Ik werk met msn 5.0 en heb er geen last van, en zit met nis en za, volgens mij hebben sensei EN simplicity gelijk.
Het heeft zoals simplicity gezegd heeft te maken met de messenger service. Die service heeft te maken met: De msn Alert service.
Sensei heeft dan weer gelijk over het netsend gedeelte. het is via zo'n systeem dat die berichtjes op je scherm komen. Maar dit kan enkele als die service gestart is, en toegang heeft tot het internet.
Je moet je firewall niet instellen op msn (want dan werkt die niet meer, maar je moet de firewall gaan inrichten op services.exe, daar dit niet zo eenvoudig is, is het soms gewoon weg makkelijker de service uit te schakelen en te disablen dat hij opstart.
Ik weet niet hoe het komt, maar zonealarm zorgt er blijkbaar voor dat die berichten er niet door kunnen komen, wanneer die service up and running is. Want ik heb er nooit last van gehad. Maar het is wel nog maar een maand ofzo dat hij afstaat bij mij (herinner het mij, heb eens grote kuis gehouden in die services
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
, beetje te veel background activity)
Voila, this should do it.