastrentend product tegenover dit product van KBC.
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~B ... /~-BZKJX8Y
eek?VOiD schreef:Dit gaat over een product zonder enige kapitaalgarantie
Remember: Too Big Too Fail?VOiD schreef:zonder enige bescherming hé
De belg is nu eenmaal een gewoontedier. Ik zit al sinds mijn prille jeugd bij kbc en ben niet van plan om over te stappen.VOiD schreef:De mensen die hier voor de 'grootbank' kiezen, hebben deze wel ervaring met een 'kleine' bank of passen deze perfect in het profiel van de modale gemakzuchtige Belg ?
Door enkel op de thuismarkt te spelen ga je niet groot worden. De drie grote banken investeren massaal in het buitenland terwijl de andere dat niet doen. Dat ze de verkeerde investeringen hebben gemaakt, tjah. Ik zou zeggen "you gotta spend money to make money", maar dat is niet van toepassing in deze crisis.Ik stel met trouwens vragen bij de term 'grootbank'... Wie heeft er allemaal steun nodig gehad tijdens de crisis of ze bestonden vandaag niet meer ? Hoeveel 'kleine' banken zijn er in de problemen gekomen ? De 'grote' banken waren plots heel 'klein'...
Ik stel met trouwens vragen bij de term 'grootbank'... Wie heeft er allemaal steun nodig gehad tijdens de crisis of ze bestonden vandaag niet meer ? Hoeveel 'kleine' banken zijn er in de problemen gekomen ? De 'grote' banken waren plots heel 'klein'...
Waar denk je dat Deutsche Bank, Rabobank, Banco Monte Paschi, Keytrade, Credit Europe etc. investeren ? Allemaal in het buitenland dus dit argument slaagt op niks.Door enkel op de thuismarkt te spelen ga je niet groot worden. De drie grote banken investeren massaal in het buitenland terwijl de andere dat niet doen. Dat ze de verkeerde investeringen hebben gemaakt, tjah. Ik zou zeggen "you gotta spend money to make money", maar dat is niet van toepassing in deze crisis.
Je link is toch duidelijk dacht ik ? Kan ik niet goed lezen of ben jij (al dan niet bewust) blind ?Astralon schreef:eek?VOiD schreef:Dit gaat over een product zonder enige kapitaalgarantie
VOiD schreef:zonder enige bescherming hé
idd, daarom heb ik dus ook geen vertrouwen meer in de grootbanken die teren op de massa.Astralon schreef:Remember: Too Big Too Fail?
En als je geen vertrouwen hebt in je eigen bank dan moet je per definitie geen klant worden.
De banken die jij opsomt zijn allemaal buitenlandse banken die in belgie investeren (op keytrade na). Op hun thuismarkt zijn ze misschien een grootbank, maar in belgie hebben ze amper invloed.VOiD schreef:Ik stel met trouwens vragen bij de term 'grootbank'... Wie heeft er allemaal steun nodig gehad tijdens de crisis of ze bestonden vandaag niet meer ? Hoeveel 'kleine' banken zijn er in de problemen gekomen ? De 'grote' banken waren plots heel 'klein'...Waar denk je dat Deutsche Bank, Rabobank, Banco Monte Paschi, Keytrade, Credit Europe etc. investeren ? Allemaal in het buitenland dus dit argument slaagt op niks.Door enkel op de thuismarkt te spelen ga je niet groot worden. De drie grote banken investeren massaal in het buitenland terwijl de andere dat niet doen. Dat ze de verkeerde investeringen hebben gemaakt, tjah. Ik zou zeggen "you gotta spend money to make money", maar dat is niet van toepassing in deze crisis.
Tja, als je belastingsgeld als interne oplossing ziet... Ik heb een veel betere service bij de 'kleine' banken dan bij de 'groot' banken waar ik verlof moet nemen om naar de bank te kunnen gaan. En 'volledige klant' zijn daar stel ik mij vragen bij. Uit ervaring blijkt dat velen betere tarieven voor leningen krijgen bij banken waarbij ze geen klant zijn omdat de 'huisbank' geen moeite doet om bestaande klanten een voordelig tarief te geven.Dfrog schreef:Het is al eens aangehaald. Een grootbank heeft deftig opgeleid personeel en goede informaticasystemen.
Ben je niet bereid om hiervoor 30 euro per jaar voor te betalen? Tant pis.. Als je denkt nooit advies nodig te hebben, doe dan alles zelf. Maar... zit je ooit met een financieel probleem of vraagstuk, dan kan je lekker gaan bellen naar één of andere callcentermedewerker. Wat als je ooit een nalatenschap moet regelen via een internetbank of iets dergelijks? Veel succes! Goed fiscaal advies? Veel succes! Ergens bijven heef soms ook wel zijn reden.
Het is veel beter ergens volledig klant te zijn dan op 3 verschillende plaatsen halve klant.
Nog iets. De klanten van Deutsche Bank en Citybank, die waren goed af met de financiële crisis. Hoe lang hebben zij moeten procederen om tenslotte slechts een gedeelte van hun Lehmanbeleggingen terug te krijgen? Is dát dan wel het type bank waar sommigen mee samen wensen te werken? Denken sommigen dan dat grootbanken geen herverpakte beleggingen van Lehman hadden lopen? Toch wel, maar dit werd tenminste intern opgelost.
conclusie: je krijgt waarvoor je betaalt.
Nu haal je twee zaken door elkaar. Belastingsgeld is van u en iedereen. Beleggingsgeld is in die gevallen definitief verloren door de klant.VOiD schreef: Tja, als je belastingsgeld als interne oplossing ziet... Ik heb een veel betere service bij de 'kleine' banken dan bij de 'groot' banken waar ik verlof moet nemen om naar de bank te kunnen gaan. En 'volledige klant' zijn daar stel ik mij vragen bij. Uit ervaring blijkt dat velen betere tarieven voor leningen krijgen bij banken waarbij ze geen klant zijn omdat de 'huisbank' geen moeite doet om bestaande klanten een voordelig tarief te geven.