VDSL2 en Evonet?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

BasMSI schreef:Ze geven geen antwoordt, maar zetten een snelheids-limiet op mijn account, het doet niet meer dan 3Mbit down en 512kbit up.
Dit is pure onzin want Schedom doet wel volle snelheid en Evonet deed dat ook voor dat ik het gemeld had.
Eén klein verschil: Schedom heeft een contract voor VDSL2?
Vervelend, maar te begrijpen toch? Moest ik hen zijn, zou ik mij zo'n dingen ook niet riskeren. :|
Tomsworld schreef:Lijkt me wel bizar dat ze niet antwoorden, support is daar super.
Inderdaad, maar dergelijke vragen zijn geen supportvragen he. Als ze al plannen hebben, hoe zeker die ook zijn, en hoe groot of klein: ik denk niet dat ze die zomaar gaan meedelen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Evengoed, ze hadden kunnen zeggen: sorry dit mag je niet.

Hemaal niets zeggen maar wel een limiter zetten vind ik kinderachtig.

Ja ik weet dat ik een Schedom contract heb, maar ik wou gewoon de beiden de snelheid testen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ben eens benieuwd of ik binnen vijf minuten nog internet heb. Ik heb een bericht gekregen van Belgacom dat ze om 18u gaan overschakelen, terwijl ze eerder bevestigd hadden dat woensdag te doen. Normaal komt mijn Bbox2 morgen toe via Kiala.
't Begint al goed. :-) Verwend zeker…?
BasMSI schreef:Evengoed, ze hadden kunnen zeggen: sorry dit mag je niet.

Hemaal niets zeggen maar wel een limiter zetten vind ik kinderachtig.

Ja ik weet dat ik een Schedom contract heb, maar ik wou gewoon de beiden de snelheid testen.
Ik bedoel een contract tussen Schedom/Evonet en Belgacom.


Edit 23/03:
Ik dacht gisteren al zonder internet te zitten, maar het is vandaag. Nochtans gingen ze ervoor zorgen dat de Bbox2 er was voor morgen en gingen ze mij morgen pas overschakelen. Morgen bellen naar de 0800...

Edit 24/03:
Plots terug internet, en van de helpdesk sturen ze mijn naar een teleboetiek om een Bbox2 af te halen. :-)
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Voorheen:

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Maar, zoals gezegd: hopelijk maar voor een jaartje. Ik blijf het Evonetforum hier volgen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En nu zou het wel interessant zijn als het was zoals het vroeger was waar je gewoon een account kocht en dat het dsl signaal door BGC geleverd werd, .. dan kon je VDSL nemen bij BGC en een access account van eender welke provider erop zetten, .. en switchen zou ook makkelijker gaan, omdat je gewoon een jaar contract neemt voor dsl signaal, .. en dan een account bij eender welke provider kan nemen die deze dan nog eens maandelijks opzegbaar kunnen maken, .. op die manier zou concurrentie veel groter zijn, .. de dag van vandaag als één provider iets goedkoper aanbied, .. moet je contract al ten einde lopen, .. vooraleer je kan overstappen dikwijls zijn de voorwaarden bij einde contract niet meer geldig.

Eigenlijk zou men beter terug gaan naar een dergelijk systeem omdat tegenwoordig alle DSL toch in handen is van BGC en moeten service providers maar cappen, via de radius BGC zou dan best een volledige sync geven zodat alle providers hun snelheden kunnen bepalen.

Dat BGC instaat voor de lijnen en andere isp voor access. op deze manier had je bv bij een provider als evonet dat zijn formules niet vernieuwt gewoon gebruik kunnen maken van vdsl ipv enkel adsl
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Dit heb ik al voorgesteld aan de Federale Handels dienst, maar die willen er niet aan en verwijzen naar de Ombudsman Telecom die daar ook niets mee kan.
Het probleem is dat Belgacom een staatsbedrijf is!!
Daarom kan er niets gebeuren.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ofloo schreef:En nu zou het wel interessant zijn als het was zoals het vroeger was waar je gewoon een account kocht en dat het dsl signaal door BGC geleverd werd, .. dan kon je VDSL nemen bij BGC en een access account van eender welke provider erop zetten, .. en switchen zou ook makkelijker gaan, omdat je gewoon een jaar contract neemt voor dsl signaal, .. en dan een account bij eender welke provider kan nemen die deze dan nog eens maandelijks opzegbaar kunnen maken, .. op die manier zou concurrentie veel groter zijn, .. de dag van vandaag als één provider iets goedkoper aanbied, .. moet je contract al ten einde lopen, .. vooraleer je kan overstappen dikwijls zijn de voorwaarden bij einde contract niet meer geldig.

Eigenlijk zou men beter terug gaan naar een dergelijk systeem omdat tegenwoordig alle DSL toch in handen is van BGC en moeten service providers maar cappen, via de radius BGC zou dan best een volledige sync geven zodat alle providers hun snelheden kunnen bepalen.

Dat BGC instaat voor de lijnen en andere isp voor access. op deze manier had je bv bij een provider als evonet dat zijn formules niet vernieuwt gewoon gebruik kunnen maken van vdsl ipv enkel adsl

Eigenlijk willen we nu terug naar de begin Turboline situatie, waar Turboline access gefactureerd door Belgacom was, en anderzijds ISP Access door een Skynet / Tiscali / Wanadoo / easynet / xs4all ...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”