Wie is er (terug) overgschakeld naar Belgacom?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
veryck
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010, 15:49

Ik heb zelf 3 jaar bij Dommel gezeten en zit nu bij Belgacom via Internet Generation.
Ik zou eens graag weten wie er nu eigenlijk van zijn alternatieve provider recent overgeschakeld is of binnenkort (terug) zal overchakelen naar Belgacom (Scarlet niet inbegrepen). Gewoon om wat indrukken te krijgen ...

EDIT: @mods Misschien is het wel mooi hier een poll rond te maken?
Komende van Dommel
Komende van DxADSL
Komende van EDPnet
Komende van Evonet
Komende van BASE
Komende van Overige providers
Laatst gewijzigd door veryck 05 maa 2010, 16:22, in totaal 1 gewijzigd.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb in 2003 en 2004 een poos bij BGC gezeten ...

Na omzwervingen bij surfadsl, edpnet en tele2 zit ik volgende week terug bij BGC.

Na de recentste aanpassingen zie ik niet waar je beter kan zitten voor een combinatie snelheid/limiet/prijs.

Ik betaal weldra zo'n 71 EUR voor digitale tv + 20Mbps internet met FUP + telefonie. Enkel bij Scarlet kom je qua prijs beter uit (maar gezien al de miserie die iedereen daar in het verleden al heeft gehad zal ik daar nooit naar overstappen). Telenet is misschien beejte sneller maar dan ook een behoorlijk stuk duurder vermits je daar naast een shake ook nog eens afzonderlijk een analoog tv-signaal moet betalen. Ook bij alle andere providers dan proximus of scarlet zit je sowieso met een rekening voor analoge tv aan je been. Ik vrees dat het voor de vele kleintjes heel moeilijk zal worden om concurrentieel te blijven nu BGC een FUP aanbiedt ...
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

blondie2001 schreef:
Na de recentste aanpassingen zie ik niet waar je beter kan zitten voor een combinatie snelheid/limiet/prijs.

Ik betaal weldra zo'n 71 EUR voor digitale tv + 20Mbps internet met FUP + telefonie.
Regionaal gebonden natuurlijk, ik heb het geluk om voor 49.80€ digitale tv+100Mbps internet met FUP+telefonie onbeperkt nationaal te kunnen hebben, binnenkort is het dus bye bye Dommel, niet naar BGC maar het verschil in snelheid en prijs is te groot.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Voor het eerst in de +-14jaar dat ik internet heb ik nu de stap naar Belgacom (uiteraard generation) gezet.
Ik ben begonnen met een [strike]freedomnet[/srtike] freegates inbel verbinding, daarna ADSL van Wanadoo welke daarna overgenomen werd door Tiscali. Tijdens de overname door Scarlet ben ik overgeschakeld naar Academic Broadband die voor u de opzeg deed bij Scarlet (maar daar de overname bleef Scarlet abonnementskosten aanrekenen, lang leve domiciliering). Toen ik alleen ben gaan wonen naar ADSL2FIT veranderd, waarna ik automatisch bij EDPnet terecht kwam, en 1jaar geleden bij de verhuis naar DxADSL (dankzij de activatiekost die EDPnet wou voor het nieuwe abonnement). En nu binnenkort dus Generation internet van Belgacom (de snelheid en de prijs natuurlijk hebben mij overhaald).
Laatst gewijzigd door MRC101 06 maa 2010, 22:57, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben ook van plan over te stappen van Dommel (Netconnect sinds 2007) naar Belgacom (uiteraard generation)

voor m'n Dommel periode zat ik jaren bij Telenet, daarvoor internet via inbelverbinding - maar ik weet niet meer bij welke provider, enkel dat het onbetaalbaar was en dat ik zeer blij was dat ik Telenet kon krijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Toen ik nog thuis woonde ben ik begonnen met verschillende inbelproviders en daarna Skynet gevolgd door Adsl2fit (koude rillingen als ik eraan terug denk).
Nadat ik alleen ben gaan wonen ben ik begonnen met SurfAdsl en daarna RealDSL.
Deze werd na een jaar afgelost door EDPnet.
Twee jaar later was het de beurt aan Dommel.
De drie providers die steeds probleemloos waren zijn Skynet, EDPnet en Dommel.

Maar nu met het nieuwe aanbod van BGC gecombineerd met de hoge instapkost van VDSL bij Dommel, heb ik besloten om terug BGC te nemen.
Een pack Telefoon + GSM + Internet + TV. Hierdoor betaal ik ongeveer hetzelfde als nu maar ben ik goedkoper uit dan VDSL bij Dommel.
Ik laat mij dan ook steeds leiden door de vraag: wie geeft een goede kwaliteit voor een goede prijs?
Hoewel ik weet dat het slecht is voor de concurrentie en ik dat wel spijtig vind, ben ik het door scha en schande afgeleerd om met iets anders rekening te houden dan mijn persoonlijke situatie.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dacht dat Belgacom zo slecht was? Al het gebash van D(r)ommelaars die je vroeger hier kon lezen? En nu lopen die allemaal terug over. Er hebben er nog op hun plechtige communie zieltje gezworen dat ze nooit zouden terugkeren. Te gek voor woorden dus. :-)
Laatst gewijzigd door TomG 04 maa 2010, 09:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Ben het aan het overwegen. Zelf nooit klant geweest bij Belgacom.
Eerst Planet Internet dan Telenet, dan Dommel, daarna DxADSL.
Ben zeer tevreden van DxADSL, 20/2 en ruime limiet, weinig downtime (als scarlet niet zonder stroom valt :lol: )
Als er echter geen verbetering komt van de voorwaarden (schrapping limiet oid) ben ik goedkoper af bij Belgacom.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik ben gisteren overgestapt van dxAdsl naar BGC (generation internet).
Reden: de voordelen van dxAdsl (geen disconnects en fantastische service) zijn verdwenen of verminderd. Door de weliswaar gedwongen overschakeling naar het Scarlet-netwerk zijn er nu disconnects om de 36h en rond die overschakeling is er toch op een ongelukkige manier gecommuniceerd. Over het algemeen blijf ik dxAdsl zeker een aanrader vinden, maar bij BGC ga ik voor minder geld hopelijk een betere upload hebben (de hogere download en limiet zijn niet zo belangrijk voor mij).

Op een ander adres ben ik in december overgestapt van BASE naar Scarlet (enkel internet)
Reden: een technisch probleem van juli was in december nog niet naar behoren opgelost. Als eerste oplossing heeft BASE me op 1 Mbps gezet, maar het probleem bleef. Na veel klagen en zagen (en uiteindelijk dankzij tussenkomst van 320i!) is een BGC-technieker langsgeweest die een deel van de buitenbekabeling heeft vervangen. Ik heb er begrip voor dat BASE iets probeerde wat niet bleek te helpen en uiteindelijk lag de oorzaak niet rechtstreeks bij hen, maar nadien weigerden ze me terug op een hoger profiel te zetten, tenzij ik opnieuw een jaarcontract aanging. Daar heb ik minder begrip voor, dus ik ben dat jaarcontract dan maar elders aangegaan...

Het is de eerste keer dat ik klant ben bij BGC en Scarlet (eerst Telenet en nadien dus dxAdsl en Base).
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben begin februari overgestapt van Dommel naar Telenet
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

texarcanaa schreef:Ik ben begin februari overgestapt van Dommel naar Telenet
Dit is wel zwaar off-topic, de vraag is "Wie is er (terug) overgschakeld naar Belgacom?"
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

quistnix schreef:
texarcanaa schreef:Ik ben begin februari overgestapt van Dommel naar Telenet
Dit is wel zwaar off-topic, de vraag is "Wie is er (terug) overgschakeld naar Belgacom?"
sommigen kunnen blijkbaar niet goed lezen :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

ispwatch schreef:
blondie2001 schreef:
Na de recentste aanpassingen zie ik niet waar je beter kan zitten voor een combinatie snelheid/limiet/prijs.

Ik betaal weldra zo'n 71 EUR voor digitale tv + 20Mbps internet met FUP + telefonie.
Regionaal gebonden natuurlijk, ik heb het geluk om voor 49.80€ digitale tv+100Mbps internet met FUP+telefonie onbeperkt nationaal te kunnen hebben, binnenkort is het dus bye bye Dommel, niet naar BGC maar het verschil in snelheid en prijs is te groot.
Waar kan je voor 49,8€ dit allemaal krijgen??????
Netline - tevreden - Fritz!Box blijkt beter te werken dan Gigaset SX762 voor VOIP - 6 Mbps :(
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

In het Brusselse zeker.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik ben eind vorig jaar overgestap naar Belgacom internet generation. Heb voordien nooit een Belgacom abonnement gehad maar ik bekijk ieder jaar wat voor mij het beste aanbod is en voor mij was dit nu Belgacom. En ik moet zeggen dat ik er nog geen seconde spijt van gehad heb.
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

1999 = wanadoo

2002 = adsl van Belgacom (10 GB donwloadlimiet) 3.3. MB/S
nu vdsl2+
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TomG schreef:Dacht dat Belgacom zo slecht was? Al het gebash van D(r)ommelaars die je vroeger hier kon lezen? En nu lopen die allemaal terug over. Er hebben er nog op hun plechtige communie zieltje gezworen dat ze nooit zouden terugkeren. Te gek voor woorden dus. :-)
nog zo een onnozele reactie. stop eens met veralgemenen. ik ben hier nooit komen posten. ik ga naar de provider die mij het voordeligste lijkt, en die zal ik jaarlijks evolueren. bij dommel zou een een overstap naar vdsl2 €238 kosten (modem & activatie). ik kan ze die hoge kost niet eens verwijten, wat wel jammer is dat ze nieuwe klanten promoties geven en de oude blijven in de kou staan, maar het zal bij Belgacom wel niet anders zijn, zeker? je hangt immers voor één jaar vast, maar ook niet langer dan dat
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
filiep
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:52

chridarl schreef:
ispwatch schreef:
blondie2001 schreef:
Na de recentste aanpassingen zie ik niet waar je beter kan zitten voor een combinatie snelheid/limiet/prijs.

Ik betaal weldra zo'n 71 EUR voor digitale tv + 20Mbps internet met FUP + telefonie.
Regionaal gebonden natuurlijk, ik heb het geluk om voor 49.80€ digitale tv+100Mbps internet met FUP+telefonie onbeperkt nationaal te kunnen hebben, binnenkort is het dus bye bye Dommel, niet naar BGC maar het verschil in snelheid en prijs is te groot.
Waar kan je voor 49,8€ dit allemaal krijgen??????
ja 'k ben ook benieuwd bij welke provider dit is.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn eerste ADSL-verbinding was bij Belgacom/Skynet (1,1 Mbit) daar heb ik een aantal jaar bijgebleven, dan heb ik ADSL2Fit gehad (van limietloos op 40GB limiet gezet en kort daarna failliet) dan naar RealDSL over gegaan (ook limietloos, tegen het einde aan wel meer dan een maand op smallband omdat ik over de limietloze limiet was gegaan, ook failliet) en dan naar Dommel: Netconnect (>1jaar), HomeConnect (bijna 2 jaar), ik had eigenlijk willen overschakelen naar Speedconnect, maar door de te hoge kost gaat het vanaf april Belgacom Intense worden.

reactie op de offtopic reactie:
TomG schreef:Dacht dat Belgacom zo slecht was? Al het gebash van D(r)ommelaars die je vroeger hier kon lezen? En nu lopen die allemaal terug over. Er hebben er nog op hun plechtige communie zieltje gezworen dat ze nooit zouden terugkeren. Te gek voor woorden dus. :-)
Ik heb het betreurd dat het zo lang geduurd heeft voordat belgacom de hogere limieten geïntroduceerd heeft.
Maar ik vind het erger dat Telenet een monopolie op de kabel heeft (UPC in leuven overnemen waar je onbeperkt had en de mensen dan ineens met een limiet opzadelen)
In plaats van algemene beschuldigingen aan ons allemaal, kan je misschien beter zoeken wie hier allemaal echt gebashed heeft op belgacom en dan quoten met een post van hun (als ze ook hier gepost hebben) of maak een lijstje met wie "allemaal" is. En ipv offtopic te gaan kan je dan een nieuw topic openen en dan kunnen we dat al dan niet negeren ...
...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

BBB schreef:...
reactie op de offtopic reactie:
TomG schreef:Dacht dat Belgacom zo slecht was? Al het gebash van D(r)ommelaars die je vroeger hier kon lezen? En nu lopen die allemaal terug over. Er hebben er nog op hun plechtige communie zieltje gezworen dat ze nooit zouden terugkeren. Te gek voor woorden dus. :-)
Ik heb het betreurd dat het zo lang geduurd heeft voordat belgacom de hogere limieten geïntroduceerd heeft.
Maar ik vind het erger dat Telenet een monopolie op de kabel heeft (UPC in leuven overnemen waar je onbeperkt had en de mensen dan ineens met een limiet opzadelen)
In plaats van algemene beschuldigingen aan ons allemaal, kan je misschien beter zoeken wie hier allemaal echt gebashed heeft op belgacom en dan quoten met een post van hun (als ze ook hier gepost hebben) of maak een lijstje met wie "allemaal" is. En ipv offtopic te gaan kan je dan een nieuw topic openen en dan kunnen we dat al dan niet negeren ...
Beschuldigen? Waar beschuldig ik iemand? Ik vind het gewoon grappig dat er velen trouw zweerden aan Dommel en Belgacom de duivel noemden en nu krijg je deze topics... Ze zullen bij BGC ook nogal goed lachen.
Dat is wat ik wou aantonen in mijn vorige post. En over welke Dommel posts dat gaat, daar hou ik geen lijst van bij hoor. Da's van de laatste jaren.

Dat Telenet zijn monopolie postie niet zou mogen behouden, daar ga ik 200% mee akoord. Ze blijven dan ook altijd uit de schijnwerpers wanneer het over monopolies in Belgie gaat. Idem trouwens voor het veel te lang aanslepen van lage limieten.
In het rijtje van UPC mag je ook Chello niet vergeten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

filiep schreef: ja 'k ben ook benieuwd bij welke provider dit is.
Numericable, enkel beschikbaar in enkele Brusselse gemeenten. Is bij mij beschikbaar maar die mensen komen er bij mij niet in: mijn ervaringen met hun dienstverlening is te erbarmelijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Bijna twee jaar geleden overgeschakeld van Belgacom VDSL naar Telenet Turbo XL omwille van de hogere upload.
Op dit moment even de kat uit de boom aan het kijken. Wat brengt Belgacom Pro Compact?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Inderdaad chello ook.
Wat ik wilde benadrukken is dat je niet alle klanten van Dommel over dezelfde kam kan scheren.
Ik ben misschien niet altijd klant geweest bij Belgacom, maar de problemen die ik daar heb gehad heb ik altijd kunnen oplossen met de klantendienst. Bij mij zijn ze altijd correct geweest.
En het huidig aanbod bij Belgacom is zeker interessant (6 maanden aan halve prijs) en geen modem kosten.
...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik denk er soms aan om over te schakelen, maar als ik dan naar de nadelen kijk blijf ik toch maar bij dommel.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Goztow schreef: Numericable, enkel beschikbaar in enkele Brusselse gemeenten. Is bij mij beschikbaar maar die mensen komen er bij mij niet in: mijn ervaringen met hun dienstverlening is te erbarmelijk.
Dat ben je als Dommel klant intussen gewoon ;-)

Ik heb op een ander adres een abonnement bij Numericable en tot nu toe nog geen problemen gehad vandaar dat ik bij afloop contract Dommel voor mijn eigen verbinding overschakel naar hen.
Xantos
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2009, 23:03

Ik ga waarschijnlijk terug naar bgc ja

Lang geleden in het tijdperk van de inbelmodem en isdn modem ben ik nog klant geweest bij belgacom (skynet).
Daarna redelijk lang klant geweest bij telenet, dan een paar jaar bij edpnet, nu 1 jaar en 3 maand bij dommel, en nu misschien terug naar bgc.

Afbreken heb ik nooit gedaan, ik bekijk gewoon wie op het moment de beste aanbieding heeft, het kan goed zijn dat ik binnen een jaar terug naar ergens anders ga.
Er moet nog veel gebeuren in het internetland :p
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

vree veel goesting om naar bgc te gaan 20mbit en 175gbyte per maand spreken me wel aan . ismeer dan genoeg voor mij, en voor 30per maand voor de eerste 12 maanden kank nie sukkelen, betaal evenveel nu voor 6mbit en zou graag toch sneller willen
Xantos
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2009, 23:03

Ik denk erover om internet intense te nemen, met hun actie komt dit op een 37.80 euro per maand (uitgerekend op 1 jaar)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Eigenlijk is het logisch dat er veel mensen overstappen naar Belgacom.
Als je bij je eigen provider de zelfde snelheden wil halen moet je meestal een hoge activatie kost en dure modem kopen wat soms evenveel is als een jaar internet. Als je overschakelt naar Belgacom kost het je niks.

Wie is hier de schuldige? Belgacom, die de kosten aanrekent aan de providers ( concurrentie vervalsing?), maar ook de providers die niks ondernemen om daar iets aan te doen (klacht bij BIPT,...).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Xantos schreef:Ik denk erover om internet intense te nemen, met hun actie komt dit op een 37.80 euro per maand (uitgerekend op 1 jaar)
Hoe kom je aan die 37,80€ ?
( 28,52€ x 6 + 56€ x 6 ) / 12 = 42,26€ deze zie ik als maandelijkse kost (gratis activatie: 50€ en gratis modem: 139€ zijn extra)
...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Altijd al bij belgacom geweest, altijd zeer tevreden van geweest en nu meer dan ooit :)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben zelf ook terug overgestapt naar Belgacom, maar dat gaat om compleet verschillende redenen zijn als de meeste mensen. Ik ben van Dommel Netconnect Plus naar Belgacom VDSL2 Pro Compact gegaan.
MRC101 schreef:freedomnet inbel verbinding
Ben je zeker dat het geen freegates inbel verbinding was? Freedomnet heeft bij mijn weten nooit dial-up verkocht.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MRC101 schreef:Eigenlijk is het logisch dat er veel mensen overstappen naar Belgacom.
Als je bij je eigen provider de zelfde snelheden wil halen moet je meestal een hoge activatie kost en dure modem kopen wat soms evenveel is als een jaar internet. Als je overschakelt naar Belgacom kost het je niks.

Wie is hier de schuldige? Belgacom, die de kosten aanrekent aan de providers ( concurrentie vervalsing?), maar ook de providers die niks ondernemen om daar iets aan te doen (klacht bij BIPT,...).
ja, volledig mee eens... voorlopig hadden de kleintjes het voordeel van veel meer volume aan te bieden dan de Grote, maar nu de Groten dat ook beginnen doen zouden de kleintjes wel eens in de problemen kunnen komen. ik heb ook de indruk dat er verzadiging aan het komen is in het aangeboden datavolume, mij maakt het in ieder geval niet uit of je nu 125 175 of 250GB krijgt per maand. er zullen dan wel enkelingen zijn die maandelijks enkele TB's verzetten, maar daar kan je als provider niet van overleven.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben voorlopig nog heel tevreden met mijn dommel abo, klinkt velen misschien raar in de oren maar tevreden klanten zijn er ook
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Enkele jaren geleden combinatie discoveryline (telefoonlijn BG) + fulladsl gehad. Maar bij Fulladsl ontving ik op het einde veel te veel spammail. Dat in combinatie met de prijsopslag van de discoveryline van 6.5 naar 10 deed me overschakelen naar Tele2 / Base (enkel internet adsl). Bij fulladsl had ik 6 MBps en haalde ik toch bijna altijd > 5, bij T2 was het product 4MBps, in praktijk max 3.2. Maar de laatste maanden was het soms zelfs minder dan 1MBps. Ook de mailserver functioneerde niet naar behoren.

Als je aangewezen bent op adsl voor internet en geen telefoonljn/nr nodig hebt en wilt dat de zaken toch een beetje vooruit gaan blijft er dan weinig keuze over. Door die fameuze raw copper fee die de providers vragen (om te betalen aan Belgacom) kan je bijna niet anders dan internet afnemen bij BGC. Vroeger had je nog Scarlet welke een redelijke raw copper fee had, nu het van Belgacom is komt dat even duur uit als een generation internet abonnement.

Mijn conclusie is dus een stuk meer betalen voor hopelijk een veel betere internetaansluiting. Volgende maand word ik dus ook terug BC klant al is het niet helemaal van harte :wink:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

conehead schreef:Ik ben voorlopig nog heel tevreden met mijn dommel abo, klinkt velen misschien raar in de oren maar tevreden klanten zijn er ook
cityconnect is een eigen dommelprodukt (niet afhankelijk van Belgacom) en nog altijd het beste wat er op de markt is wat prijs-kwaliteit betreft, maar ik kan er niet van genieten.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Je moet zot zijn om nu over te stappen, de grote spelers geven iets toe (belgacom/telenet) en iedereen gaat terug.
Ik betaal 41.95 bij dommel voor 12mbit down en echt unlimited met newsserver. terug gaan betekend nog altijd een stap terug in de tijd. ik zou zeggen mensen wacht af, er zijn teveel verschuivingen op het moment.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

brooklyn schreef:Je moet zot zijn om nu over te stappen, de grote spelers geven iets toe (belgacom/telenet) en iedereen gaat terug.
Ik betaal 41.95 bij dommel voor 12mbit down en echt unlimited met newsserver. terug gaan betekend nog altijd een stap terug in de tijd. ik zou zeggen mensen wacht af, er zijn teveel verschuivingen op het moment.
niet veralgemenen. ik betaal nu 35(+10 discovery) euro voor 3.3mbit, ook bij dommel. als ik sneller wil gaan bij dommel is de enige optie vdsl2, beschikbaar maar kost mij €238 (activatie+modem). bij belgacom zal ik 30 euro betalen per maand voor 20mbit (geen activatiekost, gratis modem), limiet zakt van 200 naar 175GB, geen nieuwsserver meer, maar ook geen discoverylijn meer (besparing 10 euro per maand). zot zijn doet gelukkig geen zeer :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ik schakel binnen dit en 2 weken over naar Belgacom Intense.
Ik kom van Dommel Homeconnect.

Ik heb 2 jaar lang Dommel netconnect gehad en was daar heel tevreden van.
Bij de verhuis naar mijn nieuwe huis heb ik Dommel gebeld omdat ik op zoek was naar een hogere snelheid.
Ze boden mij toen Dommel Homeconnect aan met een gegarandeerde snelheid van 9Mbps over adsl2+ (12Mbps theoretisch)

Ik heb toen Dommel genomen, €140 betaald voor de modem/router en ik ben er echt niet tevreden van.
Ten eerste bleek na 2 maanden dat ze mij geen adsl2+ konden aanbieden omdat ik te ver van de centrale woonde (dus ben meerdere malen belogen aan de telefoon door een medewerker)
Ten tweede is de door hun verkochte modem/router van slechte kwaliteit. Wekelijks moet ik hem herstarten omdat mijn connectie eruit ligt

Heb nog getwijfeld tussen Telenet turbonet, Belgacom Intense (generation spijtig genoeg over het hoofd gezien) en Dommel Speedconnect+
Telenet is in totaalprijs te duur.
Bij mijn vergelijking tussen Dommel en BGC kwam Dommel €1 goedkoper uit.
Daar tegenover staat dan wel dat de support van Dommel te wensen over laat. Als je op vrijdagavond een probleem hebt met je lijn,
moet je wachten tot maandagochtend alvorens je support kan krijgen. Terwijl bij BGC er constant iemand beschikbaazr is op de helpdesk.

Kortom ik ga voor een jaar naar Belgacom (waar ik de router en activatie gratis krijg!) en zal over een jaar nog wel kijken wat ik verder doe.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

brooklyn schreef:Je moet zot zijn om nu over te stappen, de grote spelers geven iets toe (belgacom/telenet) en iedereen gaat terug.
Ik betaal 41.95 bij dommel voor 12mbit down en echt unlimited met newsserver. terug gaan betekend nog altijd een stap terug in de tijd. ik zou zeggen mensen wacht af, er zijn teveel verschuivingen op het moment.
EDPNET is tov dommel toch wel interessant, alleen ontbreekt er een nieuwsserver zonder limiet (ze hebben ook geen geblokkeerde poorten, ...).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”