Homeconnect update

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Sinds anderhalve maand heeft mijn siemens sx 762 kuren. Om de 10 dagen wanneer deze terug verbinding wil maken met het internet lukt het niet. Intussen heeft dommel nog slechts een zeer beperkte voorraad aan siemens modems.

Tot zoverre (want dommel heeft hier blijkbaar nog niet bij stil gestaan) heb ik de simpele vraag gestelt wat er zou gebeuren als de siemens modems op zijn. Hun voorstel (dat mij niet beviel) was over te stappen naar een andere formule zoals netline of cityline. Daarop heb ik de vraag gelanceert of het niet mogelijk zou zijn de huidige homeconnecters met defecte/niet goed werkende siemens modems niet gewoon een fritzbox toe te sturen en hun homeconnect te laten behouden. Lijkt me sterk dat dit in praktijk niet mogelijk zou zijn.

Deze vraag is momenteel in behandeling en het antwoord erop volgt spoedig. Dus eventjes geduld.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

De info is binnen, maar niet echt naar mijn goesting.

Dus homeconnectors wiens modem niet omgeruild of hersteld kan worden aangeraden over te stappen naar netline of cityline. De mogelijkheid om de voorwaarden van homeconnect zou praktisch doenbaar zijn, maar volgens de personen die zich hierover buigen zou dit echter onoverzichtelijk zijn en willen ze dit niet doen.

Dus concreet gezegd: als je nergens meer een siemens modem kunt vinden die werkt zijde de pineut en ik moet me nu dus wel aansluiten bij de mening dat bestaande klanten eigenlijk niks krijgen bij dommel.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ze zijn nog verkrijgbaar bij mediamarkt (hasselt)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik heb nog zo'n Siemens liggen van homeconnect :)
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zucht... net op het moment dat ik weer wat vertrouwen kreeg in dommel, beginnen ze met deze zever. Als ik het goed begrijp heb ik 2 weken geleden dus geluk gehad toen ze mijn modem hebben omgeruild, deze had onder andere dezelfde symptomen als jij ook hebt. Nu is de nieuwe eigenlijk ook niet naar wens, hiervan valt het wlan gedeelte om het uur uit. Dit is toch niet aanvaardbaar?
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dat symptoom + dat wegvallen van de modem had ik met de vorige een paar maanden geleden. Ben deze bij loveno in leuven gaan ruilen en sindsdien geen problemen meer tot anderhalve maand geleden.

Hoe dan ook... Zondag of maandag een ticket geopend ivm dat uitvallen van de siemens om de 10 - 11 dagen en ik kreeg als antwoord op dinsdag dat de lijn gestest was en die in orde is waaruit blijkt dat alles werkt. Tuurlijk is de lijn perfect, maar dat wil niet zeggen dat alles werkt (met vraagtekens bij de modem)

Er zijn nu 3 mogelijkheden:

- Of ze ruilen de siemens om voor een ander (en hopelijk goedwerkend) exemplaar.
- Ze ruilen 'm gewoonweg niet om.
- Ze zitten zonder stock en 'adviseren' dat ik overstap op een netline.

Dan zit ik met de volgende vraag:

In feite kan dommel technisch hun dienst niet meer leveren als ze zonder siemens modems vallen. Sterker nog: ze adviseren je dan een goedkopere dienst aan met te veel klein lettertjes voor te veel geld in vergelijking met homeconnect. Het zou beter zijn voor iedereen als ze degene met homeconnect dit ook laten behouden via die fritzbox.

Kan/mag dommel een nieuw jaar contract opstellen als ze een voormalige dienst niet meer willen, maar wel kunnen leveren op deze manier terwijl de fout uiteindelijk bij hun ligt?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb deze ochtend ook een melding gemaakt bij dommel hierover en erbij vermeld dat ik reeds op de hoogte ben van de Fritzboxen. Ik ben dus benieuwd wat ik als reactie terugkrijg.

Wat ik trouwens ook als optie zie is dat ze hun voip gegevens vrijgegeven en keuze van de modem vrijlaten. Dit zou voor mij persoonlijk zelfs de voorkeur hebben.
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ik denk niet dat dommel hun voip gegevens vrij zal geven. Daarom krijg je gratis die fritzbox bij cityline en netline. Die voipgegevens gaan zij beheren net zoals ze nu met homeconnect doen. Dat is toch wat mij gezegd is.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Ik denk er ook sterk aan om over te stappen naar een andere provider. Terwijl Scarlet en EDPNet internet en telefonie via VDSL2 (zonder belgacom abonnement) aanbieden blijft bij Dommel het Homeconnect en nu ook Netline op gewone ADSL en ADSL2+. Wij zelf hebben max 6M, adsl2+ is hier niet van toepassing terwijl de meesten toch al sneller kunnen surfen enz...
En wat de modem betreft, over 4 maand is de garantie (2j) om, waarschijnlijk kan de modem dan niet meer omgeruild worden en moet je de modem bij defect laten herstellen: zit je geruime tijd zonder modem of je moet overschakelen naar Netline, maar wat met de modem die gratis is: vraagteken??? als dat ook geldig is voor bestaande klanten die van moeten overstappen van Homeconnect naar Netline????, want activatie van 25 euro is enkel nog voor nieuwe klanten.
In principe ben/was ik tevreden over Dommel en Homeconnect, maar ik had ze een vraag gestuurd over dat een soortgelijke Homeconnect via VDSL2 te krijgen zou zijn in de nabije toekomst, (en ja ik was zowat 'pro Dommel', maar door zo'n antwoord van Dommel begin ik er toch anders over te denken: bestaande klanten zijn niets waard bij Dommel) het antwoord daarop was eerder een afwimpeling:
Een overzicht van de diensten die worden aangeboden, kan u terugvinden op onze website. Andere diensten zijn helaas momenteel niet mogelijk.
Zo'n antwoord vind ik écht spijtig... En dat 'momenteel' hoe moeten we dat omschrijven: dit jaar? Volgend jaar?' Want tijd én Dommel, dat gaat niet samen.
En doordat ze Netline gelanceerd hebben met een Fritzbox, zie ik nog geen directe komst van internet + telefonie via VDSL2 bij Dommel.



Ben zelfs benieuwd hoe vaak ze hun 'news' gaan aanpassen op hun website, in de homelink staat nu nog de sluitingsuren van de eindejaarsdagen.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

is me ook al opgevallen dat dat nieuws niet echt synchroom loopt met dat van de site ;)

Het lijkt er sterk op dat de homeconnectors inderdaad afgewimpeld worden en dat ze van hun homeconnect afwillen. Waarschijnlijk loopt hun rekening fors op met al dat 'limietloos' internet en dergelijke om nog maar te zwijgen over de klachten van de siemens modems als ik mijn eigen geval bekijk. Begrijp me niet verkeerd.... de siemens is echt wel een goed bakje als deze werkt zoals het hoort, maar helaas heeft het na een tijdje (of recht van de band) vrij veel problemen.

De gratis fritzbox van dommel is er in 2 uitvoeringen en helaas krijg je de goedkoopste gratis met 1 lan aansluiting, dus het komt erop neer dat je een switch/router zult mogen bijkopen indien niet alles draadloos werkt en een usb aansluiting voor de printer zal je ook mogen vergeten http://www.avm.de/de/Service/Datenblaet ... 113_en.pdf. Dommel zal deze (in gevallen zoals bij mij) als geste als gratis mogen geven en niks te activatie kosten hoeven te rekenen aangezien zij zelf ervoor hebben gekozen om homeconnectors (en mogelijke andere oudere formules) in de kou te laten staan. Zij hebben de modem/router bepaald dus zij zijn uiteindelijk dan ook verantwoordelijk voor de omzetting naar netline of cityline (naar mijn persoonlijke mening) want ze willen blijkbaar van het homeconnect product af. Het zou me zelfs niet verbazen als dommel evenzeer defecte/refurbished modems zou gaan rondsturen op dit ogenblik.

Mijn excuses aan de dommel medewerkers, maar jullie zijn spijtig genoeg verkeerd bezig. Na bijna 2 jaar klant te zijn en de verbeteringen te hebben meegemaakt gaan jullie er nu fors op achteruit.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

En de stommiteiten bij dommel stoppen niet. Ik had vandaag een dame aan de lijn. Had deze namiddag gebelt om te vragen hoe het nu zat ivm met mijn modem. Zij was zo vriendleijk mij door te verbinden met de technieker die ermee bezig was. 30 keer laten overgaan en geen gehoor. Dus ik dacht bij mezelf.... laten we even afwachten. Dat was rond 14 uur.

Rond 17 uur kwam ik tot de ontdekking dat iemand van de technische dienst contact met me zou hebben opgenomen via telefoon of mail omstreeks 15:27. de volgende boodsschap heb ik doorgekregen:

-
Geachte,

Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen.
We plaatsen dit ticket dan ook voorlopig on-hold totdat deze extra onderzoeken/interventies worden afgerond.
-

Ik heb dus rond een uur of 17 na het lezen van die mail weer naar dommel gebelt om te vragen wanneer de technieker mij heeft proberen te bellen want ik heb geen telefoon gekregen of een andere zinnige mail met enige uitleg. Dezelfde dame als daarvoor wist me doodleuk te vertellen dat ze een lijntest bij belgacom hadden aangevraagd. Die lijntest hadden ze dinsdag ook al gedaan en ik ben me dus wel even kwaad gaan maken. Het probleem zit bij de siemens en niet bij mijn lijn. Evenzeer zeiden ze dat dit m'n tweede siemens was waarop ik antwoorde dat hetzelfde probleem ook aanwezig was bij de vorige siemens en na de vorige omruiling enkele maanden geleden verdwenen was. Ik heb ze er dan ook op attent gemaakt dat ik gerust wilde ruilen van modem ook al zit ik dan enkele dagen zonder internet en dat het lijkt alsof ze van de homeconnect abo's afwillen.

***even stilte aan de andere kant van de lijn***

De dame zegt dat ze geen technische medewerker is en ik blijf er bij haar op hammeren dat er nog 2 tickets zijn over dit probleem die beide afgehandeld zijn zonder een eigenlijke oplossing. Ik heb haar de nummers gegeven en ze begon in te zien dat ik wel eens gelijk kon hebben dat het niet de lijn, maar wel de modem was. Dus nu wacht ik af en ik hang maandag opnieuw aan de telefoon, maar als ik hiermee nog lang blijf zitten stap ik toch es naar m'n advocaat. Het kan toch niet zijn dat je van een technische medewerker afhangt om een modem te ruilen terwijl ik nu al weet dat ik straks of morgen dit in m'n mailbox krijg:

-
Geachte,


We hebben een test op uw lijn uitgevoerd.

Waaruit blijkt dat alles goed werkt.



best regards,
met vriendelijke groeten,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
-

met daarop de mededeling dat het ticket opnieuw gesloten en geblokkeert zal worden.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dit ga je niet geloven..... Na zelf te bellen vandaag en de juffrouw aan de andere kant van de lijn mij heeft doorverbonden en na een goeie 14 minuten wachten kreeg ik een oude bekende aan de telefoon.

Dus na opnieuw de hele uitleg grotendeels te doen kreeg ik te horen dat de lijn dus perfect werkt en dat alles perfect zou werken. Helaas dus voor de medewerker want de modem vertoonde streken. Na nogmaals de logfiles te hebben doorgezonden bleek het zo dat de modem op een gegeven moment tegelijk 2 keer verbinding trachte te maken (had iets te maken met de vorige modem die nog in het systeem stond ?). Dus nu is dat opgelost en zou ik een nieuwe firmware krijgen.

Maar er is nog nieuws: het zou mogelijk zijn om netline als homeconnect te verkrijgen met een aup. Ik kreeg dit namelijk aangeboden voor 48,95... en daar was ik wel blij mee op zich zeker toen ze zeiden dat er geen migratiekosten zouden bijkomen tot ik ineens te horen kreeg (de medewerker deed navraag) dat ik deze wel diende te betalen terwijl mijn contract voor homeconnect nog geen jaar oud is. Verder lijk ik nogal een twijfel geval omdat dit de tweede modem is die gebreken vertoont en kunnen ze geen modems meer ruilen omdat ze door hun stock heenzitten. Ze wilden liever ook niet ruilen omdat de modem niet bij dommel gekocht is, maar in een winkel. Nu vind ik dit persoonlijk zeer vreemde praktijken en dacht ik dat een firmware update altijd automatisch werd uitgegeven, maar ja.... kan me daar ook in vergissen. Ik hou jullie verder nog op de hoogte
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Inderdaad zeer vreemd, zeker van de firmware update. Overigens ook een vreemde manier van redenatie over de aankoop van de modem, zij leveren deze paketten toch aan de winkels en verplichten je om zo eentje aan te kopen voor homeconnect.

Ik heb overigens nog niks gehoord over mijn klacht.
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Vandaag contact opgenomen met het verkooppunt, loveno in leuven, voor uitleg. Zij willen wel instaan voor de garantie en de modem terug sturen naar siemens voor herstelling, maar dan heb ik het probleem dat de telefonie foetsie is mits internet wel aan de praat te krijgen is, dus dat is niet echt voldoende en dat kan 3 weken of langer duren met nog geen zekerheid dat het probleem dan ook effectief weg is.

Dus ja.... qua nieuwe firmware ook nog niks gezien (vermoedelijk bedoelden ze dus gewoon een versie kopie van de huidige firmware erop zetten) en zal ik de komende dagen afwachten wat de modem wel of niet zal doen, maar mijn vertrouwen in dommel is op dit ogenblik weg.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

PumbaaH schreef:Vandaag contact opgenomen met het verkooppunt, loveno in leuven, voor uitleg. Zij willen wel instaan voor de garantie en de modem terug sturen naar siemens voor herstelling, maar dan heb ik het probleem dat de telefonie foetsie is mits internet wel aan de praat te krijgen is, dus dat is niet echt voldoende en dat kan 3 weken of langer duren met nog geen zekerheid dat het probleem dan ook effectief weg is.
Ik heb mijn modem ook moeten inwisselen en heb > 3 maand zonder telefoon gezeten. (gekocht bij loveno)
En de modem dat ik nu heb krijgt soms dezelfde "kuren" op een willekeurig moment herstarten (en ik heb het niet over de ingestelde herstart tussen 4-5uur).
Bij de vorige modem was het onhoudbaar geworden (+/- elke 5 à 10 min). Nu is het nog maar een enkele keer voorgevallen.
Wat ik wel dikwijls voorheb is dat na de ingestelde herstart het internet niet werkt, na nog een manuele herstart en enkele minuten wachten werkt dan alles terug: wat dus ook wil zeggen dat er tussen 5u en 18u (=uur van manueel herstarten) geen telefoon mogelijk was.
...
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Nu is er ook de boostpack voor Netline, dus onbeperkt downloaden, wat in feite Netline op dezelfde hoogte brengt als Homeconnect.
Beiden kosten evenveel: Homeconnect = 48.94 en Netline + boostpack = 48,94.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Jippe, daar was ik al van op de hoogte, maar het probleem zit 'm in de siemens modem. Ik heb geen probleem met netline met of zonder boostpack, maar wel dat ik een modem heb met problemen en ik na 2 maanden sukkelen graag had gezien (en dit ook voor andere homeconnecters met problemen) dat dommel ons een geste doet in plaats van de eindgebruiker beschuldigen dat zij de modems afbreken terwijl het bij praktisch iedereen om defecten aan de modem zelf gaat waar we geeneens iets aan kunnen doen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb na 2 weken reactie gekregen op mijn klacht dat het draadloos netwerk uitvalt:
Dit is in principe het intern netwerk, we kunnen geen garantie bieden aan de reibaarheid van het draadloos netwerk. De adsl verbinding werkt.

Euhm... met de vorige modem waren die problemen niet... en het gaat mis met allee draadloze clients zelfs op 10cm van de modem. :bang:
En over mijn vraag over de modem en abo kreeg ik dus het volgende:

Indien u over wilt schakelen naar het nieuwe netline/cityline product dient u dit in reply te melden en na betaling van de omschakelingskost van 50 euro, wordt de gratis modem ook toegestuurd en het nieuwe pakket geactiveerd.

Het minste dat ze konden doen was een geste om dit gratis te laten gebeuren gezien de vele problemen met de siemens modem.
.:: DiaKe ::.
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Deze keer sneller reactie van hun ontvangen:
Geachte,

Helaas kunnen we niet ingaan op uw verzoek, daar het product homeconnect ook niet meer verdeeld wordt, raden we u aan om over te schakelen naar netline/cityline.

Alvast bedankt
Hier heb ik op gereageerd dat ik dit wil, maar dan zonder kosten, ik ben benieuwd.
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Je moet niet hopen dat je het krijgt want je zal die 50 euro mogen ophoesten. Hoe ik dat weet? De helpdesk kan niks aanbieden en degene die ervoor verantwoordelijk is krijg je zelfs niet te pakken want blijkbaar weet de helpdesk het altijd beter of vinden zij het niet nodig.

ahja.... ik was normaal vandaag voor de 4de dag online, maar de teller staat weer terug op 0. Ik begrijp er dus niks meer van. Sterker nog..... krijg van de modem in de log enorm veel foutmeldingen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

PumbaaH schreef:Je moet niet hopen dat je het krijgt want je zal die 50 euro mogen ophoesten. Hoe ik dat weet? De helpdesk kan niks aanbieden en degene die ervoor verantwoordelijk is krijg je zelfs niet te pakken want blijkbaar weet de helpdesk het altijd beter of vinden zij het niet nodig.

ahja.... ik was normaal vandaag voor de 4de dag online, maar de teller staat weer terug op 0. Ik begrijp er dus niks meer van. Sterker nog..... krijg van de modem in de log enorm veel foutmeldingen.
Bij dommel heb je soms een overgang periode als je van belgacom komt (had ik toch, en ook andere dat ik weet. Waarbij je kan surfen enzo, zonder dat je betaalde maand begonnen is. Zo was het bij ik dat (kweet de exacte datum niet maar ik geef een voorbeeld) vanaf 1 maart officieel mijn contract start, maar ik mijn login nu al gekregen heb en al kan inloggen ook al is het internet abonnement officieel niet begonnen. Waarbij mijn download op 1 maart werd gereset.
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je hebt helemaal gelijk PumbaaH, deze mail kreeg ik gister avond nog:
We kunnen hier niet op ingaan zoals meerdere keren gemeld.

Uw aangetekend schrijven dient u te sturen naar:

Schedom nv
Steenweg 19/01
3590 Diepenbeek

Let wel dat u nog maar 7 maanden klant bent (minimun contractduur van 12 maanden) en dat als u nu de opzeg stuurt, u een early cancellation fee ontvangt van de overige 5 maanden (249.75 euro excl. gesprekskosten)
Wat ik vooral leuk vond is dat ze beginnen te dreigen met de kosten bij opzegging, terwijl ik aangaf dat ik wou opzeggen bij het verlopen van het contract. Communicatie is niet hun sterkste kant. Maar goed dommel is deze klant straks kwijt, jammer want ik was verder wel tevreden van ze, maar zo laat ik mij als klant niet behandelen.

Duuuus... Iemand een tip voor gelijkwaardig product bij de concurrentie? Ik heb nog 5 maanden om te beslissen...
.:: DiaKe ::.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Het maakt me niet uit vanwaar het komt, maar zodra mijn homeconnect contract afloopt bij dommel stap ik over naar naar een andere isp met vdsl en hopelijk is der dan ergens een abo inclusief gratis bellen. Verder zal dommel nog een deel abo's verliezen van aangebrachte mensen door mij. 3 weken terug nog iemand doorverwezen naar base en een week geleden 2 naar dxadsl.

Ergens is het wel spijtig... Dommel heeft schitterende producten, maar de manier hoe ze met de mensen omgaan is schandalig. Bij tiscali en mobistar heb ik indertijd al vanalles meegemaakt op internet vlak, maar dommel spant nu echt wel de kroon... en ja gr4vity, als dommel effectief iets deed (al was het maar een geste) om de problemen op te lossen was er niks aan de hand, maar dommel wilt geeneens meer iets doen of mensen helpen (terug zoals het een poos geleden was) dus ik kuis er mijn schup af en wil er over enklele maanden niks meer met hun te maken hebben.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In de volgende maanden kan er nog veel veranderen. Denk maar aan VOIP bij Belgacom (indien dat er nog komt).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

dacht niet dat belgacom zich ging wagen aan het voip avontuur... maar wat niet is kan nog komen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:dacht niet dat belgacom zich ging wagen aan het voip avontuur... maar wat niet is kan nog komen.
Het ging er begin 2010 komen... rara waar is het.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Voor zoverre ik me kan herinneren zou belgacom niet overgaan op voip. De rede hierachter zou zijn over de 'slechte kwaliteit' en onbetrouwbaarheid. Langs de andere kant zou het voor hun de kosten wel dramatisch kunnen drukken natuurlijk. Dacht dat scarlet belgacom hierin zou volgen en niet overstapte naar voip nu ze onderdeel van belgacom zijn.... tenzij scarlet nu het budget/testplatform van belgacom zou kunnen zijn.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:Voor zoverre ik me kan herinneren zou belgacom niet overgaan op voip. De rede hierachter zou zijn over de 'slechte kwaliteit' en onbetrouwbaarheid. Langs de andere kant zou het voor hun de kosten wel dramatisch kunnen drukken natuurlijk. Dacht dat scarlet belgacom hierin zou volgen en niet overstapte naar voip nu ze onderdeel van belgacom zijn.... tenzij scarlet nu het budget/testplatform van belgacom zou kunnen zijn.
Dan herinner jij je het verkeerd.
Het vorige platform was onvoldoende (I-Talk), Belgacom ging aan een nieuw platform werken (zou ondertussen al klaar mogen zijn).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Kan ook niet alles correct onthouden :)

zit al met m'n handen in het haar dankzij dommel..... en het ergste is dat ik kaal ben.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

en we gaan door met de problemen. Ik krijg op het ogenblik enorm veel errors door van de siemens dewelke vreemde gevolgen met zich meebrengen. Op de tijdstippen dat deze errors hun eigen kenbaar maken slabakken zowel het internet als de telefonie. Even een overzichte van een stukje logfile:
-
Mar 1 14:50:12 War cma: 011-00-00 SIPRegistration::handle401 already responded to AuthenticationRequest for user sipXXXXX.
Mar 1 14:50:12 Cri cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 1 15:06:53 War cma: 011-00-00 SIPRegistration::handle401 already responded to AuthenticationRequest for user sipXXXXX.
Mar 1 15:06:53 Cri cma: 019-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 1 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = authentication_failed
Mar 1 16:03:43 War kernel: wsc oui=dd, 7, 0, c,43, 0
Mar 1 16:03:44 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 16:03:44 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 16:03:44 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 16:03:44 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 16:03:44 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 16:04:00 War kernel: wsc oui=dd, 7, 0, c,43, 0
Mar 1 17:52:00 War kernel: wsc oui=dd, 7, 0, c,43, 0
Mar 1 17:52:06 War kernel: wsc oui=dd, 7, 0, c,43, 0
Mar 1 17:52:07 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 17:52:07 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
Mar 1 17:52:07 Err WscCmd: ENRSM: Did not start M2DThread. status = 2
-
zo gaat het sinds kort elke dag in de logfile van de modem. En verleden nacht is de modemook spontaan opnieuw gestart/reset aangezien de datum terug op 1 januari stond. Ik heb dus totaal geen idee wat ze bij dommel allemaal aan 't doen zijn, maar komaan.... ofwel is nu dommel het probleem met al hun geflash omdat ze weigeren te geloven dat er iets fout is met de modem ofwel is de modem helemaal om zeep en moet ik verdere stappen ondernemen.

Ik was al aan het denken een deurwaarder deze problemen te laten vaststellen en dommel in gebreke te stellen, maar de vraag is of dit een strijd is die ik kan winnen. Ik heb nog 5 maanden te gaan met homeconnect en aangezien dommel niets wilt ondernemen of het probleem serieus weigert te nemen....
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bree
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik vrees dat dat meer kosten als baad met zich meebrengt. Enige dat er kan gedaan worden is om een klacht bij de ombudsdienst neer te leggen... maar goed of dat verder zin heeft weet ik ook niet. Ik ga het in ieder geval wel doen over hun gedraag t.o.v. de ondersteuning van de modem en hun abonnement.
.:: DiaKe ::.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vervang de Siemens door een andere modem en vergeet de voip... Dan ga je de 5 maanden misschien nog uitkrijgen zonder al te veel frustraties. Download er ondertussen maar op los zodat je tenminste een deel van je geld nuttig besteed :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Nog even niet goztow.... heb juist dus met dommel gesproken en ze beginnen nu dus toch in te zien dat er iets niet klopt. Ze hebben dus juist opnieuw mijn firmware geflasht en de komende dagen ga ik logfiles doorsturen zodat ze kunnen bepalen waar het probleem plaats zou vinden (bezigheidstherapie?). Nu moeten we dus eventjes afwachten wat dit gaat geven.

Er werd wel gesuggereerd dat ik mogelijk al eens een andere firmware erop zou kunnen gezet hebben waardoor dit allemaal komt en ik geef toe dat die gedachte al es door m'n hoofd gegaan is om dat te doen om een alternatieve voip provider te proberen, maar echter nooit uitgevoerd.

Verder heb ik ook 'goed' nieuws ontvangen:

1) Er komt een product op basis van vdsl met voip en de kans is reeel dat de huidige homeconnectors worden overgezet op deze formule. Details heb ik echter nog niet gekregen. Het zou een prachtig product worden, maar de aankoop van een sagem zal mogelijk verplicht blijven.

2) Er komt geen triple play oplossing. Dommel wist me te vertellen dat ze niet echt achter het product bgc tv staan omdat ze er teveel problemen mee ondervonden.

3) De regio Leopoldsburg zou einde tweede kwartaal, begin derde kwartaal (juni, juli) 2010 op cityconnect aangesloten kunnen worden.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

PumbaaH schreef:Verder heb ik ook 'goed' nieuws ontvangen:

1) Er komt een product op basis van vdsl met voip en de kans is reeel dat de huidige homeconnectors worden overgezet op deze formule. Details heb ik echter nog niet gekregen. Het zou een prachtig product worden, maar de aankoop van een sagem zal mogelijk verplicht blijven..
En de activatie kost van 99€ ? Als de activatie gratis/25€ zou zijn dan had ik dit misschien in overweging genomen ...

Het zou mooi zijn, maar op een "zou" ga ik nu niet wachten. (Alle ik kan niet meer wachten want de aangetekende brief is gisteren verstuurd).
...
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

1) Er komt een product op basis van vdsl met voip en de kans is reeel dat de huidige homeconnectors worden overgezet op deze formule. Details heb ik echter nog niet gekregen. Het zou een prachtig product worden, maar de aankoop van een sagem zal mogelijk verplicht blijven.
Dat zou mooi zijn, maar de vraag is 'hoelang zal dat nog gaan duren?' Hopelijk gaan ze dit keer sneller reageren, zodat ze hun Homeconnect-klanten, die de beloofde snelheid van bijna 2 jaar geleden niet hebben gekregen, kunnen blijven behouden. De aankoop van sagem nemen we er dan ook graag bij, die moet je ook wel aanschaffen als je elders gaat.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jippe schreef:die moet je ook wel aanschaffen als je elders gaat.
Dat is niet echt waar, want bij belgacom (ook generation internet) krijg je de modem en geen activatiekosten.
Ook ik heb geen snelheidsverhoging gekregen (en cityconnect is wel beschikbaar in naburige steden/gemeenten maar hier juist niet)
Ik heb besloten om de stap te maken naar belgacom omdat telefonie soms wel en soms niet werkt, en soms hoge latency. (En gemiddeld per maand zal het goedkoper worden voor mij)
...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik heb de modem handmatig wederom moeten opstarten. De aangesloten telefoon op de modem bleef rinkelen. Als je opnam kreeg je kiestoon en legde je af begon die weer te rinkelen. Dus nu is het lopende ticket ook weer aangevuld met die info en de bijbehorende log gegevens. Dus den technieker kan aan mij tijd en begrip vragen..... morgen weer even bellen om dit mankement door te geven en aan te geven hoe irritant het wel niet is. Stel je voor dat je 's nachts ligt te slapen en dan ne telefoon die rinkelt omdat die er zin in heeft... en nee.... het ligt niet aan de telefoon want mijn reserve telefoon had het identieke probleem.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Dat is niet echt waar, want bij belgacom (ook generation internet) krijg je de modem en geen activatiekosten.
Dat is misschien een van de troeven die Belgacom heeft: gratis modem (je dient die wel terug te geven na stopzetting, anders moet je het wel betalen), de andere providers krijgen die modems niet gratis van Belgacom, met gevolg dat de klanten van die providers die moeten aankopen.
En een tweede troef die Belgacom hanteert is dat men bij hun geen vaste lijn nodig heeft, terwijl bij de andere providers ofwel tenminste een discoverylijn ofwel een rawcopper dient te hebben én te betalen. Is dat oneerlijke concurrentie of een verkoopsstunt van Belgacom, van waar zouden ze de centen halen om dat allemaal te bekostigen, van de klanten, of van het belastingsgeld?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

euhm..... cityconnect heeft geen raw copper nodig.... wat vdsl betreft is dit een monopoly dat enkel belgacom in handen heeft en ja.... ik zou het leuker vinden als belgacom het volledige modem gedeelte voor hun rekening zou nemen want dat zou enorm veel vereenvoudigen, maar dat zou hun geld kosten terwijl ze er nu vollenbak aan verdienen.

Dit zou in mijn ogen veel makkelijker zijn (en zelfs beter):

1) Ik vraag vdsl aan bij dommel, edpnet of een andere isp.
2) Belgacom komt langs en hangt de modem of verstuurt de modem naar jou.
3) Einde contract of modem defect stuur je de modem terug naar belgacom.

Wat gaat er nu gebeuren (voor zoverre ik op de hoogte ben)?

1) Ik vraag vdsl aan bij dommel, edpnet of een andere isp.
2) Je koopt een modem bij je provider.
3) Modem defect stuur je de modem terug naar je isp.
4) Isp gaat aankloppen bij belgacom aangezien zij daar de modems aangekocht heeft.
5) Belgacom kijkt 'm na of stuurt 'm terug naar sagem en/of stuurt je een refurbished toestel.

Wat ook nog zou kunnen (en daar zou ik mee kunnen leven) is dat de isp 12 maanden lang 11.58 euro extra anrekent als zogezegde huur van de modem en na 12 maanden is ie van jou of een abo aanbied van 24 maanden waardoor de 'huurprijs' dan zakt richting de 5,79 euro gedurende 24 maanden, maar ja.... wie ben ik dan weer, eh :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

EEN WONDER....

ik heb vandaag voor de verandering eens een andere technieker aan de lijn gekregen en die stelde dus vast aan de hand van de logfiles en het telefoongebeuren van gisteren dat het aan de modem ligt :D

Er gaat gekeken worden of er nog mogelijk een goede modem beschikbaar is om dit exemplaar te vervangen en vandaag of morgen krijg ik hier bericht over. Hij heeft er wel bijgezegd dat het mogelijk een tweedehandsje is, maar mij geen zorg... Als die werkt zonder problemen ben ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij.

Ik heb ook uitgebreid een gesprek gehad met deze medewerker over netline en homeconnect en het toekomstige product dat ik hierbij speedline zal noemen om het makkelijk te houden. Inderdaad geven ze toe dat het beter was geweest de homeconnectors te laten overstappen naar netline, en dat netline nu veel te hard lijkt op homeconnect om een migratiekost van 50 euro te rechtvaardigen want al wat je extra krijgt is de 2000 minuten bellen naar het buitenland. Ook vandaag kreeg ik een voorzichtige bevestiging dat homeconnectors zullen worden overgezet op speedline. Op een gegeven moment kwam deze persoon stilletjes door, maar ik dacht toen begrepen te hebben dat hetgene wat nu is gebeurd ivm homeconnect en netline niet meer zou mogen gebeuren in de toekomst want uiteindelijk heb je nu 2 identieke producten en is het te gek voor woorden dat je dan 50 euro zou moeten betaken aks migratie kosten.

maar goed..... hopelijk raakt deze thread nu eindelijk opgelost na zo goed als 2 maanden sukkelen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”