msn Spam (hack)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters

ik zit dus mee andere mensen te chatten op msn messenger in ene keer verschijnt er een popup (geen browserwindow) mee reclame over "university diplomas" ik heb dieje shit nooit gevraagd en wil die bijgevolg ook niet bewijs nodig ?

Afbeelding
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

ja, ik heb die dingen dus ook al gehad! Hoe zwier ik die daaraf ? (zou dat echt van msn zelf komen ?)

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

ik zit dus al lang met msn nog nooit gehad (spy-adware lose configuratie en zit achter 2 firewalls. Kunt maybe es scannen op spyware ofzo... adware... ik weet het niet echt heb dat nog nooit gehad.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

adaware is niet meer betrouwbaar sinds het niet langer "uptodate" is in februari (met veel ) vertraging zou adaware 6 uitkomen as ge de bestaande adaware draait gaat het vrees ik meer kwaad as goed doen sinds er veel nieuwe spyware is ......
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

ik heb al gelezen hoe ge da moet doen ma kben het vergeten, ge moet erges iets uitvinken dacht ik :? ma kzal ies zoeken en kzal het dan weten zeggen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm kan dat iets te maken hebben met die vervelende MSN VAndaag die ook steed opstart?? heb dat van in den beginne uitgevinkt al dienen boel, enkel msn ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

* start > instellingen > configuratiescherm > systeembeheer > services
* zoek de messenger-service, rechtsklik, eigenschappen
* opstarttype op handmatig zetten, op stoppen drukken, ok

here you are :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm bij mij stond dat al manual :-), maar dat heeft ook wel te maken met msn alerts eh, vrees dat ge dan geen alerts meer zult krijgen... ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

dit is het netsend commando, als je een firewall hebt dan wordt deze geblokt, deze popups komen op poort 150 las je deze sluit dan is het inorde
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ik zal microsoft eens derop moeten wijzen dat spammen illegaal is en de wet geld voor iedereen dus bill gates of niet ik heb dat screenshot as bewijs dus ...... so bill gates if you don't stop spamming my msn messenger account i'll take you to court see you in there

:mrgreen:
Registered Linux user #286313
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

ik heb diene brol ook al gehad .heel raar want msn had ik allang geleden van mijn pc gezwierd.
komt van één of ander website denk ik (popup brol)
is eigenlijk een reklame stunt voor msn
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

SeNsEi Ze0n schreef:dit is het netsend commando, als je een firewall hebt dan wordt deze geblokt, deze popups komen op poort 150 las je deze sluit dan is het inorde


mijn norton internet security stond op wordt dus niet geblokt ...... asde msn toestemming geeft om het internet te "betreden" vereist anders kan het ni werken
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

raar, sinds ik npf heb staan heb ik er gen last meer van
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Een vraagje, werken jullie allemaal met MSN 5? Ik heb dit nog nooit gehad, ik heb geen firewall, enkel een viruskiller (up-to-date). Maar ik heb nog altijd MSN 4.6. Ik weiger om over te schakelen. Misschien is dit een bug in MSN 5, iemand heeft die gevonden en maakt er nu gebruik van. Het is maar een gissing.

Cheers
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik gebruik zelf trillian (een msn, icq, yahoo, irc client) dus geen msn 5.0 of 4.x en af en teo had ik er ook last van, nu bijna nooit meer, het is al heel lang geleden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik werk met msn 5.0 en heb er geen last van, en zit met nis en za, volgens mij hebben sensei EN simplicity gelijk.

Het heeft zoals simplicity gezegd heeft te maken met de messenger service. Die service heeft te maken met: De msn Alert service.
Sensei heeft dan weer gelijk over het netsend gedeelte. het is via zo'n systeem dat die berichtjes op je scherm komen. Maar dit kan enkele als die service gestart is, en toegang heeft tot het internet.

Je moet je firewall niet instellen op msn (want dan werkt die niet meer, maar je moet de firewall gaan inrichten op services.exe, daar dit niet zo eenvoudig is, is het soms gewoon weg makkelijker de service uit te schakelen en te disablen dat hij opstart.

Ik weet niet hoe het komt, maar zonealarm zorgt er blijkbaar voor dat die berichten er niet door kunnen komen, wanneer die service up and running is. Want ik heb er nooit last van gehad. Maar het is wel nog maar een maand ofzo dat hij afstaat bij mij (herinner het mij, heb eens grote kuis gehouden in die services ;-), beetje te veel background activity)

Voila, this should do it.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”