VDSL2 en Evonet?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Wel ik heb vandaag gebeld naar Evonet over de vraag naar VDSL2.

Het antwoordt was: We hebben nog niets getekend!

En verder: Als je nu al sneller wilt dan....

Hier baal ik dus enorm van!!

Evonet was ruim 10 jaar de beste provider die ik gehad heb.
Maar ik denk er nu serieus over om naar Telenet te gaan, want die hebben 30MBPS en dadelijk 80GB (is genoeg voor mij) aan 50 euro.

Evonet wil ik als provider niet verlaten! Maar als ik zulke antwoorden krijg....dan ben ook ik naar Telenet.

Andere VDSL oplossingen neem ik niet, want je zit altijd met VDSL-modem-kopen (EDPnet SAGEM enkel!) en RAW-COPPER....en Belgacom komt er bij NOOIT meer in.

Het is nog niet zo ver en ik hoop dat ze bijdraaien bij Evonet, maar tegen 1 Mei ben ik over naar Telenet als ze geen VDSL2 aanbieden! :bang:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

BasMSI schreef:Wel ik heb vandaag gebeld naar Evonet over de vraag naar VDSL2.

Het antwoordt was: We hebben nog niets getekend!

En verder: Als je nu al sneller wilt dan....

Hier baal ik dus enorm van!!

Evonet was ruim 10 jaar de beste provider die ik gehad heb.
Maar ik denk er nu serieus over om naar Telenet te gaan, want die hebben 30MBPS en dadelijk 80GB (is genoeg voor mij) aan 50 euro.

Evonet wil ik als provider niet verlaten! Maar als ik zulke antwoorden krijg....dan ben ook ik naar Telenet.

Andere VDSL oplossingen neem ik niet, want je zit altijd met VDSL-modem-kopen (EDPnet SAGEM enkel!) en RAW-COPPER....en Belgacom komt er bij NOOIT meer in.

Het is nog niet zo ver en ik hoop dat ze bijdraaien bij Evonet, maar tegen 1 Mei ben ik over naar Telenet als ze geen VDSL2 aanbieden! :bang:

Wat is er verkeerd met die sagem modem? Bij telenet kan je ook alleen maar hun motorola modem nemen, en die laatst nieuwe versie met wifi en router ingebouwd is nu ook niet bepaald een geschenk uit de hemel. In mijn.telenet.be moet je je ssid bvb instellen, je wachtwoorden, ... Even leuk prutsen aan je router mag je dus ook al vergeten...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb met de recente aankondigingen ook een tijdje getwijfeld.
Dommel lijkt mij voorlopig het beste alternatief qua snelheid/limiet. Speedconnect is dezelfde prijs als een Performer 4.
Maar, ik heb ook een beetje schrik van die Bbox2. Bij Dommel moet je daar dan nog eens zelf voor gaan dokken, en als je een deftige router wilt, moet je er nog een bijkopen om daar achter te hangen.
Moesten ze nu eens optioneel enkel de modem aanbieden… Goedkoper en gemakkelijker als je zelf je hardware wil kiezen.
Voorlopig blijf ik nog lekker bij Evonet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij dommel is de sagem verplicht aan te kopen, ja. Bij EDPnet mag je een Bbox2 gebruiken (kan je aankopen vanaf 40 euro op ebay), bij Generation Internet Favorite krijg je de modem gratis. Als je wil kan je nog een extra router kopen om daarachter te plaatsen.

EDPnet VDSL Home = 39,95 euro voor FUP aan 20/2 Mbps. Generation = 30,**/35,** euro aan 20/1,5 met 175 GB en geen vaste lijn meer nodig.
Er bestaan interessantere deals ondertussen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

en 9.99€ voor 100gb extra
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Bij dommel is de sagem verplicht aan te kopen, ja. Bij EDPnet mag je een Bbox2 gebruiken (kan je aankopen vanaf 40 euro op ebay), bij Generation Internet Favorite krijg je de modem gratis. Als je wil kan je nog een extra router kopen om daarachter te plaatsen.

EDPnet VDSL Home = 39,95 euro voor FUP aan 20/2 Mbps. Generation = 30,**/35,** euro aan 20/1,5 met 175 GB en geen vaste lijn meer nodig.
Er bestaan interessantere deals ondertussen.

Thanks voor de info. Ik zoek inderdaad een FUP, maar bij EDPnet staat wel 100 GB. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hier over begint, maar ook uit het EDPnet forum hier blijkt dat dit een harde limiet is?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De 100 GB is een harde limiet in die zin dat je automatisch 1 euro per extra gigabyte betaalt. Maar vanaf 1 maart kun je de optie FUP activeren voor 5 euro.
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hmm… Dus dat komt dan ook op 39 euro. Wat toevallig. :-)
Dan is de keuze rap gemaakt, gezien de overdreven activatiekost en verplichte Bbox2-aankoop van Dommel.
Enfin, we zien wel.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

RobinW schreef:Ik heb met de recente aankondigingen ook een tijdje getwijfeld.
Dommel lijkt mij voorlopig het beste alternatief qua snelheid/limiet. Speedconnect is dezelfde prijs als een Performer 4.
Maar, ik heb ook een beetje schrik van die Bbox2. Bij Dommel moet je daar dan nog eens zelf voor gaan dokken, en als je een deftige router wilt, moet je er nog een bijkopen om daar achter te hangen.
Moesten ze nu eens optioneel enkel de modem aanbieden… Goedkoper en gemakkelijker als je zelf je hardware wil kiezen.
Voorlopig blijf ik nog lekker bij Evonet.


Ik ben dus naar Dommel, maandag komen ze het aansluiten.
En die Sagem modem kan ik omzetten naar domme modem zodat mijn Fritz!box alles afhandelt.
Mijn buren waren alweer de zoveelste keer aan het klagen binnen een paar dagen dat Telenet er weeral uitlag dat ik me niet ga begeven op dat onstabiele netwerk.
Mijn buren hebben het nu al bijna 6 maanden en het valt zo ongeveer elke week uit, was geen optie meer.

Die Sagem modem is trouwens niet verplicht hoor, enkel garanderen ze niks als je hem niet neemt.
Evonet ging me wel op de hoogte houden als ze het wel zouden kunnen bieden, en dan ga ik zeker terug naar ze.
Trouwens ze bieden de BBox2 EN de Sagem, die Sagem heeft normale software waar de BGC BBox2 Belgacom rommel heeft, beide modems zijn gelijk enkel de firmware is anders.
De Sagem kan gewoon alles wat je van een modem mag verwachten, en de firmware ziet er niet slecht uit, maar ik ga die toch enkel als domme modem gebruiken.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ga voor een jaartje Belgacom Intense proberen, denk ik. Met de promo die nu loopt is het zelfs goedkoper dan Performer 4: een half jaar aan de helft van de prijs, gratis modem en geen aansluitingskosten. Daarna zien we wel weer, want van support heb ik dus ook te horen gekregen dat ze van plan zijn VDSL2 aan te bieden, maar ze konden nog geen datum geven.
Als die B-Box2 tegenvalt van wireless, kan ik nog altijd mijn huidige Linksys aansluiten.

Allez, hopelijk zitten we alletwee weer op hetzelfde netwerk binnen een jaar he. :-)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Wel ik heb ondertussen de boel aan de praat, en ik heb eens aangelogd op Evonet via VDSL2 en de snelheid is gelijk aan die van Dommel.
Er is technisch geen enkele reden waarom Evonet het niet aanbied, want ik kan perfect bij hun aanloggen met VDSL2.

De Belgacom modem kan ik je echt niet aanraden, dat ding heeft beperkte software, daar ga je niet mee lachen.

Ik heb de Sagem 3464 (Sagem Firmware GEEN Belgacom firmware) in Bridge hangen en laat de PPPoE door de Fritzbox 7270 doen, gaat als een speer.

Internet gaat enorm veel rapper....MAAR dat is te wijten aan de verhoogde UPLOAD, niet de download, want globaal Internet per site komt met veel pijn en moeite boven gewoon ADSL uit.
Speedtest geeft wel mooie snelheden, maar mijn eigen RACK-SERVER schommelt enorm, tussen 500kbyte/sec en 900kbyte/s, waar ik zeker weet dat hij 10mbyte/sec kan leveren.

En ook zie je gewoon Internet dalen in snelheid zodra de kindertjes massaal uit school komen.
Ja ook op Evonet met VDSL2.

Het is de Upload waar je de extra snelheid mee haalt....de download is grofweg 2x zo snel als bij gewoon ADSL.
Vergeet ook niet dat Belgacom geen Unlimited bied maar FUP en ze blokkeren poorten.

Ben er nu achter dat Internet niet veel sneller is dan ADSL is...het verschil zit echt in de upload speed, ook bij gelijke download speed.

Afbeelding

Afbeelding

Sterker nog, Evonet is trager, maar sneller naar Nederland, kwestie van peering.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Rotterdam:

Afbeelding

Brussel:

Afbeelding

Schedom = Dommel

Dadelijk post ik dezelfde voor Evonet met VDSL2.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

XS4ALL = Evonet

Rotterdam:

Afbeelding

Brussel:

Afbeelding

Amsterdam:

Afbeelding

Vrees toch een beetje dat ze moeten investeren....al kan je zien dat de snelheid van 20mbit nergens gehaald wordt.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

BasMSI schreef:En ook zie je gewoon Internet dalen in snelheid zodra de kindertjes massaal uit school komen.
Ja ook op Evonet met VDSL2.
.

Heb ik zelf nog nooit last van gehad,altijd downloaden aan 2.1-2.2MB/s.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Laat maar wat testen zien dan...
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

BasMSI schreef:De Belgacom modem kan ik je echt niet aanraden, dat ding heeft beperkte software, daar ga je niet mee lachen.
Ik hoor gemengde reacties. We zien wel. Ik heb zelf niks van servers draaien dus maakt mij weinig uit. Is gewoon een huis-tuin-en-keukeninternetverbinding. :-)
BasMSI schreef:Speedtest geeft wel mooie snelheden, maar mijn eigen RACK-SERVER schommelt enorm, tussen 500kbyte/sec en 900kbyte/s, waar ik zeker weet dat hij 10mbyte/sec kan leveren.

En ook zie je gewoon Internet dalen in snelheid zodra de kindertjes massaal uit school komen.
Ja ook op Evonet met VDSL2.
Hieronder mijn huidige snelheid. In de praktijk is mijn maximum rond de 350 KB/s.
Ik zal er in ieder geval niet op achteruit gaan, denk ik. :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is nu "piekuur" (20h30):

Last Result:
Download Speed: 15931 kbps (1991.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1475 kbps (184.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 47 ms
maandag 8 maart 2010 20:28:35

Via BGC Go.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goztow, is Favorite de nieuwe Go dan?

Bij mij momenteel:

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Sorry geschreven tekst hebben we niets aan...Speedtest picture...dat is te controleren.

Afbeelding

Ook piek uur...Dommel VDSL2 :banana:

Maar ik ga buiten België en jij?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

RobinW schreef:Goztow, is Favorite de nieuwe Go dan?

Bij mij momenteel:

Afbeelding


Is wel heel erg laag hoor...zeker voor Evonet....
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ja, ik weet dat ik niet op de dichtste centrale zit.
We zien wel wat dat gaat geven bij Belgacom. Hopelijk niet te veel miserie, anders zitten we met een jaar weer snel bij Evonet. :oops:
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

RobinW schreef:Ja, ik weet dat ik niet op de dichtste centrale zit.
We zien wel wat dat gaat geven bij Belgacom. Hopelijk niet te veel miserie, anders zitten we met een jaar weer snel bij Evonet. :oops:


Wat???
JE ZIT MIS!!!

Zal het even uitleggen:

ADSL(2(+)) = Afstand van jou tot Telefooncentrale = mijn geval 3,5Km = Snelheid volgens afstand!

VDSL(2) = Afstand tot verdeelpunt in de wijk!!! = mijn geval 75 meter en hop de glasvezel op!!

Laat je niet foppen...VDSL is iets heel anders en afstand is (normaal) geen criterium!!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Niet zo roepen! :P
Weet ik allemaal hoor. Ik zit nog bij Evonet. De snelheden die ik poste zijn dus via ADSL Performer 4.
Ik zit redelijk ver van de centrale, daarmee dat ik weet/hoop dat VDSL2 een grote snelheidswinst gaat opleveren. Ik weet de ROP staan, maar het is toch ook een paar honderd meter hoor.

Ik ga het morgen dan nog eens bekijken dat ik zeker niet zonder internet zit. Desnoods bel ik nog naar Belgacom om mijn aansluitingsdatum aan te passen. En als dat niet mogelijk is, annuleer ik gans het boeltje. Zo een miserie om over te schakelen, dat moet toch gemakkelijker kunnen! :x
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Met hoeveel zit jij op Internet?
Want VDSL2 is voor een 1 persoons actie NIET de moeite.

Als je met 6 man, zoals ik op 1 ADSL lijn zit maakt het uit.

Echter ons probleem was upload speed, dat deed download naar onder gaan, als je met 1 of 2 computers naar VDSL2 gaat is het amper de moeite.

Wat haal je nu? Speedtest.net Geneve? Om maar iets te noemen.

De download snelheid winst is maar heel beperkt, zeker als je alleen op ADSL zit....de winst is er pas als je met meerdere zit te kullen.

Afbeelding

Niet echt vet...upload wel...download niet.

Test anders dit eens: http://brussels.speedtest.net/mini.php
Ik heb dat op een eigen server gezet in een rack met 100mbit/s speed, en het doet amper ADSL snelheid!
Kan het je bewijzen als je wilt.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Percies ja, dat is het hem juist. We zitten met drie tegelijk op het internet. Als ik bv. aan het downloaden ben aan 300 KB/s, dan moeten mijn ouders en mijn broer niet veel meer doen. Surfen gaat tergend traag dan.

Speedtest Genève:
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Dat was hier ook de reden voor voor VDSL2 te kiezen.
Want ik liep hier ook telkens tegen de limieten aan.
Nu merk ik er niets meer van als de kindertjes aan het spelen zijn en de vrouw zit naar 10 webcams tegelijk te kijken.

Echter overschakelen is geen enkel probleem, ik heb gewoon tijdens mijn looptijd bij Evonet Dommel aagevraagd.
Heb ik wel een maand overlapping, maar das dan pech, ik kan echt niet zonder vallen want dan ligt ook mijn telefoon eruit.

Ben nl al een hele tijd overgegaan op Voip (ipv vaste lijn), kan tegenwoordig.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Grappig. Jij reageert en ik heb zojuist al antwoord gekregen op mijn mail. :-) Gewoon nu opzeggen en dan zit ik inderdaad met een overlapping: perfect.

Nogmaals vermelden dat de support bij Evonet schitterend is. GIsterenavond een e-mail (!) gestuurd wanneer ik best opzeg, en vandaag al een mailtje terug met een oplossing. Hopelijk bieden ze binnen een jaar ook VDSL2.
Bij Belgacom zal de support gegarandeerd 'anders' zijn, maar het is maar voor een jaar en zonder technische problemen zal ik ze niet nodig hebben.
Hoe dan ook, ik voel mij toch een beetje vies nu. :roll:
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Ik weet het, ik ook.
10 jaar is een lange tijd en bovendien ken ik de meeste bij Evonet enorm goed door de jaren.
Vooral omdat je ook gewoon een babbeltje over andere zaken kan maken eens de vraag is beantwoord.
Ik hoop echt dat ze het gaan bieden want ook al is Dommel best wel goed, ik wil toch terug.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Ik ben ook aan het uitkijken om van ADSL (t'gaat hier zeer traag door de afstand naar de 'centrale' nl. 2Mb/s downstream) naar VDSL2 (en Telenet komt ook niet meer binnen!!) over te schakelen.

Bij scarlet kan je zelf een VDSL2 modem kiezen.

En nog een 'weetje' i.v.m. Belgacom:
Bij Belgacom verplichten ze de nieuwe klanten om een pack te nemen (dus met dig. TV en vaste telefonie) als je VDSL2 wil!!!
Testaankoop is al op de hoogte en ze maken er een artikel over!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

mutmong schreef:Bij scarlet kan je zelf een VDSL2 modem kiezen.

Dat kan je niet. Je kan bij hen de VDSL2-modem Sagem aankopen voor 50 euro (normaal 80 euro).

mutmong schreef:En nog een 'weetje' i.v.m. Belgacom:
Bij Belgacom verplichten ze de nieuwe klanten om een pack te nemen (dus met dig. TV en vaste telefonie) als je VDSL2 wil!!!
Testaankoop is al op de hoogte en ze maken er een artikel over!

Dat is al een hele tijd niet meer zo!!!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Jawel is nog zo hoor, er staan nog klachten op het belgacom forum _ ze proberen nog steeds mensen BTV aan te smeren als mensen willen overgaan op Vdsl2 voor internet alleen .... schandalig vind ik van belgacom ... dat sommigen dan hun upgrade naar vdsl2 niet krijgen omdat ze geen BTV erbij willen!
Dus ze proberen het nog nu en dan eens te forceren ...

now schreef:Daarom wacht ik nog even. Misschien lukt het wel om na 22 maart de "Boost" te krijgen zonder die verplichte "GRATIS TV"
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Straf... want dat was dus écht waar niet meer zo. Toch niet voor Go/Plus/Generation.
Kan zijn dat ze het vuil spelen met Comfort.
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Ik heb gebeld naar Scarlet en men wist mij dus duidelijk te zeggen dat ik zelf een VDSL2 modem mag kopen. Dus geen verplichte aankoop bij hen.

Voor Belgacom heb ik het vandaag nog eens gevraagd in een Belgacomwinkel. Ik was niet de enige bij testaankoop met de klacht en ik ben dit feit teweten gekomen omdat ze mij telefonisch bedankt hebben voor m'n bijdrage. Ik kan het trouwens ook bewijzen door de mails (n.a.v. de vragen) die ik ontvangen heb.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

mutmong schreef:Ik heb gebeld naar Scarlet en men wist mij dus duidelijk te zeggen dat ik zelf een VDSL2 modem mag kopen. Dus geen verplichte aankoop bij hen.

Voor Belgacom heb ik het vandaag nog eens gevraagd in een Belgacomwinkel. Ik was niet de enige bij testaankoop met de klacht en ik ben dit feit teweten gekomen omdat ze mij telefonisch bedankt hebben voor m'n bijdrage. Ik kan het trouwens ook bewijzen door de mails (n.a.v. de vragen) die ik ontvangen heb.

Dan zullen ze meer dan waarschijnlijk bedoelen: het mag een modem zijn van ergens anders, bijvoorbeeld een Bbox2 of Sagemmodem van bij Dommel/EDPnet/Belgacom.
Er zijn maar twee modems toegelaten: Bbox2 en de ongepolijste Sagem 3464.
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

Lord Utopia schreef:
mutmong schreef:Ik heb gebeld naar Scarlet en men wist mij dus duidelijk te zeggen dat ik zelf een VDSL2 modem mag kopen. Dus geen verplichte aankoop bij hen.

Voor Belgacom heb ik het vandaag nog eens gevraagd in een Belgacomwinkel. Ik was niet de enige bij testaankoop met de klacht en ik ben dit feit teweten gekomen omdat ze mij telefonisch bedankt hebben voor m'n bijdrage. Ik kan het trouwens ook bewijzen door de mails (n.a.v. de vragen) die ik ontvangen heb.

Dan zullen ze meer dan waarschijnlijk bedoelen: het mag een modem zijn van ergens anders, bijvoorbeeld een Bbox2 of Sagemmodem van bij Dommel/EDPnet/Belgacom.
Er zijn maar twee modems toegelaten: Bbox2 en de ongepolijste Sagem 3464.


Ze 'bedoelen' dat misschien wel maar ze zeiden er niets van aan de telefoon. Ik ga ervan uit dat er van verschillende merken VDSL2 modems bestaan. Het lijkt me wel mogelijk dat er wel een bepaalde soort 'chipset' vereist is maar eigenlijk zou men zich gewoon moeten houden aan de internationale technische standaard ITU G.993.2 en de nodige keurmerken op het toestel(ik zeg wel niet dat op het Belgacom VDSL2 netwerk alles goed zou werken mocht je een modem gebruiken met bvb een andere chipset). Als iemand ergens de officiële info weet staan waarin de beheerder van het VDSL2 netwerk (voorlopig Belgacom alleen denk ik) specifieke voorwaarden oplegt i.v.m. het gebruik van een soort modem of chipset (dus ook naar andere providers toe), post die coördinaten dan eens aub.

en i.v.m. Belgacom VDSL2:
Ik heb het even nagekeken in de specifieke en algemene voorwaarden. Ze proberen het slim te spelen. In tegenstelling tot de oude formules spreken ze niet meer van technische beperkingen in relatie tot o.a. de afstand tot de 'centrale'. Ze spreken alleen van breedband. En nu komt het: De technische specificaties kom je alleen maar te weten als je al een overeenkomst hebt! Volgens mij mag dit niet. Op die manier ontlopen ze zelf de verplichtingen om aan de gevraagde data transfer snelheden van het abonnement te voldoen. Het is dus voor Belgacom een mes die aan twee kanten snijdt door geen of vage info te geven over de technisch specificaties van de verbinding. Je kan natuurlijk ook Belgacom in gebreke laten stellen maar dat kost je minimum een aangetekende brief en misschien nog een extra hoop kosten&miserie. Beter voorkomen dan genezen. Daarvoor dienen fora zoals deze.
uit de voorwaarden:
'De technische specificaties van de diensten Belgacom Internet FAVORITE/INTENSE worden beschreven in
de handleidingen of de documenten die ter beschikking van de Klant worden gesteld. Op het ogenblik dat
hij zich abonneert, kiest de Klant de dienst Belgacom Internet FAVORITE/INTENSE waarop hij zich wenst
te abonneren, afhankelijk van de opties die zich in de doos bevinden.'
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De Sagem wordt verplicht door het BIPT (op advies van Belgacom…).
Bij VDSL2 is er normaal ook geen technische beperking want je zit aangesloten op de ROP bij jou in de buurt.
Mij zetten ze de 24ste over naar Belgacom Intense. Ik ben eens benieuwd.
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2010, 20:25

RobinW schreef:De Sagem wordt verplicht door het BIPT (op advies van Belgacom…).
Bij VDSL2 is er normaal ook geen technische beperking want je zit aangesloten op de ROP bij jou in de buurt.
Mij zetten ze de 24ste over naar Belgacom Intense. Ik ben eens benieuwd.


Belgacom Intense als nieuwe klant of aanpassing naar andere/nieuwe formule?
RobinW
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 feb 2010, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nieuwe klant. Ik kom ook van Evonet. Zie mijn vorige posts.
Binnen een jaar zien we wel weer, want dan is de promo voorbij. Hopelijk hebben ze tegen dan ook VDSL2.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Wel ik twijfel of ik nog terug ga naar Evonet.
Ik gebruikte mijn ADSL login via VDSL2 met een fijne snelheid, immers ik betaalde nog ruim 6 weken.
Dus had ik ze op de hoogte gesteld van de snelheid van hun netwerk via VDSL2 met het aanbod het te mogen blijven gebruiken voor bv 10 euro per maand.
Wat schetst mijn verbazing?

Ze geven geen antwoordt, maar zetten een snelheids-limiet op mijn account, het doet niet meer dan 3Mbit down en 512kbit up.
Dit is pure onzin want Schedom doet wel volle snelheid en Evonet deed dat ook voor dat ik het gemeld had.

Sorry hoor, maar zulke kinderachtige spelletjes doet mij NIET meer terugkeren, ook al hebben ze dan VDSL2 of iets anders.
Ze hadden ook gewoon even kunnen antwoorden dat dit niet mag.

Na 10 jaar trouwe klant te zijn geweest en dat DIT te doen...geeft me zwaar te denken.
Waarom geen uitleg of gewoon een BASTA! kan ik allemaal begrijpen, maar niet reageren en dan wel de snelheid limiteren nadat ik zelf aangeef hoe en wat...kinderachtig.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

BasMSI schreef:Wel ik twijfel of ik nog terug ga naar Evonet.
Ik gebruikte mijn ADSL login via VDSL2 met een fijne snelheid, immers ik betaalde nog ruim 6 weken.
Dus had ik ze op de hoogte gesteld van de snelheid van hun netwerk via VDSL2 met het aanbod het te mogen blijven gebruiken voor bv 10 euro per maand.
Wat schetst mijn verbazing?

Ze geven geen antwoordt, maar zetten een snelheids-limiet op mijn account, het doet niet meer dan 3Mbit down en 512kbit up.
Dit is pure onzin want Schedom doet wel volle snelheid en Evonet deed dat ook voor dat ik het gemeld had.

Sorry hoor, maar zulke kinderachtige spelletjes doet mij NIET meer terugkeren, ook al hebben ze dan VDSL2 of iets anders.
Ze hadden ook gewoon even kunnen antwoorden dat dit niet mag.

Na 10 jaar trouwe klant te zijn geweest en dat DIT te doen...geeft me zwaar te denken.
Waarom geen uitleg of gewoon een BASTA! kan ik allemaal begrijpen, maar niet reageren en dan wel de snelheid limiteren nadat ik zelf aangeef hoe en wat...kinderachtig.


Lijkt me wel bizar dat ze niet antwoorden, support is daar super.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”