Homeconnect update

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jippe schreef:je dient die wel terug te geven na stopzetting, anders moet je het wel betalen
Ik lees nergens dat de modem gratis wordt gehuurd of geleend, maar alleen gratis modem.
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar zoals ik het begrijp krijg je de modem.

Je kan gelijk hebben maar waarom bieden sommige mensen de modem dan te koop aan voor +/- 35€ ? 2de hands moet die modem toch nog minstens 50 à 60 € waard zijn.
...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

voor zoverre ik weet is de bbox van jou zodra je je contract tekent en de bbox ontvangt, dus heb je deze niet meer nodig of wil je deze niet meer gebruiken kan je 'm gewoon verkopen. Zie niet direct een rede waarom bgc een bbox zou terug willen. Als je 'm zou huren zou het een ander verhaal zijn, maar dat is in het geval van de bbox niet van toepassing... al is de bbox 2 niet te gebruiken bij oa base. voor andere providers zou ik het niet direct weten

In geval van mobistar krijg je een livebox, maar deze dien je terug te sturen als je daar je abo opzegt. Deze zijn ook gelockt en onbruikbaar op een ander netwerk (al zou het vrij makkelijk zijn deze te unlocken).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik heb vandaag dus bericht terug gehad van dommel met de volgende mededeling;

-
Hallo ,

De modem blijkt aangekocht te zijn bij Loveno , best dat u daar deze gaat ruilen .

Tevens raad ik u aan eerste contact met hun te nemen of zij nog modems in stock hebben .

Daarna met de nieuwe best de meest recente versie van de Homelink software downloaden via www.dommel.com/setup.zip .




best regards,
met vriendelijke groeten,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
-

Aangezien er vorige week al contact is opgenomen met loveno wist ik dus al dat daar geen modems voorradig waren en ze konden me enkel aanbevelen de modem binnen te brengen voor herstelling dewelke kan oplopen tot.... wel.... 2 maanden. Dus alsnog pleit ik voor de omruiling van de modem:

-
Beste,

dat heb ik vorige week ook al gedaan en zij wisten mij te vertellen dat zij geen enkele modem meer kunnen ruilen omdat ze simpelweg geen paketten meer hebben (zij waren als 1 van de eerste door hun voorraad heen). Zij wisten me eveneens te vertellen dat de tijd dat de modem voor reparatie binnen is serieus kan oplopen. Aangezien de vaste lijn hier zo goed als dagelijks gebruikt word is dat niet meteen een optie.

Dat de modems niet meer gefabriceerd worden.... daar kan dommel niets aan doen. Jullie hebben echter naar vermoeden nog wel een kleine voorraad liggen die nu stof ligt te happen en niet meer gebruikt worden en dan is het toch maar een kleintje om een klant vooruit te helpen dewelke intussen alwel verschillende nieuwe mensen heeft aangebracht dacht ik zo.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Beste ,

Er is er momenteel geen beschikbaar die functioneert . Er is effectief geen voorraad meer van dit type modems .

Mogelijk tweedehands proberen een siemens gigaset te zoeken .




best regards,
met vriendelijke groeten,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
Nu... dat ze geen modems meer hebben kan ik begrijpen. Dat ik 2 maanden moest wachten voor er iemand durfde toegeven dat het probleem bij de modem is moeilijker te begrijpen. Mogelijk hadden ze 2 maanden geleden mij nog wel kunnen helpen. Dus dan rest me nu enkel nog meer informatie los te peuteren van wat er allemaal komen gaat en wat ik nu precies en concreet ga doen. Dit hele voorval is tijdrovend geweest en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de geleverde diensten, maar heb m'n bedenkingen over de helpdesk. Langs de andere kant.... de meeste helpdesks zijn even erg of erger als het chaotische wat ik nu heb meegemaakt.

Cityconnect lijkt me nu wel te lonken aangezien het binnenkort beschikbaar is hier, maar als een andere isp dit aanbied.... en wat precies met dat dingetje van homeconnecter overschakelen op vdsl..... ben erachter aan het horen, dus nog even geduld voor meer info
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Als ik het goed begrijp dan betekent dat als de modem defect is dat men je in de kou laat staan? Je moet zelf maar opzoek naar een 2dehands modem (via een of ander 2dehandssite?) en wat als die het ook begeeft na enkele weken of zo... dan heb je kosten voor niets gedaan. En hoe zit het dan met de garantie? Meestal toch 2 jaar garantie op het toestel?
Best is dat ze je op netline zetten, en dit kosteloos, ofwel kunnen ze beter een homeconnectspeedline lanceren.
Eigenlijk gaat dit wel elk homeconnect abonnee aan: want je heb destijds dat product aangeschaft voor internet + telefonie én de 'beloofde' snelheid (die niet iedereen kreeg) voor lange tijd. Als Dommel géén leegloop wil (onder de mom van: de laatste doe de deur dicht) zouden ze beter afkomen met een goede oplossing, liefst speedline voor Homeconnect VDSL2, dan maken ze heel wat Homeconnect-abonnees blij en tevreden.
Misschien moeten we, als Homeconnecters, een petitie opstarten, want als morgen je modem het ook begeeft dan sta je daar...
Ofwel een 2de hands modem zoeken, ofwel (met alle kosten die je dan zal hebben) netline worden, hoe het dan zit met je telefoonnr????
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jippe schreef:Als ik het goed begrijp dan betekent dat als de modem defect is dat men je in de kou laat staan? Je moet zelf maar opzoek naar een 2dehands modem (via een of ander 2dehandssite?) en wat als die het ook begeeft na enkele weken of zo... dan heb je kosten voor niets gedaan. En hoe zit het dan met de garantie? Meestal toch 2 jaar garantie op het toestel?
Best is dat ze je op netline zetten, en dit kosteloos, ofwel kunnen ze beter een homeconnectspeedline lanceren.
Eigenlijk gaat dit wel elk homeconnect abonnee aan: want je heb destijds dat product aangeschaft voor internet + telefonie én de 'beloofde' snelheid (die niet iedereen kreeg) voor lange tijd. Als Dommel géén leegloop wil (onder de mom van: de laatste doe de deur dicht) zouden ze beter afkomen met een goede oplossing, liefst speedline voor Homeconnect VDSL2, dan maken ze heel wat Homeconnect-abonnees blij en tevreden.
Misschien moeten we, als Homeconnecters, een petitie opstarten, want als morgen je modem het ook begeeft dan sta je daar...
Ofwel een 2de hands modem zoeken, ofwel (met alle kosten die je dan zal hebben) netline worden, hoe het dan zit met je telefoonnr
Ik ga er in alle geval niet op wachten tot ze een voorstel doen, mijn modem is al kapot geweest en ik heb dan > 1 maand geen telefoon gehad. (internet heb ik kunnen regelen met een andere modem natuurlijk).
VoIP ga ik voor inkomende gesprekken in de toekomst onafhankelijk van provider laten gebeuren (geen problemen meer als je van provider switcht.)
Ik weet niet dat een petitie veel gaat helpen (maar je kan natuurlijk altijd proberen). Ik had anders wel willen meedoen ...
Ze zouden homeconnecters met een defecte modem kunnen aanbieden om hun gigaset in te ruilen voor een fritzbox (die ze geven bij hun netline)
...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik trek even aan de rem. Ik ga niet goedpraten dat ze de mensen in de kou laten staan betreffende de modems waar ik zelf een slachtoffer van ben, maar volgens de laatste info die ik heb kunnen verzamelen is in principe de winkel die het pakket verkocht verantwoordelijk voor of staat in voor de garantie. Ik weet evenmin welke voorwaarden of procenten de winkels kregen voor het verkopen van de pakketten. Als de winkel in kwestie je door zou sturen naar dommel heb je inderdaad een probleem. Loveno daarentegen wil instaan voor de garantie, dus dat geluk heb je dan wel, maar als je hoort dat het tot 7 - 8 weken kan duren eer je iets terug krijgt is de pret foetsie. Ik heb ook nog een voip account dus zonder telefonie zal ik niet direct vallen (althans om uit te bellen wat hier meestal wel het geval is)... maar dan zit je weer dat je eigenlijk een modem/router nodig hebt met voip functie. Ja, ik weet het, dat is niet noozakelijk maar wel vrij makkelijk omdat je anders aan de pc moet blijven zitten.

De voorstellen zijn een week geleden gelanceerd om gedupeerde homeconnectors kosteloos te laten overstappen naar netline, maar da's dus een no go. Het voorstel om de siemens dan te switchen voor een fritzbox is eveneens een no go. Waarschijnlijk is het niet mogelijk (zelfs al had je die liggen) zo een fritzbox te gebruiken met homeconnect aangezien er een shake controle is en is netline een compleet ander systeem dan homeconnect, dus dat is eveneens een no go.

Dommel zal evenmin bezwijken onder een petitie. Zoals je kan zien hebben ze een nieuwe golf van vdsl2 aansluitingen en is de verhouding tussen vertrekkende homeconnectors en nieuwe vdsl'ers zo groot dat ze de gok wagen (minder vertrekkende dan bijkomende aansluitingen).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Een gratis upgrade naar hun nieuwe produkt zou een deel van de mensen al gelukkig maken. Aangezien zij weer een jaar contract verkopen en de klant geen bijkomende kost heeft lijkt me dit toch een beetje win-win .. maar ik zal het te gemakkelijk bekijken zeker.
De ex-dommelaars kunnen maybe hun modem ter beschikking stellen (of verkopen voor ne symbolische frank) zodat mensen die hun modem in garantie binnensturen ondertussen niet zonder telefoon hoeven te zitten. Ik zit hier ook nog met 2 scarlet boxen die stof liggen te vergaren op zolder;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Zoals je kan zien hebben ze een nieuwe golf van vdsl2 aansluitingen en is de verhouding tussen vertrekkende homeconnectors en nieuwe vdsl'ers zo groot dat ze de gok wagen (minder vertrekkende dan bijkomende aansluitingen).
Waar kan je dat zien?
Blijkbaar zijn er wel die vertrekken bij Dommel, kan je op de dommel forum lezen én ook op de belgacom-forum hier op userbase
Dommel zou liever die vertrekkende klanten, al zou dat volgens sommige weinig zijn, tevreden moeten stellen zodat die blijft én dat is dan pas reklame voor Dommel. Ze moeten het toch hebben van internet en als mogelijke nieuwe klanten dit forum aandachtig lezen dan hebben ze hier toch geen goede reklame. Of dit forum de aandacht krijgt van Dommel weten we niet, een pluspunt vind ik wel op de EDPnet-forum, dat wordt opgevolgd door EDPnet, ze antwoorden daar zelfs. Wat we van Dommel niet kunnen zeggen, ze hebben (voor de homeconnecters) homelink gecreërd, je zou dan ook denken dat je daar een of ander nieuwsbericht kan lezen van Dommel, enkel de sluitingsuren van de eindejaarsdagen tref je er nog aan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

voor nieuwe klanten is speedconnect niet oninteressant.... €25 activatie en ze kunnen wellicht wel ergens een b-box 2 op de kop tikken.... die nieuwe klanten hangen één jaar vast en verzekeren dus hun inkomen. bestaande klanten kunnen op elk moment hun opzeg geven en die zijn blijkbaar minder belangrijk. alhoewel je bij dommel altijd met de extra kost blijft zitten voor discoverylijn/raw copper... dus dommel zal het toch vooral van z'n hoge limiet moeten blijven hebben of van een eigen produkt zoals cityconnect. ik heb wel de indruk dat er stilaan verzadiging aan het optreden is wat limieten betreft.... beste tijden zouden voor dommel wel eens achter ons kunnen liggen. hun newsserver blijft natuurlijk ook nog een pluspunt, maar als je geen discoverylijn/raw copper meer moet betalen kan er wel een accountje af.

AfbeeldingAfbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Wat ik probeerde te zeggen was: Dommel heeft de tekst weggehaald van een modem te moeten kopen. Dit kan wijzen op het feit dat ze op de vingers getikt zijn door iemand of dat ze niet kunnen voldoen aan de vraag... ofwel hebben ze er nog minder zin in om zich bezig te houden met het omruilen van/garantie verlenen aan de hand van defecte modems. Mijn bewering van meer vdsl klanten te krijgen dan homeconnecters die vertrekken is een vermoeden. Tuurlijk kan je hier geen statistieken van toveren of zelfs een correcte prognose stellen.

Sorry voor de verwarring daarvoor.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Tegen mijn principes in ben ik dan toch genoodzaakt over te schakelen op netline. De problemen met de modem zelf worden nu zo erg dat ik ze niet meer kan negeren. Telefonie en internet vallen de hele tijd weg en aangezien ik 50 euro betaal voor internet en telefonie heb ik beide ook graag min of meer werkende ook al zou ik genoegen kunnen nemen met het downloaden alleen, maar dan had ik evengoed netconnect met boostpack kunnen nemen voor een lagere prijs.

Ik was gisteren nog van plan eventueel een tweedehands siemens aan te schaffen voor de 5 maanden dat homeconnect nog duurde, maar aangezien deze te koop staan aan 50 euro kan ik net zo goed overschakelen op netline met een boostpack aangezien de prijzen overeenkomen... Ik ben dan opnieuw een jaar verbonden met dommel (met tegenzin), maar 't is momenteel waarvoor we het hier gebruiken eigenlijk de goedkoopste oplossing.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Hoi, ik lees hier nu net ook deze thread eens fatsoenlijk door, en volgens mij hebben we hier net een gelijkaardig probleem.

De modem staat ingesteld op automatisch herverbinden tussen 04.00 en 05.00... Voorheen werkte dat goed, en was er geen probleem. Echter de laatste maand (of zelfs 2 al) kan hij niet opnieuw verbinding maken. Er staat dan in de router "Niet verbonden, Onbekende fout". Opnieuw verbinden helpt niet. Enigste manier is de modem uit en aan zetten (of restart via geavanceerde instellingen).

Nu in het begin was dat maar eens om de week ofzo, maar tegenwoordig is het dus ELKE dag. en soms tot 3x toe opnieuw opstarten eer de modem terug verbinding heeft. Dit begint echt wel storend te worden, zeker omdat mijn ouders niet goed weten hoe ze dit moeten doen, ik ben zelf niet altijd 's morgens wakker. De laatste week is ook eens savonds verbinding weggevallen en heb ik ook opnieuw moeten herstarten.

Ook telefoon doet soms raar maar is mischien niet door modem. We hebben dat hier op dorschakelen naar GSM staan na x seconden, maar soms rinkelt de telefoon gewoon niet, enkel GSM.

---
Zou dit een algemeen probleem kunnen zijn met die routers? Ik moet hier nog voor mailen / bellen naar dommel, maar als ik jou reacties hier lees is er niet veel aan te doen? 2 maand modem kwijt zie ik hier ook niet zitten to be honest (heb em ook van loveno).

Ik was al aan het kijken of we hier niet naar Telenet konden gaan, omdat ze nu toch ook 'onbeperkt' aanbieden + telefoon die wel werkt (nummerweergave enzo). Misschien echt overwegen dan als het echt aan de modem ligt...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Bel naar dommel zoveel je wil... ze gaan je niet willen/kunnen helpen.

Ik ben ermee tot vandaag mee bezig geweest om toch maar iets los te krijgen voor homeconnectors met zulke problemen, maar dommel wijkt niet. Hier op het forum zijn er siemens modems te koop voor de prijs minimum prijs van 50 euro als ik het goed heb. Het is dezelfde prijs als een migratie naar netline... dus voor mij is dan eigenlijk de meest logische keuze netline omdat ik nu al 2 van die siemens modems heb gehad met identieke problemen en ik liever geen 50 euro uitgeef aan een modem waarbij mogelijk binnen de 5 maand weer zoiets mee gebeurt.

Mogelijk is het een technisch probleem, maar zoals ik al eerder aanhaalde lijkt het dat ze van het homeconnect product afwillen dus dit is wat je gaat krijgen als je met dit probleem naar dommel belt:

1) ze doen een lijntest en die gaat in orde zijn
2) ze gaan je firmware opnieuw flashen
3) ze gaan je vragen een paar logs te sturen van de modem om te achterhalen of het een hardware probleem is (wat ook zo zal zijn)
4) ze kunnen je niet helpen, dus ofwel zoek je een tweedehands siemens modem of je schakelt over naar netline (zit je weer een jaar vast bij dommel).

Ik ga nu bewust over naar netline omdat het niet anders kan en ja.... jou opmerking of het iets kan zijn met het systeem zelf blijft ook in mijn gedachte rondspinnen. Misschien is het allemaal toeval of het is allemaal opzettelijk... ik heb er het raden naar, maar echte hulp ga je niet krijgen tenzij het bij jou wel opgelost geraakt met een flash van de firmware.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ik ga morgen of wanneer het nog eens voorvalt ook eens kijken naar de LOG om 4-5 uur snachts om te bezien wat er mis gaat.
Ik zou het raar vinden als het opeens weg zou zijn bij nieuwe FW flash. Ik heb al een jaar niets aan de instellingen veranderd, dus zou me straf zijn mocht er ineens iets mis zijn met de huidige firmware / instellingen.

Ikzelf zou ook geen netline nemen denk ik, omdat hier nog geen ADSL2 of VDSL2 ligt en ik niet nog eens voor een jaar aan ADSL vast wil hangen, terwijl dat er waarschijnlijk binnen het jaar wel VDSL2 zal liggen. En de netline modem ondersteunt geen VDSL2...

Bedankt voor je antwoord trouwens :)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Normaal zal de modem omstreeks 4u29 trachten opnieuw verbinding te maken. Dat gebeurt dan om de 1 of andere rede niet en let ook eens op het registreren van de voip dienst... 9 kansen van de 10 gaat die ook vrij dikwijls verbinding proberen te maken terwijl er al verbinding zou moeten zijn of zelfs is.

dan zie je bijvoorbeeld dit:

Mar 12 18:48:18 War <EVENT> cma: 011-00-00 SIPRegistration::handle401 already responded to AuthenticationRequest for user sipXXXXX.
Mar 12 18:48:18 Cri <EVENT> cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 12 18:48:49 Inf <EVENT> cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 1, Registration reason = register_reason_none

Je hangt technisch gezien ook niet opnieuw een jaar aan adsl vast. Je kan binnen dommel overstappen naar cityconnect (indien beschikbaar) of speedconnect (indien beschikbaar) zonder probleem. De netline modem (alias de fritzbox 7113) heeft nog wel wat meer dingen die ik ga missen tenzij ik de siemens als router kan blijven gebruiken (wat dan weer wel zonder probleem werkt). Zo heeft de fritzbox geen usb aansluiting en slechts 1 lan poort en een interne (geen voorstander van) antenne en ondersteunt wifi b en g (zoals de siemens doet).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ok, zal eens letten op die logs :)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

OK, het heeft dus ook te maken met die SIP, maar geen dubbele authenticatie, precies toch een iets anders probleem dan bij u.

logs:

Code: Selecteer alles

Mar 13 04:55:01 Err <EVENT> scm: 077-00-00  Commit failed: iptFix sent back commit_failed 
Mar 13 04:55:03 Err <EVENT> scm: 049-00-00  PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 017-00-00  Received EV_NET_IPSTATUS broadcast: [ppp0]
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 096-00-00  cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_PREROUTE] failed with err[-1]
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 096-00-00  cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_OUTPUT] failed with err[-1]
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 096-00-00  cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_PREROUTE] failed with err[-1]
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 096-00-00  cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_OUTPUT] failed with err[-1]
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 077-00-00  Commit failed: iptFix sent back commit_failed 
Mar 13 04:55:05 Err <EVENT> scm: 077-00-00  Commit failed: iptFix sent back commit_failed 
Mar 13 04:55:06 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 13 04:55:06 War <EVENT> scm: 029-00-00  scm::TR69Component--Got IP status, interface is inactive
Mar 13 04:55:07 Err <EVENT> scm: 086-00-00  PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Mar 13 04:55:07 Err <EVENT> scm: 049-00-00  PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Mar 13 04:55:07 War <EVENT> scm: 049-00-00  PPP:: Connection shut down(5).
Mar 13 04:55:07 War <EVENT> scm: 049-00-00  PPP:: PPPConnection stopped, trying to restart in 10 secs.
Mar 13 04:55:17 Err <EVENT> scm: 900-01-00  Can't create child process to run (/usr/sbin/pppd file /var/etc/ppp/ppp_0.options )
Mar 13 04:55:17 War <EVENT> scm: 049-00-00  PPP:: ppp exe not started[-1]
Mar 13 04:55:38 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.29.161 on registrar 83.101.17.137 
Mar 13 04:55:38 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
ten 2d, bij een reboot kreeg ik status "niet verbonden, lineloopback"

Code: Selecteer alles

Jan  1 01:01:58 War <EVENT> scm: 000-00-00  ATM_CTL: Process could not be started! 
Jan  1 01:01:58 War <EVENT> scm: 071-00-00  CM_ATM: Failed to enable ATM-Link (ATM_CTL)
2de reboot werkte het..
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ok... dus voor zoverre ik kan zien is de rede dat jij niet verbonden geraakt ongeveer hetzelfde als bij mij.

Het voip gedeelte krijg je later en zal onwillekeurig toeslaan. Ik hoop voor jou (aangezien de telefoon doorgeschakeld is naar de gsm) dat je geen constant rinkelende telefoon krijgt. Is echt enorm irritant.


UPDATE 14u08

Dit geloof je toch zelf niet.... ik heb dus gisteren een migratie aangevraagd naar netline om van de problemen af te zijn en sinds de laatste herverbinding van de modem lijken de problemen zo goed als verdwenen. Dus nu heb ik 3 mogelijkheden:

1) Dommel zit met opzet met dingen te knoeien of hadden zelf problemen zonder het te willen toegeven.
2) Het defect in de modem heeft zichzelf opgelost.
3) Ze willen iedereen van homeconnect af en naar netline overzetten.

Ik hou het in elk geval in de gaten... maar 't zou wel enorme toeval zijn als alles nu weer vlekkeloos werkt na mijn aanvraag voor netline. In dit geval iets te veel toeval.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

awel.... we zijn nu weer es 10 (bijna 11) dagen verder en vannacht had ik dus wederom prijs... Zowat identiek aan yogi zijn post:
Mar 20 04:23:45 Err <EVENT> scm: 900-01-00 Can't create child process to run (/bin/ntpclient -s -i 5 -h 0.pool.ntp.org)
Mar 20 04:25:54 Err <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Mar 20 04:25:55 Err <EVENT> scm: 017-00-00 Received EV_NET_IPSTATUS broadcast: [ppp0]
Mar 20 04:25:55 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Mar 20 04:25:56 Err <EVENT> scm: 096-00-00 cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_PREROUTE] failed with err[-1]
Mar 20 04:25:56 Err <EVENT> scm: 096-00-00 cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_OUTPUT] failed with err[-1]
Mar 20 04:25:56 Err <EVENT> scm: 096-00-00 cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_PREROUTE] failed with err[-1]
Mar 20 04:25:56 Err <EVENT> scm: 096-00-00 cmd[/bin/iptables -t mangle -F DYNCLASS_OUTPUT] failed with err[-1]
Mar 20 04:25:56 Err <EVENT> scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Mar 20 04:26:01 Cri <EVENT> cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 20 04:26:01 Cri <EVENT> cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 2 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 20 04:26:01 War <EVENT> scm: 029-00-00 scm::TR69Component--Got IP status, interface is inactive
Mar 20 04:26:02 Err <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Mar 20 04:26:10 Err <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Mar 20 04:26:10 War <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: Connection shut down(5).
Mar 20 04:26:10 War <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: PPPConnection stopped, trying to restart in 10 secs.
Mar 20 04:26:20 Err <EVENT> scm: 900-01-00 Can't create child process to run (/usr/sbin/pppd file /var/etc/ppp/ppp_0.options )
Mar 20 04:26:20 War <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: ppp exe not started[-1]
Mar 20 04:26:33 Eme <EVENT> cma: 011-00-00 Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.2.34 on registrar 83.101.17.137
Mar 20 04:26:33 Eme <EVENT> cma: 011-00-00 Registration Failure for NetworkProfile with index 6, interface address 83.101.2.34 on registrar 83.101.17.137
Mar 20 04:26:33 Cri <EVENT> cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 20 04:26:33 Cri <EVENT> cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 2 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 20 09:16:55 War <EVENT> scm: 995-00-00 WebGUI::prepareDataForPageLoad Apply Rollback on existing scm session:
Mar 20 09:17:01 Err <EVENT> scm: 995-00-00 GetCfgParamById() PrepareData has failed for FormInputId: country, PrepareDataState:4 :
Mar 20 09:17:05 Err <EVENT> scm: 012-00-00 Interworking: No response on synchronous event
Mar 20 09:17:05 Err <EVENT> scm: 012-00-00 Interworking: No response on synchronous event
Na een modem reboot werkt alles terug... Zijn er nog mensen met zulke problemen? Zoja mag je dat altijd even laten weten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hmm ja, ik heb verleden week besloten om toch een ticket aan te maken over het probleem. een dag later belde er al iemand, echt goede service van dommel!

Ik moest men modem herstellen naar factory defaults en dan opnieuw laten instellen door de homelink software. Zo heb ik dat gedaan, en de router herverbindt weer. Nu al 5 dagen zonder een reboot.

Echter heb ik gisteren weer een ander probleem gemerkt, we kunnen niet meer bellen. als ge nummer vormt, hoor je enkel tuut-tuut-tuut-tuut-tuut heel snel, precies alsof de lijn bezet is ofzo. Morgen men ticket maar terug openen..
misschien is dit normaal bij een herinstallatie dat die x aantal tijd erover doet om terug te kunnen bellen. Gebeld worden is geen probleem.

-
in de logs staat nu nog altijd die EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 2 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response. Enkel is het ditmaal voor \Account 2 en niet account 1 zoals ervoor.

--
@PumbaaH. Dat was hier ook altijd het geval. na een reboot werkte het terug. Bljkbaar hebt ge nu mijn probleem ... Misschien ook eens opnieuw instellen ofzo?
Wat Firmware heb je nu? dit staat er bij mij:

Firmwareversie: 2.3.52.15.00
Versie bootloader: Primair: 2.1.0.0.13 Secundair: 2.1.0.20.0
Configuratiebestand versie: NDL-Solcon-034_10
Versie ADSL-drivers: 1.4.1.13.0.1
Versie WLAN drivers: 5.3.1.6
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Yogi schreef:Firmwareversie: 2.3.52.15.00
Versie bootloader: Primair: 2.1.0.0.13 Secundair: 2.1.0.20.0
Configuratiebestand versie: NDL-Solcon-034_10
Versie ADSL-drivers: 1.4.1.13.0.1
Versie WLAN drivers: 5.3.1.6
Firmwareversie: 2.3.52.11.200
Versie bootloader: Primair: 2.1.0.19.0 Secundair: 2.1.0.20.0
Configuratiebestand versie: 288028-04_NDL-Retail-052_003
Versie ADSL-drivers: 1.4.1.13.0.1
Versie WLAN drivers: 5.3.1.6

Hmm ik ben eens benieuwd naar die van Pumbaah, ik begin te geloven dat het bij dommel misgaat op hun firmware beheer.
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

yogi, ik heb dezelfde als jij en diablo.... jij hinkelt momenteel achterop. De firmware van mij en yogi is geloof ik van septembet of oktober vorig jaar.

Intussen is op een alternatieve manier de laatste firmware versie ook los te verkrijgen. Dus diablo.... Maak je borst alvast nat voor een complete reset van je modem nadat je de nieuwe firmware erop hebt gezet. Wil je het makkelijker kan je naar dommel bellen voor de firmware upgrade die ze wel zullen uitvoeren.

en om verder te gaan. Vergeet het maar yogi... ben al meer dan 2 maand intussen bezig met dit op te lossen met de nodige herstarten en resetten etc etc etc... het probleem blijft. Ik zal zelfs verder gaan.... ik wil je gerust via pm mijn ticketnummers meegeven als ze durven beweren dat je zowat de enige bent met dit probleem... maar intussen switch ik dus naar netline aangezien continue rinkelende telefoons ook al deel uitmaken van een verdacht 'verloren pakketjes' probleem en de vaste lijn hier niet onmisbaar is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

heb vandaag gemailed en weer onmiddelijk iemand die belde en het ging oplossen op afstand in onze router. Het werkt wel weer!

Hoeveel VOIP accounts hebben jullie?
hier stond vroeger 2 accounts (1 geregistreerd; 1 uitgeschakeld). Van namiddag staat hier 1 ccount (1 geregistreerd).

Ze zijn echt wel beter op hun service voor mij alvast. toch qua communicatie!

Hopelijk blijft het nu ook nog een tijdje werken :).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Juist ja..... dat deden ze bij mij ook.... en de oplossing op afstand was dus weer een firmware flash want 'in bijna alle gevallen lost het flashen van de firmware de problemen op' volgens dommel.

Jaja, in het begin bellen ze nog... tot je erachter komt dat hun oplossingen geen oplossingen zijn en dus een antwoord wilt dat je niet gaat krijgen behalve de keuze om een andere modem te zoeken of over te schakelen naar netline/cityline

Wat het voip gedeelte betreft ben ik niet zeker, maar daar zouden 2 accounts moeten staan... Denk niet dat dommel er zomaar eentje volledig uit kan slopen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Omstreeks 17h naar Dommel gebeld (positief is in ieder geval dat ze langer en beter bereikbaar zijn!). Uitgelegd dat ik wederom problemen heb met mijn modem van homeconnect en er achter gekomen was dat het een oude firmware was. Hierop kreeg ik eerst het antwoord dat ik de laatste versie had tot ik opmerkte dat er mensen waren met .15.00 en ik nog de .11.200 had. Hierop werd het een paar minuten stil aan de andere kant van de lijn, hiernaar werd verteld dat de update zou binnenkomen in de komende uren. Tot op heden is er nog niets gebeurd, maar ik wacht nog even af tot de reset van deze nacht.

Even voor mijn info, waar haal ik die firmware vandaan om het manueel te doen (op site van siemens/gigaset is er niets meer te vinden), want ik heb weinig hoop dat het vanuit dommel goed komt.
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Diablo, ik ben zo vrij geweest de betreffende link van de firmware toe te voegen aan de dommel infobase 2.

echter is dit dan niet firmware 2.3.52.15.00, maar firmware 2.3.52.12.00 dewelke zonder probleem zal werken.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hhmm, wtf.

ik merk vandaag dat internet traag is.
in router staat nog altijd 4.6mbit verbonden, maar speedtests geven maar 0.70 - 1.5 mbit aan... terwijl dit normaal 3.9Mbit is bij speedtests..
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er is een algemeen snelheidsprobleem. Zie ook andere topics in dit subforum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hier hetzelfde qua snelheid , ligt aan Dommel zelf, zei men aan de tel. Het gezever met die Siemens modem komt me onderhand ook al de strot uit.
Het is nu al een maand of 3 dat we problemen hebben, omdat, wanneer er iemand ons belt, hij steeds zichzelf 2 maal hoort, er zit dus een echo op de lijn. Al ontelbare malen gebeld, al ontelbare malen ging men het oplossen, en al ontelbare malen is er geen bal gedaan, om het op te lossen. Bij tijden herstart de modem, zonder aankondiging, snelheid vermindert, gesprekken met personen gaan gepaard met gekraak, storingen, etc. De persoon van de helpdesk stelde deze ochtend ook voor om over te stappen naar een andere formule, al ging dat me 50 € kosten, wat op zich belachelijk is, aangezien de fout bij hen ligt, en niet bij mij.
Het heeft eens een tijd goed geweest bij Dommel, de mizerie begint weer....
@Pumbaah, ik merk dat ik met de firmwareversie 2.3.52.15.00 aan het werken ben, zou ik dan beter de andere versie zijnde 2.3.52.12.00 installeren, en hoe doe ik dat manueel aub ?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

zo werkt dat dus niet, turbo. Je kan die firmware er wel opzetten en als alles goed gaat zal de modem zichzelf automatisch flashen naar de laatste dommel versie (mits gebruik homelink software). Waarom dit bij diablo niet gebeurd kan ik niet beantwoorden.

Ik geef toe dat die 50 euro activatie voor net- en cityline een straat te ver is voor de bestaande homeconnectors (mijn snelheden zijn trouwens al de hele dag normaal, dus heb voor een keer geen problemen) en eigenlijk zouden we es allemaal massaal van ons moeten laten horen. Een delegatie homeconnectors die bij dommel op bezoek gaan met de petities vol met handtekeningen en mogelijk een verzoeningsgesprek met mogelijke oplossingen... maar dan stoot je helaas op een vrij groot probleem en dat is dat dommel niet meer wenst te communiceren met hun klanten en bij mij is het genoeg geweest. De netline keuze is bij mij geweest omdat het niet meer anders kan, maar indien ze me weer liggen hebben zal ik toch een zaak gaan aanspannen tegen ze. Dommel verschuilt zich achter de regels als het hun uitkomt, maar naar de klant toe hebben ze evenzeer regels en verplichtingen die ze niet echt lijken na te komen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Dit grapje is hier bij mij ook al een week aan de gang. Sinds vorige week donderdag (18 maart 2010) gaan de telefoongesprekken heel slecht:

- ik hoor de andere kant slecht/niet/gehakkeld
- zij horen mij niet
- bezettoon
- om de haverklap knalt de verbinding er uit, herverbinden, 2 minuten internet en knal het is weer zover...

Een hele tijd terug hadden we vooral telefoon problemen, en die zijn dan een hele tijd van de baan geweest maar zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad.

1. Wat is de oplossing?
2. Het hangt stillaan mijn kl*ten uit. Deze telefoon wordt ook gebruikt door de mijn vriendin haar zaak en niet telefonisch bereikbaar zijn is dus echt schadelijk aan het worden.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Spooik, wat je vriendin haar zaak betreft, daar dien je mee op te passen en niet te vermelden als je de helpdesk belt. Het is een particulier abo, dus die zaak doet niks ter zake.

Nu, wat je telefonie betreft...

1+2) zorg ervoor dat je weinig of niet aan het uploaden bent (dus geen torrents of filesharing en dergelijke).
3) niet direct een antwoord voor.
4) heb je je siemens goed beveiligd dat er niemand anders in je modem zit te rommelen of gebruik maakt van je wifi?

Ik heb juist nog eens voor de gelegenheid contact opgenomen met de dommel helpdesk.... administratieve kant om te zien hoe het zat met netline. Heb wederom aangekaart dat er veel meer mensen zijn met identieke problemen en dat ik niet kan begrijpen waarom ze na een aantal maanden nog steeds deze problemen niet hebben opgelost maar dan willen ze je naar de technische desk sturen waar ze je evenmin van antwoord kunnen dienen... en dan nog een nieuwe spetterende vraag... wat als netline dezelfde problemen gaat geven met als antwoord 'het is wel wat voorbarig ervan uit te gaan dat netline dezelfde problemen gaat geven'. uiteindelijk nog een paar keer 'het heeft geen zin hierover te discuteren' en 'dan moet het via derde partijen zoals de ombudsman geregeld worden' en als je dan nog zegt dat ze niet reageren op de ombudsman (wat ze niet ontkennen) krijg je 'eventueel via andere instanties' tot als je vraagt welke en dan zeggen ze 'dat weten wij ook niet'. Ik heb eveneens de firmware vraag bij dommel afgevuurt hoe dat het kan dat sommige nog zitten met een firmware uit de middeleeuwen waarop eigenlijk een 'daar kunnen wij niet op antwoorden' kwam.

Intussen heb ik alle info ook bij mijn advocaat gedropt en deze gaat kijken of ik een haalbare zaak heb. Hij vreest het niet aangezien ze zichzelf te goed ingedekt hebben met hun contract, maar daar weet ik volgende week meer over.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Spooik, wat je vriendin haar zaak betreft, daar dien je mee op te passen en niet te vermelden als je de helpdesk belt. Het is een particulier abo, dus die zaak doet niks ter zake.
Het abbonnement staat op mijn naam dus Dommel heeft daar geen zaken mee.

Zelfs als ik niet aan het uploaden/downloaden ben (ik maak helemaal gebruik van torrent of P2P software) klinkt alles verhakkeld en valt de verbinding gewoon weg. Nu knalt het internet om de haverklap uit.... vreselijk vervelend. Zelfs in die mate dat ik overweeg Homeconnect buiten te gooien en een Belgacom abonnement voor de telefoon te nemen en adsl2 voor internet.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ergens heb je een punt, spooik. Jij hebt een particulier abo afgesloten op jou naam dat je nu ook gebruikt (enkel telefonie) voor de zaak van je vriendin. Ik ben er zeker van dat meerdere zelfstandigen zulke dingen toepassen (zoals mijn dierenarts met scarlet), maar kan dommel niet direct iets verweten worden als de zaak van je vriendin schade zou lijden want het is een particulier abo op je eigen naam.

De enige oplossingen als ze zo afhankelijk is van de telefoon is enkel via gsm werken, een business abo afsluiten, belgacom dicovery lijn of alternatieve voip provider onder de arm nemen
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Gisteren dan maar een helpdeskticketje geopend omdat we nu al een week met een uitvallende lijn zitten, alhoewel ik vandaag de indruk heb dat de stabiliteit terug is maar de snelheid niet.

Tijdje terug haalde ik nog een 6Mbit dit is nu nog een 2.9Mbit (volgens) speedtest.net.
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Voip doet het al een week niet, merkte vandaag dat ik niet kon bellen en toevallig vertelde mijn moeder dat ze ons ook al paar dagen niet kon bereiken. Reset van de modem loste niets op, dus maar ticket bij dommel geopend. Status van de modem gaf gewoon verbinding op voip aan dus, wel stond het duidelijk in de log files. Voorlopig wel geen last meer gehad van modem die algeheel uitvalt... vreemd....

Ik zit overigens nog steeds op de oude firmware, zelf nog geen tijd gehad wegens verbouwingen om deze handmatig te updaten.

Code: Selecteer alles

Jan  1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: My PID is 89 
Jan  1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: Starting Watchdog... 
Jan  1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: Watchdog started. Timeout is set to 4s. 
Jan  1 00:00:08 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  Starting Service Management Framework, Version 2 (2.0.1)
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 016-00-00  scm::DeviceInfo::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  scm::DeviceConfig::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 055-00-00  FileVerification::Verificator created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 056-00-00  FileVerification::Creator created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 058-00-00  scm::SoftwareImageInstaller::ImageOnFlashService created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 057-00-00  scm::PlatformInfo Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 022-00-00  scm::SoftwareImageMngmt::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 025-00-00  scm::DownloadAgent created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 085-00-00  FileDownload::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 084-00-00  FileUpload::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 107-00-00  scm::FileUpgrade::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 026-00-00  scm::LoggingService created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 027-00-00  scm::PasswordService created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 095-00-00  Security::Service created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 066-00-00  CM_ADSL: loading Annex-A firmware
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 071-00-00  CM_ATM: constructor
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00  scm:: MacService created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00  MAC:: init:ethcount = 8
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00  MAC:: init:ethaddress = 00:01:E3:81:15:A8
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 044-00-00  scm::LinkComponent created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 047-00-00  scm::BridgingComponent created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 046-00-00  scm::DHCPComponent created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 042-00-00  scm::RoutingComponent created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 045-00-00  scm::IPComponent created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 049-00-00  PPP:: processChildEvent, ppp_cm is down, ignore event [92]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 033-00-00  scm::DHCPComponentManager created [ID=33]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 032-00-00  scm::DnsServerComponentManager created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 050-00-00  scm::QDisciplineComponentManager created. [ID=50]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 090-00-00  scm::IcProxyCM created. [ID=90])
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 096-101-00  created CM_DYNAMICCLASSIFICATION [96]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 077-00-00  scm::FirewallComponent created [77]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 067-00-00  scm::SipAlgComponentManager created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 065-00-00  scm::EthernetSwitchADM6996ComponentManager created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 080-00-00  scm::IPTVComponentManager created. [ID 80]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 074-00-00  L2XP: component manager created [ID=74]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 029-00-00  scm::TR69Component--created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 083-00-00  scm::TimeService created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 028-00-00  scm::AllegroComponent created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 048-00-00  scm::ssh server created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 051-00-00  scm::PingDiagnostic created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 052-00-00  scm::DynDnsComponent created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 053-00-00  scm::TraceRouteDiagnostic created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 054-00-00  scm::Diagnostic created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 086-00-00  PortTriggering component created.
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 088-00-00  scm::WanReconnectSchedulingService created. [ID=88])
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 089-00-00  STUNService component created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 102-00-00  Host:Component manager: Created [102]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  rtpsd::ComponentManager Created [103]
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 108-00-00  scm::PortRelayService created. [ID=108])
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 094-00-00  FirmwareUpdate--Created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 015-00-00  scm::ManagedParametersService [IGD] created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 060-00-00  HTTPclient recieved event 127
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 060-00-00  HTTPClient: allegro state received DOWN, allegroTaskDataPtr 0  
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 028-00-00  AllegroComponent: send state: 0, allegroTaskDataPtr: 0 to component_id: 60 
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 061-00-00  FileTransfer::Agent created
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 062-00-00  HTTPclient recieved event 127
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 062-00-00  HTTPClient: allegro state received DOWN, allegroTaskDataPtr 0  
Jan  1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 028-00-00  AllegroComponent: send state: 0, allegroTaskDataPtr: 0 to component_id: 62 
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 030-00-00  TR69Agent--Created
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  UPnP: upnp_param_changed_callback==NULL
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00  Updating system running level from 1 to 3
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00  Start component 16 (DeviceInfoService)
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00  Start component 17 (DeviceConfigService)
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  Start requested, retrieving DeviceConfig settings
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  active configfile version 52.11.200
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  runtime image version 52.11.200
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  Version 1: 52 -- 11 -- 200
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  Version 2: 52 -- 11 -- 200
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  no configfile up/downgrade needed
Jan  1 00:00:10 Err <EVENT> scm: 017-05-00  Unable to create Device Config File for elements file: Elements file does not exist.
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  checkCopyDefault
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  Version 1: 0 -- 0 -- 0
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00  Version 2: 52 -- 11 -- 0
Jan  1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  Configuring services with settings from configuration file
Jan  1 00:00:31 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  Configuring services with settings from /config/system_configfile_f
Jan  1 00:00:31 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  Configuring services with settings from /config/system_configfile_r
Jan  1 00:00:31 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  Provisioning mode = Dormant
Jan  1 00:00:31 Inf <EVENT> scm: 017-00-00  Provisioning complete
Jan  Mar 19 23:30:56 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 2Mar 2Mar 21 23:38:12 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.2.189 on registrar 83.101.17.137 
Mar 21 23:38:12 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 21 23:38:42 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.2.189 on registrar 83.101.17.137 
Mar 2Mar 22 15:40:05 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 22 15:56:49 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 2Mar 23 05:10:29 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 2Mar 24 05:10:30 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 25 16:55:38 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 2Mar 25 17:43:55 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 27 04:55:52 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 2Mar 27 05:20:23 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 28 00:03:18 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 28 00:03:18 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 28 00:03:48 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 28 00:28:20 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 28 00:28:20 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 28 00:28:50 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 28 17:56:07 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 2Mar 29 00:21:40 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 00:21:40 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 29 00:22:10 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 00:46:43 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 00:46:43 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 29 00:47:13 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 01:11:45 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 01:11:45 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 29 01:12:15 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 23:36:45 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 29 23:36:45 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 29 23:37:15 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 00:01:47 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 00:01:47 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 30 00:02:17 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 00:26:49 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 00:26:49 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 30 00:27:19 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 05:32:22 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 05:32:22 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 30 05:32:52 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 05:56:21 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 3Mar 30 12:56:30 Cri <EVENT> cma: 012-00-00  SipTelUserFacade::Notify out of user range for EV_SIP_USER_STATUS_IND. 
Mar 30 12:56:30 Cri <EVENT> cma: 012-00-11  SipTelUserFacade::Notify out of user range for EV_SIP_USER_STATUS_IND. 
Mar 30 23:38:09 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 30 23:38:09 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 30 23:38:39 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 00:03:12 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 00:03:12 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 00:03:42 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 00:28:14 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 00:28:14 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 00:28:44 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 00:53:16 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 00:53:16 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 00:53:46 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 16:12:45 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 31 16:21:47 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 16:21:47 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 16:22:27 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 16:47:30 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 16:47:30 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 16:55:44 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 17:04:16 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 17:04:16 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 17:14:46 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 31 17:15:48 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Mar 31 17:19:24 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Mar 31 17:56:36 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Mar 3Apr  1 00:21:51 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  1 00:21:51 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  1 00:22:21 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 00:06:46 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 00:06:46 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  2 00:07:16 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 00:31:49 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 00:31:49 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  2 00:32:19 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 00:56:51 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 00:56:51 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  2 00:57:21 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  2 05:56:51 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Apr  Apr  2 06:05:18 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Apr  3 00:08:26 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  3 00:08:26 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  3 00:08:56 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  3 00:33:28 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  3 00:33:28 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  3 00:33:58 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  3 00:58:30 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  3 00:58:30 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  3 00:59:01 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  3 17:57:05 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Apr  Apr  4 23:26:30 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  4 23:26:30 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  4 23:27:00 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  5 00:31:40 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  5 00:31:40 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  5 00:32:10 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  5 00:56:42 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  5 00:56:42 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
Apr  5 00:57:12 Eme <EVENT> cma: 011-00-00  Registration Failure for NetworkProfile with index 5, interface address 83.101.13.135 on registrar 83.101.17.137 
Apr  5 05:57:20 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Apr  Apr  6 17:57:35 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
Apr  Apr  7 21:08:15 Cri <EVENT> cma: 019-00-00  CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = register_reason_none
---
 
.:: DiaKe ::.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Je logs staan vol met SIP/VOIP failures...

Dommel mail sturen via hun ticket systeem. Waarschijnlijk gaan ze dan eeen nieuwe firmware opzetten of vragen om je modem volledig te resetten. Hopelijk heb je geluk en zoals mij komt alles in orde. Bij andere werkt die methode niet, die hebben minder geluk.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ela ola.... de siemens is er sinds vandaag blijkbaar in geslaagd om voor de 11de dag op rij online te zijn. Zou het nu toch zijn da ze het nie leuk vinden dat ik een deurwaarder zou laten komen om al m'n problemen vast te laten stellen met halfwerkende homeconnect?

@ Yogi, ik noem 7 keer eenzelfde firmware flash doen met de versie die je al hebt of een router x aantal keer resetten geen oplossing of een methode om iets op te lossen. Dat is het probleem van ze afschuiven en dat ze zelf hopen dat het zich zo oplost. De voip fouten zijn hier ook nog steeds aanwezig.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Je hebt gelijk, het is niet de ideale oplossing. Maar ze proberen het omdat het bij sommige routers wel werkt (zoals bij mij. ondertussen denk ik toch wel een aantal weken geleden en nog steeds is hij altijd online).

Nuja, zolang hij het maar uithoudt tot de zomer. Dan bekijken we onze opties (We zijn nu al > 1 jaar Homeconnect dus kunnen omschakelen). Voornamelijk aan het wachten op wat de FUP van Telenet nu exact is :). Indien deze redelijk hoog is zal het in de zomer turbonet worden vermoedelijk
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”