Wie is er (terug) overgschakeld naar Belgacom?
Nee, bij een alternatieve provider. Dus geen TN of BC of afgeleid product zoals Scarlet. En dat zal zo blijven. Heb een grondige hekel aan monopolisten.skynetbbs schreef:waar zit je dan nu? Telenet?suiker schreef:Al geven ze nog internet gratis, ik stap NOOIT over naar een monopolist als Belgacom.
Alleen al uit pure principiële redenen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ikzelf heb het ook vernomen via userbase.skynetbbs schreef: "niemand" kent het ...behalve een aantal userbase-bezoekers
Vorige donderdag besteld en overmorgen wordt het bij mij geactiveerd. Ik heb wel nog geen logingegevens ontvangen
Daarnet gebeld naar BGC, een vriendelijke dame aan de lijn die het ging uitzoeken. Dus hopelijk komt het tijdig in orde.
Het loopt inderdaad over de telefoonlijnen van Belgacom. Net zoals je ook maar 1 netwerk van kabel hebt en je dus automatisch bij Telenet uitkomt.skynetbbs schreef:dus bij iemand die het netwerk van Belgacom herverkoopt....suiker schreef:Nee, bij een alternatieve provider.
Ik had het hier niet over het netwerk, ik had het hier over het internet.
Heb zo de indruk dat jij erg trots bent op het duopolie Telenet - Belgacom inzake uitbating van koperdraad en kabel.
Proficiat.
Deze belangenvermenging moesten ze op Europees niveau al lang verboden hebben! Uitbater en tegelijk aanbieder zijn, dat kan niet.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
bij belgacom maak je minder kans om snelheidsverlies te hebben voor zuiver internet
Natuurlijk kwaliteit heeft zijn prijs
Natuurlijk kwaliteit heeft zijn prijs
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
zuiver internet?proximusboyke schreef:bij belgacom maak je minder kans om snelheidsverlies te hebben voor zuiver internet
Natuurlijk kwaliteit heeft zijn prijs
Cursus marketing gevolgd bij BGC?
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Want we hebben gemerkt dat het opsplitsen van het netwerk en de service in andere sectoren (elektriciteit, ...) leidt tot prijsverminderingen en betere service ?suiker schreef:Deze belangenvermenging moesten ze op Europees niveau al lang verboden hebben! Uitbater en tegelijk aanbieder zijn, dat kan niet.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
nee silencer ik zeg dat maar anders gaan er zijn die tv er binnen te betrekken en dat de snelheid naar beneden gaat.
En ik wil appels met appels vergelijken en niet iedere isp bied tv aan
En ik wil appels met appels vergelijken en niet iedere isp bied tv aan
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Principiële redenen, welke zijn dat dan? Hun nieuwe aanbod nog niet gezien misschien?suiker schreef:Al geven ze nog internet gratis, ik stap NOOIT over naar een monopolist als Belgacom.
Alleen al uit pure principiële redenen.
Af en toe die oogkleppen afzetten kan helpen
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is op een verkeerde manier gebeurd. Hetzelfde met het Telenet-plan van zoveel jaar terug. Ipv het monopolie te doorbreken, hebben ze een duopolie gemaakt in Vlaanderen.Jan_B schreef: Want we hebben gemerkt dat het opsplitsen van het netwerk en de service in andere sectoren (elektriciteit, ...) leidt tot prijsverminderingen en betere service ?
Ik weet nog het partijprogramma van NV-A van de vorige verkiezingen. Ze wilden hetzelfde doen met Electrabel als op de telecommarkt met BGC en TN, een concurrent bouwen met geld van de Vlaamse Regering.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
Voor internet is geen kabelabonnement verplicht. Dit is voor velen precies nog niet duidelijk, daarom in 't vet gezetDevilzown schreef:Bij expressnet zit je wel met de kabelkost.
Wat het in totaal toch bijna 15 euro duurder maakt dan favorite go.
Voor internet is geen telefoonabonnement verplicht. Dit is voor velen precies nog niet duidelijk, daarom in 't vet gezetGent32m schreef: Als je intense neemt, krijg je tijdelijk een korting (eerste 6 maand), daarna betaal je wel de volle pot.
Dit komt uit op: 28,50 * 6 = 171 euro (eerste 6 maand) + 6 * 56 = 336 euro (volgende 6 maand) = 43 euro / maand (bedrag afgerond naar boven; ik reken immers de 1 euro domiciliëring korting bij Dommel hier ook niet mee ).
Hier moet wel je discovery line nog bijgeteld worden (= 43 euro + 10 euro = 53 euro in de maand).
Spijtig genoeg (hoewel dit de concurrentie ten goede komt, dus niet echt spijtig, waar Suiker wel blij mee zal zijn) mag Belgacom er geen reclame voor maken van het BIPT.Gent32m schreef: VOiD, jij zou beter bij Belgacom (als webmaster) eens solliciteren
Je weet hun producten veel beter zitten, dan dat die kerels dit zelf op hun website kunnen etaleren.
Maar het aanbod ook beperkt tot de eerste 8000 "nieuwe" klanten.
En krijg je de modem enkel gratis, zolang de voorraad strekt (opletten dus...)
8000 nieuwe klanten is heel wat, en ik denk dat men er wel meer zal aanvaarden.
En de voorraad zal niet snel uitputten, want daar die modem van hun verplicht is kan men geen nieuwe klanten krijgen zonder die modems.
Dat is nu net de reden waarom ik voor minstens een jaartje bij Belgacom ga. Ik krijg een gratis modem die ik ook bij een volgende provider kan gebruiken en ik betaal ook geen activatie kosten.Gent32m schreef: Het is alvast niet goed van jaarlijks te veranderen. Op die manier kun je de kost van je modem niet echt afschrijven. Alsook heb je iedere keer terug allerhande activatie kosten aan je broek.
Waarom is dit onduidelijk? Als je zelf Telefonie + internet aangeeft is het toch logisch dat Belgacom een telefoonlijn + internet aanbied. En als jij aangeeft dat je weinig belt is een Discovery goedkoper dan een Classic line.Gent32m schreef: Je moet eens naar hun website gaan en de wizard "Welke oplossing past bij u" kiezen. Vervolgens Telefonie + Internet aanduiden. Bij telefoneren zet je bv weinig. Bij surfen intensief.
Dan, krijg je dit scherm te zien (zie bijlage onderaan).
Echt duidelijk is dat helemaal niet !
Het lijkt wel alsof ik een Discovery Line nodig heb, om via Internet Intense te kunnen surfen.
En dit aan (afgerond): 10 euro + 28,50 euro = 38,50 euro (enkel voor de eerste 6 maand).
De prijs per jaar komt op: 10 euro x 12 + 28,50 euro x 6 + 56 euro x 6 = 627 euro of +- 52 euro / maand.
Sterker nog, naar hun "betere" deal (die Internet Generation waar jullie over spreken) verwijst Belgacom me zelfs niet door. Noch valt dit onder hun internet abbo's terug te vinden. Ik was dus helemaal "lost" op het verkeerde spoor...
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je bent wel zwaar aan het overdrijven. Belgacom is helemaal geen monopolist meer op vlak van DSL. Ze zijn verplicht om andere operatoren toe te laten op hun DSL netwerk. Of dit nu in BRUO, BROBA II of Wholesales is. Zelfs Telenet zit met DSL oplossingen bij Belgacom ! Telenet daarentegen is WEL een monopolist want hun kabel staat NIET open voor andere operatoren. Ik betwijfel ten andere of je eigenlijk wel weet hoe de vork echt in mekaar steekt, je beperkt je in ieder geval alleen tot hatelijke opmerkingen jegens Belgacom.suiker schreef:Al geven ze nog internet gratis, ik stap NOOIT over naar een monopolist als Belgacom.
Alleen al uit pure principiële redenen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
Vergeet niet dat Belgacom de prijzen kan sturen doordat zij de prijzen bepalen aan hun wholesale klanten. Het kan wel zijn dat dit gereguleerd is door het BIPT, maar dankzij Belgacom moet je ook een vaste lijn of dure raw copper hebben om een internet abonnement te nemen bij een andere provider waardoor die in veel gevallen duurder zijn dan Belgacom. Ik ken ken maar 1 provider die voldoende volume geeft (+-75GB of zelf 50GB) voor minder dan €35 aan een deftige snelheid (12Mbps+).quistnix schreef:Je bent wel zwaar aan het overdrijven. Belgacom is helemaal geen monopolist meer op vlak van DSL. Ze zijn verplicht om andere operatoren toe te laten op hun DSL netwerk. Of dit nu in BRUO, BROBA II of Wholesales is. Zelfs Telenet zit met DSL oplossingen bij Belgacom ! Telenet daarentegen is WEL een monopolist want hun kabel staat NIET open voor andere operatoren. Ik betwijfel ten andere of je eigenlijk wel weet hoe de vork echt in mekaar steekt, je beperkt je in ieder geval alleen tot hatelijke opmerkingen jegens Belgacom.suiker schreef:Al geven ze nog internet gratis, ik stap NOOIT over naar een monopolist als Belgacom.
Alleen al uit pure principiële redenen.
En met VDSL ben je ook bij alternatieve providers verplicht die modems van Belgacom te gebruiken, waardoor ook daar zij weer een deel van de prijs bepalen.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
MRC101 schreef:Voor internet is geen telefoonabonnement verplicht. Dit is voor velen precies nog niet duidelijk, daarom in 't vet gezet
Ik snap al mijn verwarring...MRC101 schreef:Waarom is dit onduidelijk? Als je zelf Telefonie + internet aangeeft is het toch logisch dat Belgacom een telefoonlijn + internet aanbied. En als jij aangeeft dat je weinig belt is een Discovery goedkoper dan een Classic line.
Als je internet bij een andere ISP neemt, heb je altijd minimum een Discovery Line bij Belgacom nodig (tenzij die ISP je Raw Copper aanbiedt). Zodoende kun je dan "beperkt" bellen (met je Discovery Line) en surfen met je ISP.
Als je ENKEL internet bij Belgacom neemt, heb je hun Discovery Line (kostprijs) niet meer nodig. Echt fair is dit niet, naar de concurrentie, maar bon... Je surft dan via Belgacom, op een actieve telefoonlijn.
Nu vraag ik me af, als die telefoonlijn toch actief is (voor je internet), kun je er dan ook niet (meer) gebeld op worden. Of zelf bellen ? Of sluit Belgacom dit af. Zodat als je met Belgacom ook "beperkt" wilt bellen, je wel die extra kost (voor een Discovery Line) erbij moet nemen.
Zit het zo in elkaar ?
Eigenlijk is dit ook niet helemaal netjes hé Men mag er geen reklame voor maken van het BIPT. Maar toch mag men met zulk een abbonnement op de markt uitkomen ? Zij het, dat je al bijna op Userbase moet zitten, om er weet van te hebben. Want idd op de website van Belgacom vind je daar niets over terug. Eerlijk naar "nieuwe" Belgacom klanten is dit ook niet echt. Die moeten MEER betalen (als ze een abbo op de officiele website nemen), terwijl de eerste 8000 hier (via een sluik website) een beter abonnement voorgeschoteld krijgen. Kan dat zomaar ? Met twee maten en gewichten abonnementen aanbieden ?? Een soort officiele prijs en een prijs op de zwarte markt. Of hoe moet ik me dit hier gaan voorstellen ??MRC101 schreef:Spijtig genoeg (hoewel dit de concurrentie ten goede komt, dus niet echt spijtig, waar Suiker wel blij mee zal zijn) mag Belgacom er geen reclame voor maken van het BIPT.
8000 nieuwe klanten is heel wat, en ik denk dat men er wel meer zal aanvaarden.
En de voorraad zal niet snel uitputten, want daar die modem van hun verplicht is kan men geen nieuwe klanten krijgen zonder die modems.
Daarnaast stel ik me ook vragen, in de manier waarop de concurrentie op onze belgische markt speelt. Het zijn Belgacom en Telenet die met elkaar moeten concurreren. Maar dat gebeurt blijkbaar niet (of onvoldoende). Ze stemmen eerder hun formules op elkaar af. Terwijl Belgacom ondertussen de enige concurrentie die er is (op zijn eigen markt) probeert dood te knijpen...
Een vuil spelletje, dat jullie mee spelen, omdat het goedkoper is...
Zodoende speelt de concurrentie op onze markt, zij het op "verkeerde" wijze.
De duopolisten worden nog groter (en de kleintjes verzwakken)
En het moment, waarop die duopolisten terug markt afspraken maken, ben je als consument gezien...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Neen, dat vergeet ik niet. Maar wie moet er dat kopernetwerk onderhouden denk je ? Of denkt ge dat een beursgenoteerd bedrijf dat allemaal gratis doet ? Prijzen zijn vastgelegd door het BIPT. Ga dus bij die mannen klagen.MRC101 schreef:Vergeet niet dat Belgacom de prijzen kan sturen doordat zij de prijzen bepalen aan hun wholesale klanten. Het kan wel zijn dat dit gereguleerd is door het BIPT, maar dankzij Belgacom moet je ook een vaste lijn of dure raw copper hebben om een internet abonnement te nemen bij een andere provider waardoor die in veel gevallen duurder zijn dan Belgacom. Ik ken ken maar 1 provider die voldoende volume geeft (+-75GB of zelf 50GB) voor minder dan €35 aan een deftige snelheid (12Mbps+).
En met VDSL ben je ook bij alternatieve providers verplicht die modems van Belgacom te gebruiken, waardoor ook daar zij weer een deel van de prijs bepalen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je kan het betstaaned belgacom nummer porteren naar een voip provider en dan kan je het blijven gebruiken voor in- en uitgaande gesprekken - dit is trouwens wat ik van plan benGent32m schreef:Nu vraag ik me af, als die telefoonlijn toch actief is (voor je internet), kun je er dan ook niet (meer) gebeld op worden. Of zelf bellen ? Of sluit Belgacom dit af. Zodat als je met Belgacom ook "beperkt" wilt bellen, je wel die extra kost (voor een Discovery Line) erbij moet nemen.
vandaag trouwens reeds brief ontvangen met username paswoord etc , dat ging dus al vlot
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
Denk je dat al die alternatieve providers niks betalen aan Belgacom?quistnix schreef:Neen, dat vergeet ik niet. Maar wie moet er dat kopernetwerk onderhouden denk je ? Of denkt ge dat een beursgenoteerd bedrijf dat allemaal gratis doet ? Prijzen zijn vastgelegd door het BIPT. Ga dus bij die mannen klagen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
En een discoverylijn (goedkoopste) kost minimum ook 15 euro per maand, voor een simpel koperbaar dat aangelegd is geworden en onderhouden wordt met belastinggeld, naar wie gaat dat geld denk je?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De Discovery kost 9,95 euro per maand, Classic 18,40.jorgo schreef:En een discoverylijn (goedkoopste) kost minimum ook 15 euro per maand, voor een simpel koperbaar dat aangelegd is geworden en onderhouden wordt met belastinggeld, naar wie gaat dat geld denk je?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Maar natuurlijk betalen die, ik zei toch dat Belgacom het kopernetwerk moet onderhouden of wil je het niet begrijpen ?MRC101 schreef:Denk je dat al die alternatieve providers niks betalen aan Belgacom?quistnix schreef:Neen, dat vergeet ik niet. Maar wie moet er dat kopernetwerk onderhouden denk je ? Of denkt ge dat een beursgenoteerd bedrijf dat allemaal gratis doet ? Prijzen zijn vastgelegd door het BIPT. Ga dus bij die mannen klagen.
Onderhoud wordt door Belgacom gedaan, denk je dat die techniekers die storingen op het koperpaar verhelpen gratis werken ?jorgo schreef:En een discoverylijn (goedkoopste) kost minimum ook 15 euro per maand, voor een simpel koperbaar dat aangelegd is geworden en onderhouden wordt met belastinggeld, naar wie gaat dat geld denk je?
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
10 euro dan, en nee ik begrijp ook wel dat die niet gratis werken maar jij begrijpt mijn punt blijkbaar niet:
De oorspronkelijke infrastructuur is met belastinggeld aangeschaft en al reeds jaren afgeschreven, terwijl de abonnementsprijzen alleen maar zijn toegenomen. Bovendien betaal je voor zover ik weet op telecommunicatie 21% BTW en vermits de staat voor ongeveer de helft eigenaar is van Belgacom vloeit dat ook weer rechtstreeks terug...
De oorspronkelijke infrastructuur is met belastinggeld aangeschaft en al reeds jaren afgeschreven, terwijl de abonnementsprijzen alleen maar zijn toegenomen. Bovendien betaal je voor zover ik weet op telecommunicatie 21% BTW en vermits de staat voor ongeveer de helft eigenaar is van Belgacom vloeit dat ook weer rechtstreeks terug...
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik begrijp je maar al te goed. Ik weet uiteraard dat de oorspronkelijke infrastructuur met belastinggeld aangeschaft is, maar het onderhouden kost handenvol geld. En dat de staat voor ongeveer de helft eigenaar is van Belgacom is juist een geschenk voor de belastingbetaler. Zie hierjorgo schreef:10 euro dan, en nee ik begrijp ook wel dat die niet gratis werken maar jij begrijpt mijn punt blijkbaar niet:
De oorspronkelijke infrastructuur is met belastinggeld aangeschaft en al reeds jaren afgeschreven, terwijl de abonnementsprijzen alleen maar zijn toegenomen. Bovendien betaal je voor zover ik weet op telecommunicatie 21% BTW en vermits de staat voor ongeveer de helft eigenaar is van Belgacom vloeit dat ook weer rechtstreeks terug...
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Kan je (liefst met bronnen) aantonen dat dat effectief zo is? Volgens meerdere bronnen die ik over dit onderwerp heb horen praten kost het Belgacom relatief weinig om de reeds afgeschreven centrales te onderhouden...Enkel VDSL2 was een vrij grote investering, maar peanuts als je die vergelijkt met de totale omzet / winst van een boekjaar.
Bovendien heeft Belgacom jarenlang (en nu nog, al niet meer zo extreem) een hoge winstmarge op zijn / haar producten kunnen hanteren, en een technologiebedrijf dient nu eenmaal te investeren in innovatie en onderhoud van zijn corebusiness...
Bovendien heeft Belgacom jarenlang (en nu nog, al niet meer zo extreem) een hoge winstmarge op zijn / haar producten kunnen hanteren, en een technologiebedrijf dient nu eenmaal te investeren in innovatie en onderhoud van zijn corebusiness...
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het gaat hem toch niet over de kost van de afgeschreven centrales ! Het gaat hem zelfs totaal niet over klassieke telefonie. Ik heb het over het onderhoud en herstelling van het duizenden kilometers tellende kopernetwerk waar DSL diensten over gaan. Problemen op physical layer niveau (lees koperpaar) is een constante bij zowel Belgacom alsook bij elke ISP die DSL oplossingen aanbied op het kopernetwerk van Belgacom. Ik ben bang dat je het plaatje niet echt kent.jorgo schreef:Kan je (liefst met bronnen) aantonen dat dat effectief zo is? Volgens meerdere bronnen die ik over dit onderwerp heb horen praten kost het Belgacom relatief weinig om de reeds afgeschreven centrales te onderhouden...Enkel VDSL2 was een vrij grote investering, maar peanuts als je die vergelijkt met de totale omzet / winst van een boekjaar.
Bovendien heeft Belgacom jarenlang (en nu nog, al niet meer zo extreem) een hoge winstmarge op zijn / haar producten kunnen hanteren, en een technologiebedrijf dient nu eenmaal te investeren in innovatie en onderhoud van zijn corebusiness...
PS: deze reactie (op een compleet off-topic reactie) is blijkbaar nodig vemits de overgang naar Belgacom té gevoelig ligt ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Nee, als ex-BC klant van het produkt Discoveryline (en binnenkort terug BC klant internet generation ...) denk ik dat zeker niet. Als je een produkt dat helemaal niet wijzigde van de ene dag op de andere van 6.5 euro naar 10 euro brengt dan is het wel heel duidelijk dat zij niet gratis werken. Een 40% loonopslag is ook het enige dat ik kan bedenken om zo'n stijging te kunnen verantwoorden op dat produkt.quistnix schreef:Onderhoud wordt door Belgacom gedaan, denk je dat die techniekers die storingen op het koperpaar verhelpen gratis werken ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Desondanks keer je terugfredo66 schreef:Nee, als ex-BC klant van het produkt Discoveryline (en binnenkort terug BC klant internet generation ...) denk ik dat zeker niet. Als je een produkt dat helemaal niet wijzigde van de ene dag op de andere van 6.5 euro naar 10 euro brengt dan is het wel heel duidelijk dat zij niet gratis werken. Een 40% loonopslag is ook het enige dat ik kan bedenken om zo'n stijging te kunnen verantwoorden op dat produkt.quistnix schreef:Onderhoud wordt door Belgacom gedaan, denk je dat die techniekers die storingen op het koperpaar verhelpen gratis werken ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ja, maar niet voor die discoveryline hoor. Het is juist omdat ze die verplichting om er een telefoonlijn bij te nemen nu laten vallen dat ik terug keer. De andere providers moeten blijkbaar een veel te hoge raw copper fee aanrekenen als je geen telefoon wenst ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Plus Member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb net internet generation besteld, maar als ik het wil gaan bestellen staat dat de prijs van het abo 35e/m is ipv 30e/m
nog iemand last van gehad?
nog iemand last van gehad?
ik heb enkele weken geleden besteld, krijg vrijdag omschakeling. op de site stondook 29euro eerste en na 12 maanden 34euro.alsk dan ging bestellen stond dat ook op 34 .maar de korting word achteraf berekend.op de brief die ikkreeg staat dan weer wel 29euro
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Het onderhouden van het koper netwerk kost inderdaad veel geld en voor vdsl2 nog meer, vermits alleen de recthstreekse paren kunnen gebruikt worden.quistnix schreef:Ik begrijp je maar al te goed. Ik weet uiteraard dat de oorspronkelijke infrastructuur met belastinggeld aangeschaft is, maar het onderhouden kost handenvol geld.
Laat één ding duidelijk zijn: het opslaan van de discovery lijn is louter voor de concurrentie te nekken, er waren bruo proiders die onder de prijs van belgacom aan het zakken waren. Er zijn maar heel weinig klanten die een discovery + skynet internet hebben. Discovery wordt vooral gebruikt door mensen die bij een olo zitten.fredo66 schreef: Als je een produkt dat helemaal niet wijzigde van de ene dag op de andere van 6.5 euro naar 10 euro brengt dan is het wel heel duidelijk dat zij niet gratis werken. Een 40% loonopslag is ook het enige dat ik kan bedenken om zo'n stijging te kunnen verantwoorden op dat produkt.
Het heeft absoluut niks te maken met de kosten voor het onderhoud van het netwerk.Het bipt had deze prijsverhoging moeten verbieden maar ja, heeft dat niet gedaan.
Het is ook raar dat twee identieke producten (discovery , classic) met een verschillend tariefering per minuut, niet evenredig stijgen in prijs.
-
- Plus Member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Dus op u bestellingsmail staat ook 34e?hey69 schreef:ik heb enkele weken geleden besteld, krijg vrijdag omschakeling. op de site stondook 29euro eerste en na 12 maanden 34euro.alsk dan ging bestellen stond dat ook op 34 .maar de korting word achteraf berekend.op de brief die ikkreeg staat dan weer wel 29euro
Alleen op de brief die ge thuis krijgt staat 29 euro?
jawel. dat is met hun administratie en facturatie te maken.
want die verlaagde prijs word als een korting bezien en bijvoorbeeld als je binnen de 12 maanden opzegt, betaal je boete voor de resterende maanden op het volle bedrag ipv die 29euro .
allez ja da denk ik toch.
want die verlaagde prijs word als een korting bezien en bijvoorbeeld als je binnen de 12 maanden opzegt, betaal je boete voor de resterende maanden op het volle bedrag ipv die 29euro .
allez ja da denk ik toch.
-
- Plus Member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Oef ik was al effe ongerust ; bedankt voor de opheldering
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik ken er al heel veel die veranderd zijn naar generation.
Persoonlijk denk ik dat ze al lang aan hun aantal zitten, dat ze het gewoon voor de parade op hun site zetten
Persoonlijk denk ik dat ze al lang aan hun aantal zitten, dat ze het gewoon voor de parade op hun site zetten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
nee nee zo werkt dat niet zulle, eerst mensen lokken dan rippen
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 maa 2010, 16:36
Ik was van 1996 tot 1998 bij Skynet via de gewone inbelmodem. Dat was zodanig populair bij mijn vrienden dat de telefoonkosten de pan uit swingden. Van 2001 tot 2008 bij Scarlet ADSL, maar daar had ik tonnen spam in mijn e-mail en sommige contacten waren regelmatig onbereikbaar omdat de mailservers van Scarlet als spammers aanzien werden. Juli 2008 terug bij Skynet. en tot op heden tevreden en ben van plan er te blijven.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik denk ook nie nog snel over te stappen naar iets anders.
Ben heel tevreden over vdsl
Ben heel tevreden over vdsl
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
@Redman: bedankt voor je reactie. Er zijn nog steeds veel te veel posters op dit forum die de kosten die Belgacom moet maken op hun kopernetwerk niet begrijpen. Ze vinden de "raw copper" prijzen veel te duur, maar ze zijn meestal niet gespeend van enige kennis aangaande de daadwerkelijke kosten die het onderhoud en de herstelling van zo'n gigantisch netwerk met zich meebrengt.