Option pack FUP

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Code: Selecteer alles

Traffic Pack
5,00€/Maand

* Geen limiet meer op datatrafiek van uw abonnement (blijft onderhevig aan Fair Use Policy)
    * Mogelijk als optie bij het ADSL Home en VDSL Home abonnement 
ik was eens in het controle paneel aan het rond kijken en merkte dat er een optie was om FUP te hebben op u abo kost 5 euro, maar nu wat is FUP voor edpnet? 10G, 100G, 200G, ..?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Die vraag stel ik mij al langer.

uitgaande van marktconformheid :

-telenet bied op fibernet atm 250gig aan
-bgc spreekt bij hun fup over "niet minder da 250gig per maand"
-telenet gaat binnekort naar fup, dus dat gaat ook niet minder dan 250 gig morgen zin (misschien iets minder op de goedkopere abo's.

Dus ik ga ervan uit dat bij edpnet minstes 250gig van toepassing gaat zijn...
kzal u laten weten als ze klagen :P
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

flashblue bij belgacom is dat meer dan 500GB hoor !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

En bij dommel heb je 200GB standaard waarvan de helft van de dag de helft meetelt, dus pak dat je daar toch 350GB uithaalt.
Idem voor hun abo met 500GB. Imo zou EDPnet toch zeker 250 of meer moeten voorzien inderdaad of het heeft geen nut van bij hun te blijven (als je veel limiet wil).

Het VDSL abo van dommel is goedkoper dan (1 euro) en bied 500GB limiet + de helft van de dag aan 50%. Wat betreft ADSL zijn ze misschien nog net iets goedkoper dan, maar je zou dan toch zeker er ook 350GB of iets dergelijks uit moeten krijgen.

Niet dat ik dit op dit moment haal, maar als je naar de markt kijkt, zouden ze (imo) niet anders kunnen.

Maar enkel de toekomst gaat het uitwijzen vrees ik.
Momenteel zit ik alleszins al over de 100GB zonder probleem (maar ik haalde met 100GB limiet ook 155 a 160GB er uit met nachttarief dus ja, het valt af te wachten).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uit commerciële overwegingen zou EDPnet de klanten die ongeveer 250 GB verbruiken, toch niet mogen op een verlaagde snelheid plaatsen.
Puur alleen daarvan.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Beste userbasers,

We begrijpen de verwarring en bezorgdheid rond de term "FUP" volledig. Maar EDPnet hanteert op deze optie geen "verborgen limiet."

Snelheidsbeperkingen op FUP abonnementen worden alleen toegepast als tijdelijke noodingreep wanneer een bepaald deel van het netwerk te sterke hinder ondervindt. Er spelen meer factoren een rol dan alleen het volume, en daar trachten we steeds zoveel mogelijk rekening mee te houden in onze beslissingen.

Om toch een indicatie te geven, kunnen we wel zeggen dat 250 GB volgens ons geen grote problemen stelt.
internet, fiber & telephony
FlashBlue
Erelid
Erelid

proximusboyke schreef:flashblue bij belgacom is dat meer dan 500GB hoor !
Als je dan toch propaganda voert voor bgc, dan wil ik bewijzen :-)

enige dat tot nu publiek is gemaakt is een uitspraak van een bgc woordvoerder int genre van "niet minder dan 250 gig per maand", voor de rest heb ik nergens echte bevestigingen of uitspraken van hun gevonden...

@edpnet, bedankt voor de verheldering ! :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FlashBlue schreef: Als je dan toch propaganda voert voor bgc, dan wil ik bewijzen :-)

enige dat tot nu publiek is gemaakt is een uitspraak van een bgc woordvoerder int genre van "niet minder dan 250 gig per maand", voor de rest heb ik nergens echte bevestigingen of uitspraken van hun gevonden...

Meerdere mensen van Belgacom hebben dit aangegeven. Ook online staat de teller tot 500 GB, dacht ik.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Uit commerciële overwegingen zou EDPnet de klanten die ongeveer 250 GB verbruiken, toch niet mogen op een verlaagde snelheid plaatsen.
Puur alleen daarvan.
Dat denken wij .. dat wil ik eerst nog zien.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Lord Utopia schreef:
FlashBlue schreef: Als je dan toch propaganda voert voor bgc, dan wil ik bewijzen :-)

Meerdere mensen van Belgacom hebben dit aangegeven. Ook online staat de teller tot 500 GB, dacht ik.
http://www.belgacomboost.be/nl/faq.html
Daar staat
De formule met onbeperkt volume is voorbehouden voor persoonlijk en particulier gebruik, conform de algemene voorwaarden van Belgacom. Zodra de limiet van 500 GB is bereikt, kan de klant extra volumepacks van 20 GB bijbestellen, en dat geheel gratis. Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten die regelmatig aanzienlijk meer verkeer gebruiken dan het maandelijkse gemiddelde van de Internet Intense-klanten te vragen om ofwel hun verbruik aan te passen, ofwel een bijkomende optie te activeren.
Daar staat ook 500 Gb (ook al staat er ook "aanzienlijk meer verkeer"), maar ik vermoed dat je wel tot 500 Gb zult kunnen gaan, zelfs meer...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

* Kan men mij dan nog op smallband smijten?
EDPnet behoudt zich het recht voor om u op smalband te plaatsen, of de account stop te zetten bij overmatig, aanhouded oververbruik of misbruik. In een normale situatie zal dit niet hoeven te gebeuren.
* Ga ik een nieuw contract aan als ik dit pack neem, ..
Het gaat hier om een supplement die niet voor een nieuwe termijn gelden.
* Ben ik verplicht van dit pack voor een jaar te nemen?
De traffic packs zijn overigens telkens voor een maand en dan ook maandelijks opzegbaar.
'k Had navraag gedaan, dit zijn de antwoorden, wat ik al dacht als ze vinden dat het problematisch wordt ga je op smallband, nu maak u geen illusies dit geld niet enkel voor edpnet dit zal ook zo zijn voor BGC en telenet, de vraag is natuurlijk wat is problematisch, .. met FUP koop je een beetje een kat in de zak. 'k Heb ook liever FUP, .. begrijp me niet verkeerd, maar aangezien FUP hier in BE nogal nieuw is, .. voor de meeste ISP valt het een beetje te bezien wat zij verstaan onder normaal gebruik.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Edpnet kennende gaan ze dat niet direct doen....

Als er problemen zijn op bepaalde locaties, zullen ze eerste grootverbruikers vragen om hun gedrag aan te passen, doen ze dat niet , dan kan edpnet optreden adhv de beperkingen van de fup...

op zich doodnormaal infeite, gezien de belasting die een paar grote users kunnen vormen voor een node...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik zeg ook niet dat het niet normaal is enkel dat het open staat voor interpretatie en het is niet omdat men FUP heeft dat men dan niet meer op smallband terecht kan komen, .. 'k wil enkel de illusie dat sommige hebben weghalen. Daarom dat ik erbij vermelde dat dit ook voor BGC en Telenet zal zijn, .. FUP bied geen garanties, .. maar, het is zeker een stap in de goede richting.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

flashblue als ge op treab belgacom kijkt leest ge dit

Overigens als je gewoon even een beleefd mailtje schrijft naar de helpdesk, weet je dat ze tot 500GB geen problemen maken, vanaf 1TB kijken ze al wat raar en houden ze je in het oog. Doe je 3 opeenvolgende of 6 maanden per jaar meer dan 1TB dan zal je een brief krijgen om te minderen. In het geval van 3 opeenvolgende maanden krijg je nog eens 3 maanden de tijd om te bewijzen dat je mindert. Dus na 6 maand in het totaal gaan ze je lijn cappen naar 6mbit.

dus gaan ze van 500gb zeker nie klagen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”